Klíma

Létrehozás dátuma: 2012.06.28.

1

Hozzászólások

Kudela
Tiszavárkony
26 mániapont

Kedves Bár 2017 óta nem látok itt aktivitást, de megpróbálok kapcsolatot keresni!

Keresek olyan lakóautóst, akinek van tapasztalata a Viesta Holliday II levegőhűtővel. Erősen ismerkedési fázisban vagyok a csigámmal és eljutottam oda, hogy feltöltöttem vízzel a rendszeremet így kipróbálhattam ezt a klíma pótlót. Előtte ellenőriztem a párologtató szűrőt, amin az látszik, hogy gyakorlatilag nem volt használva. A múlt héten tettem ezt, amikor a kinti hőmérséklet még nem volt olyan magas, mint mostanság, de e lakóautóban már meghaladta a 25°C hőmérsékletet. Nagy örömömre közel ½ óra alatt levitte 20 °C ra. Így elkönyveltem, hogy jól használható klíma helyett, annál is inkább mert az 1999 –es Ducatónak menetklímája sincs, és ezzel talán megoldódik ez a gondom is.
Tegnap viszont beütött a menykő. 28°C külső, 35 °C belső hőmérséklet. Indítom a rendszert, és nem indul, hanem sípol egyet és megjelenik a „turbófúvó le van választva” ikon a kijelzőn. Elvileg a leírás szerinti hibák egyike sem áll fenn, annál is inkább, mert a múlt heti próbaüzem óta semmilyen változás nem történt, és akkor 3-4 órán keresztül működött. Kikapcsoltam – bekapcsoltam, módosítgattam a fúváserősséget, rendben működött. Most meg semmi. Elvileg a leírás azt mondja, hogy „A szimbólumok kikapcsolnak a probléma megoldása és a berendezés újraindítása után a Power megnyomásával.” Sokszor újra indítottam. Az eredmény változatlan.
#13734     2021.05.13. 09:26        

TGO
Szentendre
7 mániapont

És a honlap lemaradt!
https://www.adamfresh.it/
#12677     2017.05.12. 09:08        

TGO
Szentendre
7 mániapont

Ez is érdekes szerkezet a hűtésre!
http://www.promobil.de/aktuell/adam-fresh-tragbare-klimaanlage-sorgt-fuer-kuehle-luft-6851737.html
#12676     2017.05.12. 09:03        

Utazocica
Ludwigshafen, Németország
312 mániapont

írta TGO 2017.05.09. 09:40


{...]
Az ára a készüléknek nettó 1000 Euro. A beépítés, lakóautó és vízrendszertől függően, nettó 50-90e Ft.
[...]
.


Köszönöm a kimeritö választ... . 30_20_leborul.gif

.
.

Öt csillagos szálloda? Köszönjük, nem! Nekünk már van!
#12671     2017.05.10. 02:30     1 embernek tetszik    

TGO
Szentendre
7 mániapont

írta Utazocica 2017.05.09. 03:36
.
Kérem, mennyibe kerül a szerkezet és annak beépitése?

U.I: Nekünk van mototklimánk
.

Megkérdeztem, mert én máshol vettem meg egy megmaradt bemutató darabot és én építettem be.
Az ára a készüléknek nettó 1000 Euro. A beépítés, lakóautó és vízrendszertől függően, nettó 50-90e Ft.
Jó esetben, a tetőablak helyére beépíthető, de van, mint az én esetemben, hogy vágni kell. Az sem mindegy, hogy nyomáskapcsolós a vízrendszer, vagy csak a csap kapcsolja a szivattyút. Most én is adtam nekik ötletet, mert elmondtam, hogy egy napelemmel kiegészítettem, ami nekik is tetszett.
Nem olcsó, de mindenkinek magának kell eldönteni, ismerve a lakóját, az utazás és kempinges szokásait, az egészségét, hogy mit választ. Én is sokáig gondolkodtam a megvétel előtt és sok nemzetközi fórumot elolvastam róla, mire mellette döntöttem. Szerencsém volt. :)
#12669     2017.05.09. 09:40        

Utazocica
Ludwigshafen, Németország
312 mániapont

.
Kérem, mennyibe kerül a szerkezet és annak beépitése?

U.I: Nekünk van mototklimánk
.

Öt csillagos szálloda? Köszönjük, nem! Nekünk már van!
#12667     2017.05.09. 03:36        

Miska
Szob
516 mániapont

írta TGO 2017.05.08. 12:40


Van tapasztalatom. Nem hűt olyan gyorsan, mint a kompresszoros, de 5-8 fokkal kellemesebb az idő bent, mint kint, de nem fogsz tüdőgyulladást kapni, ha a melegből lépsz be a hűvösebb térbe. Kétféle hatással ad kellemes közérzetet. Az egyik, hogy hűti a levegőt, de nem szárítja. a másik, hogy a bőrön, észrevehetetlen finomságú vízpára párolgása hűti a testet. Ezért ajánlják max. 4 főre, mert a test párolgása, befolyásolja a hatásfokot. Én, kánikula esetén, már indulás előtt egy nappal bekapcsolom, hogy hűtsön. Egész úton mehet és akkor sem kapcsolom ki, ha megállunk valahol, mondjuk várost nézni. Az akkut sem terheli nagyon (1-4A), de a napelem is bőven utána tölt. Menet közben, mivel nekünk semmilyen klíma nincs, úgy állítom be a légfúvót, hogy előre is fújjon a vezetőtérbe. Legtöbbször az ablakot sem tekerem le.
A vízfogyasztást külön nem mértem, de a melegtől függ, max. 2-3 l/óra, de akkor 40 fok feletti a hőmérséklet. Én úgy építettem be, hogy rákötöttem a saját vízhálózatra és a víztartályból szívja a vizet.
Amikor hazaérünk, szárítóprogramra teszem és 2 óráig nagy fokozaton kiszárítja a szűrőt és a saját tartályait és nem büdösödik be. Programozható, távirányító is van hozzá így menet közben is lehet kapcsolni, szabályozni.
Fontos, hogy ez nem klíma, ez léghűtő, de zseniális és környezetbarát! Éjszaka pedig nem zavar, mert csöndben susog. Külön szellőztető ventilátorként is üzemel, mert a párologtatás kikapcsolható. :)

https://www.viesa.ca/images/Pdf/holidayII_installation.pdf

:)
Köszi az infót. Okos kis szerkezet lehet.

Miska
#12666     2017.05.08. 21:00        

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

Árat nem találtam az interneten.
Esetleg egy tájékoztató összeget tudnál írni erre a hűtési rendszerre?
#12665     2017.05.08. 20:57        

TGO
Szentendre
7 mániapont

írta Miska 2017.05.07. 23:25

Hogy működik a nagy melegben? Van kánikulai tapasztalatod? Mennyi vizet fogyaszt?

Van tapasztalatom. Nem hűt olyan gyorsan, mint a kompresszoros, de 5-8 fokkal kellemesebb az idő bent, mint kint, de nem fogsz tüdőgyulladást kapni, ha a melegből lépsz be a hűvösebb térbe. Kétféle hatással ad kellemes közérzetet. Az egyik, hogy hűti a levegőt, de nem szárítja. a másik, hogy a bőrön, észrevehetetlen finomságú vízpára párolgása hűti a testet. Ezért ajánlják max. 4 főre, mert a test párolgása, befolyásolja a hatásfokot. Én, kánikula esetén, már indulás előtt egy nappal bekapcsolom, hogy hűtsön. Egész úton mehet és akkor sem kapcsolom ki, ha megállunk valahol, mondjuk várost nézni. Az akkut sem terheli nagyon (1-4A), de a napelem is bőven utána tölt. Menet közben, mivel nekünk semmilyen klíma nincs, úgy állítom be a légfúvót, hogy előre is fújjon a vezetőtérbe. Legtöbbször az ablakot sem tekerem le.
A vízfogyasztást külön nem mértem, de a melegtől függ, max. 2-3 l/óra, de akkor 40 fok feletti a hőmérséklet. Én úgy építettem be, hogy rákötöttem a saját vízhálózatra és a víztartályból szívja a vizet.
Amikor hazaérünk, szárítóprogramra teszem és 2 óráig nagy fokozaton kiszárítja a szűrőt és a saját tartályait és nem büdösödik be. Programozható, távirányító is van hozzá így menet közben is lehet kapcsolni, szabályozni.
Fontos, hogy ez nem klíma, ez léghűtő, de zseniális és környezetbarát! Éjszaka pedig nem zavar, mert csöndben susog. Külön szellőztető ventilátorként is üzemel, mert a párologtatás kikapcsolható. :)

https://www.viesa.ca/images/Pdf/holidayII_installation.pdf

:)
#12663     2017.05.08. 12:40        

Miska
Szob
516 mániapont

írta TGO 2017.05.07. 22:30


Szia!
Mi is átéltük a meleget és kerestem a megoldásokat.
Én inkább költöttem rá, de fontos volt, hogy menet közben is használhassam. Ne kellejen 230 V-ra csatlakoznom és csendes legyen. Egy 110 W-os napelemmel tökéletesen működhet non-stop. Tisztítja a levegőt, nem ad hideg érzetet, csak azt veszed észre, hogy jó idő van a lakóban. Éjszaka is csendes és nem kell folyton becsukni az ajtót, ablakot. Ez egy vizes klíma, de nem nedvesíti a levegőt, nem csapódik le a pára. Aki nem bírja a klímát, vagy asztmás, annak külön ajánlom!
http://lorry-felepitmeny.hu/viesa/viesa-holiday
:)
Hogy működik a nagy melegben? Van kánikulai tapasztalatod? Mennyi vizet fogyaszt?

Miska
#12662     2017.05.07. 23:25        

TGO
Szentendre
7 mániapont

írta Hajnalka 2017.05.06. 20:26
Klima helyett.... több ventillátor a kocsi hűtésére.... 2 db ventillátor a két tetőablakra és egy nagy a kocsi hátsó ablaka fölé szerelve fixen.

Szia!
Mi is átéltük a meleget és kerestem a megoldásokat.
Én inkább költöttem rá, de fontos volt, hogy menet közben is használhassam. Ne kellejen 230 V-ra csatlakoznom és csendes legyen. Egy 110 W-os napelemmel tökéletesen működhet non-stop. Tisztítja a levegőt, nem ad hideg érzetet, csak azt veszed észre, hogy jó idő van a lakóban. Éjszaka is csendes és nem kell folyton becsukni az ajtót, ablakot. Ez egy vizes klíma, de nem nedvesíti a levegőt, nem csapódik le a pára. Aki nem bírja a klímát, vagy asztmás, annak külön ajánlom!
http://lorry-felepitmeny.hu/viesa/viesa-holiday
:)
#12661     2017.05.07. 22:30        

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

írta Hajnalka 2017.05.06. 20:26
Klima helyett.... több ventillátor a kocsi hűtésére.... 2 db ventillátor a két tetőablakra és egy nagy a kocsi hátsó ablaka fölé szerelve fixen.
Ettől mondjuk hűvösebb nem lesz a levegő, de legalább mozogni fog!
#12657     2017.05.07. 11:06        

Hajnalka

5 mániapont

Klima helyett.... több ventillátor a kocsi hűtésére.... 2 db ventillátor a két tetőablakra és egy nagy a kocsi hátsó ablaka fölé szerelve fixen.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12655     2017.05.06. 20:26        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta nemo25 2016.01.20. 22:56


Dehogynem! Csak nagy zajjal jár, és a becsukása sokba kerül! 10_05_nevet.gif
Azzal teljesen egyetértek, hogy valóban nem nagy veszteség 1-2 A, ha közben folyamatosan mész, egyik helyről a másikra. Ellenben mikor 7-8-9 napig egy helyben állunk valahol a homokos föveny szélén, akkor takarékoskodnunk kell az energia készlettel. Persze tudom, szereljek napelemet a tetőre. Valóban hasznos, de egy újabb kacat, ami növeli a lakó tömegét, ráadásul, ha beállunk a pinea fák alá, vajmi keveset fog nekem dolgozni.
A mostani ventilátorok, 0.11 A vesznek fel darabonként, ami összesen 0.22 A. Ráadásul, még ezt is le tudom felezni, mert szabályozható ezeknek is a teljesítménye.
A ventilátorok kiválasztásánál, figyelembe kell venni a levegő áramlásának az erősségét (CFM) , a fogyasztási adatokat (A), a hangterhelési adatokat (dBA) , továbbá a fordulatszámot (RPM) is. Nem elég csak a mérettel foglalkozni. A zajterhelése ezeknek a kütyüknek nagy mértékben függ a lapátok kialakításától, egyben ez a levegő áramlását is meghatározza.

Mielőtt valaki félre értené, nem azon vitázunk, hogy melyik a jobb megoldás, hanem összevetjük a két lehetőség előnyeit, és hátrányait. Gondolom ezzel egyet értesz. 15_20_pacsi.gif Az tény, hogy nekünk sem létkérdés az álló klíma a lakóban.

Sziasztok.
Egy napelem ami simán fedezi a mi igényeinket, kompresszoros hűtővel, és egyéb normál használatnál, 12 kg. Öten vagyunk, és ugyanúgy használjuk a dolgokat mint más. 100 amperórás akksit tölt. Igaz mi 3 naponta tovább megyünk és ilyenkor a generátor feltölti. Egy olyan ami már biztosan elég az is csak 18 kg. 250 wattot tud és szerintem szűrt fénynél is termel annyit ami elég. Ha lehetőségem van rá ,én úgy szoktam állni hogy a napelemet éri a nap ,de az omnisztor árnyékban legyen. Legtöbbször az a probléma ,hogy nincs annyi szabad hely a tetőn ahova elférne.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#10630     2016.01.26. 12:58        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.01.20. 22:56


Mielőtt valaki félre értené, nem azon vitázunk, hogy melyik a jobb megoldás, hanem összevetjük a két lehetőség előnyeit, és hátrányait. Gondolom ezzel egyet értesz. 15_20_pacsi.gif

Természetesen! 15_20_pacsi.gif

Minden megoldásnak van előnye-hátránya, még jó esetben is. Rossz esetben csak hátránya 25_duhong.gif

Ha valaki 8-9 napra leáll annak mindenképpen javasolt vagy napelem vagy aggregátor vagy kemping. 01_mosoly.gif
Mondjuk én nem bírnék 8-9 napot egy helyben tölteni, amikor mehetek élményeket gyűjteni is.

Ami a zajosságot illeti, nekünk alapjáraton nem zajos. Simán alszom alatta.

Ami az ablakot illeti. Az már nekünk is eszünkbe jutott ám, hogy amikor lehetőség van rá akkor mi is az ablakokat nyitjuk és nem csukott ablakok mellett izzadunk a zúgó ventillátorok alatt.01_mosoly.gif
Viszont amikor városnézésre otthagyjuk a lakót egy parkolóban, akkor nem hagyjuk nyitva az ablakot, és amikor vadkempingezünk egy idegen helyen, akkor alvás közben nem hagyjuk nyitva az ablakot.
Tehát olyankor szoktuk használni amikor az ablaknyitás valamiért nem megoldható.

Nagymennyiségű légcseréhez energia kell, mindegy milyen ventillátorral csináljuk, csodák nincsenek.
És persze mindenki annyit használja amennyire szüksége van a komfortja érdekében mert ez csupán komfortnövelő berendezés.

Mindenhol ... otthon
#10615     2016.01.21. 06:53        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2016.01.20. 10:06

Persze mi nem tudjuk kinyitni a kocsi fél oldalát 10_02_kacsint.gif
.

Dehogynem! Csak nagy zajjal jár, és a becsukása sokba kerül! 10_05_nevet.gif
Azzal teljesen egyetértek, hogy valóban nem nagy veszteség 1-2 A, ha közben folyamatosan mész, egyik helyről a másikra. Ellenben mikor 7-8-9 napig egy helyben állunk valahol a homokos föveny szélén, akkor takarékoskodnunk kell az energia készlettel. Persze tudom, szereljek napelemet a tetőre. Valóban hasznos, de egy újabb kacat, ami növeli a lakó tömegét, ráadásul, ha beállunk a pinea fák alá, vajmi keveset fog nekem dolgozni.
A mostani ventilátorok, 0.11 A vesznek fel darabonként, ami összesen 0.22 A. Ráadásul, még ezt is le tudom felezni, mert szabályozható ezeknek is a teljesítménye.
A ventilátorok kiválasztásánál, figyelembe kell venni a levegő áramlásának az erősségét (CFM) , a fogyasztási adatokat (A), a hangterhelési adatokat (dBA) , továbbá a fordulatszámot (RPM) is. Nem elég csak a mérettel foglalkozni. A zajterhelése ezeknek a kütyüknek nagy mértékben függ a lapátok kialakításától, egyben ez a levegő áramlását is meghatározza.

Mielőtt valaki félre értené, nem azon vitázunk, hogy melyik a jobb megoldás, hanem összevetjük a két lehetőség előnyeit, és hátrányait. Gondolom ezzel egyet értesz. 15_20_pacsi.gif Az tény, hogy nekünk sem létkérdés az álló klíma a lakóban.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10614     2016.01.20. 22:56        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

Ha ventilátoros (sok lég m3-es) légcseréről beszélünk akkor az mindenképpen zajos és sok áramot fogyaszt. amit inkább el TV-zek. Legalábbis nálunk. Ezért én nem szoktam bekapcsolni sem a szóban forgó tető ventit, sem az elszívót. Viszont az összes ablakot kinyitom, elképesztő légcserét tudok kiváltani, csendben áram nélkül.

havaj dizsi káó okto lak
#10611     2016.01.20. 16:29        

Hajnalka

5 mániapont

Most néztem meg: a mi tetőventillátorunk 0.2 A

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10608     2016.01.20. 15:19        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.01.19. 21:37


Ne nézd meg a fogyasztását, fejből tudom. (Bocsi) max 36 Watt, a 310 mm-es szélkeréknek, 0.3-3 A között szabályozható ....

Hát akkor ennyi. Amikor nagyon kell a gyors, nagy mennyiségű légcsere, akkor elvisz 3A-t. Az egy fél óra járatás esetén is csak 1,5 Ah, amit az aksi észre sem vesz. Éjszaka pedig szép csendben szellőztet 3 óránként 1 Ah -val. És ezt is csak kánikulai éjszakákon használjuk, de olyankor nagyon jólesik. Ha tűző napon kell hagyni a lakót (pl. városnézés) akkor is elég alapjáraton járatni, hisz olyankor a plafonnál lévő legmelegebb levegőt kitolja és így nem melegszik annyira át a bútorzat. Tehát ez is 3 óra alatt 1 Ah, amit utána elinduláskor a kocsi generátora 6 perc alatt visszatölt.
Igazad van, az a 3A, 36W-os fogyasztás ijesztőnek tűnhet, de a gyakorlatban nagyon-nagyon ritkán járatjuk teljes fordulatszámon, viszont megvan rá a lehetőség. Persze mi nem tudjuk kinyitni a kocsi fél oldalát 10_02_kacsint.gif
A lényeg, nekünk nagyon bejött. A klímát azóta szinte sosem használjuk.

Mindenhol ... otthon
#10607     2016.01.20. 10:06        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2016.01.19. 08:00


Nekem kettő ilyen tetőablakom van, és soha nem volt miatta áramgondom. Majd ha kicsit melegebb lesz szívesen megnézem a tényleges fogyasztását is, ha érdekel.

Úgy használjuk, hogy amikor visszaérünk az átforrósodott lakóhoz akkor fullon járatjuk mindkettőt, később pedig lejjebb tekerjük.
Éjszakára alapjárat, és ilyenkor még hangja sincs ráadásul az áramfelvétele is minimális. Viszont kellemesen kitolja a lakóból a legmelegebb (plafonnál lévő) levegőt 40 cm keresztmetszeten.
Persze hogy a természetes légáramnak útban van, de ez egyáltalán nem probléma mert ha alapjáraton járatod akkor észrevehetetlen, mégis sokkal többet ér mint a természetes légáram.

Előszőr csak az egyiket cseréltem ki, és mivel nagyon bejött hamarosan ment a másik is.

Ne nézd meg a fogyasztását, fejből tudom. (Bocsi) max 36 Watt, a 310 mm-es szélkeréknek, 0.3-3 A között szabályozható Az való igaz, hogy ez vehemensen szállítja a levegőt, de kér is ezért energiát. Persze csodák nincsenek, ahhoz hogy munkát végezzen, energiát kell befektetni. 30_10gondol.gif
A tétel másik fel, hogy nekünk hatalmas nyitható felületek vannak a kocsi oldalán, és a végén, ezért pillanatok alatt ki tudjuk csapatni a meleget a lakótérből. Ezzel szemben a bódés lakók, nehezebben átszellőztethetőek. Esténként, ráfarolok a tengerparton a szélirányra, kinyitunk ajtót ablakot, és már áramlik is a kellemes levegő. Amennyiben, még így is melegünk lenne, akkor jön az éjszakai fürdőzés a tengerben. Az tutira segít. 10_03_lol.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10601     2016.01.19. 21:37        

Hajnalka

5 mániapont

írta GaborApa 2016.01.18. 22:42

ezért jó erre a célra a Fiamma tetőablak ventilátora ami viszont teljes keresztmetszetben dolgozik és szabályozható a fordulatszáma (tehát a hangja is).
De egy számítógép ventilátor, azért az messze nem erre lett fejlesztve.
Inkább egy pici térből mozgat relatív nagy légmennyiséget és a hangsúly a pici téren van. Ezért is jó a hűtőbordákhoz.

És feltételezem, hogy Hajnalkának nem is egy 230-as lett berakva.

De hát, úgy szép az élet, ha mindent kipróbálunk 01_mosoly.gif
Nem kérdés volt, hanem már megtörtént. Nem kell piszkálni, nagy tragédia nem történik. Max. kicsit meleg lesz éjjel.
Mi csak éjszaka fogjuk használni a ventillátort akkor már gondolom kicsit hűvösebb az idő...

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10595     2016.01.19. 14:55        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.01.18. 22:59

Az igaz, hogy a Fiamma ventilátora szabályozható, és valóban erősen fújja a levegőt, de ha megnézed a fogyasztását, dobsz egy hátast. Nagyon hamar leszívja az akkut, aztán meg kuksolhatsz a sötétben. 30_10_cry.gif ...

Nekem kettő ilyen tetőablakom van, és soha nem volt miatta áramgondom. Majd ha kicsit melegebb lesz szívesen megnézem a tényleges fogyasztását is, ha érdekel.

Úgy használjuk, hogy amikor visszaérünk az átforrósodott lakóhoz akkor fullon járatjuk mindkettőt, később pedig lejjebb tekerjük.
Éjszakára alapjárat, és ilyenkor még hangja sincs ráadásul az áramfelvétele is minimális. Viszont kellemesen kitolja a lakóból a legmelegebb (plafonnál lévő) levegőt 40 cm keresztmetszeten.
Persze hogy a természetes légáramnak útban van, de ez egyáltalán nem probléma mert ha alapjáraton járatod akkor észrevehetetlen, mégis sokkal többet ér mint a természetes légáram.

Előszőr csak az egyiket cseréltem ki, és mivel nagyon bejött hamarosan ment a másik is.

Mindenhol ... otthon
#10590     2016.01.19. 08:00        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2016.01.18. 22:42

ezért jó erre a célra a Fiamma tetőablak ventilátora ami viszont teljes keresztmetszetben dolgozik és szabályozható a fordulatszáma (tehát a hangja is).
De egy számítógép ventilátor, azért az messze nem erre lett fejlesztve.
Inkább egy pici térből mozgat relatív nagy légmennyiséget és a hangsúly a pici téren van. Ezért is jó a hűtőbordákhoz.

És feltételezem, hogy Hajnalkának nem is egy 230-as lett berakva.

De hát, úgy szép az élet, ha mindent kipróbálunk 01_mosoly.gif
Nem kérdés volt, hanem már megtörtént. Nem kell piszkálni, nagy tragédia nem történik. Max. kicsit meleg lesz éjjel.
Az igaz, hogy a Fiamma ventilátora szabályozható, és valóban erősen fújja a levegőt, de ha megnézed a fogyasztását, dobsz egy hátast. Nagyon hamar leszívja az akkut, aztán meg kuksolhatsz a sötétben. 30_10_cry.gif A Fiammának van egy kisebb teljesítményű ventije is, de az viszont sokkal kevesebbet tud, és hangosabb, mint az általam beépített PC cucc.
A másik probléma a teljes ablakot betöltő Fiammával, hogy ha nem szükséges az elektromos huzat, akkor rettentően útban van a természetes légmozgásnak. Én ezt már körbe jártam piszkosul. 30_10gondol.gif Tökéletes megoldás nincsen.
Ami még bevált trükk forró éjszakákon, az a nedves törülköző. Remekül működik. Kellemesen lehűt, nem igényel energiát, és könnyedén szabályozható a teljesítménye.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10586     2016.01.18. 22:59     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.01.18. 22:15
... Ahol mi szeretünk csövezni, ott nincsen 230 Volt, ezért azt kell használni ami működik gazdaságosan 12-ről. 10_02_kacsint.gif30_70yes.gif
ezért jó erre a célra a Fiamma tetőablak ventilátora ami viszont teljes keresztmetszetben dolgozik és szabályozható a fordulatszáma (tehát a hangja is).
De egy számítógép ventilátor, azért az messze nem erre lett fejlesztve.
Inkább egy pici térből mozgat relatív nagy légmennyiséget és a hangsúly a pici téren van. Ezért is jó a hűtőbordákhoz.

És feltételezem, hogy Hajnalkának nem is egy 230-as lett berakva.

De hát, úgy szép az élet, ha mindent kipróbálunk 01_mosoly.gif
Nem kérdés volt, hanem már megtörtént. Nem kell piszkálni, nagy tragédia nem történik. Max. kicsit meleg lesz éjjel.

Mindenhol ... otthon
#10585     2016.01.18. 22:42        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta posap 2016.01.17. 21:30
Számítógép ventillátort mi a hűtő által termelt meleg levegő kiszellőztetésére építtettünk be, mivel elősátor oldalon van és sok márkatárs járt már úgy, hogy 30 °C fok fölötti hőmérsékletben veszített a hűtő a hűtési teljesítményéből. De még ehhez is kettő darab kell, hogy értelme legyen, pedig itt csak tulajdonképpen a szekrény mögötti levegőmennyiség cseréjét végzi, szóval klímaként kb. semmire nem lesz elég.

Klíma ként valóban nem fog üzemelni, de arra remek megoldás, hogy enyhítsen a forróságon. Természetesen nem az 50 mm-es ventiket kell használni. Léteznek 140, 160, 200, és 230 mm-es darabok is, egyik-másik, meglehetősen "komoly" légszállítási adatokkal. Ezek között lehet találni csendes üzeműeket, azok még éjszaka is használhatóak. Figyelni kell a fogyasztásra is a kiválasztásnál, mert azonos méretű kütyük között akadnak egészen takarékos darabok, és energia vámpírok is.
Hurikánra azért ezekkel együtt sem lehet számítani, de szépen kiszorítja a túlmelegedett levegőt, ezzel hűtve a belteret.
Ahol mi szeretünk csövezni, ott nincsen 230 Volt, ezért azt kell használni ami működik gazdaságosan 12-ről. 10_02_kacsint.gif30_70yes.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10582     2016.01.18. 22:15        

posap
Telki
15 mániapont

Számítógép ventillátort mi a hűtő által termelt meleg levegő kiszellőztetésére építtettünk be, mivel elősátor oldalon van és sok márkatárs járt már úgy, hogy 30 °C fok fölötti hőmérsékletben veszített a hűtő a hűtési teljesítményéből. De még ehhez is kettő darab kell, hogy értelme legyen, pedig itt csak tulajdonképpen a szekrény mögötti levegőmennyiség cseréjét végzi, szóval klímaként kb. semmire nem lesz elég.
#10576     2016.01.17. 21:30        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Hajnalka 2016.01.07. 09:57
Mi egy számitógéphez való világitó ventillátort szereltünk a tetőablakokra., klimaként.
Az csak placebo.
Ugyanis nincs megfelelő tömegáram, nincs elég légmennyiség, nem valósul meg a légcsere. ~27lm3, amit legalább óránként cserélni kellene, de jobb lenne sűrűbben.
A számítógép ventillátor ezt meg sem közelíti.

Alá vagyon íródva.
#10568     2016.01.17. 10:12     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Mi egy számitógéphez való világitó ventillátort szereltünk a tetőablakokra., klimaként.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10510     2016.01.07. 09:57        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Szóval hosszabb kihagyás után vissza tért a klíma gondom, de olyan szerencsésen, hogy be tudtam mutatni a hibát a HOL ITT, HOL OTT LAKÓ Józsinak. Még nem látott ilyet, így utána fog nézni, azt ígérte.
Újabb reset próba volt, de nem segített, mert tegnap előtt ismét jelentkezett a tünet.
Csak találgatás, de úgy tűnik, hogy összefüggésben van a jelenség a "gyenge-alacsony", vagy "ingadozó" hálózati feszültséggel.

Alá vagyon íródva.
#9910     2015.08.04. 21:16        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Miska 2015.05.04. 21:49

Attól még nem javúl meg.30_80_nem.gif
Az nem, de szívató turné eláll...

Ma nyomtam egy resettet.
Persze most nem produkálta a hibát, viszont kicsit átgondolva akkor jelentkezett e jelenség, amikor pici áramszünet volt.
Szerintem a reset csak a távirányítót nullázza, legalábbis úgy tűnt.
Járattam, ki-be kapcsolgattam, és megállapítottam, hogy a lakó tetején megáll a kondenzvíz. Tehát működni működik.
De a külön áramtalanítót asszem bekötöm, abból baj nem lehet...
Beszéltem HolI

Alá vagyon íródva.
#9524     2015.05.06. 20:08        

Miska
Szob
516 mániapont

írta csiburento 2015.05.04. 21:47

Köszi az infót, megnézem.
Ha nem marad más kikötöm és csinálok neki külön kapcsolható áramellátást, azt kapja be...
Attól még nem javúl meg.30_80_nem.gif

Miska
#9503     2015.05.04. 21:49        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta csiburento 2015.05.04. 21:47

Köszi az infót, megnézem.
... azt kapja be...
az jó lesz neki 10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#9502     2015.05.04. 21:49        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Miska 2015.05.04. 20:48

A távirányítón kell lennie a gombnak.
Köszi az infót, megnézem.
Ha nem marad más kikötöm és csinálok neki külön kapcsolható áramellátást, azt kapja be...

Alá vagyon íródva.
#9501     2015.05.04. 21:47        

Miska
Szob
516 mániapont

írta csiburento 2015.05.04. 20:33

Garis.
De hol kellene lennie a reset gombnak?
Doboz alatt?
A távirányítón kell lennie a gombnak.

Miska
#9499     2015.05.04. 20:48        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Miska 2015.05.04. 10:16
Nagyon valószínű, hogy a program íc-je adta meg magát. Ha nincs rajta reset gomb, akkor vedd fel a kapcsolatot a forgalmazóval, mível még garis a cucc. Ha jól tudom. Ha nem garis, akkor dometic szervíz 17.ker.ben.
Garis.
De hol kellene lennie a reset gombnak?
Doboz alatt?

Alá vagyon íródva.
#9497     2015.05.04. 20:33        

Miska
Szob
516 mániapont

Nagyon valószínű, hogy a program íc-je adta meg magát. Ha nincs rajta reset gomb, akkor vedd fel a kapcsolatot a forgalmazóval, mível még garis a cucc. Ha jól tudom. Ha nem garis, akkor dometic szervíz 17.ker.ben.

Miska
#9454     2015.05.04. 10:16        

csiburento
Budapest
312 mániapont

DOMETIC tetőklíma kérdésem volna.

Már Siklóson is szívatott a klímám.
Ugyanis kikapcsolt állapotban, tehát a LED nem világít, a beépített fényt nem lehet felkapcsolni, távirányító is alapon, teljesen váratlan pillanatban elindul a cucc. Fújni nem fúj, csak a kültéri egység kezd el zúgni.
A leállítására nem jöttem rá, hiszen hiába kapcsolom be-ki, nem változik a zúgás tekintetében semmi.
Ha bekapcsolom és a távirányítóval is indítom, akkor beindul a belső fújás és még hangosabb a kültéri.
Kikapcsolom a kültéri néha még akkor is tovább zúg.
Próbáltam már a főbiztosíték lekapcsolásával is, de visszakapcsoláskor ismét zúg. (Sajnos nincs külön biztosítéka.)
És a legjobb, hogy váratlanul produkálja, hol reggel ébresztőnek, hol éjjel, hol nappal. Nem látok összefüggést sem a külső, sem a belső hőmérsékletben.

Ez normális jelenség? Van rá magyarázat? Volt már ilyen másnak is? Mit rontok el?

Alá vagyon íródva.
#9439     2015.05.03. 20:42        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

írta laci400 2014.11.14. 17:24

Köszönöm a segítséget.
Ami a csövet illeti én pvc csőre gondoltam.De így majd átgondolom.
#8158     2014.11.14. 17:26        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

írta GaborApa 2014.11.13. 20:44
Milyen csöveid vannak?

Csak úgy általánosságban:
Klímához speciális klímacsövet kell használni. Sajnos drága, de ez nem az az alkatrész amit érdemes lenne megoldani "okosba".

A klímacsőben üzemszerű a páralecsapódásnak köszönhető tartós nedvesség. és ennek köszönhetően megnövekedik a lakóban bentlakók száma.

A speckó klímacső azért is drága mert bírja a nedvességet és antibakteriális.

Láttam már klímát vezetve fűtéscsőben. Egy év után elrohadt, és nem beszéltünk azokról a baktériumokról amiket belélegzett a család.

Szerintem ha valaki rááldoz egy padlóklímára akkor ne a csöveken spóroljon.

Itt vannak a cuccok >>>
Köszönöm a segítséget.
#8157     2014.11.14. 17:24        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Milyen csöveid vannak?

Csak úgy általánosságban:
Klímához speciális klímacsövet kell használni. Sajnos drága, de ez nem az az alkatrész amit érdemes lenne megoldani "okosba".

A klímacsőben üzemszerű a páralecsapódásnak köszönhető tartós nedvesség. és ennek köszönhetően megnövekedik a lakóban bentlakók száma.

A speckó klímacső azért is drága mert bírja a nedvességet és antibakteriális.

Láttam már klímát vezetve fűtéscsőben. Egy év után elrohadt, és nem beszéltünk azokról a baktériumokról amiket belélegzett a család.

Szerintem ha valaki rááldoz egy padlóklímára akkor ne a csöveken spóroljon.

Itt vannak a cuccok >>>

Mindenhol ... otthon
#8145     2014.11.13. 20:44        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

Tisztelt kempingtársak.Lenne egy kérdésem hátha tud segíteni valaki?Padló klímáról lenne szó, és a kérdésem az lenne,hogy a klíma csöveit amin eljut a hideg levegő a lakó különböző pontjaira kell e vagy hogy lehet takarítani?A gombák miatt kérdezném.Előre is köszönöm.
#8143     2014.11.13. 20:27     1 embernek tetszik    
1
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: