Több »Élménybeszámolók

Afrikai Mercedes Unimóka lakóautóval

Beküldte: Gagabi

Életem legnagyobb autós kalandja volt...

Tovább»

2012.08.07.

Görögország, Kréta, Kissamos

Beküldte: mia

A bő két hétre tervezett nyaralásunkból pár napot sátorban töltöttünk el

Tovább»

Közlekedés

Létrehozás dátuma: 2012.12.16.

1
2
3
4
5

Hozzászólások

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta MATISBEA 2015.01.14. 10:48
Sziasztok,

mivel elég nagy káoszt érzünk lakóautó díjfizetési kategória miatt, ezért én leveleztem egyet e-mailben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-vel. Teljesen korrektek voltak, egy óra alatt válaszoltak az e-mailemre. Beküldtem nekik beszkennelve a forgalmi engedélyünket és a következő választ kaptam: (hátha valakinek ez segítség)

"Tisztelt Mátis Bea!
Társaságunkhoz intézett megkeresését köszönjük.
Az Ön által beküldött forgalmi engedély J sorában M1 szerepel, azaz személygépkocsi, az S1 pontban 6 fő szállítható, a forgalmi engedélyben nincs utalás arra, hogy a szóban forgó gépjármű lakóautó lenne, így Önnek díjfizetési szempontból D1 jogosultságot kell vásárolnia, amennyiben igénybe veszi a díjköteles útszakaszokat.
Javasoljuk, hogy esetlegesen felmerülő további kérdésekkel kapcsolatban a jövőben is bizalommal forduljon Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeinken:
• 0-24 óráig hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül (06-36-587-500),
• e-mailben (ugyfel@nemzetiutdij.hu),
• személyesen ügyfélszolgálati irodáinkban (http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/),
• internetes oldalunkon (www.nemzetiutdij.hu).
Ajánljuk e-ügyfélszolgálatunkat ahol kényelmesen, gyorsan, sorban állás és kényelmi díj fizetése nélkül vásárolható e-matrica, ellenőrizhetőek a korábbi vásárlások és az esetleges pótdíjbefizetések is intézhetőek: https://ematrica.autopalya.hu/.
Tisztelettel:
Kovács Péter
NÚSZ Zrt.
ügyfélszolgálat
"

Ezt a mailt ne töröld, jólesz ha jön a birság.

havaj dizsi káó okto lak
#8629     2015.01.15. 09:15        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2015.01.14. 21:25
Gyerekek

Lényegében a Csibuval és az Ivánnal ugyanazt mondjuk....

Bocsi, de én is ezt mondtam volt. Az a meghatározás (sajnos) tök egyértelmű 20_10_szomoru.gif

Az hogy az ellenőrzést hogyan oldják meg, és hogy egyes ügyfélszolgálati levelek lobogtatása elegendőek lesznek-e az meg már más ügy.
Erre írtam, hogy Lehet, hogy néhány ügyvédnek lesz még egy kis pluszmunkája?

Mindenhol ... otthon
#8628     2015.01.14. 22:15        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Gyerekek

Lényegében a Csibuval és az Ivánnal ugyanazt mondjuk....ha valami úgy néz ki mint egy lakóautó , arra a célra szolgál mint egy lakóautó és ezt arra is használjuk mint egy lakóautó ....,akkor teljesen mindegy mi van a J betűnél a forgalmiban...ez a jármű bizony lakófelépítménnyel rendelkező gépkocsi ...,.,azaz lakóautó .
30_10nemtom.gif
Persze ez nem zárja ki annak a lehetőségét , hogy valaki ne vélje úgy miszerint a 2 szoba konyhás , fürdőszobás lakóautója egy egyszerű személyautó !!!
10_15_hi.gif
Mindenki úgy és aszerint váltsa meg az útdíját ahogy érzi , mi itt csak a véleményünket mondjuk el.
15_30_szeret.gif
Magam részéről kidobom a lakóból az két első ülést , beteszem a Danuviámról megmaradt nyerget ...magam mögé ültetem a Gabit és megpróbálkozom az L7e Négykerekű Motorkerékpár osztályba való besorolásával .
25_manko.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8627     2015.01.14. 21:25     2 embernek tetszik    

metalgod
Szolnok
267 mániapont

Elnézést, hogy közbeszólok,de:
elmondom, hogy szerintem miért van Csibunak igaza:

A jogszabályokat elsősorban nyelvtani és logikai szempontból kell elemezni.Itt egyértelmű nekem legalábbis, hogy a D1 kategória tartalmazza az általánost,mig a D2 kategória a kivételeket sorolja fel.("a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi",tehergépjármű,ect.)
A kivételek között egyértelműen szerepel a "lakófelépítményű gépkocsi",nyilván szándékosan nem lakószemélygépjármű. vagy lakótehergépjármű,bár ezek is igen jól hangzanak.

Számomra ez logikai szempontból azt jelenti, hogy egyértelműen kiveszi a D1 hatálya alól a -nevezzük egyszerűen -
a lakóautókat.

A jogszabály nem bibelődik azzal, hogy megmagyarázza, mit tekint lakóautónak, de ez nem is szükségszerű, nevezzük köztudomású ténynek, hogy ezek az autók amiről beszélünk: azok.

Arról nem is beszélve, hogy ha neadja Isten, valakit megbüntetnek és valahogy biróságra megy az üggyel, ugyan mivel fog érvelni?Hogy nem lakóautóval fogták meg,mert az a felépitménnyel rendelkező, konyhával és fürdőszobával felszerelt jármű tulajdonképp egy szimpla személygépjármű?

"A gépjármű megengedett legnagyobb össztömegét és a szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni"

Ez meg ennyit jelent, és nem mást, ezt nem lehet kiterjesztően értelmezi,ezt a két dolgot kell csak a forgalmiból meghatározni.

Szerintem.

írta csiburento 2015.01.14. 18:05

Az a baj, hogy ez kb.: olyan, mintha a benzinkutast kérdeznéd, hogy milyen olaj kell a motorba... Melyikbe???
Az nem baj, hogy nem tudja az ügyfélszolgálat a rá vonatkozó rendeletet, de legalább ne vezetne félre... Igaz neki mindegy, mert nem őt fogja büntizni a rendszer (egyébként privát véleményem, hogy ezt amúgy sehol semmi nem fogja ellenőrizni, csak a parkolóban leállítós akciókor derül ki).

KÖNYÖRGÖM mutassa már meg nekem valaki - legjobb lenne egy ügyfélszolgálatos -, hogy a rendeletben hol van az a mondat/mondatrész, ami azt mondja, hogy a forgalmiból kell meghatározni, hogy lakóautó-e a járgány?

Higgyétek el nem akarok rosszat senkinek itt, de nincs a rendeletben ilyen. Ellentettje viszont igen. Pont le van csinálva a rendelet szerint, hogy mi van írva a "J" ponthoz.

Csak ismételni tudom önmagam, mely az 57/2014. (XII. 30) NFM rendeletből van idézve, ami a 2014. évi 186. számú Magyar Közlöny 26177. oldalán jelent meg:
6. § (1) A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján a következőképpen meghatározott díjkategóriájától függ:
a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, –a vezetővel együtt – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,
b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó),
c) B2 díjkategória: az autóbusz,
d) U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatott pótkocsi (utánfutó).
(2) A gépjármű megengedett legnagyobb össztömegét és a szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni.

Köszönöm a reggelit.
#8626     2015.01.14. 20:44        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta MATISBEA 2015.01.14. 10:48
Sziasztok,

mivel elég nagy káoszt érzünk lakóautó díjfizetési kategória miatt, ezért én leveleztem egyet e-mailben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-vel. Teljesen korrektek voltak, egy óra alatt válaszoltak az e-mailemre. Beküldtem nekik beszkennelve a forgalmi engedélyünket és a következő választ kaptam: (hátha valakinek ez segítség)

"Tisztelt Mátis Bea!
Társaságunkhoz intézett megkeresését köszönjük.
Az Ön által beküldött forgalmi engedély J sorában M1 szerepel, azaz személygépkocsi, az S1 pontban 6 fő szállítható, a forgalmi engedélyben nincs utalás arra, hogy a szóban forgó gépjármű lakóautó lenne, így Önnek díjfizetési szempontból D1 jogosultságot kell vásárolnia, amennyiben igénybe veszi a díjköteles útszakaszokat.
Javasoljuk, hogy esetlegesen felmerülő további kérdésekkel kapcsolatban a jövőben is bizalommal forduljon Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeinken:
• 0-24 óráig hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül (06-36-587-500),
• e-mailben (ugyfel@nemzetiutdij.hu),
• személyesen ügyfélszolgálati irodáinkban (http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/),
• internetes oldalunkon (www.nemzetiutdij.hu).
Ajánljuk e-ügyfélszolgálatunkat ahol kényelmesen, gyorsan, sorban állás és kényelmi díj fizetése nélkül vásárolható e-matrica, ellenőrizhetőek a korábbi vásárlások és az esetleges pótdíjbefizetések is intézhetőek: https://ematrica.autopalya.hu/.
Tisztelettel:
Kovács Péter
NÚSZ Zrt.
ügyfélszolgálat
"
Az a baj, hogy ez kb.: olyan, mintha a benzinkutast kérdeznéd, hogy milyen olaj kell a motorba... Melyikbe???
Az nem baj, hogy nem tudja az ügyfélszolgálat a rá vonatkozó rendeletet, de legalább ne vezetne félre... Igaz neki mindegy, mert nem őt fogja büntizni a rendszer (egyébként privát véleményem, hogy ezt amúgy sehol semmi nem fogja ellenőrizni, csak a parkolóban leállítós akciókor derül ki).

KÖNYÖRGÖM mutassa már meg nekem valaki - legjobb lenne egy ügyfélszolgálatos -, hogy a rendeletben hol van az a mondat/mondatrész, ami azt mondja, hogy a forgalmiból kell meghatározni, hogy lakóautó-e a járgány?

Higgyétek el nem akarok rosszat senkinek itt, de nincs a rendeletben ilyen. Ellentettje viszont igen. Pont le van csinálva a rendelet szerint, hogy mi van írva a "J" ponthoz.

Csak ismételni tudom önmagam, mely az 57/2014. (XII. 30) NFM rendeletből van idézve, ami a 2014. évi 186. számú Magyar Közlöny 26177. oldalán jelent meg:
6. § (1) A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján a következőképpen meghatározott díjkategóriájától függ:
a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, –a vezetővel együtt – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,
b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó),
c) B2 díjkategória: az autóbusz,
d) U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatott pótkocsi (utánfutó).
(2) A gépjármű megengedett legnagyobb össztömegét és a szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni.

Alá vagyon íródva.
#8625     2015.01.14. 18:05     1 embernek tetszik    

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Blue 2015.01.14. 14:35
Csak is szerintem!!!!!!
Volt már lakóautóinkkal kapcsolatos nem egy kényes témánk, amit még nálunk lazábban szabályoztak. Ezért csak a szomszédba kell tartanunk a rend szigorú őreitől.
Ekkor vezetőink árnyaltan utalva rávezettek nem nyíltan kéne taglalni.
Mire gondoltok akkor amikor a felelős minisztérium felelős minisztere azt nyilatkozza a híradóban „nem is gondoltam hogy Budapest alatt van még Duna híd”. Nem baj majd mi felvilágosítjuk.
Úgy gondolom higgyünk a főnöknek „ez a próbaüzem gépházzaja” Mi meg Magyar lakóautósok sajnos vagyunk olyan zajosak hogy felfigyeljenek ránk.
30_90falba.gif

Drága Csabám

Erre próbáltam lényegében felhívni a figyelmet ...addig fogjuk küldözgetni a J kategóriájú személyautók forgalmiját , amig valami marhának végre fel fog tűnni , hogy nincs olyan mint lakóautó , tehát olyan kategóriára hoztak ki rendeletet ami lényegében nincs is !!
30_20tapshajra.gif
Természetes , hogy erre az lesz a lépés ....na akkor hozzunk létre egy ilyet .....és akkor aztán mindenki akinek lakófelépítményű gépkocsija van ....mert ugye vannak ilyenek10_03_lol.gif....mehet újra vizsgázni .
Mert egy perc alatt átírják azt a J betüs kategóriát ..teszem azt M5 - ős kategóriára ..... lakóautóra .....és fizethetjük az új vizsga árakat.
30_10_cry.gif
Én eddig annak örültem , hogy az éves díj változatlan ....ahogy elnézem majd mi teszünk róla , hogy ne legyen az !
10_06_happy.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8624     2015.01.14. 17:36        

Blue

291 mániapont

Csak is szerintem!!!!!!
Volt már lakóautóinkkal kapcsolatos nem egy kényes témánk, amit még nálunk lazábban szabályoztak. Ezért csak a szomszédba kell tartanunk a rend szigorú őreitől.
Ekkor vezetőink árnyaltan utalva rávezettek nem nyíltan kéne taglalni.
Mire gondoltok akkor amikor a felelős minisztérium felelős minisztere azt nyilatkozza a híradóban „nem is gondoltam hogy Budapest alatt van még Duna híd”. Nem baj majd mi felvilágosítjuk.
Úgy gondolom higgyünk a főnöknek „ez a próbaüzem gépházzaja” Mi meg Magyar lakóautósok sajnos vagyunk olyan zajosak hogy felfigyeljenek ránk.
30_90falba.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#8623     2015.01.14. 14:35        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2015.01.14. 12:01
.... a Magyar Lakóautó Klub vezetője ....

Rosszul tudod. Ott nincs olyan.
Legalábbis ezt mondják 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#8622     2015.01.14. 14:30        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Az egészben az a legröhejesebb , amikor a Magyar Lakóautó Klub vezetője erre a paragrafusra ...

b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó),

komolyan megmagyarázza , hogy nekik ilyen mint lakóautó nincs is ....mindenkinek személyautója van , hisz ez van a " J " betűs kategóriában beleírva !! Ráadásul a lakóautó klub tagjai egymás után jelzik ....nekik N1 jelű személygépkocsijuk van , aminek a fent említett lakófelépítményű gépkocsikhoz távol s közel semmi közük nincs.
10_06_happy.gif

Már csak arra vagyok kiváncsi ....akkor miért pont ezt a nevet kellett választani amiben ez van .....lakóautó ???
30_60_guluszem.gif

Akkor ennél már a Kemping Mánia sokkal közelebb van az igazsághoz !!
10_06_rohog.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8621     2015.01.14. 12:01        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Most akkor én nem értem
30_10gondol.gif

Ezt írják ki hivatalosan ....

.D2: "személygékpocsi 7 fő felett, lakóautó, tehergépkocsi"
pl.:
- 8,9 fő szállítására alkalmas személygépkocsi
- Lakóautó
- Tehergépkocsi (mint például a 2,3,stb. fő szállítására alkalmas kisteherautó, furgon, pickup stb.)

30_10nemtom.gif

Ezek után nekem kell eldöntenem , hogy lakóautó a lakóautóm , vagy a "J" szerint csak egy szerény pár főre vizsgáztatott személyautó , így D1 -re fizethetek ??
30_10_cry.gif
Ez csodálatos is lenne ....de érzésem szerint nem így van.
30_80nem2.gif
Abból kell kiindulni , hogy azért senki nem hülye ....tehát mindenki nagyon jól tudja , hogy a " J " kategóriában olyan , hogy lakóautó nincs . Van M és van N ....azaz személyszállító gépkocsik vagy teherszállító gépkocsik különböző fajtái .
Most bármelyik is van a forgalmiba írva az a lényegen abszolúte semmin nem változtat ......a lakófelépítményű gépkocsikat külön díjövezetbe sorolták.....aminek az a neve D2.
30_90jajj.gif
Na most véleményem szerint viszont a Kerti , Ferri , stb nyugodtan járhat személyautó díjjal , hisz az ő felépítményük lényegében nem lakófelépítmény , hanem csak egy egyszerű kisbusz .
Persze én is tévedhetek ....10_06_happy.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8620     2015.01.14. 11:11        

MATISBEA
Budapest
11 mániapont

Sziasztok,

mivel elég nagy káoszt érzünk lakóautó díjfizetési kategória miatt, ezért én leveleztem egyet e-mailben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-vel. Teljesen korrektek voltak, egy óra alatt válaszoltak az e-mailemre. Beküldtem nekik beszkennelve a forgalmi engedélyünket és a következő választ kaptam: (hátha valakinek ez segítség)

"Tisztelt Mátis Bea!
Társaságunkhoz intézett megkeresését köszönjük.
Az Ön által beküldött forgalmi engedély J sorában M1 szerepel, azaz személygépkocsi, az S1 pontban 6 fő szállítható, a forgalmi engedélyben nincs utalás arra, hogy a szóban forgó gépjármű lakóautó lenne, így Önnek díjfizetési szempontból D1 jogosultságot kell vásárolnia, amennyiben igénybe veszi a díjköteles útszakaszokat.
Javasoljuk, hogy esetlegesen felmerülő további kérdésekkel kapcsolatban a jövőben is bizalommal forduljon Társaságunkhoz az alábbi elérhetőségeinken:
• 0-24 óráig hívható telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül (06-36-587-500),
• e-mailben (ugyfel@nemzetiutdij.hu),
• személyesen ügyfélszolgálati irodáinkban (http://www.nemzetiutdij.hu/Ugyfelszolgalat-kereso/),
• internetes oldalunkon (www.nemzetiutdij.hu).
Ajánljuk e-ügyfélszolgálatunkat ahol kényelmesen, gyorsan, sorban állás és kényelmi díj fizetése nélkül vásárolható e-matrica, ellenőrizhetőek a korábbi vásárlások és az esetleges pótdíjbefizetések is intézhetőek: https://ematrica.autopalya.hu/.
Tisztelettel:
Kovács Péter
NÚSZ Zrt.
ügyfélszolgálat
"
#8619     2015.01.14. 10:48     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
312 mániapont

Már bocsánat, de a jogszabály tökéletesen egyértelműen fogalmaz. Mint, ahogy azt már korábban bemásoltam.

Az, hogy az alkalmazók sem olvassák el, nem értik az más kérdés.

Hozzá teszem a jogalkalmazó állásfoglalása mit sem ér.

És a lényeg ott van, hogy a műszaki adatokat (tömeg, szállítható személyek száma) kell a forgalmiból venni, a "fajtát" NEM!

Így nem releváns, hogy a jármű "M1" kategória-e vagy sem.

Alá vagyon íródva.
#8618     2015.01.14. 06:12        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2015.01.13. 21:16


Ezek szerint ott tartunk amit a legelején gondoltuk -legalábbis az ügyfélszolgálat szerint-, csak 7 személy felett van D2

Azonban a konkrét megfogalmazás, ami az útdíjfizetéshez meghatározza a kategóriákat az mást mond.

Ha tényleg csak a személyek száma dönti el a díjkategóriát, akkor vajon

egyrészt:
vajon miért említették meg a D2-nél külön a lakóautót, míg a D1-nél meg nem.

másrészt:
vajon miért csinált neki egy grafikus külön piktogramot is a D2 kategóriánál?
ugyanott a kisbusz fölé odaírta, hogy >7 fő a lakóautóhoz meg nem.


Ezekből a szándék jól látható, csak talán még nem tudják megfogni azokat az adatlapon lévő információkat amiket említettél.

Lehet, hogy néhány ügyvédnek lesz még egy kis pluszmunkája? 10_04_razz.gif

Valóban kétértelmű a megfogalmazása a szabályoknak. Ezen ugye nem is csodálkozunk, az elmúlt időszakra visszatekintve. :)
Mivel a "J" nem tartalmaz olyan kategóriát, hogy lakóautó, ezért nem lehet másképpen behatárolni. A véleményem szerint, nem is a lakóautókat kívánták elsősorban megfogni, hanem az országon nagy számban tranzitként áthaladó, külföldi melós minibuszokat. A 4-esen, és az M1-esen egymást érik ezek. Persze azért örülnének a lakóautók által befizetett zsetonnak is, de nem az a számottevő. Mondjuk, ezzel meg pont a nagycsaládosokkal szúrtak ki, akiknek 8-9 személyes buszaik vannak. Ez viszont nem túl elegáns.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#8617     2015.01.13. 21:43        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2015.01.13. 20:25
Ismerve a fejetlenséget, és ötletszerűen bevezetett változtatásokat, jobb ha van egy általuk megírt válasz a kérdésre.

Ezek szerint ott tartunk amit a legelején gondoltuk -legalábbis az ügyfélszolgálat szerint-, csak 7 személy felett van D2

Azonban a konkrét megfogalmazás, ami az útdíjfizetéshez meghatározza a kategóriákat az mást mond.

Ha tényleg csak a személyek száma dönti el a díjkategóriát, akkor vajon

egyrészt:
vajon miért említették meg a D2-nél külön a lakóautót, míg a D1-nél meg nem.

másrészt:
vajon miért csinált neki egy grafikus külön piktogramot is a D2 kategóriánál?
ugyanott a kisbusz fölé odaírta, hogy >7 fő a lakóautóhoz meg nem.


Ezekből a szándék jól látható, csak talán még nem tudják megfogni azokat az adatlapon lévő információkat amiket említettél.

Lehet, hogy néhány ügyvédnek lesz még egy kis pluszmunkája? 10_04_razz.gif

Mindenhol ... otthon
#8616     2015.01.13. 21:16        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Ferri 2015.01.08. 08:19
Kedves lakóautós Barátaim!
SAjnos kétszeresen bekerülök a D2 kategóriába mert a VW T4 em külsőleg nem lakóautó első ránézésre és felépítményre de lehet teherautó is, laikus szemével vagy busz ami 9 személyes..
A Forgalmiban a "J" nél M1 van bejegyezve mint a tietekben.
Szállítható személyek száma: 4
A hivatalos bejegyzések rovatban sajnos oda van írva: "Jellege: lakógépkocsi"
ezt anno azért igyekeztem hogy bekerüljön hogy ne kötözködjenek a vizsgán belső felépítménynél a hűtő és gáz tűzhely miatt. Ott nem is volt semmi gond csak most az "új besorolású "matrica vásárlásnál nem előnyös.
Nem sok választásom marad, vagy fizetek vagy nem megyek pályán itthon!!
Remélem külföldön ezek a dolgok még nem változtak?!
Sziasztok : Ferri
.
Ne keseregj. Nem kerülsz bele a D2-de. Egyetlen dolog számít, a "J" mellé beírt kód. Ha az M1, akkor személyautó, és mivel 4 személyes, ezért bőven a 8 alatt vagy. A megjegyzés rovat nem perdöntő kiegészítés, a kötekedő közegnek. Nem számít jelen esetben. Ezt megkérdezte Ttyimutyi kolléga az ügyfélszolgálati irodában, bemutatva a forgalmi engedélyét a lakónak, ami szintén M1, 4 személy adatokat tartalmaz, és a határozott válasz, a D1 matricát jelölte meg. Legyél nyugodt, neked is az kell. Viszont, ha még ennek ellenére is kétségeid vannak, akkor akár email-ben, vagy személyesen is rákérdezhetsz az ügyfélszolgálatnál, bemutatva a forgalmit.
A felépítményes lakóknál is ez a helyzet. Ha 7, vagy ennél kevesebb személyes, és személygépjármű (M1) a besorolása, akkor D1 kell rá, 3.5 tonnáig.
Azért azt megjegyezném, hogy mindenkinek érdemes email-ben állásfoglalást kérni, a forgalmi másolatának elküldése mellett, hogy aztán írásban kapjon választ a kérdésére. Ismerve a fejetlenséget, és ötletszerűen bevezetett változtatásokat, jobb ha van egy általuk megírt válasz a kérdésre.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#8614     2015.01.13. 20:25     1 embernek tetszik    

Ferri
Budapest
7 mániapont

Kedves lakóautós Barátaim!
SAjnos kétszeresen bekerülök a D2 kategóriába mert a VW T4 em külsőleg nem lakóautó első ránézésre és felépítményre de lehet teherautó is, laikus szemével vagy busz ami 9 személyes..
A Forgalmiban a "J" nél M1 van bejegyezve mint a tietekben.
Szállítható személyek száma: 4
A hivatalos bejegyzések rovatban sajnos oda van írva: "Jellege: lakógépkocsi"
ezt anno azért igyekeztem hogy bekerüljön hogy ne kötözködjenek a vizsgán belső felépítménynél a hűtő és gáz tűzhely miatt. Ott nem is volt semmi gond csak most az "új besorolású "matrica vásárlásnál nem előnyös.
Nem sok választásom marad, vagy fizetek vagy nem megyek pályán itthon!!
Remélem külföldön ezek a dolgok még nem változtak?!
Sziasztok : Ferri
.
#8595     2015.01.08. 08:19     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta 2015.01.04. 11:53
Detti! Zzolt? vagy Zsolt? eltudod döteni?
Ez gyönyörűűűűűűűűűűűűű 10_06_happy.gif

Amikor egy okostojás beleköt a másik billentyűelütésébe, de ebben a nyúlfarknyi megjegyzésében kapásból 4 hibát vét.

Zzolt? vagy Zsolt? el_tudod dönteni?

10_06_rohog.gif

Kedves Gabizsoltzoli!
Félreértés ne essék, és nem kell a másik klubban sem félremagyarázni.
Nem az a gond, hogy nem tudsz írni, mindenkivel előfordul. Az a gond, hogy kötözködsz, pedig nagyon messze állsz attól, hogy erre bármilyen alapod legyen.

De, legalább mosolyt csalsz az arcokra 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#8582     2015.01.04. 20:25        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Mindig azok a fránya azonos hibák.

Alá vagyon íródva.
#8580     2015.01.04. 14:59        


Budapest belváros
3 mániapont

írta Jamesz 2015.01.04. 12:03


Te most marháskodsz ???
10_05_nevet.gif
Itt minden hozzászólásba a pénz játszotta a főszerepet...az útdíj !!!
30_70yes.gif
Ehhez szóltál te is hozzá , olyan flegmán lenéző módon ahogy nálatok a családban biztos megszokott , nálam nem
30_80nem2.gif
Tehát én csak felhívtam a figyelmedet arra a tényre , hogy nem a pénzösszeg maga a kérdés ...hisz az természetes miszerint a milliós lakókocsikkal rendelkező személyek meg tudják fizetni , ( mint ahogy ezt meg is jegyezted olyan visszataszító módon ) !
30_90_uvolt.gif
De ilyen alapon mondhattad volna a többi autósnak is , megakadályozva az országos felháborodást amit ez az újabb sarc kivetése okozott. Mert más dolog , hogy meg tudom fizetni és egy megint más dolog , hogy mi a véleményem róla !!
30_20tapshajra.gif
Az pedig , hogy mivel foglalkozik itt valaki , mivel keresi meg a vajat a kenyerére... eddig nem volt téma és remélem ezek után sem lesz.
Borzalmas kulturálatlan szokás !
Nyugaton ezért minden klubból kirúgnának ...itt csak esetleg egy kicsit lenéznek , aztán maradhatsz !
10_06_happy.gif Éltem egy pár évet nyugaton még 1989 előtt kösz nem kell bemutasd mi van ott
#8579     2015.01.04. 14:38        


Budapest belváros
3 mániapont

írta Detti 2015.01.04. 12:06


Tudod én csak úgy írtam ahogy te szoktál, néha össze-vissza. Érted gabi-zsolt!
Nem és mondom+1x: Nem tudom kikről beszélsz udv: Zoli
#8577     2015.01.04. 12:17        

Detti
Szob
50 mániapont

írta 2015.01.04. 11:53
Detti! Zzolt? vagy Zsolt? eltudod döteni?

Tudod én csak úgy írtam ahogy te szoktál, néha össze-vissza. Érted gabi-zsolt!
#8576     2015.01.04. 12:06        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

:10_15_hi
Engem nem érdekel mennyi kilóra tudtok meg venni. (igaz nem vagyok fémkereskedő hál istennek nem ismerem a mázsát10_10_hurra.gif) Nálunk a családban nem ez a mérce.

Te most marháskodsz ???
10_05_nevet.gif
Itt minden hozzászólásba a pénz játszotta a főszerepet...az útdíj !!!
30_70yes.gif
Ehhez szóltál te is hozzá , olyan flegmán lenéző módon ahogy nálatok a családban biztos megszokott , nálam nem
30_80nem2.gif
Tehát én csak felhívtam a figyelmedet arra a tényre , hogy nem a pénzösszeg maga a kérdés ...hisz az természetes miszerint a milliós lakókocsikkal rendelkező személyek meg tudják fizetni , ( mint ahogy ezt meg is jegyezted olyan visszataszító módon ) !
30_90_uvolt.gif
De ilyen alapon mondhattad volna a többi autósnak is , megakadályozva az országos felháborodást amit ez az újabb sarc kivetése okozott. Mert más dolog , hogy meg tudom fizetni és egy megint más dolog , hogy mi a véleményem róla !!
30_20tapshajra.gif
Az pedig , hogy mivel foglalkozik itt valaki , mivel keresi meg a vajat a kenyerére... eddig nem volt téma és remélem ezek után sem lesz.
Borzalmas kulturálatlan szokás !
Nyugaton ezért minden klubból kirúgnának ...itt csak esetleg egy kicsit lenéznek , aztán maradhatsz !
10_06_happy.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8575     2015.01.04. 12:03        


Budapest belváros
3 mániapont

Detti! Zzolt? vagy Zsolt? eltudod döteni?
#8574     2015.01.04. 11:53        


Budapest belváros
3 mániapont

írta Detti 2015.01.04. 11:23


Te Gabi Zzolt!
Nem értem, hogy más névvel mért kell neked itt, feszültséget generálni. Az itteni jelenlétedet igazán mellőzhetnéd.
Előre is köszönöm
Nem értelek ki az és miről beszélsz?
#8573     2015.01.04. 11:44        

Detti
Szob
50 mániapont

írta 2015.01.04. 11:07

Engem nem érdekel mennyi kilóra tudtok meg venni. (igaz nem vagyok fémkereskedő hál istennek nem ismerem a mázsát10_10_hurra.gif) Nálunk a családban nem ez a mérce.

Te Gabi Zzolt!
Nem értem, hogy más névvel mért kell neked itt, feszültséget generálni. Az itteni jelenlétedet igazán mellőzhetnéd.
Előre is köszönöm
#8571     2015.01.04. 11:23        


Budapest belváros
3 mániapont

írta Jamesz 2015.01.04. 10:59


Ezzel kapcsolatban csak annyit tudunk mondani ....jó hogy vagy nekünk , hisz végre egy roppant értelmes ember van köztünk .
30_20_taps.gif
Igaz ...mi csak azért beszélgetünk itt erről , mert eddig a személygépkocsikkal volt egy kategóriában a lakóautó és nem szerencsés ha külön kategóriába sorolják , mert ez előre vetíti a későbbi esetleges szankciókat !!
30_10gondol.gif
Hisz ha olyan értelmes vagy mint ahogy gondolod , biztos feltűnt , hogy egy új kategória nyílt ..,.a D2 ....azaz valami miatt megalkották , biztos nem azért , hogy majd ugyanannyit fog fizetni mint a D1 ....hisz akkor minek csinálták volna !!??
30_10nemtom.gif
Amiatt pedig megnyugtatlak , a klubban nem egy -két hanem sok ember meg tudna venni téged kilóra ...tehát nem a pénz , hanem az eljárás és a besorolás ami miatt itt szót emelnek az urak .
30_90ima.gif
Azt meg látom ...ez a jager dolog neked nagyon tetszik ...,csak nem vagy alkoholista , hogy mindig innen indulsz el ? Mert nem mintha ez baj lenne , itt szívesen segítünk a gyógyulásban ...tele vagyunk erre szakosodott orvosokkal !!
10_15_hi.gif
Engem nem érdekel mennyi kilóra tudtok meg venni. (igaz nem vagyok fémkereskedő hál istennek nem ismerem a mázsát10_10_hurra.gif) Nálunk a családban nem ez a mérce.
#8570     2015.01.04. 11:07        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta 2015.01.04. 10:42
Hú elég nehéz a felfogásotok. Tegnap reggel vettem meg az éves matricát. pont ugyan annyiba került mint tavaly ilyenkor. D1 vagy D2 teljesen mind egy 42980 ft . Csak kitud ebben klubban havi: 3581-ft. kb: 10liter gázolaj, vagy egy liter jager15_20_pacsi.gif10_06_rohog.gif10_10_hurra.gif10_10_hurra.gif

Ezzel kapcsolatban csak annyit tudunk mondani ....jó hogy vagy nekünk , hisz végre egy roppant értelmes ember van köztünk .
30_20_taps.gif
Igaz ...mi csak azért beszélgetünk itt erről , mert eddig a személygépkocsikkal volt egy kategóriában a lakóautó és nem szerencsés ha külön kategóriába sorolják , mert ez előre vetíti a későbbi esetleges szankciókat !!
30_10gondol.gif
Hisz ha olyan értelmes vagy mint ahogy gondolod , biztos feltűnt , hogy egy új kategória nyílt ..,.a D2 ....azaz valami miatt megalkották , biztos nem azért , hogy majd ugyanannyit fog fizetni mint a D1 ....hisz akkor minek csinálták volna !!??
30_10nemtom.gif
Amiatt pedig megnyugtatlak , a klubban nem egy -két hanem sok ember meg tudna venni téged kilóra ...tehát nem a pénz , hanem az eljárás és a besorolás ami miatt itt szót emelnek az urak .
30_90ima.gif
Azt meg látom ...ez a jager dolog neked nagyon tetszik ...,csak nem vagy alkoholista , hogy mindig innen indulsz el ? Mert nem mintha ez baj lenne , itt szívesen segítünk a gyógyulásban ...tele vagyunk erre szakosodott orvosokkal !!
10_15_hi.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8568     2015.01.04. 10:59        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Miska 2015.01.04. 10:28

Annyit fogsz fizetni, mint mi, ill. mi is annyit fogunk fizetni, mint Te. A következő lépcső a busz kategória. Tehát még csak véletlenül se ejtsd ki a szádon, hogy Neked lakóbuszod van.10_05_nevet.gif

Mis

Ezek a marhák kifejezetten lakófelépítményű gépkocsit említenek ebben a baromságba..mint kategória .
30_90jajj.gif
Tehát sem súly sem fazon sem méret nem szerepel a meghatározásban !!!!
30_80nem2.gif
Ezek után szerinted melyik rendőrnek nem tudnám elmagyarázni , hogy nekem a D2 - es matrica pont a megfelelő díjtétel ???
30_10gondol2.gif
Pláne ha mögöttem jön az ügyvédem szintén egy 5 tonnás lakóval !!!
10_06_happy.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8567     2015.01.04. 10:44        


Budapest belváros
3 mániapont

Hú elég nehéz a felfogásotok. Tegnap reggel vettem meg az éves matricát. pont ugyan annyiba került mint tavaly ilyenkor. D1 vagy D2 teljesen mind egy 42980 ft . Csak kitud ebben klubban havi: 3581-ft. kb: 10liter gázolaj, vagy egy liter jager15_20_pacsi.gif10_06_rohog.gif10_10_hurra.gif10_10_hurra.gif
#8566     2015.01.04. 10:42        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2015.01.04. 09:20

10_05_nevet.gif

Szerintem vegyél egy motoros matricát,
azután amikor jön a büntetés, akkor az összes papírt add oda az ügyvédednek 10_05_nevet.gif

majd Ő megmagyarázza.

Lényegében már ez is haladás lenne , hisz angol rendszáma van ...így fogalmuk sincs , motor , autóbusz vagy egy önjáró löveg rendszámra lett a díj fizetve .
10_10_orom2.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8565     2015.01.04. 10:33        

Miska
Szob
516 mániapont

írta Jamesz 2015.01.03. 23:46
Na most akkor itt az én és a hasonló lakóautóval megáldott sporttársaink problémája !!
30_10gondol.gif
Ugyanis itt van ...) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi....
30_10nemtom.gif

azaz a mi 6 tonnás lakóautónk ezek szerint ...és mivel ebben az esetben úgy néz ki , hogy a nem tonna számít ..... annyit kell fizetnem mint nektek !!
15_20_pacsi.gif
....gondolom én persze olyan marha okosan , ahogy szoktam....01_mosoly.gif

Nektek mi a véleményetek erről ....persze úgy , hogy azért inkább velem mint ellenem ....
15_70_szeretet.gif
Annyit fogsz fizetni, mint mi, ill. mi is annyit fogunk fizetni, mint Te. A következő lépcső a busz kategória. Tehát még csak véletlenül se ejtsd ki a szádon, hogy Neked lakóbuszod van.10_05_nevet.gif

Miska
#8564     2015.01.04. 10:28        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2015.01.03. 23:46
....persze úgy , hogy azért inkább velem mint ellenem ....
10_05_nevet.gif

Szerintem vegyél egy motoros matricát,
azután amikor jön a büntetés, akkor az összes papírt add oda az ügyvédednek 10_05_nevet.gif

majd Ő megmagyarázza.

Mindenhol ... otthon
#8563     2015.01.04. 09:20        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Na most akkor itt az én és a hasonló lakóautóval megáldott sporttársaink problémája !!
30_10gondol.gif
Ugyanis itt van ...) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi....
30_10nemtom.gif

azaz a mi 6 tonnás lakóautónk ezek szerint
lakófelépítményű gépkocsi
...és mivel ebben az esetben úgy néz ki , hogy a nem tonna számít ..... annyit kell fizetnem mint nektek !!
15_20_pacsi.gif
....gondolom én persze olyan marha okosan , ahogy szoktam....01_mosoly.gif

Nektek mi a véleményetek erről ....persze úgy , hogy azért inkább velem mint ellenem ....
15_70_szeretet.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8561     2015.01.03. 23:46        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2015.01.03. 00:12

Persze.

Az adatlapot az átminősítést követően az új paraméterekkel kellett kitölteni.
....

Erre azért kíváncsi leszek, hogy milyen mélységig ellenőrzik az adatbázist, hisz a lakóautó kivételével, a többi változás mind forgalmiban szereplő, tehát alapadat.
Érdekes lesz, hogy vajon hány házi építésű szgk, furgonos, transporteres használja majd a D1-et és vajon lebukik-e.
A matricát nem a rendőr ellenőrzi hanem csak a kamerák olvasgatják a rendszámot. és a leolvasott rendszámot megnézik az adatbázisban.
De lehet, hogy már egy átalakított arcfelismerő program külsőre is azonosítja a lakóautókat? 30_10nemtom.gif

Mindenhol ... otthon
#8560     2015.01.03. 20:28        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Dzsos 2015.01.02. 23:10

Tudod mi volt és hova irva?
Persze.

Az adatlapot az átminősítést követően az új paraméterekkel kellett kitölteni.
Ez az alvázszám, jármű kategóriája, ami az M1 kódra változott, mely a sz.g.k. megnevezést takarja, gyártmány, típus,kereskedelmi név, jármű jellege, ami jelen esetben a lakóautó megnevezést fedi, és végül a felépítmény jellege meghatározásokból állt össze.
Az átalakítási engedélyen is szerepelnek ezek az adatok, és a vizsgáztatás során bekerült a vizsgalapra, majd az adatlapra, és onnan a nyilvántartásba. Ezt akár e rend büszke őrei is lekérdezhetik 20 másodperc alatt az út szélén állva, a járőrkocsiból is.
Ezek alapján, kár bármiféle találgatásokba, ötletelésekbe bele menni, mert a nagy tesó szeme mindent lát. Tudod, szép lehetsz, de okos nem. 30_80_nem.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#8555     2015.01.03. 00:12        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta nemo25 2015.01.02. 22:57

Sajnos nekik szerepel a nyilvántartásban a jármű jellege. Mikor intéztük az átminősítés, ( TGK.-SZGK.-Lakó) akkor volt egy kis rovat, ami a jármű jellegére utaló megjegyzést tartalmazta, és az lakóautóra hallgatott. Ebből kiindulva, a nyilvántartásban szerepel a megnevezés. Senkinek ne legyen illúziója, hogy ki tudja magyarázni. 25_duhong.gif
Tudod mi volt és hova irva?

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#8554     2015.01.02. 23:10        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2015.01.02. 18:34
Egyértelmű lett az új autópályadíj, sajnos minden lakóautóra érvényes.

Az erről szóló cikk a főoldalon >>>

Azt hiszem idén sokan veszünk évest, de tartok tőle, hogy jövőre majd az éves díjat is a duplájára "igazítják".
ne legyen igazam! 30_90ima.gif

nem sírni akarok, de a lakóautó hobbijármű, viszonylag ritkán van úton. Hány lakóautó jár annyi km-t az utakon mint a teherautók amikkel most egy kategóriába tették.

jó lenne valami érdekképviselet, bár úgysem hallgatnák meg30_10_cry.gif
Tökéletesen igazad van, de kérlek szépen, ne fesd az 20_50_evil.gif-öt a falra!!!!! Még elolvassák, és ötletet merítenek belőle. 30_60_guluszem.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#8553     2015.01.02. 23:01        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta csiburento 2015.01.02. 22:14
„6. § (1) A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján a következőképpen meghatározott díjkategóriájától függ:
a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, –a vezetővel együtt – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,
b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó),
c) B2 díjkategória: az autóbusz,
d) U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatott pótkocsi (utánfutó).
(2) A gépjármű megengedett legnagyobb össztömegét és a szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni.

A fentiekből következik, hogy sántalábú juhász kutyát nem mozgatja, hogy milyen kategória van írva a forgalmiba...
Sajnos nekik szerepel a nyilvántartásban a jármű jellege. Mikor intéztük az átminősítés, ( TGK.-SZGK.-Lakó) akkor volt egy kis rovat, ami a jármű jellegére utaló megjegyzést tartalmazta, és az lakóautóra hallgatott. Ebből kiindulva, a nyilvántartásban szerepel a megnevezés. Senkinek ne legyen illúziója, hogy ki tudja magyarázni. 25_duhong.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#8552     2015.01.02. 22:57     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
312 mániapont

„6. § (1) A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján a következőképpen meghatározott díjkategóriájától függ:
a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, –a vezetővel együtt – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,
b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó),
c) B2 díjkategória: az autóbusz,
d) U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatott pótkocsi (utánfutó).
(2) A gépjármű megengedett legnagyobb össztömegét és a szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni.

A fentiekből következik, hogy sántalábú juhász kutyát nem mozgatja, hogy milyen kategória van írva a forgalmiba...

Alá vagyon íródva.
#8551     2015.01.02. 22:14        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Igen, de a jogszabály azt mondja, hogy a műszaki adatokat, tehát a tömeg és a férőhely adatait kell a forgalmiból venni. A "fajta" ránézésre megy...
Ilyen ez a popszakma...
Ennyit arról, amikor hozzáértés hiányzik...

Alá vagyon íródva.
#8549     2015.01.02. 22:04        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta Dzsos 2015.01.02. 21:10

Számomra nem volt ennyire egyértelmű ezért felhívtam a A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. telefonos ügyfélszolgálatot (+36(36)587-500) ,ahol a következőt kérdeztem :Gyári felépítésű lakóautó kinézetű járműnél mi a helyzet ha a forgalmiban M1 kategória (személygépjármű) van feltüntetve semmilyen megjegyzésben nem szerepel sem lakóautó sem lakóbusz bejegyzés?A kinézet számít vagy a forgalmiban lévő adatok?
Azonnali választ nem tudtak adni ,konzultációra volt szűkségük és később visszahívtak és egyértelműen azt válaszolták ,hogy nem a kinézet hanem a forgalmiban szereplő adatok a mérvadóak ,hisz az ellenőrzés és büntetés is nyilvántartásban lévő adatok alapján történik.
Forgalmiban lévő lehetséges jármű kódok szerint nem találtam lakóautót:
L1e Kétkerekű segédmotorkerékpár
Maximum: 50 cm3
Maximum: 4 kW teljesítmény
L2e Háromkerekű segédmotorkerékpár
Maximum: 50 cm3.
Maximum: 4 kW teljesítmény
L3e Motorkerékpár
(50 cm3-nél nagyobb)
L4e Motorkerékpár oldalkocsival
(50 cm3-nél nagyobb)
L5e Háromkerekű tricikli
(50 cm3-nél nagyobb)
L6e Négykerekű motorkerékpár
50 cm3
Maximum: 4 kW teljesítmény
L7e Négykerekű Motorkerékpár
Saját tömeg maximum 400 kg
Maximum 15 kW
M1 Személyszállító gépkocsi

M1G Terepjáró gépkocsi

M2 Személyszállító gépkocsi
Maximum 5 tonna össztömegig
M2G Személyszállító gépkocsi (terepjáró)
Maximum 5 tonna össztömegig
M3 Személyszállító gépkocsi
5 Tonna össztömeg felett
M3G Személyszállító gépkocsi (terepjáró)
5 Tonna össztömeg felett
N1 Áruszállító gépkocsi
Maximum 3,5 Tonna össztömegig
N1G Áruszállító gépkocsi (terepjáró)

N2 Személyszállító gépkocsi
3,5 tonna - 12 tonna össztömeg között
N2G Személyszállító gépkocsi (terepjáró)
3,5 tonna - 12 tonna össztömeg között
N3 Áruszállító gépkocsi
12 tonna össztömeg felett
N3G Áruszállító gépkocsi (terepjáró)
12 tonna össztömeg felett
O1 Pótkocsi
Maximum 750 kg-ig
O2 Pótkocsi
750 kg-tól 3,5 tonna között
O3 Pótkocsi
3,5 tonna és 10 tonna között
O4 Pótkocsi
10 tonna felett
T Traktor
(Mezőgazdasági vagy erdészeti)

De még a különleges gépjármű fogalmát sem meríti ki a lakóautó:
KÜLÖNLEGES FELÉPÍTMÉNYŰ JÁRMŰ FOGALMA AZ 5/1990. (IV.12.) KÖHÉM
RENDELET SZERINT
20. § (2) Különleges felépítményű az olyan jármű, amelyre állandó jelleggel felszereltek:
a) darut vagy egyéb emelőberendezést, ide nem értve a külön jogszabály alapján kevésbé
veszélyes gépnek minősülő, 40 000 Nm billentőnyomatékot meg nem haladó, önrakodásra
szolgáló emelőberendezést,
b) létrát,
c) olyan erőgépet, amely nem a jármű meghajtására szolgál,
d) munkavégző berendezést,
e) erősáramot előállító, vagy erősárammal működő berendezést,
f) veszélyes (tűzveszélyes, robbanó, fertőző, mérgező, maró, sugárzó stb.)
környezetszennyező vagy undort keltő anyag szállítására szolgáló tartályt (tartálybattériát,
tartálykonténert),
g) olyan nem veszélyes anyag szállítására szolgáló tartályt, amelyben az üzemszerű
használat (töltés, szállítás, ürítés) során a légköri nyomástól eltérő nyomás keletkezik,
illetőleg keletkezhet,
h) külső hőmérséklettől eltérő hőfokon való szállításra szolgáló tartályt vagy egyéb
berendezést,
i) élelmiszer szállítására szolgáló tartályt vagy zárt felépítményt,
j) olyan más berendezést, amelynek üzembe helyezését vagy üzemben tartását jogszabály
külön tanúsítványhoz, alkalmassági nyilatkozathoz vagy engedélyhez (a továbbiakban
együtt: engedély) köti.

Akkor most hogyan tovább?
Közben előkerítettem egy szlovák lakóautó forgalmit is és ott is M1 kategória van irva

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#8548     2015.01.02. 21:56        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta GaborApa 2015.01.02. 18:34
Egyértelmű lett az új autópályadíj, sajnos minden lakóautóra érvényes.

Az erről szóló cikk a főoldalon >>>

Azt hiszem idén sokan veszünk évest, de tartok tőle, hogy jövőre majd az éves díjat is a duplájára "igazítják".
ne legyen igazam! 30_90ima.gif

nem sírni akarok, de a lakóautó hobbijármű, viszonylag ritkán van úton. Hány lakóautó jár annyi km-t az utakon mint a teherautók amikkel most egy kategóriába tették.

jó lenne valami érdekképviselet, bár úgysem hallgatnák meg30_10_cry.gif
Számomra nem volt ennyire egyértelmű ezért felhívtam a A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. telefonos ügyfélszolgálatot (+36(36)587-500) ,ahol a következőt kérdeztem :Gyári felépítésű lakóautó kinézetű járműnél mi a helyzet ha a forgalmiban M1 kategória (személygépjármű) van feltüntetve semmilyen megjegyzésben nem szerepel sem lakóautó sem lakóbusz bejegyzés?A kinézet számít vagy a forgalmiban lévő adatok?
Azonnali választ nem tudtak adni ,konzultációra volt szűkségük és később visszahívtak és egyértelműen azt válaszolták ,hogy nem a kinézet hanem a forgalmiban szereplő adatok a mérvadóak ,hisz az ellenőrzés és büntetés is nyilvántartásban lévő adatok alapján történik.
Forgalmiban lévő lehetséges jármű kódok szerint nem találtam lakóautót:
L1e Kétkerekű segédmotorkerékpár
Maximum: 50 cm3
Maximum: 4 kW teljesítmény
L2e Háromkerekű segédmotorkerékpár
Maximum: 50 cm3.
Maximum: 4 kW teljesítmény
L3e Motorkerékpár
(50 cm3-nél nagyobb)
L4e Motorkerékpár oldalkocsival
(50 cm3-nél nagyobb)
L5e Háromkerekű tricikli
(50 cm3-nél nagyobb)
L6e Négykerekű motorkerékpár
50 cm3
Maximum: 4 kW teljesítmény
L7e Négykerekű Motorkerékpár
Saját tömeg maximum 400 kg
Maximum 15 kW
M1 Személyszállító gépkocsi

M1G Terepjáró gépkocsi

M2 Személyszállító gépkocsi
Maximum 5 tonna össztömegig
M2G Személyszállító gépkocsi (terepjáró)
Maximum 5 tonna össztömegig
M3 Személyszállító gépkocsi
5 Tonna össztömeg felett
M3G Személyszállító gépkocsi (terepjáró)
5 Tonna össztömeg felett
N1 Áruszállító gépkocsi
Maximum 3,5 Tonna össztömegig
N1G Áruszállító gépkocsi (terepjáró)

N2 Személyszállító gépkocsi
3,5 tonna - 12 tonna össztömeg között
N2G Személyszállító gépkocsi (terepjáró)
3,5 tonna - 12 tonna össztömeg között
N3 Áruszállító gépkocsi
12 tonna össztömeg felett
N3G Áruszállító gépkocsi (terepjáró)
12 tonna össztömeg felett
O1 Pótkocsi
Maximum 750 kg-ig
O2 Pótkocsi
750 kg-tól 3,5 tonna között
O3 Pótkocsi
3,5 tonna és 10 tonna között
O4 Pótkocsi
10 tonna felett
T Traktor
(Mezőgazdasági vagy erdészeti)

De még a különleges gépjármű fogalmát sem meríti ki a lakóautó:
KÜLÖNLEGES FELÉPÍTMÉNYŰ JÁRMŰ FOGALMA AZ 5/1990. (IV.12.) KÖHÉM
RENDELET SZERINT
20. § (2) Különleges felépítményű az olyan jármű, amelyre állandó jelleggel felszereltek:
a) darut vagy egyéb emelőberendezést, ide nem értve a külön jogszabály alapján kevésbé
veszélyes gépnek minősülő, 40 000 Nm billentőnyomatékot meg nem haladó, önrakodásra
szolgáló emelőberendezést,
b) létrát,
c) olyan erőgépet, amely nem a jármű meghajtására szolgál,
d) munkavégző berendezést,
e) erősáramot előállító, vagy erősárammal működő berendezést,
f) veszélyes (tűzveszélyes, robbanó, fertőző, mérgező, maró, sugárzó stb.)
környezetszennyező vagy undort keltő anyag szállítására szolgáló tartályt (tartálybattériát,
tartálykonténert),
g) olyan nem veszélyes anyag szállítására szolgáló tartályt, amelyben az üzemszerű
használat (töltés, szállítás, ürítés) során a légköri nyomástól eltérő nyomás keletkezik,
illetőleg keletkezhet,
h) külső hőmérséklettől eltérő hőfokon való szállításra szolgáló tartályt vagy egyéb
berendezést,
i) élelmiszer szállítására szolgáló tartályt vagy zárt felépítményt,
j) olyan más berendezést, amelynek üzembe helyezését vagy üzemben tartását jogszabály
külön tanúsítványhoz, alkalmassági nyilatkozathoz vagy engedélyhez (a továbbiakban
együtt: engedély) köti.

Akkor most hogyan tovább?

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#8547     2015.01.02. 21:10        

Miska
Szob
516 mániapont

Sajnos a Csibu jól olvasott.20_10_szomoru.gif

Miska
#8546     2015.01.02. 20:44        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Egyértelmű lett az új autópályadíj, sajnos minden lakóautóra érvényes.

Az erről szóló cikk a főoldalon >>>

Azt hiszem idén sokan veszünk évest, de tartok tőle, hogy jövőre majd az éves díjat is a duplájára "igazítják".
ne legyen igazam! 30_90ima.gif

nem sírni akarok, de a lakóautó hobbijármű, viszonylag ritkán van úton. Hány lakóautó jár annyi km-t az utakon mint a teherautók amikkel most egy kategóriába tették.

jó lenne valami érdekképviselet, bár úgysem hallgatnák meg30_10_cry.gif

Mindenhol ... otthon
#8542     2015.01.02. 18:34        


Budapest belváros
3 mániapont

írta Miska 2014.12.17. 13:52

A stílusod valakire nagyon hasonlít!
?????????????
#8444     2014.12.19. 19:57        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta kanapekamred 2014.12.17. 11:01


Szia Zoli!

Azért csak maradjon meg a látásod, Járjál velünk lakózni, akkor fogod érteni. Legközelebbi lehetőség Rácos Szilveszteri buli.

30_60_guluszem.gif

Szia Kálci!

Mennék én szívesen, de sajnos vagy túl messze vagytok, vagy valami mindig közbejön.
Idén már nem megyünk sehova. :-(
Egyrészt le van járva a lakó műszakija, másrészt fel van bakolva, téliesítve.
Na meg szét is van borítva rendesen.
Elkészült a jampifény, a mosogató alá tettem led szalagot (mert ott mindig sötét van :-D), következik a szervizajtó mögötti részre, a szekrényekbe és talán az elejébe is a világítás kiépítése.
Hátra van még a zuhanykabin szigetelése, mert így nem merjük használni és még sorolhatnám.

Szóval van meló bőven tavaszig...

Tavasszal vagy nyáron talán összefutunk valahol.
Valószínű Mesteriben kezdünk.
De hol van az még!!! :-DDD
#8443     2014.12.17. 18:01        

Miska
Szob
516 mániapont

írta 2014.12.16. 15:59

Nem szantam viccnek komolyan gondoltam. De kivethetnek meg lakoauto adot is engem az sem erdekelne.
A stílusod valakire nagyon hasonlít!

Miska
#8442     2014.12.17. 13:52     1 embernek tetszik    

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta Pegi 2014.12.16. 20:32

Vakuljak meg ha értem...

Mit akar Era?

Szia Zoli!

Azért csak maradjon meg a látásod, Járjál velünk lakózni, akkor fogod érteni. Legközelebbi lehetőség Rácos Szilveszteri buli.

30_60_guluszem.gif

havaj dizsi káó okto lak
#8441     2014.12.17. 11:01        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta 2014.12.16. 15:59

Nem szantam viccnek komolyan gondoltam. De kivethetnek meg lakoauto adot is engem az sem erdekelne.

Akkor csak úgy érdeklődés szinten ....hol kezdődik az , amikor téged valami érdekelni kezdene a lakóautókkal kapcsolatban ??
30_10gondol.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8440     2014.12.17. 08:54     1 embernek tetszik    



5 mániapont

Dícséretes, béketűrő álláspont! Fizethetnéd a többiekét is. Akkor senkit nem fog érdekelni.

írta 2014.12.16. 15:59

Nem szantam viccnek komolyan gondoltam. De kivethetnek meg lakoauto adot is engem az sem erdekelne.
#8438     2014.12.17. 08:02     1 embernek tetszik    
1
2
3
4
5
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: