Több »Apróhirdetések

2014.10.13.

Tabbert 470

érvényes okmányokkal
Ár: 329.999 Ft

Tovább»

2016.06.13.

SKIF elősátor - gyönyörű!

Extra nagy
Ár: 150.000-

Tovább»

2016.04.19.

WILK A502

Külföldi okmányokkal
Ár: 450000-

Tovább»

Több »Élménybeszámolók

Kelet-Magyarországi barangolás

Beküldte: laci
két részre szakadt...

Tovább»

Hollandia, nem csak Amsterdam

Beküldte: Karollda
Gyors, de tartalmas út volt...

Tovább»

Elektromosság

Létrehozás dátuma: 2013.02.21.

1
2
3
4
5

Hozzászólások

nemo25
Budapest XVII.
414 mániapont

írta GaborApa 2017.04.12. 07:36


Szívemből szóltál!

Vagyis, ha használva vannak (moverezés, vadkemping, stb) akkor a lehető leghamarabb fel kell tölteni fullra , még akkor is, ha csak kicsit volt használva.
Ha pedig használaton kívül van akkor is legalább havonta kapjon töltést. Vagy legyen csepptöltőn. 10_02_kacsint.gif
Ez tény, de sokan nem tudják, hogy miképpen kell kezelni az akkukat, ezért próbálom én is mondogatni. Már csak azért is hogy kevesebb hulladék keletkezzen.
Egy kis érdekesség ként említeném meg, hogy azért még manapság is léteznek jó akkumulátorok. A fiam autójában, nemrég cseréltük, még a koreai gyárban beépített aksit. 11 éves elmúlt, mikor egy fagyos téli estén, megadta magát. Szomorúan vettünk tőle búcsút, mert az évek alatt a szívünkhöz nőtt.20_10_szomoru.gif Hozzátenném, hogy ez nem ritkaság a koreai akkuknál.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12502     2017.04.12. 19:21        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta nemo25 2017.04.11. 23:04
.. A lehetőségekhez mérten, igyekezni kell a 100 % közeli állapotot tartani...

Szívemből szóltál!

Vagyis, ha használva vannak (moverezés, vadkemping, stb) akkor a lehető leghamarabb fel kell tölteni fullra , még akkor is, ha csak kicsit volt használva.
Ha pedig használaton kívül van akkor is legalább havonta kapjon töltést. Vagy legyen csepptöltőn. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12494     2017.04.12. 07:36        

nemo25
Budapest XVII.
414 mániapont

Egy akkunál, nem lehet előre tudni, hogy mikor adja meg magát. Nagyon sok függ a gyártási minőségtől, karbantartástól, használati módtól. Most vannak, akik felszisszennek, hogy karbantartás???? Hiszen karbantartás menetesek a mai aksik. Pedig az egyik legfontosabb tényező, mégis a karbantartás, ami a teljes töltöttséget jelenti. A lehetőségekhez mérten, igyekezni kell a 100 % közeli állapotot tartani, amit a mai, modern töltőkkel, nem nagy mutatvány megtenni.
A dolog pikantériája, hogy a lakónkba 2011-ben beépített fedélzeti akku, a mai napig tökéletesen szolgál, és még mostanság is fickósan állja a sarat, míg az indító akkuból, mára a 3. lett hadrendbe állítva, annak ellenére, hogy ugyan azt a törődést kapták, megkülönböztetés nélkül.
Ez is azt mutatja, hogy egy jó akkunál, nem feltétlenül a kor határozza meg az állapotát.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12490     2017.04.11. 23:04        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta Pegi 2017.04.11. 04:52

Köszönöm.
Mennyi idős az akkud?
3, de nem a kor számít. 1 évesen is lehet szar.
Ha nem válik be visszaveszem 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12485     2017.04.11. 08:05        

Pegi
Vép
145 mániapont

írta Zsolt 2017.04.10. 20:02


Szerintem ez így nem teljesen igaz. Egy munka aksi sokkal inkább erre a célra van tervezve és gyártva. Sajnos ebben a fogyasztói társadalomban a 4 év az indító aksira még jó is lehet. Nekem nem bírnak ennyit. Nekem is van mover a lakón, de nem tapasztaltaltam, hogy hatalmas áram igénye lenne.
Köszönöm. :-)
#12484     2017.04.11. 04:52        

Pegi
Vép
145 mániapont

írta GaborApa 2017.04.10. 19:55


A movernek nem kell startakksi. SŐT! Amekkora áram kell neki azt a munkaaksik is tudják és azok tartósabbak.

Amúgy van használt de jó akkum, ha érdekel. Ilyen fajta >>>
Télen, a vadkempingezéshez már kevés volt, de azóta tesztelem, és még jó.
Köszönöm.
Mennyi idős az akkud?
#12483     2017.04.11. 04:52        

Zsolt
Szob
263 mániapont

írta Pegi 2017.04.10. 18:39
Sziasztok.

S.O.S. segítség kellene.
Úgy néz ki, megadta magát a lakóban az akksi.
Annak idején aki beszerelte azt mondta, hogy azért jobb az indító akku a munkakkunál, mert a mover elég nagy áramot vesz fel.
Kérdés: most hogy új akksit kell vennem, milyen akksit javasoltok és mekkorát?
Eddig egy 100 Ah-s volt benn. Kb. 4 évig bírta.
Használaton kívül havonta töltésre kapcsolva a beép. töltőjével.
Alkalmas egy munkakssi hosszú távon mover meghajtására? Nem túl nagy igénybevétel neki?
A mover egyébként: Reich Move Control Economy. (Ha ez mond valamit)
80 Ah-s elég lehet?

Szerintem ez így nem teljesen igaz. Egy munka aksi sokkal inkább erre a célra van tervezve és gyártva. Sajnos ebben a fogyasztói társadalomban a 4 év az indító aksira még jó is lehet. Nekem nem bírnak ennyit. Nekem is van mover a lakón, de nem tapasztaltaltam, hogy hatalmas áram igénye lenne.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#12482     2017.04.10. 20:02     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta Pegi 2017.04.10. 18:39
Sziasztok.

S.O.S. segítség kellene.
Úgy néz ki, megadta magát a lakóban az akksi.
Annak idején aki beszerelte azt mondta, hogy azért jobb az indító akku a munkakkunál, mert a mover elég nagy áramot vesz fel.
Kérdés: most hogy új akksit kell vennem, milyen akksit javasoltok és mekkorát?
Eddig egy 100 Ah-s volt benn. Kb. 4 évig bírta.
Használaton kívül havonta töltésre kapcsolva a beép. töltőjével.
Alkalmas egy munkakssi hosszú távon mover meghajtására? Nem túl nagy igénybevétel neki?
A mover egyébként: Reich Move Control Economy. (Ha ez mond valamit)
80 Ah-s elég lehet?

A movernek nem kell startakksi. SŐT! Amekkora áram kell neki azt a munkaaksik is tudják és azok tartósabbak.

Amúgy van használt de jó akkum, ha érdekel. Ilyen fajta >>>
Télen, a vadkempingezéshez már kevés volt, de azóta tesztelem, és még jó.

Mindenhol ... otthon
#12480     2017.04.10. 19:55        

Pegi
Vép
145 mániapont

Sziasztok.

S.O.S. segítség kellene.
Úgy néz ki, megadta magát a lakóban az akksi.
Annak idején aki beszerelte azt mondta, hogy azért jobb az indító akku a munkakkunál, mert a mover elég nagy áramot vesz fel.
Kérdés: most hogy új akksit kell vennem, milyen akksit javasoltok és mekkorát?
Eddig egy 100 Ah-s volt benn. Kb. 4 évig bírta.
Használaton kívül havonta töltésre kapcsolva a beép. töltőjével.
Alkalmas egy munkakssi hosszú távon mover meghajtására? Nem túl nagy igénybevétel neki?
A mover egyébként: Reich Move Control Economy. (Ha ez mond valamit)
80 Ah-s elég lehet?
#12479     2017.04.10. 18:39        

Hajnalka

2 mániapont

Figyelmetekbe ajánlom az Aldiban lehet kapni szivargyujtorol működtethető melegithető autós bögrét. 2000 ft az ára most vettem a napokban.....ha valakit érdekel

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12467     2017.04.09. 15:57        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta Hajnalka 2017.03.23. 12:51
Tehát lehet mindent használni, de egyszerre csak egy fogyasztót és csak rövid ideig már ameddig muszáj, persze takarékosan. A telefonokat érdemes éjszaka tölteni 12 voltról, a tv mehet este a szabadtéri i sütögetés sörözés közben is40_ivok_sor.gif:60_60_szakacs_2.gif

Az a baj, hogy ez így túl általános. Lehet egyszerre több fogyasztó is, ha azok kis teljesítményűek.
A legfontosabb, hogy minek mekkora a teljesítménye.
Összehasonlítás végett néhány eszköz (csak nagyságrendileg)
telefontöltő kb. 3W
Laptop 50W
TV 90 Watt
Szendvicssütő 800W
Mikró 1000W
hajszárító 1000-2000W

Általában mindenre rá van írva, hogy hány Wattos. Az alapján már láthatod, hogy mi mehet egyszerre is akár.
Azt láthatod, hogy egy TV kb. annyi mintha egyszerre töltenél 30 db telefont.
Viszont a TV még használható. 1 órányi TV nézés kb. 7,5 Ah-t vesz ki az akksiból.
Nagyobb fogyasztókat csak nagyon rövid ideig 1-2 perc.

Tehát a főzést akkumulátorról felejtsd el.

Fontos még! Nagyfogyasztó inverteres használata esetén soha se járjon a motor! Az inverter a fedélzeti akkusarukra jó vastag kábellel van rákötve, de járó motornál ide kapcsolódik a kocsi generátora is, és onnan ugyanúgy "húzza" az áramot. Ez az ág azonban csak akkutöltésre van méretezve egy relén vagy a fedélzeti komputeren keresztül kapcsolódik. Leéghet, szétolvadhat, kigyulladhat.

Telefonokat nem kell éjszaka tölteni, sőt, jobb amikor tölt a napelem, vagy amikor jár a motor. Amúgy meg olyan alacsony a fogyasztása, hogy nem számít. (0,25 Ah)

Sütögetés, sörözés közben ne a TV-t nézzétek. 20_20_sir.gif
Beszélgetni kell az élményekről, és gyönyörködni a természetben. 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#12333     2017.03.23. 14:03     1 embernek tetszik    

Hajnalka

2 mániapont

írta GaborApa 2017.03.19. 14:51


Hát igen! A 380 Ah akkunak már kellene egy 38 A-es töltőáram is.
Egyrészt nemigen van ilyen 230V-os akku töltő.
Másrészt alaposan meghúzza a kocsi generátorát is. És ha az bírja is, akkor még az is nagy kérdés, hogy milyen messze és milyen vezetékekkel kapcsolódnak az akkuk a generátorhoz. Hamar be lehet kerülni a hírekbe. 30_10_cry.gif

Nekem be van építve, kívülről és belülről (távvezérlő) is kényelmesen kapcsolható. Egy átkapcsoló relé "teszi ki" az áramot az összes konnektorra (amikor nincs külső 203V. + kívül, ha a szervizajtót kinyitom, ott van az inverter azon is van még egy szabad dugalj. Kvázi külső konnektor. Így a lakó előtt is bármit bedughatok.
Pl most hétvégén egy barátomnak lemerült az áfonyája, és csak 220-as töltője volt. Probléma megoldódott 01_mosoly.gif
Tehát lehet mindent használni, de egyszerre csak egy fogyasztót és csak rövid ideig már ameddig muszáj, persze takarékosan. A telefonokat érdemes éjszaka tölteni 12 voltról, a tv mehet este a szabadtéri i sütögetés sörözés közben is40_ivok_sor.gif:60_60_szakacs_2.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12330     2017.03.23. 12:51        

