Vontatás

Létrehozás dátuma: 2012.06.28.

1
2
3
4

Hozzászólások

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Pegi 2012.12.25. 13:26


Ez igaz ,és pont ebből a megfontolásból drágább.:)
Alkatrész áraknál is megmutatkozik, néha indokolatlan mértékben.
Mérlegelni kell.
Nyomaték pedig előjön a benzinesnél is csak mélyebben kell lenyomni a gázt.:)
1000 kilót mindegyik elhúz ,hosszabb távon is, de ha tartósságot és teljesítményt akar valaki akkor annak növelni kell a köbcentit.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1929     2012.12.25. 20:02        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta DEP76 2012.12.25. 12:48

Teljes mértékben igazad van, de egy diesel nyomatékosabb, takarékosabb autó.
#1925     2012.12.25. 13:26        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Pegi 2012.12.25. 12:06


Itt vannak tévedésben a kisautótulajok.
Nekem van egy 2000-es benzinesem, soha nem enné meg a 8 litert pályán. Valóban ötszemélyes ötajtós, nagy csomagtartóval, jó fotóművekkel. 3500-at forog 140-150 között. 6-7 között eszik. Vegyesben felmegy 8.5-re.
Én is kijárok melózni. Sok szerszámot is cipelek.
A kiskocsik takarékossága megmutatkozik ha a környéken nem nagy távolságokra és nem nagy sebességgel jár vele valaki.
Nem nagycsaládnak való, de így takarékos. Viszont ha forgatod akkor simán többet eszik egy 1.8-1.9-2.0 benzines vagy dieselnél, és nyilván nem is bírja addig.
Ezek az én tapasztalataim. Csak segítségképp.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1924     2012.12.25. 12:48        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta DEP76 2012.12.25. 11:08

Jelenleg Németországban dolgozok, így számomra vagy a gázos (ami jelenleg is van) vagy diesel lenne ideális.
Az Ignis benzinből beveri a 8 l-t pályán. Gázból 9-10 l-t képes megzabálni.
Mindenesetre köszönöm a javaslatokat. Figyelni fogom a hirdetéseket. :-)
#1923     2012.12.25. 12:06        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Pegi 2012.12.25. 10:36


Az én véleményem szerint 2000-esben nézheted a benzineseket is. Japán típusoknál nem fogja megenni a nyaralásra valót.:)
Viszont a vontatással sem lesz gondod.
Valóba alkalmasabb erre egy diesel, de a szükség néha erőszakot is szül elven, ebbe is bele lehetne törődni.
Azért nézd a Nemo ajánlotta többi típust is.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1922     2012.12.25. 11:08        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta DEP76 2012.12.25. 10:03

Jó is volna, de ebbe az árkategóriába nem láttam. :-(
Igaz, csak a használtautó.hu-t néztem.
#1921     2012.12.25. 10:36        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Pegi 2012.12.25. 07:21


Akkor egy Rav 4 beleférne pl.
Szerintem egy ekkora vontatmánynál, ha valamilyen tópartra ,vagy horgászplaccra, kempinghelyre lemész. Nagyon előnyös tud lenni a négy kerék hajtás. Havas útról nem beszélve.
Ami még előny hogy ezeknek az autóknak azért erősebbre tervezik, a fék és futóműrendszerüket. Nagyobb vontatmány cipelésnél ez a karbantartásnál is megmutatkozhat majd.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1920     2012.12.25. 10:03        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta nemo25 2012.12.23. 22:31

Köszi a tippeket.
Anyagi lehetőségeink azért eléggé behatárolják a lehetőségeket.
1-1,5 millió környékén tudunk rászánni pénzt.
#1918     2012.12.25. 07:21        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Pegi 2012.12.23. 17:21


Szia Pegi!
Valóban, az Ignis nem való ,egy 1100kg-os lakókocsi elé. Oda egy kicsikét nagyobb gépet kell befogni. Amíg lakókocsink volt mi egy Grand Espace-al vontattuk. Az 2510 kg volt, és a lakó pont egy ezres. Remek összeállítás volt. A gépes nagy tengelytávja, és jelentős súlytöbblete miatt rendkívül stabilan futott a szerelvény. Viszont az NKH-nál azt mondták, hogy ez így 10 kg-al meghaladja a B kategória hatáskörét. Elméletileg. Az Ő nézetükben a 4250 kg-os felső határt csak 750 kg alatti vontatmány esetén lehet igénybe venni B jogsival.
A jogszabályt elégé ködösen fogalmazták meg, és van hogy így, van hogy úgy értelmezik. A legjobb, ha a legszigorúbb értelmezési verzióra készülsz fel. Abból nem lehet baj. Ennek tükrében én mindenképpen egy 2400kg súly alatti gépest ajánlok. Ebbe belefér egy Grand Scenic, vagy egy C4 grand Picasso,esetleg egy Schevy Orlando vagy egy ennek megfelelő egyterű, esetleg egy kompakt SUV ,(Ford Kuga,KIA Sportage,VW Tiguan,Toyota Rav4 ) .Ezek előnye hogy van 4x4-es verzió belőlük. Ezek nem igazi terepjárók, én inkább városállóknak mondanám őket, de sok esetben használhatóbbak a mindennapokban a sima személyautóknál. Ezeknél a 2 literes dízel erőforrásokat javasolnám, de akár az 1.6-osal is el lehet húzni a szekeret. Sajnos a Sharan emiatt kiesik a bevethető gépek közül. :-(((
Ezen az oldalon meg tudod nézni többek között a súlyadatokat is egyes típusoknál pontosan.

http://katalogus.hasznaltauto.hu/

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#1893     2012.12.23. 22:31        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta nemo25 2012.08.06. 02:47


Szia Nemo. :-)

Sajnos nekünk is emiatt kell lecserélni az Ignisünket. De nem 1350 kg-ot lehet vele vontatni, hanem csak 850-et. (lecseréltük a bódét és így most nincs elé ló)

Segítenétek abban, hogy egy 1.100 Kg-os lakót milyen legkisebb és milyen legnagyobb ön illetve összsúlyú autóval vontathatok hivatalosan?
Néztem a rendeletet, de nem igazán igazodok ki rajt.
Igazából VW Shrant, vagy Seat Alhambra-t szerettünk volna, de ott meg -ha jól értelmezem a jogszabályt- A "B" kategória korlátai miatt nem lehet.

Köszönjük előre is.
#1865     2012.12.23. 17:21        

istozi
Budapest XVII.
10 mániapont

írta Karollda 2012.08.06. 08:26
Teljesen igazad van Némo25! Roppant elavult a szabályozás. Mi terepjáróval vontatunk, 220 kilóval lépjük túl a 3500 Kg-ot.Persze az autó meg sem érzi, hogy ráakasztottunk valamit.Roppant biztonságos, semmi kilengés a stabilizátoros vonófej miatt. (asszem így hívják 10_03_lol.gif én vagyok a nő a csapatban).
A vonójármű és a vontatmány viszonyáról: A vontatmány ( lakókocsi) össztömege nem haladhatja meg a vonójármű ( autó) önnsúlyának a 3/4.ét.
Szerintem sokan tesznek fel nagyobb súlyt a vonóhorogra, mint amit szabadna. Pedig ha máshonnan nem, legalább a forgalmiból ki kellene tudni olvasni, hogy mit lehet, feltéve ha a vonóhoroggal szerelt jármű le van vizsgáztatva.
És hát ne csak lakókocsiról beszéljünk, van aki hajót szállít, van, aki lomizik terepjáróval hatalmas jól megpakolt utánfutóval.Csak szerencse, ha még nem büntették meg.
http://jimny.hu/userfiles/3/files/A_vontatas_szabalyai.pdf

Pontosíthatok:
3500 kg a vontatójármű megengedett össztömege és vontathat "B" jogosítvánnyal 750 kg-os futót. Ez együtt 4250 kg korlátozás nélkül. A gépes forgalmijában olvasható a fék nélküli, vagy ráfutófékes megengedett legnagyobb tömege. Ha azt betartod, és belül vagy a 4250 kg-on, akkor minden szabályos.


Utazni szeretek
#325     2012.08.15. 23:04     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2012.08.06. 23:13

Ez nem az a szerviz ahol a reszelőzsírt árulják?
A fenébe is akkor én a drága reszelőzsírt mostam ki onnan?????? ....Ajjjajjjj. akkor ezt jól elbaltáztam. :-)

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#264     2012.08.07. 22:09        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2012.08.06. 22:32
A szerelők át is nézték, le is vizsgáztatták a...
Ez nem az a szerviz ahol a reszelőzsírt árulják?

Mindenhol ... otthon
#237     2012.08.06. 23:13        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Karollda 2012.08.06. 08:26
.Roppant biztonságos, semmi kilengés a stabilizátoros vonófej miatt. (asszem így hívják 10_03_lol.gif én vagyok a nő a csapatban).

http://jimny.hu/userfiles/3/files/A_vontatas_szabalyai.pdf

:-) Igen jól tudod. :-) A stabilizátoros vonófejet szerintem kötelezővé kéne tenni minden 750 kg-nál nehezebb vontatványnál. Valóban jelentősen megnöveli a biztonságot.
Persze ha a szervizben is tudják miképpen kell használni. Történt nemrégen az egyik barátommal, hogy elvitte a gyönyörű Tabbert-ját vizsgáztatni, és ezzel egy időben átvizsgálni is. A szerelők át is nézték, le is vizsgáztatták a szekeret. Hazafelé vitte a lakót a barátom, mikor érezte hogy valahogy nem stimmel valami. Az erős oldalszélben, folyamatos szitálással jelezte a szerkezet a problémát. Hazaérve leakasztás után érdekes módon egy fekete zsírcsik jelölte meg a vonóhorog magasságát a nadrágján. Akkor döbbent rá, hogy a szervizbe jól teletömték neki a vonófejet zsírral. Nesze neked stabilizálás. Két tekercs papírtörlő, egy liter mosóbenzin, és egy flakon féktisztító együttes alkalmazásával sikerült újra működőképes állapotba hozni a fékpogácsákat. A tökéletesség kedvéért még egy kis csiszolópapírral is felmattítottam a betéteket, a jobb csillapítás végett. Így sikerült elérni, hogy diszkrét nyöszörgéssel tudatja velünk a fej, hogy újra hajlandó a feladatát ellátni.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#235     2012.08.06. 22:32        

Karollda
Szentkirályszabadja
122 mániapont

Teljesen igazad van Némo25! Roppant elavult a szabályozás. Mi terepjáróval vontatunk, 220 kilóval lépjük túl a 3500 Kg-ot.Persze az autó meg sem érzi, hogy ráakasztottunk valamit.Roppant biztonságos, semmi kilengés a stabilizátoros vonófej miatt. (asszem így hívják 10_03_lol.gif én vagyok a nő a csapatban).
A vonójármű és a vontatmány viszonyáról: A vontatmány ( lakókocsi) össztömege nem haladhatja meg a vonójármű ( autó) önnsúlyának a 3/4.ét.
Szerintem sokan tesznek fel nagyobb súlyt a vonóhorogra, mint amit szabadna. Pedig ha máshonnan nem, legalább a forgalmiból ki kellene tudni olvasni, hogy mit lehet, feltéve ha a vonóhoroggal szerelt jármű le van vizsgáztatva.
És hát ne csak lakókocsiról beszéljünk, van aki hajót szállít, van, aki lomizik terepjáróval hatalmas jól megpakolt utánfutóval.Csak szerencse, ha még nem büntették meg.
http://jimny.hu/userfiles/3/files/A_vontatas_szabalyai.pdf

Mániánk a kempingezés:Karó és Ilda
#215     2012.08.06. 08:26        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Karollda 2012.08.05. 21:31
Sziasztok!
Mi az idén cseréltük le a lakóautónkat lakókocsira.Korábban is vontattunk 8 éven keresztül egy lakókocsit. Vezetéstechnikailag semmilyen gondot nem okozott.Most a dolog annyiban válzozott, hogy közben cserélgettük az autóinkat, ahogy mi nőttünk ( súlygyarapodásra gondolok 10_02_kacsint.gif ) , úgy nőttek velünk az autóink.A lakókocsi amit választottunk eléggé összkomfortos, a lakóautó felszereltsége elkényeztetett minket.De minden kényelmi cucc súllyal jár.Így az történt, hogy a szerelvényünk ÖSSZSÚLYA elkerülte a B kategóriában megengedett 3500 Kg-ot.
FIGYELEM! Ha az autó és a lakókocsi összsúlya meghaladja a 3500 Kg-ot, le kell tenni a B+E jogsit, ami egyáltalán nem könnyű, és az ára is felér egy nyaraláséval, de legalább nem kell parázva róni a kilómétereket, azt lesve, hogy mikor büntetnek meg.
Tehát nem elég azt figyelembe venni, hogy az autónk milyen súlyt vontathat, a személyi feltételeknek is meg kell felelni.
Még valami: Magyarországon közúton egy ilyen vontatmánnyal a megengedett legnagyobb sebesség: 70 Km/óra.
25_duhong.gif
Ha valakinek kérdése van a témával kapcsolatban, nekünk ez most elég friss, szívesen segítünk.
Sajnos ma Magyarországon elképesztő mértékben elavultak a vontatás szabályai. 30-40 évvel ezelöti műszaki színvonalon alapuló szabályozás van érvényben. A mai korszerű lakókocsik futóműve, szerkezete, és biztonsági felszereltsége jelentősen nagyobb tempót tesz lehetővé. Ráadásul ez a 3500kg-os határ rossz irányba tereli a lakókocsizókat. Mivel a mai lakókocsik átlagsúlya már jóval 1000kg felett van ezért a vontató jármű súlyánál próbálnak meg előnyt nyerni. És ez nem igazán jó. A biztonságos vontatás érdekében az az egészséges, ha a vontató jármű tömege legalább 30%-al meghaladja a vontatmány tömegét. Ez szín tiszta fizika. Agyrém, hogy egy kis Suzukival lehet 1350kg-os lakót vontatni. Ez sokkal veszélyesebb, mintha egy szerelvény 200-300kg-al meghaladja azt a misztikus 3500kg-ot. Én is 10 éven át jártam 3510kg összsúlyú szerelvénnyel. Csak azért, mert törekedtem arra hogy a géperejű terelgesse a lakókocsit, és ne a vontatmány irányítsa a szerelvényt.
Na meg az a 70km/óra is akkora marhaság. A sétatempóba poroszkáló járművek állandó jelleggel előzésre készteti a mögötte haladókat, ami folyamatosan veszélyhelyzetet hordoz magában. Lehet jobb lenne egy kicsit combosabb tempó, és akkor a forgalom sem lenne feltartva.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#214     2012.08.06. 02:47     1 embernek tetszik    

Karollda
Szentkirályszabadja
122 mániapont

Sziasztok!
Mi az idén cseréltük le a lakóautónkat lakókocsira.Korábban is vontattunk 8 éven keresztül egy lakókocsit. Vezetéstechnikailag semmilyen gondot nem okozott.Most a dolog annyiban válzozott, hogy közben cserélgettük az autóinkat, ahogy mi nőttünk ( súlygyarapodásra gondolok 10_02_kacsint.gif ) , úgy nőttek velünk az autóink.A lakókocsi amit választottunk eléggé összkomfortos, a lakóautó felszereltsége elkényeztetett minket.De minden kényelmi cucc súllyal jár.Így az történt, hogy a szerelvényünk ÖSSZSÚLYA elkerülte a B kategóriában megengedett 3500 Kg-ot.
FIGYELEM! Ha az autó és a lakókocsi összsúlya meghaladja a 3500 Kg-ot, le kell tenni a B+E jogsit, ami egyáltalán nem könnyű, és az ára is felér egy nyaraláséval, de legalább nem kell parázva róni a kilómétereket, azt lesve, hogy mikor büntetnek meg.
Tehát nem elég azt figyelembe venni, hogy az autónk milyen súlyt vontathat, a személyi feltételeknek is meg kell felelni.
Még valami: Magyarországon közúton egy ilyen vontatmánnyal a megengedett legnagyobb sebesség: 70 Km/óra.
25_duhong.gif
Ha valakinek kérdése van a témával kapcsolatban, nekünk ez most elég friss, szívesen segítünk.

Mániánk a kempingezés:Karó és Ilda
#212     2012.08.05. 21:31        
1
2
3
4
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: