Sziasztok nemrég apósom vett egy régi lakókocsit amibe az előző tulaj felesége belement hátulról. Az alváz nem de a kaszni szépen sérült, gyűrött lett. Van ötlet esetleg javítás menetére? Minden eszköz megvan csak nem tudjuk hogy álljunk neki. Válaszokat előre köszi a dobd a kukába nem érdekel válasznak mert 30 Ft volt papíros lakó
A szigetelést, 4500.-/ m2 a 19-es anyagnál, míg a 10mm-es vastagságút, 3000.-/m2 áron lehet beszerezni szakboltokban. A fűtést, az Aliexpressz-enlehet megrendelni, 150-200 Dolláros áron, de számolj azzal, hogy vámolni fogják, ami 27 % ÁFA, és esetleg 10 % vámot fog tartalmazni.
Elkezdtem összeszámolni a költségeket. Hiányzik a szigetelés armaflex 19mm-es / mm2 (amit javasoltál) és a fűtő kütyü. Ezeknek az árait szeretném megkérdezni, vagy egy biztos linket, címet, ahol beszerezhető.
A szigetelést, 4500.-/ m2 a 19-es anyagnál, míg a 10mm-es vastagságút, 3000.-/m2 áron lehet beszerezni szakboltokban. A fűtést, az Aliexpressz-enlehet megrendelni, 150-200 Dolláros áron, de számolj azzal, hogy vámolni fogják, ami 27 % ÁFA, és esetleg 10 % vámot fog tartalmazni.
Jók a tapasztalatok a kínai kütyüvel kapcsolatban. Már több lakóba is beszerelték, és megfelelően működnek. Igen jelentős mértékben mutatnak egyezést az alkatrészek a germán eredetű készülékekkel, ami felveti a gondolatot, hogy talán, még az is elképzelhető, hogy a gépsor is egyezik, amin gyártják az alkotó elemeket. Persze ez csak felvetés, de a mai világban, minden elképzelhető. Ami előny még bennük, hogy a szettek, sok esetben, még üzemanyag tartályt is tartalmaznak, ami megkönnyíti a telepítést.
Elkezdtem összeszámolni a költségeket. Hiányzik a szigetelés armaflex 19mm-es / mm2 (amit javasoltál) és a fűtő kütyü. Ezeknek az árait szeretném megkérdezni, vagy egy biztos linket, címet, ahol beszerezhető.
írta Csovessanyi 2019.11.10. 22:54 Szevasztok! Kedves Nemo25! Régebben ( 1 éve ) már beszéltünk a Tökhintóm fűtéséről. Akkoriban egy ismerősöd Kínából rendelt Diesel működésű fűtést ami a levegőt fűtötte, de tapasztalat még nem volt. Esetleg rá tudnál kérdezni, hogy vált be neki? Üdv.: Csövessanyi
Kedves Sanyi!
Jók a tapasztalatok a kínai kütyüvel kapcsolatban. Már több lakóba is beszerelték, és megfelelően működnek. Igen jelentős mértékben mutatnak egyezést az alkatrészek a germán eredetű készülékekkel, ami felveti a gondolatot, hogy talán, még az is elképzelhető, hogy a gépsor is egyezik, amin gyártják az alkotó elemeket. Persze ez csak felvetés, de a mai világban, minden elképzelhető. Ami előny még bennük, hogy a szettek, sok esetben, még üzemanyag tartályt is tartalmaznak, ami megkönnyíti a telepítést.
Szevasztok! Kedves Nemo25! Régebben ( 1 éve ) már beszéltünk a Tökhintóm fűtéséről. Akkoriban egy ismerősöd Kínából rendelt Diesel működésű fűtést ami a levegőt fűtötte, de tapasztalat még nem volt. Esetleg rá tudnál kérdezni, hogy vált be neki? Üdv.: Csövessanyi
írta Whitehawk 2019.08.23. 11:32 Sziasztok! Érlelődik bennem ez a lakóautózás. Elolvastam az információitokat szeretném összefoglalni, és kérlek javítsatok ki.
Veszek egy kisárúszállítót, mondjuk van benne egy hátsó üléssor, kivehetem, de vizsgára vissza kell raknom, így a beépített bútorzatot is ki kell szerelni. Vagy kell egy tervező és egy építő. Nyílván az építő nem fogja a nevét adni hogy én építek ő csak pecsétel, mert onnantól kezdve övé a felelőség hogy a leszakadó ágy gerinctörést okoz valakinek ( ez csak egy barom példa volt...) Így én nem is építhetem be? Ha mégis megteszem és hasítom a szelet az utakon akkor a szerv megb..hat, és még meg is büntet! :-) Ja és azt a k...va közfalat meg ki se merjem bontani...!
Ha egy személyautó egyterűt veszek (pl T4, Ford Transit...) akkor kivehetem az üléseket, nem is kell visszarakni vizsgára? De nehezebb szigetelni az üvegek miatt, gondolom.
Ha egy használt régebbi csigaházat veszek akkor elég nagy az esélye hogy pénzszivattyút veszek a nehezen látható hibák miatt? (Az egyedi építés jobban tetszene)
Előre is kössz a válaszokat!
U.i: A kűlföldi jútyúbos videjókban ezt mind leszarják, akármit építhetnek bele?
Nagy vonalakban helyes az összefoglalód. Mondjuk az tévedés, hogy vizsgára nem kell visszarakni a személyautó minősítésű egyterűbe az előzőleg kiszerelt üléseket, mert a vizsgán le kell fotóznia a vizsgabiztosnak az összes forgalmiban szereplő ülést. S.K. építésnél, némi leleményességgel, megoldható, hogy legyen pecsét a papíron. Korosabb lakó beszerzésénél, mindenkinek azt ajánlom, hogy profi szakértővel menjen el kiválasztani a csigát. Érdemesebb a szakértő tiszteletdíjára áldozni egy kisebb összeget,mint később milliókat költeni a javításra. Hibátlan, jó állapotú idősebb lakót találni, igen nehéz feladat, mert a kínálat döntő hányada elhanyagolt, és komoly problémákkal küzd. Ezen okból még az is jó megoldás, ha tudod a kiszemelt szekér hibát, amit a javítás költségeivel számolva, nyomott áron vásárolsz meg, majd egy szakszerű javítás után, hibátlan lakót tudsz használni. Amennyiben ezt az utat választod, tudok ajánlani neked megbízható szakembert, aki ismeri a lakóautók, minden nyűgjét-baját.
U.I. A jutyúbos videók nagy részében, csak gányolást láthatsz. Ne azokból tanulj!
Sziasztok! Érlelődik bennem ez a lakóautózás. Elolvastam az információitokat szeretném összefoglalni, és kérlek javítsatok ki.
Veszek egy kisárúszállítót, mondjuk van benne egy hátsó üléssor, kivehetem, de vizsgára vissza kell raknom, így a beépített bútorzatot is ki kell szerelni. Vagy kell egy tervező és egy építő. Nyílván az építő nem fogja a nevét adni hogy én építek ő csak pecsétel, mert onnantól kezdve övé a felelőség hogy a leszakadó ágy gerinctörést okoz valakinek ( ez csak egy barom példa volt...) Így én nem is építhetem be? Ha mégis megteszem és hasítom a szelet az utakon akkor a szerv megb..hat, és még meg is büntet! :-) Ja és azt a k...va közfalat meg ki se merjem bontani...!
Ha egy személyautó egyterűt veszek (pl T4, Ford Transit...) akkor kivehetem az üléseket, nem is kell visszarakni vizsgára? De nehezebb szigetelni az üvegek miatt, gondolom.
Ha egy használt régebbi csigaházat veszek akkor elég nagy az esélye hogy pénzszivattyút veszek a nehezen látható hibák miatt? (Az egyedi építés jobban tetszene)
Előre is kössz a válaszokat!
U.i: A kűlföldi jútyúbos videjókban ezt mind leszarják, akármit építhetnek bele?
Sziasztok! Végigolvastam Tamas978 és Nemo25 beszélgetését a lakóautó építésről. Én is hasonló helyzetben vagyok. Egy Fiat Ducato 5 személyes teherautót szeretnék lakóautóvá alakítani (l3h2, lwb, mjet 2.3, 2009). már az adminisztráció nál elakadtam: műhely igazolás, terveztetés. tudtok ebben segíteni?
Tamás te most jelenleg hol állsz az átalakítással?ha privátban megadsz egy telefonszámot vagy e mail címet, szívesen beszélgetek veled erről. Köszönöm: Tibi (06 20 373 52 13)
írta Tamas978 2019.01.01. 09:47 Sziasztok! Sikerült beszereznem az építéshez az autót. Egy Boxer H3L3. Bár még nincs meg a hivatalos út a beépítéshez,de lassan azért elklezdem az alapokat. Szeretnék tanácsokat,ötleteket kérni ,valamint érdekelnének a beépített anyagok is! Ha valaki túl van a beépítésen,és ezt dokumentálta fotókkal is ,és meg is osztaná ezeket akkor azt megköszönném! Buék mindenkinek! (Még mindig keresek járműmérnököt a tervezéshez! :) )
Akkor lehet kezdeni a tervezést, modellezést. Készítsd el kartonpapírból a berendezést! Így megláthatod, hogy megfelelő-e az elképzelésed, vagy esetleg igényel még ötletelést a projekt. Figyelj rá, hogy megfelelő élettér legyen.
A hőszigetelésre ne használj szálas anyagot, és a PUR hab használata sem ideális a furgonoknál. Mindenképpen zárt cellás habot alkalmazz! Ez lehet Polifoam, de meg XPS is, de ezek felragasztása sok problémát okoz. A legjobb választás a műkaucsuk hab lemez (Kaiflex). Ennek a beszerzésében tudok neked segíteni nagyker áron. Mielőtt bárminek neki állnál, szerezd be a technikát, amit be szeretnél építeni!!!!! Ne feledd, minden, mindennel összefügg, és ezt már a tervezésnél is figyelembe kell venni!!!! A burkolatok, és a bútorzat anyaga kizárólag nyír rétegelt lemezből lehet. Minden más anyag lényegesen nehezebb. A faforgács lapokat, messzire felejtsd el, ide nem alkalmasak!!!!
Sziasztok! Sikerült beszereznem az építéshez az autót. Egy Boxer H3L3. Bár még nincs meg a hivatalos út a beépítéshez,de lassan azért elklezdem az alapokat. Szeretnék tanácsokat,ötleteket kérni ,valamint érdekelnének a beépített anyagok is! Ha valaki túl van a beépítésen,és ezt dokumentálta fotókkal is ,és meg is osztaná ezeket akkor azt megköszönném! Buék mindenkinek! (Még mindig keresek járműmérnököt a tervezéshez! :) )
Próbálok inkább alacsonyabb felé menni,mert a régi magasságával problémás volt pl erdős részen menni,mindig belógtak neki az ágak. Visszatérve a tervezőhöz. Milyen tervezőt kell pontosan keresnem? És Ő az elkészült terveket hol kell hogy engedélyeztesse? Ahova megy műszakira? Mert pl itt egy kecskeméti tervező vezetett arra az útra (közlekedési hatósággal egyeztetve) hogy kell a gyártótól papír,hogy kivitelezhető az átalakítás. [/q Szia! Sikerült a régi tervezővel beszélned? Tudott valakit ajánlani? Pontosan milyen tervezőt kell keresnem?
Ennél az elrendezésnél én mindenképpen az XLH3-at (L4H3) ajánlom.A miénk is az, nem véletlenül. A H2 túlságosan alacsony, gyenge hőszigetelést tudsz a mennyezetre rakni, és nyomasztó, szűk a belmagasság. Persze a gyártók nyomják az alacsonyabb verziót, de lényegesen kevesebb a tároló kapacitásuk. Tapasztalatból mondhatom, hogy nagyon kell a több szekrény, pakolóhely. Lehetőség szerint, a 2.3-as, vagy a 3 literes motorral szerelt gépet vegyél. A 2.2-esek problémásabbak.
Próbálok inkább alacsonyabb felé menni,mert a régi magasságával problémás volt pl erdős részen menni,mindig belógtak neki az ágak. Visszatérve a tervezőhöz. Milyen tervezőt kell pontosan keresnem? És Ő az elkészült terveket hol kell hogy engedélyeztesse? Ahova megy műszakira? Mert pl itt egy kecskeméti tervező vezetett arra az útra (közlekedési hatósággal egyeztetve) hogy kell a gyártótól papír,hogy kivitelezhető az átalakítás.
Ennél az elrendezésnél én mindenképpen az XLH3-at (L4H3) ajánlom.A miénk is az, nem véletlenül. A H2 túlságosan alacsony, gyenge hőszigetelést tudsz a mennyezetre rakni, és nyomasztó, szűk a belmagasság. Persze a gyártók nyomják az alacsonyabb verziót, de lényegesen kevesebb a tároló kapacitásuk. Tapasztalatból mondhatom, hogy nagyon kell a több szekrény, pakolóhely. Lehetőség szerint, a 2.3-as, vagy a 3 literes motorral szerelt gépet vegyél. A 2.2-esek problémásabbak.
Ezidáig volt, de sajnos véglegesen nyugállományba vonult, nem vállal több munkát. Megpróbálom elérni, hátha tud valakit ajánlani maga helyett.
Bármelyik autó átalakítható, az ésszerűség határain belül.
A legjobb, ha teljesen lemezelt az összes oldala, mert akkor hőszigetelt, nyitható ablakokat lehet beépíteni. Az üvegezettekkel az a probléma, hogy nem lehet nyitni azokat, és nagyon rossz a hőszigetelésük, ezért állandóan csurog rajtuk a lecsapódott pára. Mielőtt megveszed a vasat, mindenképpen írd össze az igényeidet, rajzold le, tervezd meg, méretezd be, hogy nehogy szűk legyen a végére a megvásárolt szekér. A legjobban beépíthető raktérrel, a Ducato 250, 290-es típuskódú modelljei rendelkeznek. Amennyiben megírod az igényeidet, meg tudom azt is mondani, hogy melyik méretű változatban fog beférni, komoly kompromisszumok nélkül.
Ezidáig volt, de sajnos véglegesen nyugállományba vonult, nem vállal több munkát. Megpróbálom elérni, hátha tud valakit ajánlani maga helyett.
Bármelyik autó átalakítható, az ésszerűség határain belül.
A legjobb, ha teljesen lemezelt az összes oldala, mert akkor hőszigetelt, nyitható ablakokat lehet beépíteni. Az üvegezettekkel az a probléma, hogy nem lehet nyitni azokat, és nagyon rossz a hőszigetelésük, ezért állandóan csurog rajtuk a lecsapódott pára. Mielőtt megveszed a vasat, mindenképpen írd össze az igényeidet, rajzold le, tervezd meg, méretezd be, hogy nehogy szűk legyen a végére a megvásárolt szekér. A legjobban beépíthető raktérrel, a Ducato 250, 290-es típuskódú modelljei rendelkeznek. Amennyiben megírod az igényeidet, meg tudom azt is mondani, hogy melyik méretű változatban fog beférni, komoly kompromisszumok nélkül.
Ducato (Jumper,Boxer) L3H2 vagy L4H2 -ben gondolkozom. Eddig ablakosokat is néztem,de akkor azt nem erőltetem.
Szeretnék azokkal az emeberekkel dolgozni akikkel már vannak tapasztalataitok! Van állandó tervezőmérnök akivel dolgoztatok? Minden autó átalakítható?
Ezidáig volt, de sajnos véglegesen nyugállományba vonult, nem vállal több munkát. Megpróbálom elérni, hátha tud valakit ajánlani maga helyett.
Bármelyik autó átalakítható, az ésszerűség határain belül.
A legjobb, ha teljesen lemezelt az összes oldala, mert akkor hőszigetelt, nyitható ablakokat lehet beépíteni. Az üvegezettekkel az a probléma, hogy nem lehet nyitni azokat, és nagyon rossz a hőszigetelésük, ezért állandóan csurog rajtuk a lecsapódott pára. Mielőtt megveszed a vasat, mindenképpen írd össze az igényeidet, rajzold le, tervezd meg, méretezd be, hogy nehogy szűk legyen a végére a megvásárolt szekér. A legjobban beépíthető raktérrel, a Ducato 250, 290-es típuskódú modelljei rendelkeznek. Amennyiben megírod az igényeidet, meg tudom azt is mondani, hogy melyik méretű változatban fog beférni, komoly kompromisszumok nélkül.
Oooppppsz! Amit Kecskeméten mondtak neked, az nem fedi a valóságot, és a szakmai tudás teljes hiányát mutatja az átépítés terén. Tudod, mikor egy fontoskodó ember nem tud valamit, összehord hetet-havat, hogy ne lássák, hogy sík hülye hozzá, még akár annak árán is hogy másokat felesleges körök futására sarkall.
Szóval a történet a következő. Kell keresned egy autómérnök szakit, aki megtervezi neked a géperejű egyedi átépítését, és elintézi annak az engedélyeztetését a hatóságnál. Az az engedély egy évig érvényes!!!!! Mikor elkészült a szekér, akkor elballagsz egy NKH-s vizsgáztató helyre (én a Vasgereben utcai műintézményt ajánlom) ahol is a dokumentáció alapján megvizsgálják az elkészült csigát, és amennyiben mindent rendben találnak a vizsga folyamán, átminősítik szgk.-nak. Utána elballagsz a NAV-hoz, ahol is megállapítják az aktuális regadót, ami befizetése után megkapod az igazolást, ami alapján kiállítják az okmányirodában az új, szgk. forgalmit. Nagy valószínűséggel kell majd egy szakműhely által kiadott nyilatkozat, miszerint ők végezték az átalakítással kapcsolatos munkákat. Ami fontos, hogy beépíthetsz bontott üléseket is, de legyen meg az "e" számuk. Ez a biztonsági övekre is érvényes. Amiben szerepel a bevarrt "e" szám, az megfelelő.
Így már azért nem annyira rémisztő a feladat???? Több ilyet is végig vittünk, és nem volt vele gond, simán ment a folyamat. Persze ehhez azért arra is szükség van, hogy szépen, és szakszerűen legyen a beépítés elvégezve.
Az építést alaposan tervezd meg, mert meglehetősen összetett, és bonyolult feladat, amennyiben jól használható bódét szeretnél. Segítünk bármiben, csak kérdezz!!! Tudod, a mit, mivel, hogyan a kulcsa a sikernek. Üdv Nemo
Szeretnék azokkal az emeberekkel dolgozni akikkel már vannak tapasztalataitok! Van állandó tervezőmérnök akivel dolgoztatok? Minden autó átalakítható?
írta Tamas978 2018.11.15. 11:44 Szia Némo! Mint itt gondolom sokan mások ,párszor szétborítottam a régi lakóautómat,javítgattam rajta úgy mindent már! Nem is az építés ami aggaszt (egyelőre)! Bár ott tartanék. A gondom az,hogy itt Kecskeméten a kpm azt nyilatkozta,hogy előszőr kell a gyártótól kérni tanusítványt,hogy létezik Ducatoba (jumperbe) gyárilag 4 vagy 5 üléses verzió. Fiattól még illetékessel nem tudtam beszélni (3 hete hívnak vissza...),a Citroen meg visszadobta a labdát,hogy nem létezik ilyen gyári verzió,keressek fel olyan céget ami ezzel foglalkozik. Szóval itt tartok,hogy hogyan építsem be úgy,hogy azt aztán tgk-ból személy/lakóautóként átvizsgáztathassam! Kecskemét köztudottan szigorú ebből a szempontból,nem is túlságosan segítőkészek,így már egy olyan kpm-mel is előrrébb lennék ahol rugalmasak és segítenek is esetleg. Vagy olyan kontakt is jó lenne aki már sikerrel végigjárta ezt az utat! Előre is köszönöm!
Oooppppsz! Amit Kecskeméten mondtak neked, az nem fedi a valóságot, és a szakmai tudás teljes hiányát mutatja az átépítés terén. Tudod, mikor egy fontoskodó ember nem tud valamit, összehord hetet-havat, hogy ne lássák, hogy sík hülye hozzá, még akár annak árán is hogy másokat felesleges körök futására sarkall.
Szóval a történet a következő. Kell keresned egy autómérnök szakit, aki megtervezi neked a géperejű egyedi átépítését, és elintézi annak az engedélyeztetését a hatóságnál. Az az engedély egy évig érvényes!!!!! Mikor elkészült a szekér, akkor elballagsz egy NKH-s vizsgáztató helyre (én a Vasgereben utcai műintézményt ajánlom) ahol is a dokumentáció alapján megvizsgálják az elkészült csigát, és amennyiben mindent rendben találnak a vizsga folyamán, átminősítik szgk.-nak. Utána elballagsz a NAV-hoz, ahol is megállapítják az aktuális regadót, ami befizetése után megkapod az igazolást, ami alapján kiállítják az okmányirodában az új, szgk. forgalmit. Nagy valószínűséggel kell majd egy szakműhely által kiadott nyilatkozat, miszerint ők végezték az átalakítással kapcsolatos munkákat. Ami fontos, hogy beépíthetsz bontott üléseket is, de legyen meg az "e" számuk. Ez a biztonsági övekre is érvényes. Amiben szerepel a bevarrt "e" szám, az megfelelő.
Így már azért nem annyira rémisztő a feladat???? Több ilyet is végig vittünk, és nem volt vele gond, simán ment a folyamat. Persze ehhez azért arra is szükség van, hogy szépen, és szakszerűen legyen a beépítés elvégezve.
Az építést alaposan tervezd meg, mert meglehetősen összetett, és bonyolult feladat, amennyiben jól használható bódét szeretnél. Segítünk bármiben, csak kérdezz!!! Tudod, a mit, mivel, hogyan a kulcsa a sikernek. Üdv Nemo
A beépítés során rengeteg buktatóval fogsz találkozni, amire megvannak a megoldások. A házilag kivitelezett lakóknál, rengeteg szarvas hibát szoktak elkövetni, az ismeretek, és tapasztalat hiányában, amiket könnyedén elkerülhetsz, amennyibe időben kérdezel, úgyhogy csak bátran........
külön hozzászolásban válaszoltam,most látom,hogy így is lehetett volna.... :)
Szia Némo! Mint itt gondolom sokan mások ,párszor szétborítottam a régi lakóautómat,javítgattam rajta úgy mindent már! Nem is az építés ami aggaszt (egyelőre)! Bár ott tartanék. A gondom az,hogy itt Kecskeméten a kpm azt nyilatkozta,hogy előszőr kell a gyártótól kérni tanusítványt,hogy létezik Ducatoba (jumperbe) gyárilag 4 vagy 5 üléses verzió. Fiattól még illetékessel nem tudtam beszélni (3 hete hívnak vissza...),a Citroen meg visszadobta a labdát,hogy nem létezik ilyen gyári verzió,keressek fel olyan céget ami ezzel foglalkozik. Szóval itt tartok,hogy hogyan építsem be úgy,hogy azt aztán tgk-ból személy/lakóautóként átvizsgáztathassam! Kecskemét köztudottan szigorú ebből a szempontból,nem is túlságosan segítőkészek,így már egy olyan kpm-mel is előrrébb lennék ahol rugalmasak és segítenek is esetleg. Vagy olyan kontakt is jó lenne aki már sikerrel végigjárta ezt az utat! Előre is köszönöm!
írta Tamas978 2018.11.14. 16:37 ...most szeretnék egy Ducato furgont beépíteni,úgy hogy 4 vagy 5 személyes legyen. Vannak cégek akik foglalkoznak ilyennel,de sajna nem tudom megfizetni....
Nem akartam addig hozzászólni amíg Nemo nem jelentkezik, de ha az Ő segítségét elfogadod akkor a legjobbat kapod
írta Tamas978 2018.11.14. 16:37 Sziasztok! Új vagyok itt.. Eladtam a régi,gyári lakóautómat ,és most szeretnék egy Ducato furgont beépíteni,úgy hogy 4 vagy 5 személyes legyen. Vannak cégek akik foglalkoznak ilyennel,de sajna nem tudom megfizetni. Kicsit elakadtam a hivatalos vonalon. Ki tud segíteni a furgon átvizsgáztatásában lakóautóvá? Előre is köszönöm!
Szia Tomi!
Szívesen segítek, miben akadtál el?
A beépítés során rengeteg buktatóval fogsz találkozni, amire megvannak a megoldások. A házilag kivitelezett lakóknál, rengeteg szarvas hibát szoktak elkövetni, az ismeretek, és tapasztalat hiányában, amiket könnyedén elkerülhetsz, amennyibe időben kérdezel, úgyhogy csak bátran........
Sziasztok! Új vagyok itt.. Eladtam a régi,gyári lakóautómat ,és most szeretnék egy Ducato furgont beépíteni,úgy hogy 4 vagy 5 személyes legyen. Vannak cégek akik foglalkoznak ilyennel,de sajna nem tudom megfizetni. Kicsit elakadtam a hivatalos vonalon. Ki tud segíteni a furgon átvizsgáztatásában lakóautóvá? Előre is köszönöm!
Ha valaki szeret nemaludni, az kezdjen lakóautó tervezésbe, építésbe. Két éve tervezgetem a fejemben, hogy mit szeretnék, milyen legyen. Amikor sikerült eladni az első lakóautó-szerelmünket, elkezdtem rajzolni, számolni, majd megépítettem egy makettet, és ennek kapcsán rájöttem, hogy mit kell, vagy lehet másképp. Ekkor eljutottam odáig, hogy beszéljek azokkal akik értenek is ehhez. És jött a feketeleves, hogy mi mindent nem enged a szabvány úgy, ahogy én szeretném. Két nap nem alvás, és forgolódás. De szerencsére hívtak a hozzáértők, mert lehet, hogy Ők sem aludtak és beszéltek egymással is, és együtt kitalálták, kitaláltuk azokat a megoldásokat, hogy mégis hogy készülhetne el az álomautóm. Mert a helyzet nem egyszerű, ahogy én sem vagyok az. Tehát furcsa ötleteim vannak, hogy kicsi helyre mi mindent szeretnék bezsúfolni. De nem hagyom magam legyőzni, és remélem továbbra is segítséget, támogatást kapok a sok-sok lakóautós barátomtól. Köszönet az eddigiekért is mindenkinek. Éva
Segítsetek légyszi!! Egy transitot szeretnénk 2átépteni" Hogyan és mi módon kezdjünk hozzá? 2-3 fős kialakítás lenne. Klíma,állófűtés gyárilag már van benne. Milyen anyagokat használjunk fel? Hol szerezzük be? Kihez ,kihez forduljunk segítségért? Mit hová érdemes helyezni? stb.. Ilyen és hasonló tanácsok ,ajánlások tippek kellenének.
ELŐRE IS NAGYON KÖSZÖNÖM :*
Ez így borzalmasa tág meghatározás. Célszerű lenne, ha nagy vonalakban körbe írnád, hogy milyen eszközök, készülékek legyenek beépítve a lakóba, továbbá, az sem lenne hátrány, ha a gépes méreteit is vázolnád. Ezen támpontok birtokában, már hatékonyabban tudunk majd segíteni, amit szívesen meg is teszünk. :-)
Segítsetek légyszi!! Egy transitot szeretnénk 2átépteni" Hogyan és mi módon kezdjünk hozzá? 2-3 fős kialakítás lenne. Klíma,állófűtés gyárilag már van benne. Milyen anyagokat használjunk fel? Hol szerezzük be? Kihez ,kihez forduljunk segítségért? Mit hová érdemes helyezni? stb.. Ilyen és hasonló tanácsok ,ajánlások tippek kellenének.
ELŐRE IS NAGYON KÖSZÖNÖM :*
Ez így borzalmasa tág meghatározás. Célszerű lenne, ha nagy vonalakban körbe írnád, hogy milyen eszközök, készülékek legyenek beépítve a lakóba, továbbá, az sem lenne hátrány, ha a gépes méreteit is vázolnád. Ezen támpontok birtokában, már hatékonyabban tudunk majd segíteni, amit szívesen meg is teszünk. :-)
Segítsetek légyszi!! Egy transitot szeretnénk 2átépteni" Hogyan és mi módon kezdjünk hozzá? 2-3 fős kialakítás lenne. Klíma,állófűtés gyárilag már van benne. Milyen anyagokat használjunk fel? Hol szerezzük be? Kihez ,kihez forduljunk segítségért? Mit hová érdemes helyezni? stb.. Ilyen és hasonló tanácsok ,ajánlások tippek kellenének.
Őőőő... valóban jelen esetben nem lehet magamutogató és öncélú csillogásról beszélni. Talán erre inkább a műalkotás szó illene. Érdekes jelenség. Ahogy elnézegettem a képet, láttam hogy van rendszám is a gépen. Szerintetek milyen népcsoport földrajzi hovatartozását jelző rendszámtáblát viseli magán szekér?
írta istozi 2013.02.03. 16:15 Én is építettem az enyémet. Nagyon célszerű lett (a szépségéről nem érdekel a mások véleménye {a lányaimét már meghallgattam}, nekem tetszik). A saját munka jellemzői: - akkor csináld, ha szeretsz alkotni. Ha büszke vagy arra, amit létrehozol. - ha nem ijedsz meg a munkától (közel másfél évig dolgoztam rajta) - ha nem riaszt az, hogy ezidő alatt kb negyed óránként újabb és újabb problémákkal szembesülsz ( Hogy fér el egy nagyobb dolog a kis helyen, hogy tudsz a rendelkezésedre álló eszközökkel szögletesből kereket csinálni, hogy erősíts össze olyan dolgokat, amik - elsőre - erre alkalmatlannak tűnnek, stb). - Drágán bárki tud építeni. Hogy oldjuk meg jól és olcsóbban? A saját kivitelezés olcsóbb, mint a gyári, de drágább, mint az öreg, használt lakó megvásárlása. - A saját munkád értékét ne számold. És ehhez hasonló feladatok tömegét kell leküzdeni végig. Előnyei: - felejthetetlen élmény, amikor kész (minden hibájával együtt, amiket állandóan lehet javítgatni). - A problémák leküzdése edzi az elmét, a fizikai munka meg a testet (volt olyan nap, hogy kb 70x feküdtem be a kocsi alá. Nem hiányzik a konditerem). - A kész lakó minden porcikáját ismerem. Ha javítani kellene útközben, nem okoz gondot.
További fontos gondolat: Mérnökként megtanultam, hogy igazán elrontani valamit a tervezéskor lehet. Ha építeni akarsz egy lakót (vagy házat, vagy bármi, fontos dolgot), fordíts elég időt a tervezésre. Ne azt nézd, hogy mások milyet használnak, hanem azt, NEKED milyenre van szükséged.
istozi
Valóban komoly igazságtartalma van annak, amit itt leírtál. Szóról szóra így van. Számomra is a gyári szekerek töménytelen hiányosságai, és sok esetben a szememben, gyenge fércmunkának tűnő megoldásaik sarkaltak a lakó élkészítésére. Nem akartam elhinni, hogy nem lehet ezeket jobban és használhatóbbra megépíteni. Bebizonyosodott, hogy lehet vastagon űberelni a gyárak munkáját. Csak akarni kell. Egy anomália van a lakóautó gyártásban. Szerintem. Azt érzékeltem, és tapasztalom folyamatosan, hogy aki tervezi ezeket a lakókat, az nem használja, és aki használja, az nem tervezi. Méregdrága kocsiknál is égbekiáltó hibákat talál az ember. Ráadásul sok esetben inkább a csillogást helyezik előtérbe a gyártók, a praktikum rovására.
Elfelejtettem szemét módon ...ebben az állandó permanens szerelésben az egész klub egy emberként vett részt....Gábor apa , Miska , Fecsike , Iván és mindenki aki arra járt !!
Látom amikor véletlenül baj nélkül elindulok mindegyiküknek egy kis könnycsepp van a szeme sarkába hisz kezük munkáját látják életrekelni. ( Pont úgy könnyeznek , mint a kempingtulajdonos annó ...mikor leégettem a kemping összes biztosítékát.....)
Láttam a Kennedy űrközpontba, hogy egy gránittáblán fel vannak sorolva mindazok akik bármit tettek vagy készítettek az űrsiklóhoz. Veszek egy ilyen márványtáblát és elkezdem bevésni....
írta Jamesz 2013.02.04. 20:33 Én egyszer szétfagyasztottam a vízcsöveket szinte darabokra kellett szedni az egészet...aztán leégettem az egész vezetékrendszert ....akkor meg nem szinte hanem ténylegesen kellett szét kapni az egészet .
Utána már csak túltöltésileg felrobbantottam az alsó frissvíztartályt , ami miatt aztán leszakadt mind a három .
Jelenleg tehát pont úgy ismerem a kocsit mintha én építettem volna.....el is adom ...
A potenciális vevőket megnyugtatom , jobb mint volt....mivel én csináltam a Tonyával !!!
Lassan végigértek a tönkretehető dolgok listáján.:))
Én egyszer szétfagyasztottam a vízcsöveket szinte darabokra kellett szedni az egészet...aztán leégettem az egész vezetékrendszert ....akkor meg nem szinte hanem ténylegesen kellett szét kapni az egészet .
Utána már csak túltöltésileg felrobbantottam az alsó frissvíztartályt , ami miatt aztán leszakadt mind a három .
Jelenleg tehát pont úgy ismerem a kocsit mintha én építettem volna.....el is adom ...
A potenciális vevőket megnyugtatom , jobb mint volt....mivel én csináltam a Tonyával !!!
írta istozi 2013.02.03. 16:15 .... A kész lakó minden porcikáját ismerem. Ha javítani kellene útközben, nem okoz gondot.
Azt hiszem ez a mondat azoknak is fontos akik nem sk építették.
A gyári lakóautó akármilyen csilivili is legyen, mégis csak olyan, mint egy típusterv alapján épített ház. Így önmagában még nem otthon. Többé kevésbé sokan tesznek hozzá a gyári lakókhoz is, a gyári tervezők azt nem tudhatják, hogy kinek mire van igénye.
Ahhoz hogy a tulajdonosok számára otthon legyen ahhoz bekerül + néhány lámpa, + néhány konnektor, + polc, inverter stb. Ez mind lehet valamelyik szervizben de lehet házilag építés is.
Én is építettem az enyémet. Nagyon célszerű lett (a szépségéről nem érdekel a mások véleménye {a lányaimét már meghallgattam}, nekem tetszik). A saját munka jellemzői: - akkor csináld, ha szeretsz alkotni. Ha büszke vagy arra, amit létrehozol. - ha nem ijedsz meg a munkától (közel másfél évig dolgoztam rajta) - ha nem riaszt az, hogy ezidő alatt kb negyed óránként újabb és újabb problémákkal szembesülsz ( Hogy fér el egy nagyobb dolog a kis helyen, hogy tudsz a rendelkezésedre álló eszközökkel szögletesből kereket csinálni, hogy erősíts össze olyan dolgokat, amik - elsőre - erre alkalmatlannak tűnnek, stb). - Drágán bárki tud építeni. Hogy oldjuk meg jól és olcsóbban? A saját kivitelezés olcsóbb, mint a gyári, de drágább, mint az öreg, használt lakó megvásárlása. - A saját munkád értékét ne számold. És ehhez hasonló feladatok tömegét kell leküzdeni végig. Előnyei: - felejthetetlen élmény, amikor kész (minden hibájával együtt, amiket állandóan lehet javítgatni). - A problémák leküzdése edzi az elmét, a fizikai munka meg a testet (volt olyan nap, hogy kb 70x feküdtem be a kocsi alá. Nem hiányzik a konditerem). - A kész lakó minden porcikáját ismerem. Ha javítani kellene útközben, nem okoz gondot.
További fontos gondolat: Mérnökként megtanultam, hogy igazán elrontani valamit a tervezéskor lehet. Ha építeni akarsz egy lakót (vagy házat, vagy bármi, fontos dolgot), fordíts elég időt a tervezésre. Ne azt nézd, hogy mások milyet használnak, hanem azt, NEKED milyenre van szükséged.
Sok sikert mindenkinek, aki egy ilyen - számára - járatlan utat választ. istozi
De komolyan nyissunk neki egy külön topikot? Merthogy az építés az nem feltétlenül pickup
Valóban sokat gondolok arra amikor kezdtem. Kerestem a megoldást ami megadhatja nekem azt amit kerestem. Valahol egy eladó autós újságban láttam egy bélyegképet egy felépítményes pick up-ról. Egyből össze állt bennem ,hogy ez az amit kerestem. Kiszámoltam ,és rájöttem hogy a lehetőségeim is engedik ,hogy legyen egy ilyenem. Mindig mindenemet magam építettem, így itt is csak ez jöhetett szóba. Valahogy jobban érzem magam attól ha én csinálok meg valamit. Arra gondolok hogy hányan lehetnek ugyanúgy mint én ,csak még nem látták meg azt a bélyegképet. Sokan szerintem nem is gondolják ,hogy a lehetőségeik adottak egy ilyen vagy hasonló, élményszerzési eszköz beszerzéséhez. Arra gondolok hogy , sokakat érdekelhet a lakóautózás, ide látogatnak ,olvasnak ,és továbbállnak mert azt hiszik, hogy 10 milla kell ehhez. Feladják az álmaikat, pedig csak informálatlanok. Valaki ha régen ezeket a tapasztalatokat megosztotta volna velem ,ami itt köztetek fellelhető, sokat adtam volna érte.