Hajnalka

2 mániapont

Nagyon köszönöm a sok jó tanácsot 01_mosoly.gif természetesen a férjem az aki a technikával foglalkozik és ért hozzá.90_parabola.gif Tehát van egy 100 Ah fedélzeti aksi a helyén, + be van szerelve az inverter is ami 1200 W os . A tetőn napelemek. Van egy 30 literes fagyasztó előre lefagyasztva benne a cuccok ,a kis gyári hűtő ami be van épitve utközben 12 voltról üzemel. A Tv 220V ról megy de csak a kempingben, a telefonokat, laptopokat, fényképezőt már tudjuk tölteni 12 voltról is. Van Led világításunk is. A gázrezsót is tudjuk használni szükség esetén, ha nincs 220 V áramunk éppen. Vagy szabad tűzön sütögetünk.75_tuz.gif Gáz melegiti a vizet a fürdéshez, meg ha épp hideg van nyáron a körfűtést.Tehát a lakóautónkban minden kényelem megvan. A nagy melegben is van egy ventilátor ami 220 V ról megy. Klimánk nincs... bár ne lenne olyan drága. . Eddig még nem voltunk vadkempingben napokig áram nélkül mert kaptunk a közeli vendéglőből kábelen áramot. Azt próbáltuk körbejárni eddig, ha nincs lehetőség 220 V- oz jutni akkor van az inverter+ napelemmel hogyan birható ki és meddig egy olyan helyen ahol szivesen maradnánk pár napig is. Amikor megvettük a lakóautót az inverter már be volt építve de nem volt ellátva védelemmel túlfesz ellen. Figyelmetlenség miatt egyszerre kapott egy véletlen folytán 220V -ot és 12 v ot. Ez már többé nem fordulhat elő, mert védelemmel van ellátva és ezután egy kicsit jobban odafigyelünk a biztonságra. Tavaly még kezdők voltunk minden téren. Általában kempingben töltöttük az idő nagy részét. Az idén már kipróbálnánk vadkempinget is alkalomadtán ha épp nincs a közelben más lehetőség.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12323     2017.03.21. 12:11        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta nemo25 2017.03.17. 21:42


Valóban sok pontban igazad van, és talán én fogalmaztam kissé sarkosan. Azzal nincs gond, mikor valaki, mint Ti, ésszel használja a rendelkezésre álló technikát.
A közelmúltban találkoztam egy olyan esettel, mikor egy aprócska lakóautóba, a gazdi, becuccolt, 380 A-nyi akkumulátort. Persze minden szabályt felrúgva, hozzáértés mentesen. A csoda a dologban az, hogy csak némi elektronika szállt el, és nem az egész lakó égett porig.
Nekünk is van inverterünk, és volt idő, amikor rendszeresen használtuk, de eljött az az idő, amikorra már nem volt rá szükségünk, így az utóbbi 3 évben már be sem üzemeltem, ezért mint felesleges nehezék, kikerült a lakóból. Most ott porosodik a polcon a garázsban.

Hát igen! A 380 Ah akkunak már kellene egy 38 A-es töltőáram is.
Egyrészt nemigen van ilyen 230V-os akku töltő.
Másrészt alaposan meghúzza a kocsi generátorát is. És ha az bírja is, akkor még az is nagy kérdés, hogy milyen messze és milyen vezetékekkel kapcsolódnak az akkuk a generátorhoz. Hamar be lehet kerülni a hírekbe. 30_10_cry.gif

Nekem be van építve, kívülről és belülről (távvezérlő) is kényelmesen kapcsolható. Egy átkapcsoló relé "teszi ki" az áramot az összes konnektorra (amikor nincs külső 203V. + kívül, ha a szervizajtót kinyitom, ott van az inverter azon is van még egy szabad dugalj. Kvázi külső konnektor. Így a lakó előtt is bármit bedughatok.
Pl most hétvégén egy barátomnak lemerült az áfonyája, és csak 220-as töltője volt. Probléma megoldódott 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#12309     2017.03.19. 14:51     1 embernek tetszik    

nemo25
Budapest XVII.
414 mániapont

írta GaborApa 2017.03.17. 09:01


10 éve inverterezek 10_02_kacsint.gif
Ha nem lenne, nagyon hiányozna.
Egy bármikor használható 220V-os rendszer az egy jó dolog. Az viszont egyértelmű, hogy a használóknak is tudnia kell néhány alapdolgot. Leginkább azt, hogy nem használunk nagyfogyasztókat hosszú ideig. Ehhez tudni kell, különbséget tenni egy ventilátor és egy hajszárító között. Kell egy kis oktatás feleségnek, gyerekeknek is.

Attól hogy van a konnektorban áram attól azt még nem lehet úgy használni mint otthon. Pl. csak addig van töltőn valami amíg muszáj. Semmit nem hagyunk bekapcsolva fölöslegesen. Az invertert is kikapcsoljuk és minig takarékoskodunk az árammal mert ha lefogy akkor apa nem engedi meg a tablettöltést 20_40_merges.gif
01_mosoly.gif
Ezek jó dolgok mert utána otthon is eszébe jut mindnkinek.

A 12 V-os készülékekkel is igazad van de két gond azért akad ezekkel, egyrészt nagyságrendekkel drágábbak, másrészt azokat meg csak a lakóban lehet használni.
Tehát amíg van inverter addig lehet az otthoni dolgokat ötletszerűen is vinni magunkkal. Míg egy 12 V-os mikrót külön a lakóba kell megvenni, pedig az árából már kafa invertert lehet venni.

Szóval én azt mondom, hogy nagyon jó ha van. Időnként sokat segít. De a bekötését csak hozzáértő ember végezze, és az egész család ésszel használja.

Valóban sok pontban igazad van, és talán én fogalmaztam kissé sarkosan. Azzal nincs gond, mikor valaki, mint Ti, ésszel használja a rendelkezésre álló technikát.
A közelmúltban találkoztam egy olyan esettel, mikor egy aprócska lakóautóba, a gazdi, becuccolt, 380 A-nyi akkumulátort. Persze minden szabályt felrúgva, hozzáértés mentesen. A csoda a dologban az, hogy csak némi elektronika szállt el, és nem az egész lakó égett porig.
Nekünk is van inverterünk, és volt idő, amikor rendszeresen használtuk, de eljött az az idő, amikorra már nem volt rá szükségünk, így az utóbbi 3 évben már be sem üzemeltem, ezért mint felesleges nehezék, kikerült a lakóból. Most ott porosodik a polcon a garázsban.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12305     2017.03.17. 21:42     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta nemo25 2017.03.16. 22:14
... Felesleges úri passziónak tartom az inverteres megoldások erőltetését. Szinte mindenre van 12 voltos megoldás a lakókhoz, ami ésszerűen üzemeltethető 12 voltról....

10 éve inverterezek 10_02_kacsint.gif
Ha nem lenne, nagyon hiányozna.
Egy bármikor használható 220V-os rendszer az egy jó dolog. Az viszont egyértelmű, hogy a használóknak is tudnia kell néhány alapdolgot. Leginkább azt, hogy nem használunk nagyfogyasztókat hosszú ideig. Ehhez tudni kell, különbséget tenni egy ventilátor és egy hajszárító között. Kell egy kis oktatás feleségnek, gyerekeknek is.

Attól hogy van a konnektorban áram attól azt még nem lehet úgy használni mint otthon. Pl. csak addig van töltőn valami amíg muszáj. Semmit nem hagyunk bekapcsolva fölöslegesen. Az invertert is kikapcsoljuk és minig takarékoskodunk az árammal mert ha lefogy akkor apa nem engedi meg a tablettöltést 20_40_merges.gif
01_mosoly.gif
Ezek jó dolgok mert utána otthon is eszébe jut mindnkinek.

A 12 V-os készülékekkel is igazad van de két gond azért akad ezekkel, egyrészt nagyságrendekkel drágábbak, másrészt azokat meg csak a lakóban lehet használni.
Tehát amíg van inverter addig lehet az otthoni dolgokat ötletszerűen is vinni magunkkal. Míg egy 12 V-os mikrót külön a lakóba kell megvenni, pedig az árából már kafa invertert lehet venni.

Szóval én azt mondom, hogy nagyon jó ha van. Időnként sokat segít. De a bekötését csak hozzáértő ember végezze, és az egész család ésszel használja.

Mindenhol ... otthon
#12302     2017.03.17. 09:01     1 embernek tetszik    

nemo25
Budapest XVII.
414 mániapont

Miért szeretik megerőszakolni az emberek a fizikát??????? Mi értelme túlbonyolítani, túlterhelni a lakóautók technikáját???? Felesleges úri passziónak tartom az inverteres megoldások erőltetését. Szinte mindenre van 12 voltos megoldás a lakókhoz, ami ésszerűen üzemeltethető 12 voltról. Amire meg nincsen, azt nem érdemes elektromos verzióban használni akkumulátorról. Arra ott vannak a gáz üzemű készülékek.
Több esetben is azt láthatjuk, hogy azon agyalnak, hogyan lehet több áramot összekalapálni, mindegy mibe kerül. Abszolút rossz megközelítés. Azon kell rugózni, hogy hol lehet takarékoskodni az energiával.

Ahogy Gábor is megírta, az elektromos rendszer fejlesztése, nem LEGO játék. Ezek megtervezése, komoly mérnöki munka, amik szakismereteket igényelnek!!!!!!!!!

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12300     2017.03.16. 22:14     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta istozi 2017.03.15. 10:18

Ha az invertert 1200 W-ra leterheljük, akkor a 12 V-on 100 A (+10% átalakítási veszteség) áramot vesz fel. Ehhez pedig elég erős akkutelep kell, szóval egy 75 Ah-ást rendesen leszívja (csak percekig bírja).

Ha már elkezdesz számolni akkor számoljuk is végig, mert látszik is, hogy ellentmond a számolgatás és a gyakorlati tapasztalat.

"1200 W-ra leterheljük, akkor a 12 V-on 100 A (+10% átalakítási veszteség)"

Eddig jó is lenne a számolás, vagyis 110 Ah-ra van szükség a veszteséggel együtt egy órányi üzemhez.

Az említett 75-Ah-ás akkunak a számolgatás szerint akkor bírnia kéne több mint fél órát.

Neked sem ez lett a tapasztalat "(csak percekig bírja)".

Ez azért van mert ilyen mértékű áramfelvételnél egész mások az adatok. Az akkumulátoroknál megadott Ah az nagyon nem mindegy, hogy mennyi idő alatt van "kiszedve".

A hivatalos az hogy a gyártóknak a 20 óra alatt leadható töltést kell közölniük. Tehát a 75 Ah-ás akku az 20 óra alatt ad le 75 A-t. Ez 3,75 A-es terhelést jelent 20 órára.

Jobbfajta munkaaksinál megadják több időtartamhoz is az értéket

Pl. a Jenox hobby 100 Ah-ás címkéjén is rajta van hogy 100 óra alatt már 110 Ah-át is le tud adni, de 5 óra alatt viszont csak 80-at. Az A számolható
Ez az akku a következőket tudja a különböző áramerősségeknél:
1.1 A = 110 Ah
5 A = 100 Ah (ez a gyári adat)
16 A = 80 Ah

Jó látszik hogy ugyanannak az akkumulátornak a kapacitása drasztikusan változik a leadott áram függvényében. Úgy saccolom, hogy 110 A-es áramfelvétel esetén ez a 100Ah -ás akkumulátor jó ha 30Ah-t tud.

Csak viszonyításképpen ez a 110 A már közelít egy benzines autó 1600 cm3-es motorjának indítóáramához, ami viszont csak pár másodpercig tart.
És itt mi nem is indító, hanem munkaaksikat használunk.

Másik fontos dolog az akkumulátor élettartamát jelentősen befolyásolja a töltés és a fogyasztás sebessége.
Tölteni maximum a kapacitás 10%-val szabad. (100 Ah-ást max 10A-ral) Vagyis 10 óra alatt lehet feltölteni. A fogyasztás pedig 20 órára van kitalálva. Ennél lassabb jó, a gyorsabb rossz.

Az akkumulátorok főleg a munkaaksik nem szeretik a nagy terhelést. Ezek hosszú tartós ámde viszonylag alacsony áramerősségre vannak kitalálva. Ha nagy terhelést akarunk akkor minél nagyobb kapacitású és minél több párhuzamosan kötött aksi annál jobb.

Nagyon fontosak a jó elektromos kötések is mert a 12V-os szakaszon lévő 110A az már nagyon komoly áramerősség. A laikusoknak mondom, nem ráz hanem melegszik.
Ha nincs megfelelő vezeték keresztmetszet és elég nagy felületű kapcsolódás a kötéseken akkor forrósodik. A lakóautó pedig remekül ég.

Összegezve!
Rövid ideig lehet használni nagyobb fogyasztókat, de tartósan nem. Ezért sem működhet pl klíma az akksiról.

Amit nagyon nem javasolnék, hogy valaki egy 75 Ah-ás akkumulátorról főzze a marhagulyást, mert ha más baj nem is történik az az akku akkor is nagyon hamar kukába fog kerülni.


Hajnalka! Ugye szervizben rakatjátok be.
Vagy ha nem, akkor nem bántásból kérdezem, de ugye kettőtök közül a férjed az aki jobban ért az elektromos rendszerekhez. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12296     2017.03.15. 14:15     3 embernek tetszik    

istozi
Budapest XVII.
9 mániapont

írta GaborApa 2017.03.14. 11:29


Itt egyszerre egy kicsit több az információ mint amit értelmezni lehet ;)

- Az 1200 Wattos inverter kapásból nem elég a 2000 W-os főzőlapodhoz.
- A ventilátorhoz viszont sok is. Az nem fogyaszt sokat. A tartós üzemeltetés viszont nem inverter, hanem akku kapacitás kérdése.
- A pici fagyasztóról nem tudni milyen teljesítményű, de az talán belefér. Ha kompresszoros akkor tudni kéne az induló max áramfelvételt.
- A napelem csak az akkut fogja utántölteni, tehát nem megoldás a melegre.

A + fedélzeti akksi jó megoldás, ha valaki sokat áll kempingen kívül.

Nekem 2* 100 Ah van, de ez elsősorban télen a folyamatos fűtés miatt kell. Nyáron, főleg ha napelem is van akkor szerintem egy is elég.

A hosszútávú vadkempingezéshez alapvetően nem a plussz akksi a megoldás hanem az utántöltés. A + akkut is fel kell tölteni valahogy, tehát ez igazából csak meghosszabbítja az időt.
Persze amikor jár a motor akkor egyszerre több energiát lehet eltárolni. Nekem ilyenkor előfordul 18 A töltőáram is, ami egy akkunál csak a fele lenne.

Azt nem mondtad, hogy hol van a mostani fedélzeti akkutok, de nagyon fontos, hogy ha kettőt akartok akkor azok legyenek teljesen egyformák (teljesítmény, típus, életkor), és legyenek egymáshoz közel, vastag kábellel összekötve.
Sziasztok. Volt 1200 W-os inverterem. Ha Panelektron típus, akkor ez a tartós teljesítménye, tehát rövidebb időre többet is tud. Az üresjárati áramfelvétele 0,087 A (12 V-on), tehát nagyon takarékos.
A 2000 W-os indukciós rezsót lehet 50%-on, vagy még kisebb teljesítményen működtetni, csak figyelni kell rá bekapcsoláskor (ne a maximumon indítsuk).
Ha az invertert 1200 W-ra leterheljük, akkor a 12 V-on 100 A (+10% átalakítási veszteség) áramot vesz fel. Ehhez pedig elég erős akkutelep kell, szóval egy 75 Ah-ást rendesen leszívja (csak percekig bírja). Tapasztalatom szerint a 260 Ah-nyi akku kellett ahhoz, hogy 1000 - 1200 W teljesítményt fél - egy óráig tudja produkálni (mi főztünk árammal).
Ennyi áramot nem igazán tudsz napelemről pótolni, szóval ez akkor működött jól, amikor minden nap mentünk az autóval, ami a generátorról elég gyorsan visszatöltött. Kempingben meg hálózatról ment az akkutöltő (az sem a leggyengébb).

Utazni szeretek
#12295     2017.03.15. 10:18     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta Hajnalka 2017.03.14. 10:50
Az 1200 wattos inverter a lakóba szerintem ideális. Van egy kis fagyasztónk 30 literes Zanussi, van egy 2000 Wattos indukciós főzőnk és ott van még a tv, ventilátor, amit működtetni kell. Ezek ugyan nem egyszerre de fogyasztanak. A tetőn lévő napelem is jó megoldás nyáron a nagy melegben. A ventilátor nappal is megy és ha nem vagyunk kempingben, és nem kapunk áramot ....és tartósan egy helyen vagyunk áram nélkül...Ráadásul a párom szeretne még egy fedélzeti aksit az anyósülés alá, annak 10_01_mosoly.gif ott kiépített helye van. Ez jó, vagy nem .. mennyire praktikus erről szeretnék tapasztalatokat gyűjteni ...ki hogy csinálja?35_20olvas.gif

Itt egyszerre egy kicsit több az információ mint amit értelmezni lehet ;)

- Az 1200 Wattos inverter kapásból nem elég a 2000 W-os főzőlapodhoz.
- A ventilátorhoz viszont sok is. Az nem fogyaszt sokat. A tartós üzemeltetés viszont nem inverter, hanem akku kapacitás kérdése.
- A pici fagyasztóról nem tudni milyen teljesítményű, de az talán belefér. Ha kompresszoros akkor tudni kéne az induló max áramfelvételt.
- A napelem csak az akkut fogja utántölteni, tehát nem megoldás a melegre.

A + fedélzeti akksi jó megoldás, ha valaki sokat áll kempingen kívül.

Nekem 2* 100 Ah van, de ez elsősorban télen a folyamatos fűtés miatt kell. Nyáron, főleg ha napelem is van akkor szerintem egy is elég.

A hosszútávú vadkempingezéshez alapvetően nem a plussz akksi a megoldás hanem az utántöltés. A + akkut is fel kell tölteni valahogy, tehát ez igazából csak meghosszabbítja az időt.
Persze amikor jár a motor akkor egyszerre több energiát lehet eltárolni. Nekem ilyenkor előfordul 18 A töltőáram is, ami egy akkunál csak a fele lenne.

Azt nem mondtad, hogy hol van a mostani fedélzeti akkutok, de nagyon fontos, hogy ha kettőt akartok akkor azok legyenek teljesen egyformák (teljesítmény, típus, életkor), és legyenek egymáshoz közel, vastag kábellel összekötve.

Mindenhol ... otthon
#12293     2017.03.14. 11:29     1 embernek tetszik    

Hajnalka

2 mániapont

írta csiburento 2017.02.10. 06:30
Na, igen. Jó bolt, csak irreálisan drága. Pontosabban a mi életünk finanszírozási lehetőségeihez képest.
Ha valami újra vágyom, vagy jó megoldást keresek, megnézem a katalógusukat, majd megrendelem máshonnan, sokszor fele annyiért (és ez nem feltétlenül jelent ebay-t).
Azert vannak akciók is...

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12292     2017.03.14. 10:57        

Hajnalka

2 mániapont

Az 1200 wattos inverter a lakóba szerintem ideális. Van egy kis fagyasztónk 30 literes Zanussi, van egy 2000 Wattos indukciós főzőnk és ott van még a tv, ventilátor, amit működtetni kell. Ezek ugyan nem egyszerre de fogyasztanak. A tetőn lévő napelem is jó megoldás nyáron a nagy melegben. A ventilátor nappal is megy és ha nem vagyunk kempingben, és nem kapunk áramot ....és tartósan egy helyen vagyunk áram nélkül...Ráadásul a párom szeretne még egy fedélzeti aksit az anyósülés alá, annak 10_01_mosoly.gif ott kiépített helye van. Ez jó, vagy nem .. mennyire praktikus erről szeretnék tapasztalatokat gyűjteni ...ki hogy csinálja?35_20olvas.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12291     2017.03.14. 10:50        

fox888
Százhalombatta
6 mániapont

írta GaborApa 2017.03.13. 17:21


ha csak nem akarsz egész nap kenyeret pirítani. 01_mosoly.gif

Ezek az eszközök csak pár percig vannak bekapcsolva.

Egy 1000 wattos készülék 1 óra alatt valóban lemerítene egy 80 Ah-ás akksit, de ha 3 percet hajszárítózol akkor az csak 4-5 Ah veszteség. Az meg simán elmegy.

Ez is igaz! 30_20_leborul.gif
#12288     2017.03.13. 17:34     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta fox888 2017.03.13. 15:33

Mármint egy feltöltött akkumulátorral, mert ezek a fogyasztók sok energiát használnak.

ha csak nem akarsz egész nap kenyeret pirítani. 01_mosoly.gif

Ezek az eszközök csak pár percig vannak bekapcsolva.

Egy 1000 wattos készülék 1 óra alatt valóban lemerítene egy 80 Ah-ás akksit, de ha 3 percet hajszárítózol akkor az csak 4-5 Ah veszteség. Az meg simán elmegy.

Mindenhol ... otthon
#12287     2017.03.13. 17:21     1 embernek tetszik    

fox888
Százhalombatta
6 mániapont

írta fox888 2017.03.13. 15:24


Ebben igazad van, viszont ilyen eszközök használata mellett sokáig nem élvezhető a funkciója!
Mármint egy feltöltött akkumulátorral, mert ezek a fogyasztók sok energiát használnak.
#12286     2017.03.13. 15:33        

fox888
Százhalombatta
6 mániapont

írta GaborApa 2017.03.13. 09:28


Nekem is nagy van. Persze a kicsit is meg lehet magyarázni, de az sosem baj, ha nagyobb. 01_mosoly.gif

A lényeg, bármi ami otthon használatos így használható lesz a lakóban is. Bárhol, bármikor.
Kenyérpirító, kávéfőző, szendvicssütő, hajszárító, mikró.

Ebben igazad van, viszont ilyen eszközök használata mellett sokáig nem élvezhető a funkciója!
#12285     2017.03.13. 15:24        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta fox888 2017.03.12. 19:38


Azt megkérdezhetem, hogy miért kell ekkora teljesítmény?
Miket üzemeltetsz róla?

Nekem is nagy van. Persze a kicsit is meg lehet magyarázni, de az sosem baj, ha nagyobb. 01_mosoly.gif

A lényeg, bármi ami otthon használatos így használható lesz a lakóban is. Bárhol, bármikor.
Kenyérpirító, kávéfőző, szendvicssütő, hajszárító, mikró.

Mindenhol ... otthon
#12284     2017.03.13. 09:28        

fox888
Százhalombatta
6 mániapont

írta Hajnalka 2017.03.12. 18:20
Megoldódott az inverter problémánk is. Sikerült vennünk egy SW 1200 as Szinuszos invertert a Pánelektron. hu internetes webáruházban. Ingyenes a szállítás csak ajánlani tudom mindenkinek.70_20_piknik.gif

Azt megkérdezhetem, hogy miért kell ekkora teljesítmény?
Miket üzemeltetsz róla?
#12280     2017.03.12. 19:38        

Hajnalka

2 mániapont

Megoldódott az inverter problémánk is. Sikerült vennünk egy SW 1200 as Szinuszos invertert a Pánelektron. hu internetes webáruházban. Ingyenes a szállítás csak ajánlani tudom mindenkinek.70_20_piknik.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12279     2017.03.12. 18:20     1 embernek tetszik    

Hajnalka

2 mániapont

Kinek milyen az invertere? Hol lehetne olcsóbban beszerezni? 1000 vagy 1200 Wattos kellene minél nagyobb annál jobb azt mondja a párom. Szinuszos vagy szinuszos jellegű között mi a különbség?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12263     2017.03.05. 11:44        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta Hajnalka 2017.02.09. 12:58
... Egyszerre kapott 220at és 12 Voltot egy pillanatra. Nem volt rajta tulfeszültség elleni védelem. ....

Oda nem túlfesz védelem kellett volna hanem pont az a leválasztó relé amit linkeltem a Conradtól.

Az megakadályozza, hogy a külső betáp árama találkozzon az inverterrel.

Van "olcsóbban" is. 2 nap alatt megérkezett:

https://ipari-led.hu/Atkapcsolo-allomas-halozat-es-Inverter-kozott-proc

Mindenhol ... otthon
#12163     2017.02.10. 11:39     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
204 mániapont

Na, igen. Jó bolt, csak irreálisan drága. Pontosabban a mi életünk finanszírozási lehetőségeihez képest.
Ha valami újra vágyom, vagy jó megoldást keresek, megnézem a katalógusukat, majd megrendelem máshonnan, sokszor fele annyiért (és ez nem feltétlenül jelent ebay-t).

írta Hajnalka 2017.02.09. 13:08

A Conrad ról nagyon jó a véleményem01_mosoly.gif

Alá vagyon íródva.
#12162     2017.02.10. 06:30        

Hajnalka

2 mániapont

írta csiburento 2017.02.06. 20:14
Szerintem ez egy sima ~4.000.- Ft. - os mágnes kapcsoló, egy kötő dobozban.
De, ha kettő, akkor is ~8.000.- Ft.
A Conrad ról nagyon jó a véleményem01_mosoly.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12157     2017.02.09. 13:08        

Hajnalka

2 mániapont

Sajnos sokba került volna Waeco márkáju sinuszos 1000Wattos inverterem javitása. Egyszerre kapott 220at és 12 Voltot egy pillanatra. Nem volt rajta tulfeszültség elleni védelem. Közel 30 ezer lett volna az alkatrész a budaőrsi Hollakónál hogy megállapitsák a hibát. Ezt meg kellett volna rendelni és még plusz javitási költség is rájött volna. Ezert inkább szeretnék venni ujat. Az uj 34 ezer lenne. Ki tudja megmondani hogy megfelelő lesz e lakóautóba a sinuszos jellegű 1200 Wattos inverter? Plusz még egy munkaaksit is szeretnénk az anyós ülés alá.Ennek ki van épitve a helye már. Hozzászólásokat véleményeket tanácsot kérek Tőletek. Előre is köszönöm.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12154     2017.02.09. 12:58        

csiburento
Budapest
204 mániapont

http://www.mixvill.hu/hu/automatizalas/magneskapcsolok/mdr-sorozat/xbs-mdr09-9a-230v-magneskapcsolo-ac3-400v-4kw

Például az MDR9 azért is jó, mert egy nyitó és egy záró érintkezője van.

Mikroprocesszor ma már szinte mindenben van. Sajnos mostanában már elfelejtettek a gyártók analóg dolgokat gyártani, holott azok is teljes mértékben kiszolgálnak. Sőt, sokszor jobban, mert nem hibásodik meg.

írta GaborApa 2017.02.07. 07:35


Ha így van akkor hol van annyiért amit írtál?

És ha annyira "sima" akkor miért van benne mikroprocesszor?
30_10gondol.gif

Alá vagyon íródva.
#12152     2017.02.07. 08:22        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta csiburento 2017.02.06. 20:14
Szerintem ez egy sima ~4.000.- Ft. - os mágnes kapcsoló, egy kötő dobozban.
De, ha kettő, akkor is ~8.000.- Ft.

Ha így van akkor hol van annyiért amit írtál?

És ha annyira "sima" akkor miért van benne mikroprocesszor?
30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#12151     2017.02.07. 07:35        

csiburento
Budapest
204 mániapont

Szerintem ez egy sima ~4.000.- Ft. - os mágnes kapcsoló, egy kötő dobozban.
De, ha kettő, akkor is ~8.000.- Ft.


Alá vagyon íródva.
#12149     2017.02.06. 20:14     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

Tud valaki olcsóbban?

https://www.conrad.hu/hu/atkapcsolo-allomas-2760-va-230-vac-ivt-us-12n-513123.html

10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12148     2017.02.06. 13:12        

Hajnalka

2 mániapont

1000 wattos inverterem waeco márkájú szinuszos javításra szorul. Vagy javittatni szeretnem mert úgy olcsóbb vagy venni de nem nagyon drágán ami megfelelő lenne lakoautoba

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12102     2017.01.30. 13:23        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
260 mániapont

Caliráról légyszi húzd le a két csatlakozot és úgy mérj egyet

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#11508     2016.10.27. 17:33        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
260 mániapont

írta nemethsoma 2016.10.27. 14:15

Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif
Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.
Nagyon köszönöm a válaszokat.
A rendszer nem volt 220 V-ra kapcsolva, a motor nem járt, és gyújtáson sem volt.
Mindkét akksi feszültsége meghaladta a 12 V-ot.
A 12 V rendszer le-, illetve felkapcsolt helyzetében is megvolt a jelenség, sőt, felkapcsolt helyzetben az indító akksiról működtek pl. a lakótér lámpái.
Az én hajóm egy 1993-as Dethleffs Globetrotter, szintén Calira elektromos rendszerrel, sem nyáron Horvátországban (8nap), sem október elején Csehországban (3 nap) nem volt gondom az áramellátással, igaz minden este 220 V-ra kötöttem a rendszert.
Október 9. óta viszont egyáltalán nem kötöttem hálózatra, mégis mindkét akksi feszültsége jó.
Caliráról légyszi húzd le a két csatlakozott és úgy mérj egyet.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#11506     2016.10.27. 17:23        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta Dzsos 2016.10.26. 22:10

Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.

Persze lehet a töltő miatt is, nemethsoma írása alapján feltételeztem, hogy ha ki tud mérni feszültségeket, és egyáltalán furcsállja ezt a jelenséget, akkor van annyi lövése a rendszerhez, hogy mindezt nem teszi úgy, hogy közben töltőn van. 30_10gondol.gif

A relés megoldásnál a 12,6 V-tal igazad lehet.
Sőt lehet, hogy pont a relével van probléma.

Mindenhol ... otthon
#11505     2016.10.27. 16:38        

nemethsoma
Győr
1 mániapont

Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.
Nagyon köszönöm a válaszokat.
A rendszer nem volt 220 V-ra kapcsolva, a motor nem járt, és gyújtáson sem volt.
Mindkét akksi feszültsége meghaladta a 12 V-ot.
A 12 V rendszer le-, illetve felkapcsolt helyzetében is megvolt a jelenség, sőt, felkapcsolt helyzetben az indító akksiról működtek pl. a lakótér lámpái.
Az én hajóm egy 1993-as Dethleffs Globetrotter, szintén Calira elektromos rendszerrel, sem nyáron Horvátországban (8nap), sem október elején Csehországban (3 nap) nem volt gondom az áramellátással, igaz minden este 220 V-ra kötöttem a rendszert.
Október 9. óta viszont egyáltalán nem kötöttem hálózatra, mégis mindkét akksi feszültsége jó.
#11503     2016.10.27. 14:15        

Miska
Szob
503 mániapont

Én is szívok a fedélzeti akksi töltésével, mert járó motornál nem tölti, valamint nincs hűtöm 12v-rol. Az a fránya calira 12/12 szivat-:(((

Miska
#11498     2016.10.26. 23:54        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
260 mániapont

írta GaborApa 2016.10.25. 21:14


Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif
Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége?
Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#11497     2016.10.26. 22:10        

Kugli
Tokod
27 mániapont

írta cv2adi 2015.07.11. 22:43
Látom Te nagyon "érted " ezt a dolgot, mond meg kérlek hogyan tudom biztosan meg ezekből a "tünetekből " hogy a hűtőm patronja ( ????? ) a rossz.
A hűtő gázról is és 220 rol is kiválóan működik, tehát egyedül ez a fránya 12 V nem megy neki.Ez azt jelenti hogy a "patronja rossz ? Az csak a 12 V üzemnél működik ?
Mi az a patron ? Hol leledzik és mi a funkciója ??? Én ebben zöld fülű vagyok .
Előre is köszönöm .
Tanult baratom jart ugy nemreg hogy a 12v os hutokapcsolo volt a rossz pedig a kisizzo vilagitott benne. Biztos irtak de ismetles a tudas atyja. A huto csak jaro motornal uzemel,ha jol van bekotve.

Kinek a pap kinek a papné
#11494     2016.10.26. 21:50        

GaborApa
Turkish Valentine
3085 mániapont

írta nemethsoma 2016.10.25. 20:44
Kedves Kollégák!

Megcsináltam a lakó téliesítését, a munkaakksi kiszerelésekor azonban érdekes jelenségre lettem figyelmes.

A 12 V rendszer lekapcsolása után és munkaakksi kiszerelését követően a pozitív kábelben12 V feszültséget mértem, miután egy jó nagyot szikrázott...

Elképzelhető, hogy a start akksi és a munka akksi rendszere direkt összeköttetésben van?

A feszültséget a lakó 12 V rendszerének ki és bekapcsolat állapotában is mértem.

Ez normális, vagy hibajelenség?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv:

Soma

Ez nem normális.
Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze.
De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. 30_60_guluszem.gif

Mindenhol ... otthon
#11480     2016.10.25. 21:14        

nemethsoma
Győr
1 mániapont

Kedves Kollégák!

Megcsináltam a lakó téliesítését, a munkaakksi kiszerelésekor azonban érdekes jelenségre lettem figyelmes.

A 12 V rendszer lekapcsolása után és munkaakksi kiszerelését követően a pozitív kábelben12 V feszültséget mértem, miután egy jó nagyot szikrázott...

Elképzelhető, hogy a start akksi és a munka akksi rendszere direkt összeköttetésben van?

A feszültséget a lakó 12 V rendszerének ki és bekapcsolat állapotában is mértem.

Ez normális, vagy hibajelenség?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv:

Soma
#11478     2016.10.25. 20:44        

Jamesz
Szigethalom
624 mániapont

Hajnalka drága ....figyelj Miskára , mert amit ő nem tud az antennákról , azt nem is érdemes tudni !!!
90_parabola.gif30_70_tada.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#10215     2015.10.17. 19:23     1 embernek tetszik    

Miska
Szob
503 mániapont

írta Hajnalka 2015.10.16. 19:33

Ennyit én is tudok...
Ha szabad kérdeznem, akkor milyen antenna van az autód tetején? Automata, v. kézi beállítású, ki van e építve a koax kábel (antennakábel) az autóban, melyik műsorszolgáltató adását szeretnéd nézni stb.?

Miska
#10214     2015.10.16. 20:54     2 embernek tetszik    
1
2
3
4
5
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: