Stabilizátoros kapcsolófej

Létrehozás dátuma: 2012.06.26.

1

Hozzászólások

Grevesz3
Budapest
22 mániapont

Üdv Mindenkinek!
A vonófejet nem szabad zsírozni ezzel egyetértek.
A stabi fej mindenkinek ajánlott, nincs olyan könnyű lakókocsi ahol nem lenne hasznos.
Csak egy kiegészítést tennék a stabi fej cseréhez, főleg abban az esetben (nekem ilyen volt és van) ahol nincs függőleges csavar (ahova a hosszabb imbusz bedugható lenne), hogy a megoldás egy olyan méretre vágott csap használatával (vagy másként bármi ami nem lóg ki), megoldható úgy hogy azzal ütjük ki a régi csavart majd ugyan ezt a műveletet összeszereléskor fordítva is elvégezzük. Így nem ugrik előre a ráfutó fék hengere, amit elég nehéz lenne visszaszuszakolni a helyére.
Nem akartam okoskodni, remélem, hogy érthető a kiegészítés.
üdv. Grevesz3

Az információ Kincs!
#12741     2017.05.24. 18:06        

sityu

13 mániapont

írta laci400 2016.03.05. 20:06

Helló.A stabilizátoros fejet tilos zsírozni mert akkor nem csinál semmit.A fejben kis betétek vannak (mint a fékbetét)ezek fogják közre a vonógömböt és ha az zsírt kap az nem jó!!!
helló üdv köszönöm a válaszod, sityu
#10739     2016.03.06. 19:42        

sityu

13 mániapont

írta nemo25 2016.03.05. 22:23

Mielőtt felakasztod a zsírral átitatott vonógömbre a stabilizátoros fejet, alaposan tisztítsd le! A nagyját töröld le ronggyal, majd féktisztítóval mosd át legalább kétszer. Ha nyöszörög egy kicsit menet közben, akkor működik jól.
A kis pofák itt is kopnak, üvegesednek. Időnként ezeket is cserélni kell, ha azt szeretnéd, hogy hatékonyan működjenek.
Köszönöm válaszod. üdv.sityu
#10738     2016.03.06. 19:40        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta sityu 2016.03.05. 19:16
üdvözlök mindenkit.szeretném megkérdezni, hogy a lakókocsimon van stabilizátoros fej, és valaki azt mondta, hogy a vonófejet nem szabad bezsírozni!!ez valóban így van??mert a normál vonófejet zsírozni illik, ha jól tudom!!én legalábbis az utánfutómon szoktam kenni.
Mielőtt felakasztod a zsírral átitatott vonógömbre a stabilizátoros fejet, alaposan tisztítsd le! A nagyját töröld le ronggyal, majd féktisztítóval mosd át legalább kétszer. Ha nyöszörög egy kicsit menet közben, akkor működik jól.
A kis pofák itt is kopnak, üvegesednek. Időnként ezeket is cserélni kell, ha azt szeretnéd, hogy hatékonyan működjenek.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10735     2016.03.05. 22:23        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

írta sityu 2016.03.05. 19:16
üdvözlök mindenkit.szeretném megkérdezni, hogy a lakókocsimon van stabilizátoros fej, és valaki azt mondta, hogy a vonófejet nem szabad bezsírozni!!ez valóban így van??mert a normál vonófejet zsírozni illik, ha jól tudom!!én legalábbis az utánfutómon szoktam kenni.
Helló.A stabilizátoros fejet tilos zsírozni mert akkor nem csinál semmit.A fejben kis betétek vannak (mint a fékbetét)ezek fogják közre a vonógömböt és ha az zsírt kap az nem jó!!!
#10733     2016.03.05. 20:06        

sityu

13 mániapont

üdvözlök mindenkit.szeretném megkérdezni, hogy a lakókocsimon van stabilizátoros fej, és valaki azt mondta, hogy a vonófejet nem szabad bezsírozni!!ez valóban így van??mert a normál vonófejet zsírozni illik, ha jól tudom!!én legalábbis az utánfutómon szoktam kenni.
#10732     2016.03.05. 19:16        

naroli74
Szekszárd
41 mániapont

Sziasztok !
Szendrei leírását igazolom és támogatom !
Bár én nem vonófejet cseréltem , hanem lakókocsit ! A korábban használt jóval kisebb és könnyebb lakókocsi volt , a kis Fiat puntót nagyon rángatta , igyekeztem mindig autópályát és jobb minőségű utakat választani , de 90 km/h felett már kígyózva közlekedtünk ! Szinte a lakókocsi irányította az autót ! Néha ijesztő volt !
Most lecseréltük egy picit nagyobb lakókocsira amin már a stabilizátoros vonófej van és érezhetően óriási a különbség ! Még alsórendű utakon is simán , nyugodtan követi az autót a lakókocsi .
#7410     2014.07.22. 11:20     2 embernek tetszik    

szendrei

112 mániapont

A csere óta egyszer húztam a csigaházat,ami azonban rögtön feltűnt,ha szemből jön egy kamion nem tudja úgy meglökni a menetszele a szerelvényt ,hogy bebicskázás érzése legyen.Rossz minőségű úton nem rángatja az autót le-fel.Eddig 80-90Km/óra sebességnél éreztem ,hogy nem kéne gyorsabban mennem mert instabilnak éreztem a szerelvény.Nem szoktam száguldozni de kipróbáltam autópályán 120km/óra sebességnél még stabil volt.
Én elsősorban biztonsági okokból cseréltem le,másodsorban a vontató jármű lengéscsillapítóit is megóvja+komfortosabb az utazás.
Későbbi tapasztalataim is szívesen megosztom.Kellemes nyarat mindenkinek!!!

írta Zsolt 2014.07.21. 21:00

Ez a leírás úgy lenne igazán teljes, ha közölné az őszinte tapasztalatokat is, hogy a beruházás után, mennyire változtak meg pozitív irányba a menettulajdonságok! Előre is köszönjük.
#7409     2014.07.22. 07:43     2 embernek tetszik    

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Kata 2014.07.20. 18:34
Szendrei beküldött nekünk egy nagyon alapos fényképes leírást a stabilizátoros vonófej felrakásáról...

Köszönjük szépen! 30_20_taps.gif
Ez a leírás úgy lenne igazán teljes, ha közölné az őszinte tapasztalatokat is, hogy a beruházás után, mennyire változtak meg pozitív irányba a menettulajdonságok! Előre is köszönjük.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#7406     2014.07.21. 21:00        

Kata
Törökbálint
3231 mániapont

Szendrei beküldött nekünk egy nagyon alapos fényképes leírást a stabilizátoros vonófej felrakásáról...

Köszönjük szépen! 30_20_taps.gif

A világ nem a könyveidben és térképeidben van, hanem odakint.
#7392     2014.07.20. 18:34        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta icsabi68 2014.07.13. 21:24
Köszönöm az információt !
Ha a terved, mármint a lakó beszerzése aktuális lesz, szívesen segítünk a kiválasztásában is.
01_mosoly.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#7359     2014.07.13. 21:28     1 embernek tetszik    

icsabi68
Budapest XIX.ker
13 mániapont

Köszönöm az információt !

Egyszer élünk
#7358     2014.07.13. 21:24        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta icsabi68 2014.07.12. 22:18
A vofej stabilizátornál van valami ökörszabály?
Mikortól kell?
Pl.hosszúság 3.5m-4m-5m?
Tervem egy 3.7m-est venni erre is érdemes:
A kocsim csak 1985kg
Mi az öreg rókák tapasztalata?
Üdv: Csabi
A legkisebb lakóra is érdemes felszerelni a stabit. Mindegyik utánfutó képes a belengésre. Több féle stabilizátor létezik. A kisebb kocsikra elegendő az 1300 kg-ig használható ketyere. Az ennél nehezebb szekerekre meg ott van a 2000-ig használható.

A géperejű, és a lakó súlya közötti arányrara is érdemes figyelni. Hidegrázást kapok, mikor látom, hogy az ezres Suzuki mögé felkapcsolják a 1400 kg-os 5 méterest. Finoman szólva is felelőtlenség. Az ideális az, ha legalább 30 % különbség van a vontató, és vontatmánya között. Persze vannak, akik felhördülnek ennek hallatán, és elkezdenének velem vitatkozni. Tehetik nyugodtan, de ez ügyben nem én vagyok az illetékes, hanem a fizika. 30_10gondol.gif
Tehát, ebből kiindulva, tökéletes párosítás, egy 3.5-4 méter közötti, stabilizátorral ellátott, 1000-1200 kg-os lakó, és egy közel 2000 kg tömeggel bíró autó.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#7356     2014.07.13. 21:11        

icsabi68
Budapest XIX.ker
13 mániapont

A vofej stabilizátornál van valami ökörszabály?
Mikortól kell?
Pl.hosszúság 3.5m-4m-5m?
Tervem egy 3.7m-est venni erre is érdemes:
A kocsim csak 1985kg
Mi az öreg rókák tapasztalata?
Üdv: Csabi

Egyszer élünk
#7354     2014.07.12. 22:18        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta krajzi 2014.07.11. 11:42


Kedves Barátom!

Köszönöm, hogy te is felkaroltad a témát.Igaz nem én kezdeményeztem de sajnáltam a téma indítót amiért a kedves lakókocsis társak szóra sem tartották méltónak.
Igen nekem már az lenne furcsa ha nem nyikorogna mögöttem semmi.A stabi akkor dolgozik jól ha nyikorog.
Nem csak függőleges mozgások csillapítására jó a stabilizátor,hanem oldalszél ellen is hasznos.
Én láttam videón olyan felvételt a német autópályáról ahol a lakókocsi annyira belengett, hogy kiemelte a vontató járművet és összetört minden.Csúnya baleset volt.Hát nem volt stabilizátora.
Sokan azt gondolják , hogy drága nem éri meg.A biztonság az mindent megér!!

Üdvözlettel:krajzi

Sajnos sokan nem használják, vagy mert nem ismerik, vagy azért, mert sajnálják rá a pénzt. Nagy hiba. Van aki arra hivatkozik, hogy felesleges, mert jó ha 10 évben egyszer van rá szükség. Na igen, de ha annál az egy esetnél, segít talpon tartani a szerelvényt, akkor már megérte az árát. Állítsuk csak szembe! 80000.- forintnyi kiadás, kontra, az árokban megforgatott imádott szerelvénnyel. És akkor a személyi sérülésekről nem beszéltünk, no meg az elrontott nyaralásról sem tettünk említést.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#7346     2014.07.11. 21:54     1 embernek tetszik    

krajzi
Szigetcsép
17 mániapont

írta nemo25 2014.07.10. 22:21


Ez így igaz. Valóban rendkívül hasznos eszköz. Viszont ne felejtse el senki, hogy ezeket is, mint minden fékberendezést, időről időre, karban kell tartani, és tisztítani. Ha elkopnak a betétek, ki kell cserélni, ugyan úgy, mint a fékekben. Huzamosabb használat után, hajlamosak a betétek, hogy üveges legyen a felületük. Ilyenkor romlik a hatásfokuk. Ha még elegendő a réteg vastagsága, akkor finom csiszolópapírral, el lehet távolítani a felkeményedett réteget. Természetesen, miképpen azt írtad, kerülni kell a zsír használatát a vonófejen. Mivel a kocsi horgával, más hagyományos fejjel ellátott utánfutót is húzhatunk, így az szennyeződhet kenőanyagokkal, ezért a stabilizátoros fejek csatlakoztatása előtt, feltétlenül meg kell tisztítani alaposan a horgot. Ezt féktisztító folyadékkal, vagy acetonnal lehet a leghatékonyabban megejteni.
Talán két éve történt, az egyik barátom lakókocsijával, hogy elvitte vizsgáztatni egy szerelőműhelybe a szekeret. Lezajlott a procedúra, és lelkes szerelőnk, büszkén mondta, hogy kicsit nyikorgott a vonófej, de Ő orvosolta a problémát, minden rendben. Hurrá! Remek! Ugyan valóban nem nyikorgott a kicsike, de úgy lengedezett a kocsi mögött az 5 méteres Tabbert erős szélben, mint a tacskó farka. Mint kiderült, vastagon bekenték LZS-2-vel. Amúgy tocsogósan. Egy tekercs papírtörlő segítségével nagyjából kitöröltük a szerkezetet, majd 2 flakon féktisztítóval kimostuk, és végezetül, a felső réteget eltávolítottuk finom csiszolópapírral, a betétről. Így sikerült ismét formába hozni a stabilizátort. Ugyan megint nyikorog egy csöppet, de legalább stabilan fut a géperejű mögött.

Kedves Barátom!

Köszönöm, hogy te is felkaroltad a témát.Igaz nem én kezdeményeztem de sajnáltam a téma indítót amiért a kedves lakókocsis társak szóra sem tartották méltónak.
Igen nekem már az lenne furcsa ha nem nyikorogna mögöttem semmi.A stabi akkor dolgozik jól ha nyikorog.
Nem csak függőleges mozgások csillapítására jó a stabilizátor,hanem oldalszél ellen is hasznos.
Én láttam videón olyan felvételt a német autópályáról ahol a lakókocsi annyira belengett, hogy kiemelte a vontató járművet és összetört minden.Csúnya baleset volt.Hát nem volt stabilizátora.
Sokan azt gondolják , hogy drága nem éri meg.A biztonság az mindent megér!!

Üdvözlettel:krajzi

Jobb együtt mint egyedül!Gyerünk a szabadba!
#7344     2014.07.11. 11:42        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta krajzi 2014.07.07. 14:54
Kedves Lakókocsis Társak!
Látom ez a téma nem keltette fel igazán senkinek a figyelmét,pedig nagyon fontos segédeszközről van szó.
Én 2003-ban vettem a Dethleffs 541 típusú lakókocsimat és azonnal ezzel a biztonsági vonóhoroggal felszerelve.
Mondhatom, hogy van különbség vontatás közben a különböző utak lakókocsira mért hatása közt.
Bekapcsolt állapotban a lakókocsi szinte egyenes állásban követi az autót.Ha kikapcsolom,tehát a fejet felhúzom azonnal érezhető a szerelvény hullámzó mozgása, ami a stabilitást és így a biztonságot veszélyezteti.
Annak idején +60.000 HUF-ba került de megérte!
Ja még egy apróság: a vonófejet zsírozni TILOS!

Mindenkinek Jó és Balesetmentes Kempingévet Kívánok!

Üdv.:krajzi
Válasz erre
Tetszik!

Ez így igaz. Valóban rendkívül hasznos eszköz. Viszont ne felejtse el senki, hogy ezeket is, mint minden fékberendezést, időről időre, karban kell tartani, és tisztítani. Ha elkopnak a betétek, ki kell cserélni, ugyan úgy, mint a fékekben. Huzamosabb használat után, hajlamosak a betétek, hogy üveges legyen a felületük. Ilyenkor romlik a hatásfokuk. Ha még elegendő a réteg vastagsága, akkor finom csiszolópapírral, el lehet távolítani a felkeményedett réteget. Természetesen, miképpen azt írtad, kerülni kell a zsír használatát a vonófejen. Mivel a kocsi horgával, más hagyományos fejjel ellátott utánfutót is húzhatunk, így az szennyeződhet kenőanyagokkal, ezért a stabilizátoros fejek csatlakoztatása előtt, feltétlenül meg kell tisztítani alaposan a horgot. Ezt féktisztító folyadékkal, vagy acetonnal lehet a leghatékonyabban megejteni.
Talán két éve történt, az egyik barátom lakókocsijával, hogy elvitte vizsgáztatni egy szerelőműhelybe a szekeret. Lezajlott a procedúra, és lelkes szerelőnk, büszkén mondta, hogy kicsit nyikorgott a vonófej, de Ő orvosolta a problémát, minden rendben. Hurrá! Remek! Ugyan valóban nem nyikorgott a kicsike, de úgy lengedezett a kocsi mögött az 5 méteres Tabbert erős szélben, mint a tacskó farka. Mint kiderült, vastagon bekenték LZS-2-vel. Amúgy tocsogósan. Egy tekercs papírtörlő segítségével nagyjából kitöröltük a szerkezetet, majd 2 flakon féktisztítóval kimostuk, és végezetül, a felső réteget eltávolítottuk finom csiszolópapírral, a betétről. Így sikerült ismét formába hozni a stabilizátort. Ugyan megint nyikorog egy csöppet, de legalább stabilan fut a géperejű mögött.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#7334     2014.07.10. 22:21     1 embernek tetszik    

krajzi
Szigetcsép
17 mániapont

Kedves Lakókocsis Társak!
Látom ez a téma nem keltette fel igazán senkinek a figyelmét,pedig nagyon fontos segédeszközről van szó.
Én 2003-ban vettem a Dethleffs 541 típusú lakókocsimat és azonnal ezzel a biztonsági vonóhoroggal felszerelve.
Mondhatom, hogy van különbség vontatás közben a különböző utak lakókocsira mért hatása közt.
Bekapcsolt állapotban a lakókocsi szinte egyenes állásban követi az autót.Ha kikapcsolom,tehát a fejet felhúzom azonnal érezhető a szerelvény hullámzó mozgása, ami a stabilitást és így a biztonságot veszélyezteti.
Annak idején +60.000 HUF-ba került de megérte!
Ja még egy apróság: a vonófejet zsírozni TILOS!

Mindenkinek Jó és Balesetmentes Kempingévet Kívánok!

Üdv.:krajzi
Válasz erre
Tetszik!

Jobb együtt mint egyedül!Gyerünk a szabadba!
#7287     2014.07.07. 14:54     2 embernek tetszik    
1

Kapcsolódó anyagok

Stabilizátoros vonófej csere

képriportban...

Beküldte: szendrei

Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: