Vontatás

Létrehozás dátuma: 2012.06.28.

1
2
3
4

Hozzászólások

Papa

0 mániapont

Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem. Szeretnék vásárolni egy ERIBA TOURING GT lakókocsit.
Önsúly:650kg.
Összsúly:750kg.
Kérdésem Opel Astra j Sedan 1350kg Önsúlyú, 116 LE, 155Nm, vontathat 1100Kg, szívó benzines autóval, a vontatás
lehetséges e vagy csak erősebb autóval javasoljátok?
Eddig Skiff sátras utánfutóval kempingeztünk 33- éve, Európát megjártuk, mivel már idősebbek vagyunk, jó lenne
váltani.
Válaszaitokat előre is köszönöm
Üdvözlettel
Papa
#13804     2024.03.02. 11:20        

GAbi_1

0 mániapont

írta csiburento 2020.12.15. 12:11
Sajnálom, hogy ennyire kihalt lett ez a tér, pedig igazán jó volt a csapat. Nyilván erről én is tehetek, nem léptem be ide utóbbi időkben, amikor meg régen igen, akkor meg olyan szavakat használva, ami másokból hibás, rossz értelmezésbe fulladt következtetéseket váltott ki. Sajnálom, megbántam.

A kérdésedre válaszolva, lehet megint kemény leszek; nem jól tetted fel a kérdést. Az, hogy mekkora teljesítményű egy autó csak harmadlagos kérdés. Az első kettő, hogy mekkora a forgatónyomatéka, és az mekkora fordulatszámnál keletkezik. A másik kérdés sem mond így semmit, hogy mekkora tömegű a pótkocsi, mert ott meg a légellenállás az elsőbb rendű kérdés.

Az első kérdésre válaszolva: normális vontatáshoz 300Nm szerintem kell. Vontattam 150Nm-es autóval is, de az nem normális. Innen jön a következő, hogy kinek, mi a normális.
A második kérdésre a válasz: 2000-3500 1/min között legyen a fenti érték.
Viszont a nulladik kérdésedre a válasz, ami komoly kérdés, az a vontató autó tömege. Az legyen minimum nettó 2000kg. Ez cca: 15 év vontatási időtartam tapasztalata. És még egy bónusz kérdés, hogy nyilván a 4WD a legjobb, utána következik a RWD, és csak kényszer hatására a FWD...

Életutam:
FORD SIERRA 1,8 automata, benzin, RWD + BÜRSTNER CLUB 390 (800kg)
DAEWOO KALOS 1,2 benzin, FWD + BÜRSTNER CLUB 390 (800kg) (kettő alkalommal)
CHEVROLET AVEO 1,6 automata, benzin, FWD + BÜRSTNER 435TN (1100kg)
KIA SORENTO 2,5 crdi, automata, 4WD + WEINSBERG 390QD (900kg)
Persze ezekben volt némi átfedés előbb autó, aztán lakó csere volt rendre...
Szia,
Köszönöm a választ! Számomra hasznos volt és nem voltál kemény!
Ebben a témában nem vagyok rutinos, így természetesen minden tapasztalat jól jön nekem!
Még1x köszönöm!
Tamás
#13729     2020.12.19. 16:26        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Sajnálom, hogy ennyire kihalt lett ez a tér, pedig igazán jó volt a csapat. Nyilván erről én is tehetek, nem léptem be ide utóbbi időkben, amikor meg régen igen, akkor meg olyan szavakat használva, ami másokból hibás, rossz értelmezésbe fulladt következtetéseket váltott ki. Sajnálom, megbántam.

A kérdésedre válaszolva, lehet megint kemény leszek; nem jól tetted fel a kérdést. Az, hogy mekkora teljesítményű egy autó csak harmadlagos kérdés. Az első kettő, hogy mekkora a forgatónyomatéka, és az mekkora fordulatszámnál keletkezik. A másik kérdés sem mond így semmit, hogy mekkora tömegű a pótkocsi, mert ott meg a légellenállás az elsőbb rendű kérdés.

Az első kérdésre válaszolva: normális vontatáshoz 300Nm szerintem kell. Vontattam 150Nm-es autóval is, de az nem normális. Innen jön a következő, hogy kinek, mi a normális.
A második kérdésre a válasz: 2000-3500 1/min között legyen a fenti érték.
Viszont a nulladik kérdésedre a válasz, ami komoly kérdés, az a vontató autó tömege. Az legyen minimum nettó 2000kg. Ez cca: 15 év vontatási időtartam tapasztalata. És még egy bónusz kérdés, hogy nyilván a 4WD a legjobb, utána következik a RWD, és csak kényszer hatására a FWD...

Életutam:
FORD SIERRA 1,8 automata, benzin, RWD + BÜRSTNER CLUB 390 (800kg)
DAEWOO KALOS 1,2 benzin, FWD + BÜRSTNER CLUB 390 (800kg) (kettő alkalommal)
CHEVROLET AVEO 1,6 automata, benzin, FWD + BÜRSTNER 435TN (1100kg)
KIA SORENTO 2,5 crdi, automata, 4WD + WEINSBERG 390QD (900kg)
Persze ezekben volt némi átfedés előbb autó, aztán lakó csere volt rendre...

írta GAbi_1 2020.12.08. 12:50
Sziasztok,
van egy Abi-370-es lakókocsim.
Saját tömeg 750kg, össztömeg 1000 Kg.
Szeretném megkérdezni, hogy hány LE-s autóval tudnám normálisan vontatni?
Akár hegyes völgyes vidéken is!
Az autót csak erre használnám.
Köszönöm válaszotokat! T.

Alá vagyon íródva.
#13728     2020.12.15. 12:11        

GAbi_1

0 mániapont

Sziasztok,
van egy Abi-370-es lakókocsim.
Saját tömeg 750kg, össztömeg 1000 Kg.
Szeretném megkérdezni, hogy hány LE-s autóval tudnám normálisan vontatni?
Akár hegyes völgyes vidéken is!
Az autót csak erre használnám.
Köszönöm válaszotokat! T.
#13727     2020.12.08. 12:50        

Soprano

1 mániapont

írta Zsolt 2019.08.01. 15:03


Én a helyedben bemennék egy vw márka szervízbe, és ott érdeklődnék.
1600kg-os lakót nem lesz nagy élmény vontatni.
Ha van rá lehetőséged, próbálj előbb bérelni egyet, utána könnyebb lesz döntened.

Koszonom a valaszt.
#13664     2019.08.05. 16:27     1 embernek tetszik    

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Soprano 2019.07.06. 15:48
Sziaszto.

Lakokocsi vasarlas elott allok...a kiszemelt atlagosan 1400-1600 kgkozotti lenne.
Az lenne a kerdesem,hogy egy 2015-os VW passat 2.0 TDI kombim van ami DSG valtos. Vajon az automata valtonak
mennyire tesz rosszat a kb masfel tonna vontatas?
Koszonettel
Soprano

Én a helyedben bemennék egy vw márka szervízbe, és ott érdeklődnék.
1600kg-os lakót nem lesz nagy élmény vontatni.
Ha van rá lehetőséged, próbálj előbb bérelni egyet, utána könnyebb lesz döntened.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#13663     2019.08.01. 15:03     2 embernek tetszik    

Soprano

1 mániapont

Sziaszto.

Lakokocsi vasarlas elott allok...a kiszemelt atlagosan 1400-1600 kgkozotti lenne.
Az lenne a kerdesem,hogy egy 2015-os VW passat 2.0 TDI kombim van ami DSG valtos. Vajon az automata valtonak
mennyire tesz rosszat a kb masfel tonna vontatas?
Koszonettel
Soprano
#13659     2019.07.06. 15:48        

Pugeri

2 mániapont

írta Zsolt 2018.10.04. 15:17

1999-es 1.9TDI 1600 kg-os horgom van, 1200 kg a lakó saját tömege. Negyedikbe 80 -90 között 9 liter. A PD nyomatékosabb, de azt csak nagyon jót szabad venni, különben a gatyád rá megy.
Nagyon köszönöm, sokat segítettèl :).
#13529     2018.10.05. 09:30        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Pugeri 2018.10.04. 07:08

Köszi a választ!

Azt megkérdezhetem hogy milyen évjáratú és típusú A6? Hány kg.-os kocsit húzol vele, és mennyit fogyaszt így kb.? Nagyon köszönöm.
1999-es 1.9TDI 1600 kg-os horgom van, 1200 kg a lakó saját tömege. Negyedikbe 80 -90 között 9 liter. A PD nyomatékosabb, de azt csak nagyon jót szabad venni, különben a gatyád rá megy.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#13528     2018.10.04. 15:17        

Pugeri

2 mániapont

írta Zsolt 2018.10.03. 20:54


Én A6-al vontatok. Az utána következő felsorolásból egyikre sem cserélném le.
Köszi a választ!

Azt megkérdezhetem hogy milyen évjáratú és típusú A6? Hány kg.-os kocsit húzol vele, és mennyit fogyaszt így kb.? Nagyon köszönöm.
#13527     2018.10.04. 07:08        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Pugeri 2018.09.26. 21:20
Sziasztok hozzáértők!

Nagyon hasznos kis fórum, köszönök minden infót. Egy olyan kérdésem lenne hogy az alábbi típusok közül melyik autót ajánlanátok egy 1400 össztömegű lakókocsi vontatásához?

-Audi A6 2.5 TDI (2000èvj.)
-Volvo V70 2.4 D (2003èvj.)
-Mazda 6 sport 2.0 CDH (2005èvj.)
-Toyota RAV4 2.0 D (2003èvj.)
-Ford Mondeo 2.0 TDCI (2005èvj.)
- BMW 320D (2001èvj.)
- Opel Zafira B 1.9 DTI (2006èvj.)
- Vw Passat 1.9 PD (2003èvj.)g
- Ford C-Max 2.0 TDCI (2006èvj.)
- Citroen C5 2.2 HDI (2004èvj.)

Köszönöm előre is!

Én A6-al vontatok. Az utána következő felsorolásból egyikre sem cserélném le.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#13526     2018.10.03. 20:54     1 embernek tetszik    

Pugeri

2 mániapont

NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM A VÁLASZT!!!
írta nemo25 2018.09.27. 22:01

Lehetőleg minél nehezebb legyen a vontató, de férjen bele a 3.5 tonna korlátozásba a szerelvény össztömege. Én a RAV 4-est favorizálnám ebből a listából. A V70-es érdekes módon nem igazán előnyös, talán a túlságosan bonyolult futóműve miatt. Jóbarátom, egyébként kitűnő állapotban lévő Volvoja, a lakó elé fogva, nyúlós, imbolygós képet mutatott. A Fordok felejtősek a motorjaik miatt, és a VW Pd-it is inkább kerülném. A BMW-t, a hátsókerék hajtásával sem ajánlanám.
A hidropneumatikus C5-ös, a 2.2-es HDI-vel még jó választás lehet, és az A 6-os is hasonló a TDI-vel.

Ami nekem igazán tökéletes összhangban volt, az egy Grand Espace 2.2 DCI, egy 1100 kg-os lakóval, és stabilizátoros vonófejjel. Persze kicsit kilógott a szerelvény a 3.5 tonnából, de rendkívül stabil, és kezelhető volt az összeállítás.
#13525     2018.09.28. 13:26     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Pugeri 2018.09.26. 21:20
Sziasztok hozzáértők!

Nagyon hasznos kis fórum, köszönök minden infót. Egy olyan kérdésem lenne hogy az alábbi típusok közül melyik autót ajánlanátok egy 1400 össztömegű lakókocsi vontatásához?

-Audi A6 2.5 TDI (2000èvj.)
-Volvo V70 2.4 D (2003èvj.)
-Mazda 6 sport 2.0 CDH (2005èvj.)
-Toyota RAV4 2.0 D (2003èvj.)
-Ford Mondeo 2.0 TDCI (2005èvj.)
- BMW 320D (2001èvj.)
- Opel Zafira B 1.9 DTI (2006èvj.)
- Vw Passat 1.9 PD (2003èvj.)g
- Ford C-Max 2.0 TDCI (2006èvj.)
- Citroen C5 2.2 HDI (2004èvj.)

Köszönöm előre is!
Lehetőleg minél nehezebb legyen a vontató, de férjen bele a 3.5 tonna korlátozásba a szerelvény össztömege. Én a RAV 4-est favorizálnám ebből a listából. A V70-es érdekes módon nem igazán előnyös, talán a túlságosan bonyolult futóműve miatt. Jóbarátom, egyébként kitűnő állapotban lévő Volvoja, a lakó elé fogva, nyúlós, imbolygós képet mutatott. A Fordok felejtősek a motorjaik miatt, és a VW Pd-it is inkább kerülném. A BMW-t, a hátsókerék hajtásával sem ajánlanám.
A hidropneumatikus C5-ös, a 2.2-es HDI-vel még jó választás lehet, és az A 6-os is hasonló a TDI-vel.

Ami nekem igazán tökéletes összhangban volt, az egy Grand Espace 2.2 DCI, egy 1100 kg-os lakóval, és stabilizátoros vonófejjel. Persze kicsit kilógott a szerelvény a 3.5 tonnából, de rendkívül stabil, és kezelhető volt az összeállítás.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13524     2018.09.27. 22:01     2 embernek tetszik    

Pugeri

2 mániapont

Sziasztok hozzáértők!

Nagyon hasznos kis fórum, köszönök minden infót. Egy olyan kérdésem lenne hogy az alábbi típusok közül melyik autót ajánlanátok egy 1400 össztömegű lakókocsi vontatásához?

-Audi A6 2.5 TDI (2000èvj.)
-Volvo V70 2.4 D (2003èvj.)
-Mazda 6 sport 2.0 CDH (2005èvj.)
-Toyota RAV4 2.0 D (2003èvj.)
-Ford Mondeo 2.0 TDCI (2005èvj.)
- BMW 320D (2001èvj.)
- Opel Zafira B 1.9 DTI (2006èvj.)
- Vw Passat 1.9 PD (2003èvj.)g
- Ford C-Max 2.0 TDCI (2006èvj.)
- Citroen C5 2.2 HDI (2004èvj.)

Köszönöm előre is!
#13523     2018.09.26. 21:20     1 embernek tetszik    

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

írta Csabo 2017.04.09. 16:12
Köszönöm a tanácsokat. Úgy látom kell némi rutin de majd megszerzem idővel.
Amúgy nagyon jól sikerült az első túra mindenki jól érezte magát.

Idővel jön meg a rutin! 10_02_kacsint.gif
Azt karosszékből nehéz megszerezni!

Nekem az első saját lakókocsis kirándulásra még egy picit várnom kell, de már nincs sok hátra!
Remélem nekünk is jól fog sikerülni!
#12470     2017.04.09. 19:20        

Csabo
Gyál
2 mániapont

Köszönöm a tanácsokat. Úgy látom kell némi rutin de majd megszerzem idővel.
Amúgy nagyon jól sikerült az első túra mindenki jól érezte magát.
#12468     2017.04.09. 16:12        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Csabo 2017.04.07. 13:52
Hello!

Ma lesz az első utunk Honda civic 1.8 húzzunk egy 1100 kg lakókocsit ami az első észrevételem ,hogy a kocsinak elégé leül a hátulja és még nincs megpakolva. Kérdésem az lenne érdemes-e rugó erősítést (gumibakot) beletenni vagy nem ér semmit. később azért több cuccot is viszünk majd most csak 3 napra megyünk.
Köszi
Csabo
Ezek szerint, nincsen kellően belőve a vonófej terhelésed. Amennyiben túlságosan lenyomja a kocsi seggét a vonófej, akkor túlterhelted a vonóhorgot. Ezzel nagy mértékben rontod a menetstabilitást, és a vonóhorog is a kelleténél nagyobb terhelést kap. Laci, és Fox is írta, hogy többet kellene foglalkoznod a helyes súlyelosztással!!!!!
A vonófej, általában, max 70-80 kg terhelést kaphat. A tapasztalatom szerint, az ideális a 30-50 kg közötti. A 30 kg-nál kisebb is kerülendő, mert akkor meg felemeli a kocsi farát, ami szintén a menetstabilitás rovására megy.
Egy egyszerű, személymérleggel tudod ellenőrizni, hogy mikor ideális a pakolás a lakókocsiban.

Gumibakkal nem lehet megerősíteni a rugókat. Ezt utólagosan beszereléhető segéd légrugókkal szokták megoldani.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12462     2017.04.07. 22:04     1 embernek tetszik    

fox888
Százhalombatta
7 mániapont

írta Csabo 2017.04.07. 13:52
Hello!

Ma lesz az első utunk Honda civic 1.8 húzzunk egy 1100 kg lakókocsit ami az első észrevételem ,hogy a kocsinak elégé leül a hátulja és még nincs megpakolva. Kérdésem az lenne érdemes-e rugó erősítést (gumibakot) beletenni vagy nem ér semmit. később azért több cuccot is viszünk majd most csak 3 napra megyünk.
Köszi
Csabo

A gumibakkal óvatosan kell bánni, mert el tudja törni a rugókat!

Kapcsolódva az előttem szólókhoz, figyelj a vonóhorog függőleges terhelésére is!
#12461     2017.04.07. 18:48        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

írta Csabo 2017.04.07. 13:52
Hello!

Ma lesz az első utunk Honda civic 1.8 húzzunk egy 1100 kg lakókocsit ami az első észrevételem ,hogy a kocsinak elégé leül a hátulja és még nincs megpakolva. Kérdésem az lenne érdemes-e rugó erősítést (gumibakot) beletenni vagy nem ér semmit. később azért több cuccot is viszünk majd most csak 3 napra megyünk.
Köszi
Csabo
Helló!Én elég sok időt töltök a pakolással,megpróbálok úgy pakolni a lakóba,hogy egyforma súly legyen az elején és a hátulján.Megszoktam emelni a vonófejet és érezni,hogy mennyire nehéz.Figyelni kell a vonófej terhelésre is.Ha megpakolom az autót is (3as golf kombi) nekem is ül a hátulja egy kicsit de nem vészes.Tehát próbálj ügyesen pakolni!
#12456     2017.04.07. 16:48     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Csabo 2017.04.07. 13:52
Hello!

Ma lesz az első utunk Honda civic 1.8 húzzunk egy 1100 kg lakókocsit ami az első észrevételem ,hogy a kocsinak elégé leül a hátulja és még nincs megpakolva. Kérdésem az lenne érdemes-e rugó erősítést (gumibakot) beletenni vagy nem ér semmit. később azért több cuccot is viszünk majd most csak 3 napra megyünk.
Köszi
Csabo
Mennyire leszel nyugodt menet közben, ha tudod, hogy bár a rugóerősítés miatt nem ül az autó, de a vonóhorgodon van egy marha nagy terhelés? 30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#12455     2017.04.07. 15:40        

Csabo
Gyál
2 mániapont

Hello!

Ma lesz az első utunk Honda civic 1.8 húzzunk egy 1100 kg lakókocsit ami az első észrevételem ,hogy a kocsinak elégé leül a hátulja és még nincs megpakolva. Kérdésem az lenne érdemes-e rugó erősítést (gumibakot) beletenni vagy nem ér semmit. később azért több cuccot is viszünk majd most csak 3 napra megyünk.
Köszi
Csabo
#12454     2017.04.07. 13:52        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Nem hagyott nyugton az automata váltós géperejűvel történő vontatás kérdése. Elég markáns vélemények ütköztek egymással, ezért megpróbáltam utánajárni mi lehet az igazság a kérdésben. Erre a legalkalmasabb, egy profi automata váltó szerelő mester véleményének a kikérése. Neki bőséggel van tapasztalata, és talán a megoldásra is van ötlete.
A mai napon sikerült találkoznunk, így konkrét kérdésekre, egyértelmű válaszokat kaptam. Lehet velük vitatkozni, nem egyet érteni, de akár megfogadni is, hiszen évtizedes tapasztalatok alapján fogalmazódtak meg.

Az első kérdés a melegedés problémája.
Egyértelműen fellép egy bizonyos melegedés a többlet terhelés okán. A kérdés, hogy milyen mértékű. Ez a vontatmány, és vontató viszonyától nagyban függ. A kisebb autóknál, egy lakókocsi, nagy valószínűséggel kritikus tartományba lendítheti a hőmérőt. Egy nagyobb terepjáró esetében, ez kisebb mértékű lehet, de mindenképpen, a tervezetnél nagyobb mértékű kopásnak lesz kitéve a váltó.

Melyik szegmens alkalmasabb a vontatásra?
Az Európai, és Japán modelleknél nagyon ki vannak hegyezve a váltók, míg a böszme Amcsi batároknál, némely modellek esetében, lényegesen túl vannak méretezve, ezért egyértelműen azok alkalmasabbak a vontatásra.
Nagy valószínűséggel, a kisebb autók automatái is el fognak menni egy darabig vontatással, csak a jelentősen nagyobb terhelés miatt, akár negyedelődhet a váltók élettartama!!!!!!!!!!

Van megoldás????
Igen! Ilyen esetekben érdemes beépíteni egy extra hűtőt a váltóra, ami biztosítja a keletkező többlet hőmennyiség leadását, így nagyobb eséllyel érhetjük el, hogy üzemi hőmérséklet közelében tartsuk a technikát.
Ennek költsége, 80-100 ezer magyar Forint, ami igazán nem ördögien magas kiadás.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12306     2017.03.17. 22:20     3 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Még valami eszembe jutott..... Knaus Travelleren belül a forgalmiba nem került szám csak sima Knaus Traveller van beirva. Ez probléma vagy nem okoz galibát ellenőrzéskor? A műszaki adatlapot igy adták ki a mexikói uton. 1998 as az autó és 143000 km van benne. Minden tökéletesen működik azóta is.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12264     2017.03.05. 11:54        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta csiburento 2017.02.28. 21:32
Mondjuk azért az mókás lenne, ha ezt így elő adná:
- Uram! Ön vontatott azzal a járművel, amire mi a gyár jóváhagyása szerinti (gyári) vonóhorogot sk felszereltük?
- Igen.
- Akkor sajnáljuk, de erre nem érvényes a garancia...

Ugyan már... Még a végén kiderül, hogy a vonohorog = garanciavesztés???
Azt, amire a gyár jóvá hagyta, bírnia kell. Persze nem minden áron szét gyilkolva, ez természetes.

Csak annyit mondok, hogy AVL fékutánfutó. Keress rá! Gyárak ilyen örvényáramú szarokkal tesztelik a tűrőképességet.

Nem ugyanarról a fogalomról beszélünk.
Én még úgy tanultam, hogy a garancia a rejtett anyag hibákra, és a gyártósori összeszerelésből adódó hibákra vonatkozik, ami csak a használatba vétel után derül ki.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#12261     2017.03.01. 22:14        

csiburento
Budapest
312 mániapont

http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/17/millenium_falcon_vonohorgon/1/

És a zárszó a cikk végén...
"A videó végén látható üzemállapot padlógázt jelent: a 10-15 km/óra sebességhez az automata váltó 2000-2500 1/min fordulatszámot rendel kettes fokozatban. Az AVL mérnökei szerint egy rendesen megtervezett és beállított autónak ezt is bírnia kell."

Persze ezzel párhuzamban senki nem állította, hogy egy autó örök életű, nem is ez a cél, hiszen létezik tervezett avulás...

Alá vagyon íródva.
#12259     2017.02.28. 21:41        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Mondjuk azért az mókás lenne, ha ezt így elő adná:
- Uram! Ön vontatott azzal a járművel, amire mi a gyár jóváhagyása szerinti (gyári) vonóhorogot sk felszereltük?
- Igen.
- Akkor sajnáljuk, de erre nem érvényes a garancia...

Ugyan már... Még a végén kiderül, hogy a vonohorog = garanciavesztés???
Azt, amire a gyár jóvá hagyta, bírnia kell. Persze nem minden áron szét gyilkolva, ez természetes.

Csak annyit mondok, hogy AVL fékutánfutó. Keress rá! Gyárak ilyen örvényáramú szarokkal tesztelik a tűrőképességet.

írta Zsolt 2017.02.28. 21:07


Nem kötekedni szeretnék, de a garancia fogalma nem kifejezetten erre vonatkozik.

Alá vagyon íródva.
#12258     2017.02.28. 21:32        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta KVD 2017.02.25. 07:56
Sziasztok! Én is manuális / automata választás előtt állok. Ebben kérném a segítségeteket. Jelenleg egy 1.8 szívó 175Nm 140Le kézi váltós autóval vontatom a 400as lakókocsim, ami megpakolva 1100kg. Ez elég volt nekünk eddig, szépen húzta maga után. Előzéseknél sem volt probléma. Sajnos ritkán tudunk csak lakókocsizni, általában évi 5-6 alkalommal és összesen 2-3000km teszünk meg. Automataváltós kocsira szeretnék váltani, mert a hétköznapokban az kényelmesebb lenne. A kiszemelt példány 1.4 turbo, 200Nm 140Le. A gyári papírja szerint 250kg-mal többet vontathat, mint az ugyan ilyen paraméterű kézi váltós változatok és 350kg-mal többet, mint a mostani 1,8-asom.
Valószínűleg ezzel sem vontatnánk többet, mint az előzővel. Új autóról lenne szó, ami 6évig garanciális, tehát nem nekem kellene eleinte fizetni a váltójavítást. Meg merjem venni ??? Köszönöm :)

Nem kötekedni szeretnék, de a garancia fogalma nem kifejezetten erre vonatkozik.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#12257     2017.02.28. 21:07        

csiburento
Budapest
312 mániapont

A váltó folyadéka akkor melegszik, ha slip-ben van, tehát induláskor, vagy az adott körülményekhez képest túl magas (pl.: 6.-ban) fokozatban, mert olyankor a jól működő "áthidaló" tengelykapcsoló (a nyomaték váltóban, köz nyelven citromban van) old, és a folyadék viszi át a nyomatékot.
Tehát, arra kell figyelni, hogy az ne kapcsoljon szét, ami akár negyedikben is lehet nagyobb emelkedőnél. Ne engedd, hogy felmásszon a fordulatszám és nem lesz baj.
Egyébként a váltófolyadék ilyen üzemmódban csak a fokozat bent tartását végzi, tehát nem dolgozik nagyon, hogy melegedjen.

Ezt ki kell tapasztalni, hogy melyik fokozat, milyen út és szél viszonyok esetén jó, ahol nem "csúszik" a fokozat, tehát nem törvényszerű, hogy csak 4.-ben jó vontatni.

Ja és még egy, ha már manuálisan használod, akkor a váltáskor kicsit vedd el a gázt, hogy ne terhelés alatt váltson.

Én inkább a turbó okozta motorolaj terhelésétől tartanék, kicsi az a motor.

írta KVD 2017.02.25. 18:27
Köszi a választ! Zafira lenne 6-fokozatú hagyományos automatával, aminek van a váltókarján manuális kapcsolási lehetőség is. Az olajmelegedéstől tartok kissé, mert vontatva gondolom nem célszerű 4-fokozatnál feljebb kapcsolni és nem tudom, hogy ez a fordulat mennyire forralja a váltóolajat.

Alá vagyon íródva.
#12241     2017.02.25. 18:51        

KVD
Halásztelek
25 mániapont

Köszi a választ! Zafira lenne 6-fokozatú hagyományos automatával, aminek van a váltókarján manuális kapcsolási lehetőség is. Az olajmelegedéstől tartok kissé, mert vontatva gondolom nem célszerű 4-fokozatnál feljebb kapcsolni és nem tudom, hogy ez a fordulat mennyire forralja a váltóolajat.
#12240     2017.02.25. 18:27        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Az attól függ, hogy milyen automata?
Sima, bolygóműves, vagy duplakuplungos, vagy robotizált váltós?
Nem mindegy. Hagyományos szerintem a legjobb.
Gondolom továbbra is OPELben gondolkodsz, akkor az ASTRA "J" hagyományos 6 fokozatú váltójáról többen is azt állították már, hogy semmi extra, csak egyszerűen jó.
Korábban leírtakat továbbra is tartom, magam automatával húztam eddig, leszámítva tényleg csak pár kivételes esetet. 1999 óta nincs kézi váltós kocsim és nem hiszem, hogy lesz valaha.
Egy a lényeg, hogy össze vissza vezetni (határozatlanul), kínozni és kitaposni a lelkét nem szabad, de gondolom ezt Te is tudod.
Szóval az én véleményem, hogy bolygóműves automatát simán.

írta KVD 2017.02.25. 07:56
Sziasztok! Én is manuális / automata választás előtt állok. Ebben kérném a segítségeteket. Jelenleg egy 1.8 szívó 175Nm 140Le kézi váltós autóval vontatom a 400as lakókocsim, ami megpakolva 1100kg. Ez elég volt nekünk eddig, szépen húzta maga után. Előzéseknél sem volt probléma. Sajnos ritkán tudunk csak lakókocsizni, általában évi 5-6 alkalommal és összesen 2-3000km teszünk meg. Automataváltós kocsira szeretnék váltani, mert a hétköznapokban az kényelmesebb lenne. A kiszemelt példány 1.4 turbo, 200Nm 140Le. A gyári papírja szerint 250kg-mal többet vontathat, mint az ugyan ilyen paraméterű kézi váltós változatok és 350kg-mal többet, mint a mostani 1,8-asom.
Valószínűleg ezzel sem vontatnánk többet, mint az előzővel. Új autóról lenne szó, ami 6évig garanciális, tehát nem nekem kellene eleinte fizetni a váltójavítást. Meg merjem venni ??? Köszönöm :)

Alá vagyon íródva.
#12239     2017.02.25. 18:20     1 embernek tetszik    

KVD
Halásztelek
25 mániapont

Sziasztok! Én is manuális / automata választás előtt állok. Ebben kérném a segítségeteket. Jelenleg egy 1.8 szívó 175Nm 140Le kézi váltós autóval vontatom a 400as lakókocsim, ami megpakolva 1100kg. Ez elég volt nekünk eddig, szépen húzta maga után. Előzéseknél sem volt probléma. Sajnos ritkán tudunk csak lakókocsizni, általában évi 5-6 alkalommal és összesen 2-3000km teszünk meg. Automataváltós kocsira szeretnék váltani, mert a hétköznapokban az kényelmesebb lenne. A kiszemelt példány 1.4 turbo, 200Nm 140Le. A gyári papírja szerint 250kg-mal többet vontathat, mint az ugyan ilyen paraméterű kézi váltós változatok és 350kg-mal többet, mint a mostani 1,8-asom.
Valószínűleg ezzel sem vontatnánk többet, mint az előzővel. Új autóról lenne szó, ami 6évig garanciális, tehát nem nekem kellene eleinte fizetni a váltójavítást. Meg merjem venni ??? Köszönöm :)
#12238     2017.02.25. 07:56        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Zsolt 2017.02.14. 21:37


Ez igaz.
De az okos mérnök urak az autó paramétereihez tervezik az erőátvitelt. Ebben a fogyasztói társadalomban nem fogják túlméretezni mint régen, ez nem cél. A maximális átvivendő nyomatékot a váltó is csak korlátozott ideig bírja, nem a végtelenségig.

Ez így igaz, ezért írta Csabi a mondókája végén, hogy kíméletesen érdemes hajtani a taligát, és akkor minimalizálni lehet a nagyobb terhelésből adódó elhasználódást.
Ha már itt tartunk, a manuális váltóknál is igaz ez a kitétel. Ott vannak a 3 literes motorral szerelt Ducatok. Azoknál is előfordul, hogy a nagyobb nyomaték miatt, egy erőteljesebben használt példánynál, elő-elő fordul, hogy idő előtt széthullik a váltó.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12209     2017.02.14. 21:53        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Blue 2017.02.14. 21:22


Azt is sajnálom hogy beszálltam az olaj történettel mert elvesztettük Socit.

Ez most komoly, hogy ezért törölte magát Soci ????30_10gondol.gif

Soci, ha olvasod ezt, gyere vissza!

Senki nem akart bántani, csak egyszerűen más véleményen van/volt, mint Te.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12207     2017.02.14. 21:43        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta csiburento 2017.02.14. 20:14
Én meg csak ennyit tudok itt tenni.

Ui.: a nyomaték váltót átvivendő nyomatékra tervezik nem? Nem tömegre!?

Ez igaz.
De az okos mérnök urak az autó paramétereihez tervezik az erőátvitelt. Ebben a fogyasztói társadalomban nem fogják túlméretezni mint régen, ez nem cél. A maximális átvivendő nyomatékot a váltó is csak korlátozott ideig bírja, nem a végtelenségig.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#12205     2017.02.14. 21:37        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2017.02.14. 20:14
Én meg csak ennyit tudok itt tenni.

Ui.: a nyomaték váltót átvivendő nyomatékra tervezik nem? Nem tömegre!?

Én meg feladom.

Majd Tiszakécskén a medencébe folytatjuk a szakmát, nyugi van rá válaszom és már most tudom hogy utána mi a te érved, aztán megint én........ és ez így meg addig amíg nem iszunk elég megy sört. Itt értelmetlen mert kevesen értenék.
Azt is sajnálom hogy beszálltam az olaj történettel mert elvesztettük Socit.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#12204     2017.02.14. 21:22        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Én meg csak ennyit tudok itt tenni.

Ui.: a nyomaték váltót átvivendő nyomatékra tervezik nem? Nem tömegre!?

Alá vagyon íródva.
#12201     2017.02.14. 20:14        

Blue

291 mániapont

Csibu segítsük a többieket ne szakmai megközelítésből, mert másokat is elvesztünk, mint Socit.

Vizsgáztatás során sokszor találkozunk azzal, hogy azonos tömegű autók eltérő súlyút vontathatnak.

Ennek az oka:
-A gyárakat és a hatóságokat is a megállás érdekli, mert az baleset veszély. Általánosítani nem lehet. Ezért egy erősebb futóművű erőseb fékrendszerrel rendelkező autó többet vontathat ugyanakkora önsúllyal.
Most jön az ami nekünk fontos (mert a zsebünkre megy) a hatóságoknak meg másodlagos hogy te milyen dinamikusan tudsz elindulni vagy haladni (pl. hegyre föl ) a vontatmánnyal . Példa P 126 húzza a zakladi metalow ot vagy egy HEMI motoros izom autó.

A minimum elvárást az életszerű haladásra minden autó tudja, ezt kiszámolják a mérnökök a gyárban.
Az ugye mindenki számára nem meglepő, ha egy autóval a gyári fogyasztási érték közelébe tudunk kerülni. De ha elkezdünk durvulni akár plusz 50% át is otthagyjuk a benzinkúton. Azzal csak tudat alatt vagyunk tisztába, hogy hamarabb kopnak a gumik, fékbetétek, stb. De ez a jó játék akár 10-100% ban csökkentheti a nem arra méretezett alkatrészeink kopásából a ráfordítást.

…… és el is érkeztünk a lakókocsi vontatáshoz.

Socit idézve „Mit lehet gondozni egy automata váltón, túl azon, hogy 60-70 ezrenként olajat cserélünk? Ettől kezdve pedig vagy teszi a dolgát vagy nem.”

Teszi a dolgát, amire a gyárban megtervezték, szólóban. Ha leterheljük (lakókocsi) nem tervezett igénybevételnek tesszük ki. Amit tesz a mi plusz pénzünkért az egész autó benne az automata váltóval is.
A gyáraktól sem lehet elvárni, hogy az 1000 kg os autó alkatrészeit 2500 kg os ra méretezzék. Akkor oda a költséghatékonyság és van olyan autó, ami úgy öregszik, meg hogy nincs rajta vonóhorog, Az autók nagy része nem vontat, aki meg igen az fizesse a jobban használódó alkatrészeit.
Javítani a költségeken a kíméletes bánásmóddal lehet. Például Csabo ha az 1.8 as Civiceddel komótosan indulsz el, menetközben nem akarod lenyomni a kopaszt a BMW vel vagy nem hágózni akarsz akkor csak 10 -30% al hamarabb öregszenek az alkatrészeid, vontatással, mint anélkül. Ha nem kíméled akár néhány Km alatt is tönkre tehetsz bármit.

Ezért jó, ha minden túl van biztosítva, motor, váltó, súly, stb.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#12200     2017.02.14. 17:32     1 embernek tetszik    

Csabo
Gyál
2 mániapont

Sziasztok! Sikerült vennünk lakókocsit (1080kg) még mindig Honda Civic 1.8 -al automatával húznám. A próbakörnél kicsit instabilnak tűnt. Szeretnék rá venni AL-KO sabilizátort csak azt nem tudom elég-e rá a kisebb 1300kg vagy inkább vegyem meg a 3000kg-ig, és hogy érdemes-e ezekből használtat nézni vagy csak újat. Köszi!
#12186     2017.02.14. 10:40        

csiburento
Budapest
312 mániapont

És akkor a karbantartás III.
Fékszalagok utánállítása. Bontás nélkül.

Tengelykapcsolók hézagolása. Bontással. Bár, ez utóbbi általában javítást, vagy cserét is magában foglal.

Szóval azért van mit karbantartani az automata váltón.

Alá vagyon íródva.
#12184     2017.02.13. 22:01        

csiburento
Budapest
312 mániapont

I'm so sorry!
Mentségemre legyen szólva este van és bár ihatnék keményebbet is, már túl voltam az esti LISTERINE adagon...
Na, igen. Már megint előre rohantam a kérdésben. Úgy látszik, van ami nem változik... És ilyenkor szoktam túlszaladni...

És végre elhangzott a karbantartás II. folyamat, amit a legtöbb tulajdonos és szerelő szokott elhagyni (különös tekintettel a szakszervizekre), mégpedig a szűrő csere. Ennek valójában két oka van, az egyik, hogy le kell bontani a váltó alját, amitől mindenki fél, a másik, hogy az a jó kis szűrő nem olcsó muri, figyelembe véve a járulékos költségeket is.

Azok a tökorrú amcsik mégiscsak tudnak valamit automata ügyben.

Na, most azt csak remélem, hogy a III. fejezetet nem vágtam agyon...

írta Blue 2017.02.12. 21:34


Kedves csibú.
Én tudtam hogy te ennek a tudásnak a birtokába vagy de hogy lelövöd a második fejezetemet.
Te gyilkos. 01_mosoly.gif

Igen amit elkezdet nagy tudású majdnem kollégám, mint minden forgó-morgó szerkezetben keletkezik morzsalék, szennyeződés. Az automatáknál érthetetlen módon a dekli alá rakják a finom szűrőt. Ami ha telítődik a másik oldalon ahol a munka folyik kevés lesz az olaj nyomás amitől még jobban kopik a fékszalag lamellák, stb, és ez okozza a váltó halálát.
Tehát elég volna kicserélni a szűrőt, laboratóriumban. de ilyen szerviz nincs. Így meg az olaj is a kukába.

UI. csibunak.

Te poén gyilkos képzeld el találkoztam olyan amerikai automatával amit nem kellet megbontani, hanem az oldalán volt egy letekerhető dobozos szűrő. K.....urva jó letekerted a régit, feltekerted az újat nem szennyeződőtt az olaj és mehetett tovább.

Alá vagyon íródva.
#12180     2017.02.12. 22:13        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2017.02.12. 21:02
Őőő. És mi van a szennyeződésekkel? (Fékszalagok, többtárcsás tengelykapcsolók, csapágyak, stb.)
Az azért rontja a kenést, tömítő hatás az apró járatokban.
Továbbá ott a nedvesség felvétel.
Égés nincs, de mi van a munkavégzéssel?

Minekután általában a teljes csere nem, vagy csak nehezen valósítható meg, azért a folyadék frissítés ártani nem fog. Persze a megfelelő minőségű és paraméterekkel rendelkező folyadékkal.
És így valósul meg a karbantartás.

Kedves csibú.
Én tudtam hogy te ennek a tudásnak a birtokába vagy de hogy lelövöd a második fejezetemet.
Te gyilkos. 01_mosoly.gif

Igen amit elkezdet nagy tudású majdnem kollégám, mint minden forgó-morgó szerkezetben keletkezik morzsalék, szennyeződés. Az automatáknál érthetetlen módon a dekli alá rakják a finom szűrőt. Ami ha telítődik a másik oldalon ahol a munka folyik kevés lesz az olaj nyomás amitől még jobban kopik a fékszalag lamellák, stb, és ez okozza a váltó halálát.
Tehát elég volna kicserélni a szűrőt, laboratóriumban. de ilyen szerviz nincs. Így meg az olaj is a kukába.

UI. csibunak.

Te poén gyilkos képzeld el találkoztam olyan amerikai automatával amit nem kellet megbontani, hanem az oldalán volt egy letekerhető dobozos szűrő. K.....urva jó letekerted a régit, feltekerted az újat nem szennyeződőtt az olaj és mehetett tovább.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#12179     2017.02.12. 21:34        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Őőő. És mi van a szennyeződésekkel? (Fékszalagok, többtárcsás tengelykapcsolók, csapágyak, stb.)
Az azért rontja a kenést, tömítő hatás az apró járatokban.
Továbbá ott a nedvesség felvétel.
Égés nincs, de mi van a munkavégzéssel?

Minekután általában a teljes csere nem, vagy csak nehezen valósítható meg, azért a folyadék frissítés ártani nem fog. Persze a megfelelő minőségű és paraméterekkel rendelkező folyadékkal.
És így valósul meg a karbantartás.

Alá vagyon íródva.
#12178     2017.02.12. 21:02        

Blue

291 mániapont

írta 2017.02.12. 18:18


..............., hogy élettartam olaj van a váltóban. Ráadásul állítólag a gyár hírdeti így. Ez nettó hülyeség. Van amelyik autó elmegy 5-800 ezer kilómétert is. Nehogy már ennyit kibírjon az olaj.............

Hát kedves Soci, egy ennyire markáns állásfoglalásnak nehéz ellent mondani.

De hogy ne vezessük félre az itt olvasó többi lakóst, akik többsége nem szakember,így az ő érdekükbe vagyok kénytelen a te állításodra azt mondani. Kérem ne vegyék figyelembe ezt a nettó hülyeséget.

A gyárak által használt és a másodrendű automataváltó olajak is használhatók korlátlan ideig. Azért mert a váltóban nincs robbanás, égés mint a motorba. Így az olajból nem égnek ki azok az alkotó elemek amik a viszkozitást súrlódást biztosítják. Tehát nem hülyeség az az állítás miszerint az olaj őrök életű.
Az hogy miért cserélik a gondos szerelők az olajat 40-50 ezer kilométerenként az egy másik fejezet.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#12177     2017.02.12. 20:37        



3 mániapont

írta csiburento 2017.02.12. 10:46
De, ami a nagyobb baj, hogy hozzánk a behozott, kint levedlett, túlfutott autókból is a fos kerül...
A gondozott, karbantartott nem szét gyúrt, nem összetört (nem DSG és robot) automata kiszolgálja az autó tervezett élettartamát.

Mit lehet gondozni egy automata váltón, túl azon, hogy 60-70 ezrenként olajat cserélünk? Ettől kezdve pedig vagy teszi a dolgát vagy nem.
Élettartam minden autónál más és más. Ráadásul az élettartam az autóra vonatkozik és nem úgy, hogy plusz még ezer valahány száz kilót is cibál maga után. Mostanában gyakran hallom, mint pl. a 607 Pözsinél, hogy élettartam olaj van a váltóban. Ráadásul állítólag a gyár hírdeti így. Ez nettó hülyeség. Van amelyik autó elmegy 5-800 ezer kilómétert is. Nehogy már ennyit kibírjon az olaj. Ráadásul a 607-re azt mondta a Gablini, hogy a váltó 2-250 ezret megy el probléma nélkül. Akkor most mi azt, hogy élettartam?
#12175     2017.02.12. 18:18        

csiburento
Budapest
312 mániapont

De, ami a nagyobb baj, hogy hozzánk a behozott, kint levedlett, túlfutott autókból is a fos kerül...
A gondozott, karbantartott nem szét gyúrt, nem összetört (nem DSG és robot) automata kiszolgálja az autó tervezett élettartamát.

írta Zsolt 2017.02.11. 21:25


Sajnos a mi földrészünkön nem nagyon tudnak jó automata váltót gyártani, javítani meg mégúgysem.
Egyszer jöttem haza egy nyaralásból, és elcsodálkotam, hogy egy ilyen kis faluban, hogy lehet ekkora autópiac.
Az autósor végén ez volt ki írva : AUTOMATA VÁLTÓ JAVÍTÁS

Alá vagyon íródva.
#12174     2017.02.12. 10:46        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta 2017.02.10. 20:05
Kis kiegészítés:
Gabliniék azért elláttak annyi tanáccsal, hogy hiába engedélyez a gyár 1800 kiló vontatást, attól még a váltók teherbírását az autó súlyához és képességeihez méretezik és nem biztos, hogy az engedélyezett terhet simán minden komplikáció nélkül szereti az automata váltó..........

Sajnos a mi földrészünkön nem nagyon tudnak jó automata váltót gyártani, javítani meg mégúgysem.
Egyszer jöttem haza egy nyaralásból, és elcsodálkotam, hogy egy ilyen kis faluban, hogy lehet ekkora autópiac.
Az autósor végén ez volt ki írva : AUTOMATA VÁLTÓ JAVÍTÁS

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#12173     2017.02.11. 21:25        



3 mániapont

Kis kiegészítés:
Gabliniék azért elláttak annyi tanáccsal, hogy hiába engedélyez a gyár 1800 kiló vontatást, attól még a váltók teherbírását az autó súlyához és képességeihez méretezik és nem biztos, hogy az engedélyezett terhet simán minden komplikáció nélkül szereti az automata váltó..........
#12165     2017.02.10. 20:05        



3 mániapont

Nekem más, rossz tapasztalatom van az autómatás vontatással. Tapasztalatból nem tudom elhinni, hogy csak akkor melegszik a váltó ha rossz.

8 éves Dodge karaván kisbusz, 3300 ccm. 1000 kilós lakó, az autó majd egyharmada.
Megvettem az autót, gyönyörű és kifogástalan volt. 1 hónap vontatás után a váltó elszállt. Szerelő azt mondta, az előző szerelő összebarmolt valamit. Majd ő megcsinálja frankón. Javítás 250 ezer.
Autó megint jó, 4 hónap vontatás után minden előjel nélkül megint megállt benne két sebesség. Öszeolvadt valami. Javítás 350 ezer. Mindez 10 éve, kicsit más volt a pénz értéke.
Szerelő esküdött, ez most tuti. Én meg vittem a piacra, mert nem bíztam benne. Buktam, de mennie kellett.

Következő, 6 éves Dodge Intrepid, 3200 ccm, 250 LE. Lakó 1200 kiló, autó súlyának a fele.
Másfél óra folyamatos vontatás után a kompúter állandóan viszavágta a váltót szervízpozícióba. Turbó elvesz, tempó 50-60. Nem tudtak vele mit kezdeni mert a műszeres vizsgálat kifogástalan alkatrészeket jelzett. Ez is piacra ment, természetesen bukta, de legalább nem kellett javítani.

Mercedes E3000 szívódizel.
Ez az autó már nem volt fiatal, de nem volt rossz. A váltó melegedett, nem bírta az 1300 kilós lakót. Piac..........

6 éves Peugeot 607, 2,7 biturbó dizel, 204 LE. Lakókocsi 1200 kiló, az autónak a fele súlya.
Autó tökéletes és gyönyörű!
Ezzel volt a legnehezebb dolgom. Volt benne motorolaj hőfok visszajelzés. Vontatásnál a motorolaj felforrt a váltó melegedése miatt, ugyanakkor a vizem mindig normál értéket mutatott. Ha hetvennél gyorsabban mentem vagy emelkedőt látott máris produkálta az érthetetlen jelenséget. Bevittem a Gablini M3 márkaszervízbe, ahol fél napig diagnosztizálták, lehúztak 40 ezer forintra és azt találták, hogy ilyen probléma nem létezik. Na persze, én meg a magam ellensége vagyok.....
Még egy utat próbáltam, utána az is ment a piacra. Ennél a tipusbnál túl drága lett volna váltót, motort generáloztatni.

Egyszóval változatos a palettám. Általában fiatal, nagy teljesítményű és jó autókkal próbálkoztam. Ettől kezdve már csak a traktorban meg a tankokban hiszek, ha automata váltóról van szó. Talán 1-2 terepjáró bírja de én nem tanácsolnám senkinek, hogy 1000 kiló felett sima személyautóval automatával vontasson hosszú távon.

Kivétel:
Két autó bírta a kisebb (750-800Kg) lakókat. Toyota Supra 3000 ccm, 250 LE. És Chrysler LHS 3500 ccm, 250 LE.
#12164     2017.02.10. 19:55     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
312 mániapont

Mondjuk azt tegyük hozzá, hogy itt leginkább a normális automata váltókról beszélünk és nem a csodabogarakról, mint DSG, vagy az automatizált mechanikus (robotváltó) szörnyekről...

Alá vagyon íródva.
#12117     2017.01.31. 06:22        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Csabo 2017.01.30. 20:48


Köszönöm!
Ezek szerint csak 2 személyes lakókocsiban gondolkozhatok 700-800kg ami biztonságos, az viszont kicsi mivel 4-en vagyunk.
Tapasztalt szerint 4 személyest ami 1100-1200kg os el lehet vontatni ilyen kis autóval?

Csibu itt alant, sok igazságot leírt, amik mind szóról szóra igazak. Attól sem kell félned, hogy gond lenne az automata váltóval. Egy jó váltónak nem szabad melegednie a vontatástól. Ha ésszel hajtod a szerelvényt, akkor az nem jelent túlzott terhelést neki.
Vontathatsz 1200 kg-ot, csak éppen nem ideális. Mivel menet közben a tömegek, és energiák egymásra hatnak, ezért célszerű ha a géperejű jelentősen nagyobb tömeggel rendelkezik a szekérhez képest. Itt nem arról van szó, hogy nem tudod vontatni a nagyobb súlyú lakót, hanem arról, ha meglepiből kapsz egy masszív oldalszelet, vagy éppen egy kamion farszele meglök, esetleg megrángatja egy nyomvályú a vontatmányt, akkor ne a farok csóválja a kutyát, mert abból nagy bukta is lehet.
Azért nem kell elkeseredned, mert van a kínálatban olyan lakó, ami 4 személyes, és nem haladja meg az 1000 kg-ot. Példának okáért, a Knaus Eiffeland 390 TK bruttó 1000 kg kereken ( ha a gazdija nem építette túl a szekeret), és ráadásul kellemesen vontatható darab.
További segítség a problémádra, ha stabilizátoros vonófejet használsz. Az esetedben "kötelező" felszereltség lenne, amivel sokat hozol a helyzeten a javadra.
http://kempingmania.hu/travelog/stabilizatoros-vonofej-csere

Ez annyira jó cucc, hogy én kötelezővé tenném minden fél tonnát meghaladó vontatmány használatánál.

És még egy tanács! Mivel nincsen tapasztalatod a lakókocsik terén, ezért vásárlás előtt, mindenképpen kérd ki hozzáértő ember véleményét, mert nagyon sok a kínálatban a beázott, szétrohadt, hibás, sérült, és szakszerűtlenül javított lakó.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12115     2017.01.30. 23:08        
1
2
3
4
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: