Beküldte: GaborApa

Kis-Balaton, Orfű kirándulás

Magyarország: Zala, Kis-Balaton és Orfű 2007 július

Messzire nem akartunk menni, így hát kóricáltunk egy kicsit a Zalában a gyönyörű dombok között, és ellátogattunk a Kis-Balatoni tájvédelmi körzetbe.

Tavasszal jártunk arrafelé és a Zalavárnál lévő a tavon keresztül vezet az út egy töltésen, ahol sok sátrat és néhány lakókocsit láttunk, ezért először ezt vettük célba, de most egy sem volt, így hát elmentünk a Kányavári szigethez. (térképen jelölve). A parkolóőr kérdésünkre elmondta, hogy itt szoktak néha lakók éjszakázni és a parkolásért fizetni csak reggel 8 és este 6 között kell óránként 200 Ft-ot, tehát az éjszakázás ingyenes. Így hát leparkoltunk és kifizettük az aznapra szóló 300 Ft-ot és besétáltunk a szigetre (csak gyalog lehet átmenni egy hídon) ahol egy tanösvény van tele táblákkal, mely főleg az igen nagy létszámú madárpopulációról tájékoztat.

Visszaérve a parkolóba szolidan kipakoltunk és grilleztünk egyet faszénen. Senkit sem zavart, persze akkor már csak néhány horgász és természetfotós járt arrafelé. Reggel kíváncsi szarkák üldögéltek körém, amíg a lakó előtt kávézgattam. A sziget parkolójához a behajtó utat alig lehet észrevenni, kb. félúton van Zalavár és Balatonmagyaród között.

Mivel másnap mindenképpen internetre volt szükségem, ezért kérdezősködtünk egyet kempingügyben. Kiderült, hogy mellettünk, Balatonmagyaródon van egy kemping. A kemping mellett közvetlenül működik egy étterem, ahol bivalyhúsból készült ételeket készítenek.

Mikor benéztem a kempingbe, tudtam, hogy itt a helyünk. Van egy kb. 12*5 m medence és akkora szerencsénk volt, hogy egyetlen vendégek voltunk. Árammal, mindennel 3000 Ft/nap/lakó. Személyért, kutyáért nem kell fizetni. Így hát leparkoltunk a medence mellé és élveztük a hőséget, na és persze a teljes nyugalmat, hiszen miénk volt az egész kemping.

A kemping amúgy is rendben volt: Szép tiszta vizesblokkal (melyet mi csak a kazetta ürítéséhez használtunk) és minden álláson víz, villany, szennyvíz és kábeltévé kiállással. A sétáinkon kukoricát ”szedtünk” amit este a faszénen meggrilleztünk. Mivel a kemping mellett lakó hölgy kecskéket tartott így reggel frissen fejt kecsketejet ittunk, és többféle kecskesajtot reggeliztünk. Látnivalók még a Kis-Balaton ház Bivalyrezervátum, de a leglátványosabb maga a tó a sok tavirózsával és rengeteg madárral.

Mivel Pécsre kellett mennünk elhatároztuk, hogy előtte megnézzük Orfűt is. Lehangoló volt. Azt tudtuk, hogy a strand zárva van, mert a medencéből elfolyik a víz, de mi nem is ezért mentünk. A fő probléma, hogy a tóból hiányzik kb. kétméternyi víz. Van, aki azt mondja, hogy egy rosszul sikerült kotrás miatt, mások szerint egyszerű telekspekuláció miatt. A lényeg, hogy néhány ember lézeng csak, hiszen a leapadt tó partján mély iszap van, és a legborzasztóbb, hogy a kánikulában a víz úgy átmelegedett, hogy a hatalmas tavi kagylók tömegesen pusztulnak, és tele van a part rothadó, bűzös kagylótetemekkel. A tó mellett van ugyan még egy kisebb tó (mely magánkézben van, és ennek megfelelően fizetős is), de mivel sem a strandon sem a nagy tóban nem lehet fürdeni, ezért ez úgy tele van, mint a sprotnis doboz. A környék gyönyörű, de most egy ideig nem érdemes arra menni. Elő sem vettem a fényképezőgépet.
Az élménybeszámoló 2007 nyarán készült.

Te is küldd be képeidet és tapasztalataidat, hogy mások is olvashassák!

GPS:46.615189 17.168522

Információ

Kategória
Élménybeszámoló/útleírás
Ország
Magyarország
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!