Elolvasva a Magyar Közlöny 2020. Évi 262. Számú kiadvány 4. Pontját, - nem tudom mióta van így, de - módosításra szorul az "Új kategória, dupla díj" című bejegyzés a http://kempingmania.hu/content/100-kal-dragabb-matrica-a-kisbuszoknak címen. Részben értelmét vesztette. Korrigálásra került az ominózus felépítmény mi alapján kerül meghatározásra passzus, egyértelműsítve lett a forgalmi a mérvadó. Tehát lakóautó, amennyiben 3,5t alatti maximum 7 személyes M1 kategória, akkor D1 matrica. És ekkor az utána kötött pótkocsira sem kell matrica.
Ahogy mondják, 22 perced van egy autópályán a leállósávban állva, hogy életben maradj. Hogy miért is??? Nézd végig, és megérted! Pár okra rámutat, de ezen kívül is még számtalan lehetősége van a veszteglő autók balesetének.
Barátom felesége a görög tengerparton szellőztette az irhabundákat! Az egész családnak vitte a téli cuccot mert " soha nem lehet tudni mi lesz" Plussz téli cipők!
Kelemen Kabátban, is bundában nyomja nyáron a tengerparton. Valamit tudhatnak......
Nagyon alábecsülted a 3800 kg-al a túlpakolását némelyik csigának. Találkoztam már olyan lakóval, ami ugyan papíron 3.5 tonnás, de valóságban inkább az 5 tonnát verte. Volt abban a csigában minden, amitől a szomszéd arca leszakad az ámulattól. Csak fejben számolgattam a mindegy mibe kerül, csak drága legyen extrák súlyát, és tonnás nagyságrendű többlet jött ki a matek végére. A másik történet, hogy a lakóban minden ott van, ha kell ha nem. Az egész éves használathoz bent van ami csak szóba jöhet, komoly, feleslegesen magunkkal cipelt többletterhelést jelentve. Érdemes minden út előtt szelektálni, és otthon hagyni, amire nem lesz szükségünk.
Barátom felesége a görög tengerparton szellőztette az irhabundákat! Az egész családnak vitte a téli cuccot mert " soha nem lehet tudni mi lesz" Plussz téli cipők!
A kisebb lakóknál is előfordulhat bünti,de a nagyobb aggodalom ott lehet amikor papíron 3480 kg a lakó és méréskor kiderül,hogy 3800kg és csak B kategoriás jogsija van az illetőnek.
Nagyon alábecsülted a 3800 kg-al a túlpakolását némelyik csigának. Találkoztam már olyan lakóval, ami ugyan papíron 3.5 tonnás, de valóságban inkább az 5 tonnát verte. Volt abban a csigában minden, amitől a szomszéd arca leszakad az ámulattól. Csak fejben számolgattam a mindegy mibe kerül, csak drága legyen extrák súlyát, és tonnás nagyságrendű többlet jött ki a matek végére. A másik történet, hogy a lakóban minden ott van, ha kell ha nem. Az egész éves használathoz bent van ami csak szóba jöhet, komoly, feleslegesen magunkkal cipelt többletterhelést jelentve. Érdemes minden út előtt szelektálni, és otthon hagyni, amire nem lesz szükségünk.
Az útba épített érzékelők előszűrés miatt van és aki gyanus kiállítják. Tengelysúly túlterheléstől a teherszállítóknak kell tartani pl: rossz rakodás miatt ha egy tengelyre teszi a rakományt. A lakófelépítmény, ülőhelyek fixek így nekünk a tengelyenkénti eloszlás relatív fix. A legtöbb túlsúlyos a 3,5t kistehereknél van ezért biztos hogy a mérésekbe mi is beleesünk. Eddig a tolerancia 10% vagy 500kg volt egy 3,5 t-nál a 10% könnyű túllépni. Az autó üresen 2t + egy kicsi így rakomány ha 1,5 t helyet 1,9t akkor már bünti .Eddigi legnagyobb fogás tudtommal egy román Sprinter volt 3,5 helyett 6,5 t saját magát buktatta le mivel a gumi nem bírta a terhelést szétdurrant és szervizt hívott.
Ha kiállítanak akkor mérnek tengely és összsúlyt is.Én inkább az összsúly miatt tartok .A lakik súlya sokszor nem valós és az alapmodell adatait nézik , így az omnisztor sat rendszer ,klima biciglitartó és biciglik, teli üzemanyag, teli víztartály súlyával nem számolnak. A kisebb lakóknál is előfordulhat bünti,de a nagyobb aggodalom ott lehet amikor papíron 3480 kg a lakó és méréskor kiderül,hogy 3800kg és csak B kategoriás jogsija van az illetőnek.
A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
írta nemo25 2017.01.12. 21:42 Szerény véleményem szerint, ezek a mérőpontok, inkább a teherautók, és kamionok mérésére fognak szolgálni. ...
Én is erre gondoltam. és mivel tengelyterhelés valószínűleg azt tudja majd, hogy 10 tonna alatt vagy 11 fölötti. És még mérési pontatlanság is van, ami ebben a léptékben kb. egy személyautó teljes tengelyterhelése :)
Szerény véleményem szerint, ezek a mérőpontok, inkább a teherautók, és kamionok mérésére fognak szolgálni. Nem tartom valószínűnek, hogy a személyautókat pontosan le tudnák mérni menet közben. Olvasható az írásban, hogy még ellenőrizniük kell a mérések pontatlanságát. Azt biztosra veszem, hogy tökéletes mérést nem tudnak eszközölni ezekkel. Azt lehet hogy meg tudja majd határozni a szerkezet, hogy 40 tonna helyett 53-al van felpakolva a tréler, de 2-300 kg súlytöbbletet, nem tartom valószínűnek, hogy hiteltérdemlően ki tudnak majd mutatni.
Az a baj, hogy ha mindenki figyelembe venné a megengedett legnagyobb terheléseket, akkor egyrészt nem lennének "összeborult" lakis szerelvények, másrészt az életben nem kellene egy járgányba sem pótlólagos légrugó...
A másik, hogy átlagosan egy személygépjármű 450kg-al terhelhető. Erre rá akaszt 100kg-os függőleges terhelésű lakit, akkor mindjárt már csak 350kg marad. Na, az három megtermedt legény és SEMMI csomag. Persze azért nem mennek repülővel, hogy ne kelljen agonizálni, hogy csak 20kg-os legyen a bőrönd... A lakik úgy 200kg-al terhelhetőek, melyből leugrik kapásból 30-30kg moover és klíma címen, beugrik egy pót gázpalack, egy centrifuga, egy rekesz sör és az ágynemű már nem is férhet be...
Az hol van megadva, hogy mennyi lehet a tengelyterhelése egy személyautónak?
Szerintem, ha csak tengelysúlyt mérnek, akkor azzal csak a nagy és túlterhelt teherautókat/kamionokat fogják kiszedni, amivel még egyet is értek, főleg amikor egy nyomvályúban igyekszünk egyenesen menni.
Ha jól emlékszem, akkor tengelyenként 10 tonna körül lehet "nyomni" az utat.
Az hol van megadva, hogy mennyi lehet a tengelyterhelése egy személyautónak?
Szerintem, ha csak tengelysúlyt mérnek, akkor azzal csak a nagy és túlterhelt teherautókat/kamionokat fogják kiszedni, amivel még egyet is értek, főleg amikor egy nyomvályúban igyekszünk egyenesen menni.
Ha jól emlékszem, akkor tengelyenként 10 tonna körül lehet "nyomni" az utat.
Ez nagyon nagy cumi! Nem is tudom hogy tudok a tüzépen tengelynyomást mérni? Gondolom az elsőt, meg a hátsót külön-külön. Nálunk legtöbb esetben az első jó lesz, a hátsó már kétséges. Ha valamelyik nem stimmel, de összsúlyban jó, akkor is jár majd a bünti? Bár az eddigi tapasztalatom alapján igen. Szomorú jövő:-((
Az hol van megadva, hogy mennyi lehet a tengelyterhelése egy személyautónak?
Szerintem, ha csak tengelysúlyt mérnek, akkor azzal csak a nagy és túlterhelt teherautókat/kamionokat fogják kiszedni, amivel még egyet is értek, főleg amikor egy nyomvályúban igyekszünk egyenesen menni.
Ha jól emlékszem, akkor tengelyenként 10 tonna körül lehet "nyomni" az utat.
Ez nagyon nagy cumi! Nem is tudom hogy tudok a tüzépen tengelynyomást mérni? Gondolom az elsőt, meg a hátsót külön-külön. Nálunk legtöbb esetben az első jó lesz, a hátsó már kétséges. Ha valamelyik nem stimmel, de összsúlyban jó, akkor is jár majd a bünti? Bár az eddigi tapasztalatom alapján igen. Szomorú jövő:-((
Udv! Nekem is megjott a level. Emailban kuldtek egy levelet,hogy a forgalmiba bejegyzett adatok az iranyadoak. Gyozott a M1 bejegyzes. Tulajdonkeppen 2 sorban irtak le,mert a tobbi az szabvanyszoveg. Tobbszor elhangzott itt a forumon, hogy sokan D2 matricat vesznek. A telefonos erdeklodesem soran az elso ugyintezo volt aki kimondta,hogy a magasabb kategoria miatt nincs birsag,am onnantol kezdve a vontatott ufo ra is kell venni matricat.
Ebben biztos voltam, hisz nem is tehetnének másképp!
Gondolom sűrűn bocsánatot kértek az okozott kellemetlenségért, idegeskedésért és megkérdezték mekkora költséged merült fel az üggyel kapcsolatban, mert azt szeretnék megtéríteni.
Igen, pont úgy volt, ahogy írtad. A kézhezvétel után, majd jön a kedvezmény. Mert hát ugye nem tudtam használni a vásárolt terméket. Ja, és nem én voltam a hunyó.
írta Miska 2017.01.06. 21:09 Szóval nem akasztják a hóhért. Ma kaptam egy hangos levelet a NÚSZ-tól ( ügyintézővel beolvastattam a papíros levelet, melyet ma postára adtak), benne az áll, hogy ejtik mind a két pótdíjas ügyet. Jövő héten, mikor megkapom a levelet közzé fogom tenni a fórumon.
Ebben biztos voltam, hisz nem is tehetnének másképp!
Gondolom sűrűn bocsánatot kértek az okozott kellemetlenségért, idegeskedésért és megkérdezték mekkora költséged merült fel az üggyel kapcsolatban, mert azt szeretnék megtéríteni.
Szóval nem akasztják a hóhért. Ma kaptam egy hangos levelet a NÚSZ-tól ( ügyintézővel beolvastattam a papíros levelet, melyet ma postára adtak), benne az áll, hogy ejtik mind a két pótdíjas ügyet. Jövő héten, mikor megkapom a levelet közzé fogom tenni a fórumon.
Az egyetlen gond, amikor az ellenőreik ezt nem tudják, és nagy buzgalmukban szeretnének büntetni. Bejelöli büntetendőnek, onnantól megy az automatizmus (csekk, posta) Aki nem jár utána még lehet, hogy ki is fizeti. A többieknek végül nem lesz belőle büntetés, de akkor is van egy csomó macera.
Jó lenne ilyenkor egy kártérítés igény feléjük amit az Ő emberük a tudatlanságával okoz.
Az egyetlen gond, amikor az ellenőreik ezt nem tudják, és nagy buzgalmukban szeretnének büntetni. Bejelöli büntetendőnek, onnantól megy az automatizmus (csekk, posta) Aki nem jár utána még lehet, hogy ki is fizeti. A többieknek végül nem lesz belőle büntetés, de akkor is van egy csomó macera.
Jó lenne ilyenkor egy kártérítés igény feléjük amit az Ő emberük a tudatlanságával okoz.
írta Miska 2016.12.24. 08:23 Tegnap voltam az M3 autópálya kivezető szakaszánál lévő ügyfélszolgálatnál, ahol szóban el mondták a következőt: Ha a forgalmi engedélyben "j" mező mint kategória M1, 3500kg összt.alatti, nem több mint 7szem. a száll. szem.száma, abban az esetben D1 a megfelelő. Ez a három szempont a lényeg. Ugyanis a magyar jogszabály nem ismer olyat mint lakóautó kategória. Ha majd lesz, az más tészta. Más országokban már létezik lakóautó kategória, ott azért alkalmazzák. Egyébként mutatott egy forg.engedély másolatot, melyben aD.3 (kereskedelmi leírás) rovatban benne van, hogy lakógépkocsi, ott is elengedhető a pótdíj, mivel az nem a jármű kategóriába való besorolása. Az én konkrét ügyemre azt a választ adta, hogy el fogják engedni a pótdíjazást (2db). Mivel van érvényes matricám, így nyugodtam használhatom a fizetős utakat, nem lesz több pótdíj. Ez egy szóbeli állásfoglalás, várom a papirost. Itt tart most a dolog. Remélem nem énekeltem ki a sajtot a számból.
Tegnap voltam az M3 autópálya kivezető szakaszánál lévő ügyfélszolgálatnál, ahol szóban el mondták a következőt: Ha a forgalmi engedélyben "j" mező mint kategória M1, 3500kg összt.alatti, nem több mint 7szem. a száll. szem.száma, abban az esetben D1 a megfelelő. Ez a három szempont a lényeg. Ugyanis a magyar jogszabály nem ismer olyat mint lakóautó kategória. Ha majd lesz, az más tészta. Más országokban már létezik lakóautó kategória, ott azért alkalmazzák. Egyébként mutatott egy forg.engedély másolatot, melyben aD.3 (kereskedelmi leírás) rovatban benne van, hogy lakógépkocsi, ott is elengedhető a pótdíj, mivel az nem a jármű kategóriába való besorolása. Az én konkrét ügyemre azt a választ adta, hogy el fogják engedni a pótdíjazást (2db). Mivel van érvényes matricám, így nyugodtam használhatom a fizetős utakat, nem lesz több pótdíj. Ez egy szóbeli állásfoglalás, várom a papirost. Itt tart most a dolog. Remélem nem énekeltem ki a sajtot a számból.
Sziasztok! Ma utana jartam a matrica ugynek. Ha forgalmiba nincs bejegyezve hogy lakoauto akkor D1 katgoria kell. Ha bevan jegyezve ,hogy lakoauto akkor D2 kell venni. egyebkent az eves matricanal nincs semmilyen kulombseg arban D1-D2 egyforma aron van. udv gabizsolt
Az nhb 1,88-at ad hat hónapra. Mondjuk az is elég nagy k@la.
De gondolom az évi 1,88 és tutti van ott még valami kezelés ktg is.
És ha ez tiszta lenne, akkor ez a 15.000 ezres büntire, ha egy év múlva adnák vissza akkor kemény 282 Ft lenne. Nem hiszem, hogy ez a legnagyobb gond ebben az ügyben
írta csiburento 2016.12.22. 11:42 Na, igen. OTP: 0,01%. Bankos kishölgy szerint ennél már nincs lejjebb... Bár ez, ha azt vesszük már negatív kamat, hiszen innentől kezdve a kezelési költség több... A hitelesek meg megkapták már megsegítést... Egyre fordítottabb világban élünk...
Az nhb 1,88-at ad hat hónapra. Mondjuk az is elég nagy k@la.
Na, igen. OTP: 0,01%. Bankos kishölgy szerint ennél már nincs lejjebb... Bár ez, ha azt vesszük már negatív kamat, hiszen innentől kezdve a kezelési költség több... A hitelesek meg megkapták már megsegítést... Egyre fordítottabb világban élünk...
írta Kugli 2016.12.14. 18:51 Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy Társaságunkhoz eljuttatott elektronikus levelére a feldolgozást követően a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. §-ában foglaltaknak megfelelően írásos formában fogunk választ nyújtani a beérkezéstől számított 30 napon belül. Javasoljuk, hogy esetlegesen felmerülő további kérdésekkel kapcsolatban a jövőben is forduljon Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeinken: • 0-24 óráig hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül (+36-36-587-500), • e-mailben (ugyfel@nemzetiutdij.hu), • személyesen ügyfélszolgálati irodáinkban (http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/), • internetes oldalunkon (www.nemzetiutdij.hu), • postai úton: 1380 Budapest, Pf.: 1170. Tisztelettel: Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Ügyfélszolgálat Ma kaptam a panaszomra egy ilyen levelet.
Én is ugyanezt kaptam. Telefonon viszont elmondták, hogy kifogásnak nincs halasztó hatálya. Tehát a fizetési határidő nem módosúl. Magyarúl ez nem fellebbezés.
írta Kugli 2016.12.14. 18:51 Tisztelt Ügyfelünk!.....
Ma kaptam a panaszomra egy ilyen levelet.
Ez csak annyit jelent, hogy valaki már elolvasta, és továbbította egy illetékesnek. Amikor kértem az állásfoglalást, akkor először jött egy automatikus levél, azután másfél órával jött egy ugyanilyen mint amit most ide tettél. Arra rá 1 órával viszont megjött a konkrét válasz is ( a letölthető levél).
Telefonon Biro Henriettel tortent megbeszeles alapjan kuldom a NEB-275 gepkocsim forgalmi engedelyenek foto masolatat. A forgalmi engedelybe bejegyzett adatoknak megfeleloen J pont M1 F1 3100kg S1 5fo vettem Pest es Bacs-kiskun megyei eves matricakat illetve az ev soran tobb 10 napos vagy havi matricat. Eddig egyetlen egyszer sem ertesitettek. Fentiek alapjan kerem torolni a birsagot. Udvozlettel Kugler Jozsef Ugyszam:11601342263
Ez a panaszlevel csatolva meg a forgalmi masolata.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy Társaságunkhoz eljuttatott elektronikus levelére a feldolgozást követően a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. §-ában foglaltaknak megfelelően írásos formában fogunk választ nyújtani a beérkezéstől számított 30 napon belül. Javasoljuk, hogy esetlegesen felmerülő további kérdésekkel kapcsolatban a jövőben is forduljon Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeinken: • 0-24 óráig hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül (+36-36-587-500), • e-mailben (ugyfel@nemzetiutdij.hu), • személyesen ügyfélszolgálati irodáinkban (http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/), • internetes oldalunkon (www.nemzetiutdij.hu), • postai úton: 1380 Budapest, Pf.: 1170. Tisztelettel: Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Ügyfélszolgálat Ma kaptam a panaszomra egy ilyen levelet.
Sajnálom, valahogy ezt az egészet még most sem értem...
A lakóautónk 3,5 tonnás, a soförrel eggyütt maximum 4 személy szálitására alkalmas, csak 3 személy alúdhatt benne...
Szóval, a lentiek szerint, hova tartozunk?
Cica Drága!
Az elsődleges kérdés, hogy szerepel-e a kocsi okmányában, vagy a központi nyilvántartásban, hogy ez egy lakóautó? Ha igen akkor egyértelműen D2
Ha személyautóként van nyilvántartva akkor lehet nézegetni a többi feltételt. De ha bárhol az szerepel, hogy lakóautó akkor tök mindegy hogy 2 személyes vagy 8.
Mivel német rendszámmal német állampolgárként járjátok az utat javasolom, hogy D2-est vegyetek, mert nem akkora a különbség, hogy azért érdemes legyen a magyar díjbeszedővel vitáznotok.
Jogszabály szerint a járgányotok (szemmel is jól láthatóan) lakófelépítményű (és nem BARANYAI hűtőkocsi, vagy platós), hiszen nem teherként pick-up-on viszitek a lakrészt, és nem zárt dobozos furgon beépítve. Ez a rész független a jármű kategóriájától. Itt az értelmezési hiba. És e tény mellett, ha például beépített furgonról beszélnénk lenne érdekes, hogy hány személy, hány kiló, és milyen járműkategória.
A NUSz viszont szerencsére kiadott egy pecsétes papírt, ami mindennel szembe menve mást mond.
Tehát az a biztos, és főleg, ha rám hallgatsz, hogy ebben a zavarosban azt teszed, veszed, amelyiket akarod.