Elektromosság

Létrehozás dátuma: 2013.02.21.

1
2
3
4
5
6

Hozzászólások

istozi
Budapest XVII.
10 mániapont

írta GaborApa 2017.03.14. 11:29


Itt egyszerre egy kicsit több az információ mint amit értelmezni lehet ;)

- Az 1200 Wattos inverter kapásból nem elég a 2000 W-os főzőlapodhoz.
- A ventilátorhoz viszont sok is. Az nem fogyaszt sokat. A tartós üzemeltetés viszont nem inverter, hanem akku kapacitás kérdése.
- A pici fagyasztóról nem tudni milyen teljesítményű, de az talán belefér. Ha kompresszoros akkor tudni kéne az induló max áramfelvételt.
- A napelem csak az akkut fogja utántölteni, tehát nem megoldás a melegre.

A + fedélzeti akksi jó megoldás, ha valaki sokat áll kempingen kívül.

Nekem 2* 100 Ah van, de ez elsősorban télen a folyamatos fűtés miatt kell. Nyáron, főleg ha napelem is van akkor szerintem egy is elég.

A hosszútávú vadkempingezéshez alapvetően nem a plussz akksi a megoldás hanem az utántöltés. A + akkut is fel kell tölteni valahogy, tehát ez igazából csak meghosszabbítja az időt.
Persze amikor jár a motor akkor egyszerre több energiát lehet eltárolni. Nekem ilyenkor előfordul 18 A töltőáram is, ami egy akkunál csak a fele lenne.

Azt nem mondtad, hogy hol van a mostani fedélzeti akkutok, de nagyon fontos, hogy ha kettőt akartok akkor azok legyenek teljesen egyformák (teljesítmény, típus, életkor), és legyenek egymáshoz közel, vastag kábellel összekötve.
Sziasztok. Volt 1200 W-os inverterem. Ha Panelektron típus, akkor ez a tartós teljesítménye, tehát rövidebb időre többet is tud. Az üresjárati áramfelvétele 0,087 A (12 V-on), tehát nagyon takarékos.
A 2000 W-os indukciós rezsót lehet 50%-on, vagy még kisebb teljesítményen működtetni, csak figyelni kell rá bekapcsoláskor (ne a maximumon indítsuk).
Ha az invertert 1200 W-ra leterheljük, akkor a 12 V-on 100 A (+10% átalakítási veszteség) áramot vesz fel. Ehhez pedig elég erős akkutelep kell, szóval egy 75 Ah-ást rendesen leszívja (csak percekig bírja). Tapasztalatom szerint a 260 Ah-nyi akku kellett ahhoz, hogy 1000 - 1200 W teljesítményt fél - egy óráig tudja produkálni (mi főztünk árammal).
Ennyi áramot nem igazán tudsz napelemről pótolni, szóval ez akkor működött jól, amikor minden nap mentünk az autóval, ami a generátorról elég gyorsan visszatöltött. Kempingben meg hálózatról ment az akkutöltő (az sem a leggyengébb).

Utazni szeretek
#12295     2017.03.15. 10:18     2 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2017.03.14. 10:50
Az 1200 wattos inverter a lakóba szerintem ideális. Van egy kis fagyasztónk 30 literes Zanussi, van egy 2000 Wattos indukciós főzőnk és ott van még a tv, ventilátor, amit működtetni kell. Ezek ugyan nem egyszerre de fogyasztanak. A tetőn lévő napelem is jó megoldás nyáron a nagy melegben. A ventilátor nappal is megy és ha nem vagyunk kempingben, és nem kapunk áramot ....és tartósan egy helyen vagyunk áram nélkül...Ráadásul a párom szeretne még egy fedélzeti aksit az anyósülés alá, annak 10_01_mosoly.gif ott kiépített helye van. Ez jó, vagy nem .. mennyire praktikus erről szeretnék tapasztalatokat gyűjteni ...ki hogy csinálja?35_20olvas.gif

Itt egyszerre egy kicsit több az információ mint amit értelmezni lehet ;)

- Az 1200 Wattos inverter kapásból nem elég a 2000 W-os főzőlapodhoz.
- A ventilátorhoz viszont sok is. Az nem fogyaszt sokat. A tartós üzemeltetés viszont nem inverter, hanem akku kapacitás kérdése.
- A pici fagyasztóról nem tudni milyen teljesítményű, de az talán belefér. Ha kompresszoros akkor tudni kéne az induló max áramfelvételt.
- A napelem csak az akkut fogja utántölteni, tehát nem megoldás a melegre.

A + fedélzeti akksi jó megoldás, ha valaki sokat áll kempingen kívül.

Nekem 2* 100 Ah van, de ez elsősorban télen a folyamatos fűtés miatt kell. Nyáron, főleg ha napelem is van akkor szerintem egy is elég.

A hosszútávú vadkempingezéshez alapvetően nem a plussz akksi a megoldás hanem az utántöltés. A + akkut is fel kell tölteni valahogy, tehát ez igazából csak meghosszabbítja az időt.
Persze amikor jár a motor akkor egyszerre több energiát lehet eltárolni. Nekem ilyenkor előfordul 18 A töltőáram is, ami egy akkunál csak a fele lenne.

Azt nem mondtad, hogy hol van a mostani fedélzeti akkutok, de nagyon fontos, hogy ha kettőt akartok akkor azok legyenek teljesen egyformák (teljesítmény, típus, életkor), és legyenek egymáshoz közel, vastag kábellel összekötve.

Mindenhol ... otthon
#12293     2017.03.14. 11:29     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

írta csiburento 2017.02.10. 06:30
Na, igen. Jó bolt, csak irreálisan drága. Pontosabban a mi életünk finanszírozási lehetőségeihez képest.
Ha valami újra vágyom, vagy jó megoldást keresek, megnézem a katalógusukat, majd megrendelem máshonnan, sokszor fele annyiért (és ez nem feltétlenül jelent ebay-t).
Azert vannak akciók is...

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12292     2017.03.14. 10:57        

Hajnalka

5 mániapont

Az 1200 wattos inverter a lakóba szerintem ideális. Van egy kis fagyasztónk 30 literes Zanussi, van egy 2000 Wattos indukciós főzőnk és ott van még a tv, ventilátor, amit működtetni kell. Ezek ugyan nem egyszerre de fogyasztanak. A tetőn lévő napelem is jó megoldás nyáron a nagy melegben. A ventilátor nappal is megy és ha nem vagyunk kempingben, és nem kapunk áramot ....és tartósan egy helyen vagyunk áram nélkül...Ráadásul a párom szeretne még egy fedélzeti aksit az anyósülés alá, annak 10_01_mosoly.gif ott kiépített helye van. Ez jó, vagy nem .. mennyire praktikus erről szeretnék tapasztalatokat gyűjteni ...ki hogy csinálja?35_20olvas.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12291     2017.03.14. 10:50        

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

írta GaborApa 2017.03.13. 17:21


ha csak nem akarsz egész nap kenyeret pirítani. 01_mosoly.gif

Ezek az eszközök csak pár percig vannak bekapcsolva.

Egy 1000 wattos készülék 1 óra alatt valóban lemerítene egy 80 Ah-ás akksit, de ha 3 percet hajszárítózol akkor az csak 4-5 Ah veszteség. Az meg simán elmegy.

Ez is igaz! 30_20_leborul.gif
#12288     2017.03.13. 17:34     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta fox888 2017.03.13. 15:33

Mármint egy feltöltött akkumulátorral, mert ezek a fogyasztók sok energiát használnak.

ha csak nem akarsz egész nap kenyeret pirítani. 01_mosoly.gif

Ezek az eszközök csak pár percig vannak bekapcsolva.

Egy 1000 wattos készülék 1 óra alatt valóban lemerítene egy 80 Ah-ás akksit, de ha 3 percet hajszárítózol akkor az csak 4-5 Ah veszteség. Az meg simán elmegy.

Mindenhol ... otthon
#12287     2017.03.13. 17:21     1 embernek tetszik    

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

írta fox888 2017.03.13. 15:24


Ebben igazad van, viszont ilyen eszközök használata mellett sokáig nem élvezhető a funkciója!
Mármint egy feltöltött akkumulátorral, mert ezek a fogyasztók sok energiát használnak.
#12286     2017.03.13. 15:33        

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

írta GaborApa 2017.03.13. 09:28


Nekem is nagy van. Persze a kicsit is meg lehet magyarázni, de az sosem baj, ha nagyobb. 01_mosoly.gif

A lényeg, bármi ami otthon használatos így használható lesz a lakóban is. Bárhol, bármikor.
Kenyérpirító, kávéfőző, szendvicssütő, hajszárító, mikró.

Ebben igazad van, viszont ilyen eszközök használata mellett sokáig nem élvezhető a funkciója!
#12285     2017.03.13. 15:24        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta fox888 2017.03.12. 19:38


Azt megkérdezhetem, hogy miért kell ekkora teljesítmény?
Miket üzemeltetsz róla?

Nekem is nagy van. Persze a kicsit is meg lehet magyarázni, de az sosem baj, ha nagyobb. 01_mosoly.gif

A lényeg, bármi ami otthon használatos így használható lesz a lakóban is. Bárhol, bármikor.
Kenyérpirító, kávéfőző, szendvicssütő, hajszárító, mikró.

Mindenhol ... otthon
#12284     2017.03.13. 09:28        

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

írta Hajnalka 2017.03.12. 18:20
Megoldódott az inverter problémánk is. Sikerült vennünk egy SW 1200 as Szinuszos invertert a Pánelektron. hu internetes webáruházban. Ingyenes a szállítás csak ajánlani tudom mindenkinek.70_20_piknik.gif

Azt megkérdezhetem, hogy miért kell ekkora teljesítmény?
Miket üzemeltetsz róla?
#12280     2017.03.12. 19:38     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Megoldódott az inverter problémánk is. Sikerült vennünk egy SW 1200 as Szinuszos invertert a Pánelektron. hu internetes webáruházban. Ingyenes a szállítás csak ajánlani tudom mindenkinek.70_20_piknik.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12279     2017.03.12. 18:20     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Kinek milyen az invertere? Hol lehetne olcsóbban beszerezni? 1000 vagy 1200 Wattos kellene minél nagyobb annál jobb azt mondja a párom. Szinuszos vagy szinuszos jellegű között mi a különbség?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12263     2017.03.05. 11:44        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2017.02.09. 12:58
... Egyszerre kapott 220at és 12 Voltot egy pillanatra. Nem volt rajta tulfeszültség elleni védelem. ....

Oda nem túlfesz védelem kellett volna hanem pont az a leválasztó relé amit linkeltem a Conradtól.

Az megakadályozza, hogy a külső betáp árama találkozzon az inverterrel.

Van "olcsóbban" is. 2 nap alatt megérkezett:

https://ipari-led.hu/Atkapcsolo-allomas-halozat-es-Inverter-kozott-proc

Mindenhol ... otthon
#12163     2017.02.10. 11:39     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
312 mániapont

Na, igen. Jó bolt, csak irreálisan drága. Pontosabban a mi életünk finanszírozási lehetőségeihez képest.
Ha valami újra vágyom, vagy jó megoldást keresek, megnézem a katalógusukat, majd megrendelem máshonnan, sokszor fele annyiért (és ez nem feltétlenül jelent ebay-t).

írta Hajnalka 2017.02.09. 13:08

A Conrad ról nagyon jó a véleményem01_mosoly.gif

Alá vagyon íródva.
#12162     2017.02.10. 06:30        

Hajnalka

5 mániapont

írta csiburento 2017.02.06. 20:14
Szerintem ez egy sima ~4.000.- Ft. - os mágnes kapcsoló, egy kötő dobozban.
De, ha kettő, akkor is ~8.000.- Ft.
A Conrad ról nagyon jó a véleményem01_mosoly.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12157     2017.02.09. 13:08        

Hajnalka

5 mániapont

Sajnos sokba került volna Waeco márkáju sinuszos 1000Wattos inverterem javitása. Egyszerre kapott 220at és 12 Voltot egy pillanatra. Nem volt rajta tulfeszültség elleni védelem. Közel 30 ezer lett volna az alkatrész a budaőrsi Hollakónál hogy megállapitsák a hibát. Ezt meg kellett volna rendelni és még plusz javitási költség is rájött volna. Ezert inkább szeretnék venni ujat. Az uj 34 ezer lenne. Ki tudja megmondani hogy megfelelő lesz e lakóautóba a sinuszos jellegű 1200 Wattos inverter? Plusz még egy munkaaksit is szeretnénk az anyós ülés alá.Ennek ki van épitve a helye már. Hozzászólásokat véleményeket tanácsot kérek Tőletek. Előre is köszönöm.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12154     2017.02.09. 12:58        

csiburento
Budapest
312 mániapont

http://www.mixvill.hu/hu/automatizalas/magneskapcsolok/mdr-sorozat/xbs-mdr09-9a-230v-magneskapcsolo-ac3-400v-4kw

Például az MDR9 azért is jó, mert egy nyitó és egy záró érintkezője van.

Mikroprocesszor ma már szinte mindenben van. Sajnos mostanában már elfelejtettek a gyártók analóg dolgokat gyártani, holott azok is teljes mértékben kiszolgálnak. Sőt, sokszor jobban, mert nem hibásodik meg.

írta GaborApa 2017.02.07. 07:35


Ha így van akkor hol van annyiért amit írtál?

És ha annyira "sima" akkor miért van benne mikroprocesszor?
30_10gondol.gif

Alá vagyon íródva.
#12152     2017.02.07. 08:22        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta csiburento 2017.02.06. 20:14
Szerintem ez egy sima ~4.000.- Ft. - os mágnes kapcsoló, egy kötő dobozban.
De, ha kettő, akkor is ~8.000.- Ft.

Ha így van akkor hol van annyiért amit írtál?

És ha annyira "sima" akkor miért van benne mikroprocesszor?
30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#12151     2017.02.07. 07:35        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Szerintem ez egy sima ~4.000.- Ft. - os mágnes kapcsoló, egy kötő dobozban.
De, ha kettő, akkor is ~8.000.- Ft.


Alá vagyon íródva.
#12149     2017.02.06. 20:14     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Tud valaki olcsóbban?

https://www.conrad.hu/hu/atkapcsolo-allomas-2760-va-230-vac-ivt-us-12n-513123.html

10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12148     2017.02.06. 13:12        

Hajnalka

5 mániapont

1000 wattos inverterem waeco márkájú szinuszos javításra szorul. Vagy javittatni szeretnem mert úgy olcsóbb vagy venni de nem nagyon drágán ami megfelelő lenne lakoautoba

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12102     2017.01.30. 13:23        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

Caliráról légyszi húzd le a két csatlakozot és úgy mérj egyet

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#11508     2016.10.27. 17:33        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta nemethsoma 2016.10.27. 14:15

Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif
Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.
Nagyon köszönöm a válaszokat.
A rendszer nem volt 220 V-ra kapcsolva, a motor nem járt, és gyújtáson sem volt.
Mindkét akksi feszültsége meghaladta a 12 V-ot.
A 12 V rendszer le-, illetve felkapcsolt helyzetében is megvolt a jelenség, sőt, felkapcsolt helyzetben az indító akksiról működtek pl. a lakótér lámpái.
Az én hajóm egy 1993-as Dethleffs Globetrotter, szintén Calira elektromos rendszerrel, sem nyáron Horvátországban (8nap), sem október elején Csehországban (3 nap) nem volt gondom az áramellátással, igaz minden este 220 V-ra kötöttem a rendszert.
Október 9. óta viszont egyáltalán nem kötöttem hálózatra, mégis mindkét akksi feszültsége jó.
Caliráról légyszi húzd le a két csatlakozott és úgy mérj egyet.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#11506     2016.10.27. 17:23        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Dzsos 2016.10.26. 22:10

Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.

Persze lehet a töltő miatt is, nemethsoma írása alapján feltételeztem, hogy ha ki tud mérni feszültségeket, és egyáltalán furcsállja ezt a jelenséget, akkor van annyi lövése a rendszerhez, hogy mindezt nem teszi úgy, hogy közben töltőn van. 30_10gondol.gif

A relés megoldásnál a 12,6 V-tal igazad lehet.
Sőt lehet, hogy pont a relével van probléma.

Mindenhol ... otthon
#11505     2016.10.27. 16:38        

nemethsoma
Győr
1 mániapont

Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.
Nagyon köszönöm a válaszokat.
A rendszer nem volt 220 V-ra kapcsolva, a motor nem járt, és gyújtáson sem volt.
Mindkét akksi feszültsége meghaladta a 12 V-ot.
A 12 V rendszer le-, illetve felkapcsolt helyzetében is megvolt a jelenség, sőt, felkapcsolt helyzetben az indító akksiról működtek pl. a lakótér lámpái.
Az én hajóm egy 1993-as Dethleffs Globetrotter, szintén Calira elektromos rendszerrel, sem nyáron Horvátországban (8nap), sem október elején Csehországban (3 nap) nem volt gondom az áramellátással, igaz minden este 220 V-ra kötöttem a rendszert.
Október 9. óta viszont egyáltalán nem kötöttem hálózatra, mégis mindkét akksi feszültsége jó.
#11503     2016.10.27. 14:15        

Miska
Szob
516 mániapont

Én is szívok a fedélzeti akksi töltésével, mert járó motornál nem tölti, valamint nincs hűtöm 12v-rol. Az a fránya calira 12/12 szivat-:(((

Miska
#11498     2016.10.26. 23:54        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta GaborApa 2016.10.25. 21:14


Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif
Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#11497     2016.10.26. 22:10        

Kugli
Tokod
27 mániapont

írta cv2adi 2015.07.11. 22:43
Látom Te nagyon "érted " ezt a dolgot, mond meg kérlek hogyan tudom biztosan meg ezekből a "tünetekből " hogy a hűtőm patronja ( ????? ) a rossz.
A hűtő gázról is és 220 rol is kiválóan működik, tehát egyedül ez a fránya 12 V nem megy neki.Ez azt jelenti hogy a "patronja rossz ? Az csak a 12 V üzemnél működik ?
Mi az a patron ? Hol leledzik és mi a funkciója ??? Én ebben zöld fülű vagyok .
Előre is köszönöm .
Tanult baratom jart ugy nemreg hogy a 12v os hutokapcsolo volt a rossz pedig a kisizzo vilagitott benne. Biztos irtak de ismetles a tudas atyja. A huto csak jaro motornal uzemel,ha jol van bekotve.

Kinek a pap kinek a papné
#11494     2016.10.26. 21:50        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemethsoma 2016.10.25. 20:44
Kedves Kollégák!

Megcsináltam a lakó téliesítését, a munkaakksi kiszerelésekor azonban érdekes jelenségre lettem figyelmes.

A 12 V rendszer lekapcsolása után és munkaakksi kiszerelését követően a pozitív kábelben12 V feszültséget mértem, miután egy jó nagyot szikrázott...

Elképzelhető, hogy a start akksi és a munka akksi rendszere direkt összeköttetésben van?

A feszültséget a lakó 12 V rendszerének ki és bekapcsolat állapotában is mértem.

Ez normális, vagy hibajelenség?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv:

Soma

Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif

Mindenhol ... otthon
#11480     2016.10.25. 21:14        

nemethsoma
Győr
1 mániapont

Kedves Kollégák!

Megcsináltam a lakó téliesítését, a munkaakksi kiszerelésekor azonban érdekes jelenségre lettem figyelmes.

A 12 V rendszer lekapcsolása után és munkaakksi kiszerelését követően a pozitív kábelben12 V feszültséget mértem, miután egy jó nagyot szikrázott...

Elképzelhető, hogy a start akksi és a munka akksi rendszere direkt összeköttetésben van?

A feszültséget a lakó 12 V rendszerének ki és bekapcsolat állapotában is mértem.

Ez normális, vagy hibajelenség?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv:

Soma
#11478     2016.10.25. 20:44        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Hajnalka drága ....figyelj Miskára , mert amit ő nem tud az antennákról , azt nem is érdemes tudni !!!
90_parabola.gif30_70_tada.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#10215     2015.10.17. 19:23     1 embernek tetszik    

Miska
Szob
516 mániapont

írta Hajnalka 2015.10.16. 19:33

Ennyit én is tudok...
Ha szabad kérdeznem, akkor milyen antenna van az autód tetején? Automata, v. kézi beállítású, ki van e építve a koax kábel (antennakábel) az autóban, melyik műsorszolgáltató adását szeretnéd nézni stb.?

Miska
#10214     2015.10.16. 20:54     2 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

írta Miska 2015.10.15. 22:35

+1 beltéri is.
Ennyit én is tudok...

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10213     2015.10.16. 19:33        

Miska
Szob
516 mániapont

írta GaborApa 2015.10.15. 19:53


Egy TV biztos kell még
10_02_kacsint.gif
+1 beltéri is.

Miska
#10212     2015.10.15. 22:35        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2015.10.15. 15:54
Televiziót szeretnék üzemeltetni a lakóautóban. Van a tetőn egy parabolaantenna, kérdésem az lenne mit kell hozzá venni még hogy működjön?

Egy TV biztos kell még
10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10211     2015.10.15. 19:53        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.15. 11:08

Szia.
Nagy vonalakban az lett volna a kérdésem,hogy be szeretnék rakni egy munka akkumulátort és egy jobb fajta automata töltőt.Ha fogy az aksiból a szufla rá kellene segítsen az aggregátor,néha-néha.Ha lehet tudná működtetni a lakó 220 v részét,+ töltené az aksit,és ha leállítom,(aggregátort)akkor csak az aksiról működne.Természetesen csak a rögzítéseket és a kábelezést csinálnám magam a rákötésekre szakit keresnék.

És ezt úgy szeretnéd, hogy automatikusan elinduljon az aggregátor?
Megoldható, ha nagyon sokat szánsz rá. A Dometic önindítós aggregátorok tudnak ilyet. kb 1 millió.
Ráadásul ez beépíthető, nem lopják el.10_02_kacsint.gif

De ha jól értem akkor Neked van egy lakókocsid amiben most nincs akkumulátor sem.
Tegyél bele aksit és egy jobbfajta töltőt. A töltőnek ugyebár van egy villásdugója, úgyhogy amikor merül az aksi akkor dugd azt be az aggregátorba és indítsd be.

Ha pedig nem akarsz rángatni és zajongani akkor tegyél inkább a tetőre napelemet. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10209     2015.10.15. 19:49        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta csiburento 2015.10.15. 17:13

Agrekakator.
Vagy Agrekakátor.
Ez persze attól függ, hogy hím nemű a ragozás, vagy nő nemű...

Alá vagyon íródva.
#10207     2015.10.15. 17:15        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta kanapekamred 2015.10.15. 15:09


Egyre nagyon kell vigyázni. Éspedig arra, hogy reggelre az agreg meglegyen.

Ja és hogy ne legyen le ka ka ka il va.
Agrekakator.

Alá vagyon íródva.
#10206     2015.10.15. 17:13     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.15. 11:08

Szia.
Nagy vonalakban az lett volna a kérdésem,hogy be szeretnék rakni egy munka akkumulátort és egy jobb fajta automata töltőt.Ha fogy az aksiból a szufla rá kellene segítsen az aggregátor,néha-néha.Ha lehet tudná működtetni a lakó 220 v részét,+ töltené az aksit,és ha leállítom,(aggregátort)akkor csak az aksiról működne.Természetesen csak a rögzítéseket és a kábelezést csinálnám magam a rákötésekre szakit keresnék.
Nem hiszem, hogy jó lenne így, minthogy azt sem, hogy 10+ órán keresztül szeretnéd járatni a kerregtetőt. Idegbaj, ha ott ketyeg a közelben. Ha elviszed hosszabítóval, akkor jó eséllyel indulsz Kálci után az agregnélküliek útján...
Nem ördögtől való a villamos szerelés, csak egy dologra figyelj; az áram alatt lévő vezeték pont úgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt...
A véleményem, ha más köti be, nem olyan, mint ha az ember maga csinálja. Másnak "csak" egy meló...

Alá vagyon íródva.
#10205     2015.10.15. 17:12     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Televiziót szeretnék üzemeltetni a lakóautóban. Van a tetőn egy parabolaantenna, kérdésem az lenne mit kell hozzá venni még hogy működjön?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10204     2015.10.15. 15:54        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

Egyre nagyon kell vigyázni. Éspedig arra, hogy reggelre az agreg meglegyen.

Ja és hogy ne legyen le ka ka ka il va.

havaj dizsi káó okto lak
#10200     2015.10.15. 15:09        

P.Gabor
Vecsés
2 mániapont

írta GaborApa 2015.10.14. 23:16


Mit lehet úgy bekötni?

az első kérdésed az volt, hogy töltőt és akkut házilag.

ha bent van az akku és a töltő akkor az aggregátort rádugod a töltőre és az meg tölti az akkut. A töltőnek
nagyjából ez a dolga.

vagy, elvesztettem a madzagot 30_10_cry.gif
Szia.
Nagy vonalakban az lett volna a kérdésem,hogy be szeretnék rakni egy munka akkumulátort és egy jobb fajta automata töltőt.Ha fogy az aksiból a szufla rá kellene segítsen az aggregátor,néha-néha.Ha lehet tudná működtetni a lakó 220 v részét,+ töltené az aksit,és ha leállítom,(aggregátort)akkor csak az aksiról működne.Természetesen csak a rögzítéseket és a kábelezést csinálnám magam a rákötésekre szakit keresnék.
#10199     2015.10.15. 11:08        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Blue 2015.10.14. 19:38

Te Csibu a zsugorcsövet mivel zsugorítod össze, nem látom a felsorolásba??30_10gondol.gif
10_03_lol.gif

Jajj, ne kötözködj már annyit!
Azt sehol nem írta, hogy össze akarja zsugorítani!
Csak azt hogy kell zsugorcső
01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#10198     2015.10.15. 06:30        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.14. 19:43


Be lehet úgy kötni,hogy munka akkumulátorról üzemel,és ha szükséges,rásegít egy aggregátor?

Mit lehet úgy bekötni?

az első kérdésed az volt, hogy töltőt és akkut házilag.

ha bent van az akku és a töltő akkor az aggregátort rádugod a töltőre és az meg tölti az akkut. A töltőnek
nagyjából ez a dolga.

vagy, elvesztettem a madzagot 30_10_cry.gif

Mindenhol ... otthon
#10196     2015.10.14. 23:16        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.14. 20:18
Bocsi én kérek elnézést hogy ilyen butaságokkal zavartam a társaságot.
nem zavartad a társaságot, de mi is a kérdés?

persze, hogy be lehet kötni, ha értesz az áramhoz, de ha ezt megkérdezted, akkor lehet, hogy nem.

Hegeszteni sem csak a lakatosok tudnak és gyümölcsfa metszéshez sem kell kertésznek lenni, de ha valaki egyáltalán nem ért hozzá akkor el lehet bszni. Minden házi barkácsolásnak van veszélye, és ismeretlenül tanácsot adni egy esetleg hozzánemértőnek az felelőtlenség is lehet.

Mi a konkrét kérdésed?

Mindenhol ... otthon
#10195     2015.10.14. 23:07        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.14. 19:43


Be lehet úgy kötni,hogy munka akkumulátorról üzemel,és ha szükséges,rásegít egy aggregátor?
Akár úgy is, de akkor mindenképpen kell elválasztó kapcsoló, vagy automatizáltá téve relé.

Alá vagyon íródva.
#10192     2015.10.14. 21:42        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Blue 2015.10.14. 19:38

Te Csibu a zsugorcsövet mivel zsugorítod össze, nem látom a felsorolásba??30_10gondol.gif
10_03_lol.gif
Nem fogsz meg. Ott a forrasztó páka...

Alá vagyon íródva.
#10191     2015.10.14. 21:40     1 embernek tetszik    

Blue

291 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.14. 20:18
Bocsi én kérek elnézést hogy ilyen butaságokkal zavartam a társaságot.
Nem kell feltétlen butaságnak legyen.
Gyere el egy találkozóra és személyesen minden más.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10190     2015.10.14. 20:24        

P.Gabor
Vecsés
2 mániapont

Bocsi én kérek elnézést hogy ilyen butaságokkal zavartam a társaságot.
#10189     2015.10.14. 20:18        

P.Gabor
Vecsés
2 mániapont

írta Blue 2015.10.14. 20:05

És ha a végén leégne a lakókocsid kié a felelősség az instruálóé vagy a tiéd???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Azé a felelősség aki meg csinálta,szerintem ez nem kérdés.
#10188     2015.10.14. 20:10        
1
2
3
4
5
6
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: