Téliesítés

Létrehozás dátuma: 2013.10.03.

1
2

Hozzászólások

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta GaborApa 2016.01.21. 18:21


TE Kálci!

Én nem rád vonatkozóan írtam, hogy nem kell túlspilázni a dolgot, hanem azt a szivattyú víztelenítésére értettem:
"..Nem is kell túl spilázni.
A lényeg, hogy tömör víz ne álljon sehol, és amíg jég lehet a rendszerben addig ne erőltessük az indítást. "


Elnézést ha ez félreérthető volt.

Szerintem bőven elég szárazra járatni. és fontos, hogy jegesen nem próbáljuk elindítani.
Az ominózus mebránszakításos kompresszorozás óta kb. 30-40 víztelenítésen lehetek túl, ugyanazzal a szivattyúval. 10_02_kacsint.gif

Nem értettem félre semmit. Minden ok.

havaj dizsi káó okto lak
#10623     2016.01.22. 08:28        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Természetesen Nemonak sem akartam kétségbe vonni az ajánlását. Amit Ő írt az nyilván a legbiztonságosabb megoldás. Annál már csak a fűtött garázs a jobb.

Ez is csak egy olyan dolog mint megannyi más. Van egy szükséges minimum, de mindig lehet jobban, biztonságosabban csinálni, ha valakinek van hozzá kedve.

Mindenhol ... otthon
#10622     2016.01.22. 06:37        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta kanapekamred 2016.01.21. 08:59
A spilázik és figyel szavakat tőletek vettem köszönöm.

És ti hogy vagytok ezzel?

01_mosoly.gif

TE Kálci!

Én nem rád vonatkozóan írtam, hogy nem kell túlspilázni a dolgot, hanem azt a szivattyú víztelenítésére értettem:
"..Nem is kell túl spilázni.
A lényeg, hogy tömör víz ne álljon sehol, és amíg jég lehet a rendszerben addig ne erőltessük az indítást. "


Elnézést ha ez félreérthető volt.

Szerintem bőven elég szárazra járatni. és fontos, hogy jegesen nem próbáljuk elindítani.
Az ominózus mebránszakításos kompresszorozás óta kb. 30-40 víztelenítésen lehetek túl, ugyanazzal a szivattyúval. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10618     2016.01.21. 18:21        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

Utó iratnak még egy gondolat: Aki ismer az tudja, nem vagyok egy túlspilázos valaki. Inkább a leszarom kategóriába tatozom.

havaj dizsi káó okto lak
#10617     2016.01.21. 12:07        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta nemo25 2016.01.20. 22:22

Abban igazad van, hogy nem kell túlpörgetni a dolgot, de számolgass csak utána egy kicsit!
Két napig görcsöltél azon, hogy elszállt a szivattyú, elfüstöltél egy palack gázt(4000-5000.- pénz, az 2 gyros vacsi a tengerparton!!!), gondolom közben számtalanszor kirohantál megnézni, hogy folyik-e a víz, vagy még be van állva. Gondolom, nagy kő esett, mikor kiderült hogy működik. Azt azért halkan jegyzem meg, hogy én másfajta izgalmakra vágyok. 10_10_angyal.gif Ezzel szembe, a ki-be szerelés összesen max 10 perc. 10_02_kacsint.gif Stresszmentesen.
Akkor most mi is a túlspilázás? 30_10_cry.gif

Kedves Némó! Kedves mindenki!

Ez is a biztos jele annak, kinek a pap és kinek a papné.
Miért?
Azért mert!
10_05_nevet.gif
Olyan tragikusan nem spiláztam túl a történetet, mit ahogy írod. Az időtartalmakat nem olvastad figyelmesen.
Nem rohangáltam ki a lakóhoz 10 percenként. Csak akkor mentem amikor bepakolás céljából valamit kivittem bele.
80_hideg.gif

Számolgatnom sem kell, mert nem az udvaron fűtöttem potyára, üresen,hanem elmentünk termálozni, szaunázni vele.

Csak rekord ként írtam a gázról, mert eddig elég volt egy 11.5 kg pb gáz palack 3-4 napra. Most két nap alatt sikerült kicuppantani.
Mint azt írtam elég sűrűn elmegyünk, (szinte minden 7-en) ezért nem szerelem ki a szivattyút ha nem muszáj. Mert az lenne a spilázás.
Nagyon odatérdelős, görnyedős hozzáférhetetlen helyen van. Az asztalt is le kellene akasztani. Mindezt figyelembe véve, így már nem férne bele a 10 percbe. Több időbe telne kiszerelni. Ezért az már számomra spilázás.
Nem jól értelmezted amit írtam, mert nem görcsöltem két napig, csak reggel 8-tól kb du 3-ig. Az is csak egy enyhe lefolyású kis pánik volt. Mikor is végre kiolvadt s kiderült, nincs semmi baja. Ez is csak azért történt, mert eddig nem indultunk ilyen nagy hidegben. Ezért nem tudtam, hogy ez így működik. Annyit erről minden sporttársunknak ugyan így elfagy a vize, (aki nem szereli ki) csak nem tud róla. Mivel fagypont feletti időpontban indul. Ezek után nem fogok spilázni ha hidegben indulunk, csak türelmesen várom, olvadjon. Tudom nem fagy szét semmi. A mostani víztelenítésnél, a csapok kinyitása, leeresztése után, így is kiporszívóztam legalább egy liter vizet. Annyit öntöttem ki a porszívóból.

Amiben teljesen igazad van: Természetesen nagy kő esett le amikor kiderült nincs baj és természetesen másfajta izgalmakra vágyom én is. De most már tudom, hogy nem kell spilázni, mert hidegben ez így történik baj nélkül.

Kezdeti soraimat igazolja az is, ha én itt bent nézném a polcon egész télen a szivattyúmat hogy figyel tavaszig, akkor el is adnám az egész lakjót kihasználatlanság miatt. Mivel bosszantana, ahogy ott kint figyel a hidegben s várja mikor mehetünk. Sajnálnám ahogy poshad benne az olaj, meg kockásodik a kereke. avul, öregszik mindene.

A spilázik és figyel szavakat tőletek vettem köszönöm.

És ti hogy vagytok ezzel?

01_mosoly.gif

havaj dizsi káó okto lak
#10616     2016.01.21. 08:59     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta kanapekamred 2016.01.20. 16:43
Tényleg nem is kell túl spilázni.
Sajnos most megtettem. Ameddig nem indult el minden teljesen spilázott állapotban voltam. Gondoltam szétfagyott az új szivattyú.
Miután minden működött. Be volt fűtve kipróbáltuk egy kicsit. Rekordot döntöttem a gázhasználattal. Két nap alatt elnyomtam egy palack 11.5 kg PB gázt. Mondjuk nem volt hideg a lakjóban.

Azt, hogy ki be spilázgassam a motort, az is egyféle tulspilázás, mert ahhoz elég sokat megyünk, hogy kivegyem, betegyem és valahol bent figyeljen a garázsban.

Szokottak szerint mindent kiporszívóztam. Kb 1.5 liter vizet szívok ki ilyenkor a csövekből.
Abban igazad van, hogy nem kell túlpörgetni a dolgot, de számolgass csak utána egy kicsit!
Két napig görcsöltél azon, hogy elszállt a szivattyú, elfüstöltél egy palack gázt(4000-5000.- pénz, az 2 gyros vacsi a tengerparton!!!), gondolom közben számtalanszor kirohantál megnézni, hogy folyik-e a víz, vagy még be van állva. Gondolom, nagy kő esett, mikor kiderült hogy működik. Azt azért halkan jegyzem meg, hogy én másfajta izgalmakra vágyok. 10_10_angyal.gif Ezzel szembe, a ki-be szerelés összesen max 10 perc. 10_02_kacsint.gif Stresszmentesen.
Akkor most mi is a túlspilázás? 30_10_cry.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10613     2016.01.20. 22:22        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

Tényleg nem is kell túl spilázni.
Sajnos most megtettem. Ameddig nem indult el minden teljesen spilázott állapotban voltam. Gondoltam szétfagyott az új szivattyú.
Miután minden működött. Be volt fűtve kipróbáltuk egy kicsit. Rekordot döntöttem a gázhasználattal. Két nap alatt elnyomtam egy palack 11.5 kg PB gázt. Mondjuk nem volt hideg a lakjóban.

Azt, hogy ki be spilázgassam a motort, az is egyféle tulspilázás, mert ahhoz elég sokat megyünk, hogy kivegyem, betegyem és valahol bent figyeljen a garázsban.

Szokottak szerint mindent kiporszívóztam. Kb 1.5 liter vizet szívok ki ilyenkor a csövekből.

havaj dizsi káó okto lak
#10612     2016.01.20. 16:43        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta kanapekamred 2016.01.18. 14:45
nincs szivárgás. Minden ok.
30_20_taps.gif
Ez a lényeg! Nem is kell túl spilázni.
A lényeg, hogy tömör víz ne álljon sehol, és amíg jég lehet a rendszerben addig ne erőltessük az indítást.
A körfűtés (ami a vízrendszer mellet fut körbe) ilyenkor nagyon fontos.

Mindenhol ... otthon
#10583     2016.01.18. 22:28        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta kanapekamred 2016.01.17. 14:32

Üdv Mindenkinek!
Befagyott a szivattyúm, mint a s---ar.
Előzőleg mindent a szokottak szerint víztelenítettem éveken át, ennek ellenére Csontra, teljes átmérőben jégtömbbé fagyott a cucc.
A szokottól csak annyi az eltérés, hogy a régi omnibike membrános szi. megadta magát a nyáron és ez ki lett cserélve egy fiammára. Külsőre, küllemre és működésre teljesen ugyan olyan mindkettő. Azért mégis más. Mivel ebbe benne maradt a víz a szokott fújkálás ellenére is. 10 órát fűtöttem miután végre felolvadt. Szerencsére nem károsodott, működik minden.
A kérésem, kérdésem! Kinek van ilyen, segítsen? Hogy szokta fagytalanítani? Vízteleníteni?
Minden esetre most széttekertem az egészet. Kimenő és beszívó oldalát is.

Bármelyik gyártmányú szivattyúról beszéljünk, mindegyiket nehézkes tökéletesen vízmentesíteni. Legjobb megoldás, ha kiszereled, és a meleg lakásban húzza ki a telet. Nekem is itt figyel mellettem a polcon a dolgozó szobában.
Kiszerelni nem nagy mutatvány. Két hollandi leteker, 4 csavar kiteker, és két vezeték kiköt. Cirka 3.5 perc, és a visszaszerelés sem vesz igénybe többet 5 percnél. Ezt azóta teszem meg, mióta egy csepp víz miatt ment tönkre a cucc. Tele van vízcsapdával a szűrőház, és a membránok tájéka. A peremek miatt, lehetetlen szárazra fújni, viszont. a műanyag alkatrészek, nagyon érzékenyek a jég feszítő hatására.
A kiszerelésnek a tovább előnye, hogy sokkal hatékonyabban tudod kifújni a vízrendszer vezetékeit.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10581     2016.01.18. 21:50        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

Na kérem. 12 óra felé 10 fok volt a lakóba. Zizerge a szivattyúra fordítva. Gáz is fuelon. Feltöltöttem forró vízzel (kb 55 fok) Szivattyú simán elindult. Konyhai hideg víz jég dugó, WC öblítés jég dugó. Onnan víz egy száll se. Most fél 3 újra próba. Lakóban 22 fok. Minden működik, semmi nem folyik. Szivattyú nem kapcsol újra. Tehát nincs szivárgás. Minden ok.

Valószínű minden esetben így történik ha hideg van, csak még eddig soha nem indultam mínusz 10 fokban. Ezért nem tudtam mi történik a víztelenített víz rendszerrel. Az, hogy marad benne víz.

havaj dizsi káó okto lak
#10580     2016.01.18. 14:45        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

A szivattyú fekvő helyzetben van. Ha szétfagyott akkor én is abba a helyzetbe kerülök,.
AQUA 8 FIAMMA tipusa

Nem kompresszorral fújkáltam, hanem nedves porszívóval szívogattam. Remélem nem szívtam ki belőle a membránt.

Már bekapcsoltam a fűtést. Jelenleg -6 fok van belül a lakóba. Ha ok lesz a hőmérséklet, feltöltöm, kipróbálom. Majd írók, mi történt.

Árigátó.

havaj dizsi káó okto lak
#10578     2016.01.18. 08:21        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Nekem is Fiamma Aqua 8 van.
Egyszer próbáltam meg kifújni,
utána membráncsere 20_20_sir.gif

Azóta csak annyi, hogy leeresztéskor üresen járatom pár percet, és "szárazra" járja magát. Nyilván marad benne valamennyi víz de az már nem fogja szétnyomni, és ahogy Miska mondja, csak akkor indítom újra mikor már be van fűtve a kocsi és minden átmelegedett.

Mindenhol ... otthon
#10577     2016.01.17. 22:45        

Miska
Szob
516 mániapont

írta kanapekamred 2016.01.17. 17:21


Kösz a választ.
Minden stimmel, én is így csinálom. Plusz nedves porszívóval kiszívom minden csapból a maradék vizet. Ameddig szörtyög. Nem nagy idő. És mégis befagyott.
Fekszik, vagy áll a szivattyú? Ugyan úgy helyezted el, mint az előzőt? Van leeresztőd a vízcsöveknél (hideg,meleg)?

Miska
#10574     2016.01.17. 19:55        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta Miska 2016.01.17. 16:29

Nekem volt fiamma, shurflo(sokkal jobb mint a fiamma) meg valami nevenincs. Volt fektetve, v. állítva, friss víz tartály alatt, felett, de még 1x sem fagyott el víztelenítés után. 1x-er kiszereltem az autóbóla szivattyút, mert az az igazi víztelenítés, de elég macerás dolog, ezért azóta (kb.8éve) ilyet nem csináltam vele, velük. Sem kompresszorral, sem tüdővel nem fújtam egyiket sem. A módszerem a következő: miután leeresztettem a friss vizet, kinyitottam a csapokat, és a bolyler leeresztőjét is, valamint a hideg, ill. meleg víz cső leeresztőjét(ha van ilyen). ha kifolyt a víz, utána bekapcsoltam a szivattyút, és addig járattam, míg ki nem dolgozta magából, ill. a rendszerből a vizet. Ez kb 10,15 sec. 3,4 szer kapcsolom a szivattyút. Utána elzárom a leeresztőket, és a csapokat is. Amíg fel nem fűtöm az autót, addig nem nyúlok sem a csapokhoz, sem a pumpához, sem a leeresztőhöz. Nekem ez hosszú évek óta bevált, és nem ment tönkre semmi alkatrész, ami a faggyal összefüggésben lehet. Remélem segítettem.

Kösz a választ.
Minden stimmel, én is így csinálom. Plusz nedves porszívóval kiszívom minden csapból a maradék vizet. Ameddig szörtyög. Nem nagy idő. És mégis befagyott.

havaj dizsi káó okto lak
#10572     2016.01.17. 17:21        

Miska
Szob
516 mániapont

írta kanapekamred 2016.01.17. 14:32

Üdv Mindenkinek!
Befagyott a szivattyúm, mint a s---ar.
Előzőleg mindent a szokottak szerint víztelenítettem éveken át, ennek ellenére Csontra, teljes átmérőben jégtömbbé fagyott a cucc.
A szokottól csak annyi az eltérés, hogy a régi omnibike membrános szi. megadta magát a nyáron és ez ki lett cserélve egy fiammára. Külsőre, küllemre és működésre teljesen ugyan olyan mindkettő. Azért mégis más. Mivel ebbe benne maradt a víz a szokott fújkálás ellenére is. 10 órát fűtöttem miután végre felolvadt. Szerencsére nem károsodott, működik minden.
A kérésem, kérdésem! Kinek van ilyen, segítsen? Hogy szokta fagytalanítani? Vízteleníteni?
Minden esetre most széttekertem az egészet. Kimenő és beszívó oldalát is.
Nekem volt fiamma, shurflo(sokkal jobb mint a fiamma) meg valami nevenincs. Volt fektetve, v. állítva, friss víz tartály alatt, felett, de még 1x sem fagyott el víztelenítés után. 1x-er kiszereltem az autóbóla szivattyút, mert az az igazi víztelenítés, de elég macerás dolog, ezért azóta (kb.8éve) ilyet nem csináltam vele, velük. Sem kompresszorral, sem tüdővel nem fújtam egyiket sem. A módszerem a következő: miután leeresztettem a friss vizet, kinyitottam a csapokat, és a bolyler leeresztőjét is, valamint a hideg, ill. meleg víz cső leeresztőjét(ha van ilyen). ha kifolyt a víz, utána bekapcsoltam a szivattyút, és addig járattam, míg ki nem dolgozta magából, ill. a rendszerből a vizet. Ez kb 10,15 sec. 3,4 szer kapcsolom a szivattyút. Utána elzárom a leeresztőket, és a csapokat is. Amíg fel nem fűtöm az autót, addig nem nyúlok sem a csapokhoz, sem a pumpához, sem a leeresztőhöz. Nekem ez hosszú évek óta bevált, és nem ment tönkre semmi alkatrész, ami a faggyal összefüggésben lehet. Remélem segítettem.

Miska
#10571     2016.01.17. 16:29     2 embernek tetszik    

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

Üdv Mindenkinek!
Befagyott a szivattyúm, mint a s---ar.
Előzőleg mindent a szokottak szerint víztelenítettem éveken át, ennek ellenére Csontra, teljes átmérőben jégtömbbé fagyott a cucc.
A szokottól csak annyi az eltérés, hogy a régi omnibike membrános szi. megadta magát a nyáron és ez ki lett cserélve egy fiammára. Külsőre, küllemre és működésre teljesen ugyan olyan mindkettő. Azért mégis más. Mivel ebbe benne maradt a víz a szokott fújkálás ellenére is. 10 órát fűtöttem miután végre felolvadt. Szerencsére nem károsodott, működik minden.
A kérésem, kérdésem! Kinek van ilyen, segítsen? Hogy szokta fagytalanítani? Vízteleníteni?
Minden esetre most széttekertem az egészet. Kimenő és beszívó oldalát is.

havaj dizsi káó okto lak
#10570     2016.01.17. 14:32        

Hajnalka

5 mániapont

Köszönöm a jó tanácsokat most már minden kérdésben tájékozott vagyok.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10401     2015.12.06. 17:10        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2015.12.04. 17:37
Egyáltalán mi az a csepptöltés és miért kell hozzá csepptöltőt venni? Inverteres aksiról van szó. Még senki nem hallott róla
Szerintem, még senki sem hallott az inverteres akkumulátorról. Talán némi keveredés van a megnevezések között. Az akku, az ami tárolja az elektromos energiát, az inverter meg az ami az akkuban lévő 12 Voltos feszültséget, felhúzza, a lakókban adott esetben 230 voltra, hogy használni tudjuk, az elektromos hálózatra történő csatlakozás nélkül is, a magasabb feszültséget igénylő készülékeket is. Az inverter nem kell tölteni, az akkumulátort viszont igen. Ellenben, ha mégis létezik "inverteres aksi" és nektek valóban az van, akkor kérlek fotózd le, és töltsd fel ide a képet róla, mert ilyet még én nem láttam!!!!

Az akkuk töltéséhez nem kell külön csepptöltő, egyszerűen "csak" egy akkutöltő szükséges, ami lehetőleg, egy processzoros vezérlésű, megfelelő töltés karekterisztikával rendelkező eszköz legyen. Az ilyen töltőkészülékek, rendelkeznek a csepptöltési lehetőseggel, ami nagyon hasznos az akkumulátor kapacitásának a megtartására, és előnyösen hatnak az élettartamára is, mivel állandóan maximális töltöttségen tartja az akkut. A processzoros töltők, a töltés alatt, állandóan a lehető legoptimálisabban "adagolják" a töltési áramot, amivel egy kíméletes töltést biztosítanak. Ezzel is növelik az élettartamot.
Hinni nem kell benne a csepptöltésbe, csak elfogadni a szakemberek tanácsát. Hidd el, nem csapnak be.
A Lidl, Aldi töltői is egészen jól végzik a dolgukat, a maguk 5 ezer forint körüli árukért, de a Ctek töltői még jobbak, ugyan, azok már inkább a 20-25 ezer forintos ár között szerezhetőek be.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10398     2015.12.04. 21:54     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Egyáltalán mi az a csepptöltés és miért kell hozzá csepptöltőt venni? Inverteres aksiról van szó. Még senki nem hallott róla

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10397     2015.12.04. 17:37        

Hajnalka

5 mániapont

....És hát gyűjtöm a mániapontokat is. Bár már én adhatnék tanácsot ...jó lenne

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10396     2015.12.04. 12:08     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Azért írok ilyen gyakran mert sok dologhoz kellene tanács mivel tavasszal lesz az első utunk az első lakóautóval persze menet közben derül ki hogy mit nem tudunk a lakóautóval kapcsolatban

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10395     2015.12.04. 12:07        

Hajnalka

5 mániapont

írta Kugli 2015.12.03. 21:49


Milyen inverter az amit tölteni kell tudtommal abban nincs akksi az szimplán 230 voltra alakitja a 12 voltot.
Az akksit szedd ki ha nem tudom a kocsin keresztül tölteni. Csepptöltőre kell tenni és akkor az megovja és szinten tartja. Lidl kb 5 ezerért szokott akciósan lenni ez több lakós sporinak bejött már. Sima akksi töltő nem alkalmas rá.
A párom nem hisz a csepptöltőben, van más megoldás is? Mi történik az aksival ha nem így töltik? Köszi a választ...

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10394     2015.12.04. 12:03        

Hajnalka

5 mániapont

írta Kugli 2015.12.03. 21:49


Milyen inverter az amit tölteni kell tudtommal abban nincs akksi az szimplán 230 voltra alakitja a 12 voltot.
Az akksit szedd ki ha nem tudom a kocsin keresztül tölteni. Csepptöltőre kell tenni és akkor az megovja és szinten tartja. Lidl kb 5 ezerért szokott akciósan lenni ez több lakós sporinak bejött már. Sima akksi töltő nem alkalmas rá.
A párom nem hisz a csepptöltőben, mi történhet ha nem így töltik? Van más megoldás?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10393     2015.12.04. 12:01        

Hajnalka

5 mániapont

írta GaborApa 2015.12.03. 22:04


Egyszer már írtam, hogy ez ügyben beszélj a Levanterrel. Nem jött össze? 30_10_cry.gif
Ez már megoldódott.....köszi

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10392     2015.12.04. 11:59        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.29. 10:19
Ki tudja hol másolnak biztonsági zár kulcsot zár után? Ugyanis nincs kulcs a kapaszkodóhoz nem kaptunk akitől vettük az autót. Fiamma típus.

Egyszer már írtam, hogy ez ügyben beszélj a Levanterrel. Nem jött össze? 30_10_cry.gif

Mindenhol ... otthon
#10386     2015.12.03. 22:04        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.29. 10:16
Mire jó a klubkártya?
itt le van írva:
http://kempingmania.hu/content/kempingmania-klubkartya-ismerteto
10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10385     2015.12.03. 21:59        

Kugli
Tokod
27 mániapont

írta naroli74 2015.11.26. 12:51
Az én lakókocsimban az összes vízcső gumicsőből van , a csatlakozókat nem tudom. Tavaly a víz befagyása ellen egy primitívebb módszert választottam . Leengedtem az összes vizet , majd 10liter vízben feloldottam 1/2 kg sót és betöltöttem a víztartályba . Aztán kinyitottam az összes csapot és kiengedtem , bízva abban , hogy a bennmaradó sós víz nem fagy be ! És remélem , hogy a só nem tesz kárt a rendszerben ! Tavasszal nem vettem észre sehol , hogy a fagy bármit tönkre tett volna . A wc tartályt ugyanígy , a szenny vizet kiürítettem teljesen ! Idén megint ez lesz , remélem ismét bejön .

A só az a gumitömitést kárositja ott okozhat gondot egyébként a sósviz kb -10 fokig jó. Tedd be a fagyóba az -18 fokos ha nem fagyna meg akkor mégis jó.

Kinek a pap kinek a papné
#10384     2015.12.03. 21:53        

Kugli
Tokod
27 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.29. 10:13
Kiszereltük az invertert, hogyan kell tölteni ? télen 10 fok kb. lesz ahol tároljuk. A gázpalack még mindig a kocsiban van de szabadban. Maradhat ott?
Ha jársz kellsz a világban láthatod a gázpalackokat télen is kint tárolják a benzinkutaknál ugyhogy azt nem kell kiszedni.

Kinek a pap kinek a papné
#10383     2015.12.03. 21:50        

Kugli
Tokod
27 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.29. 10:13
Kiszereltük az invertert, hogyan kell tölteni ? télen 10 fok kb. lesz ahol tároljuk. A gázpalack még mindig a kocsiban van de szabadban. Maradhat ott?

Milyen inverter az amit tölteni kell tudtommal abban nincs akksi az szimplán 230 voltra alakitja a 12 voltot.
Az akksit szedd ki ha nem tudom a kocsin keresztül tölteni. Csepptöltőre kell tenni és akkor az megovja és szinten tartja. Lidl kb 5 ezerért szokott akciósan lenni ez több lakós sporinak bejött már. Sima akksi töltő nem alkalmas rá.

Kinek a pap kinek a papné
#10382     2015.12.03. 21:49        

Kugli
Tokod
27 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.29. 10:19
Ki tudja hol másolnak biztonsági zár kulcsot zár után? Ugyanis nincs kulcs a kapaszkodóhoz nem kaptunk akitől vettük az autót. Fiamma típus.
A másik hely ahol a lakos kulcsokkal még több sikerem volt a stadion metromegállónál átmész a tuoldalra és ott van. Azok még inditásgátlos kulcsokat is másolnak,készitenek.

Kinek a pap kinek a papné
#10381     2015.12.03. 21:45        

Kugli
Tokod
27 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.29. 10:19
Ki tudja hol másolnak biztonsági zár kulcsot zár után? Ugyanis nincs kulcs a kapaszkodóhoz nem kaptunk akitől vettük az autót. Fiamma típus.
Ugy tudom még mükszik a VII Kertész utcában a kulcsmásolos anno én egy 124 merci kilincsével komplett ballagtam be hozzá. Király utca felől menj és a jobb oldalon lesz.

Kinek a pap kinek a papné
#10380     2015.12.03. 21:33        

Hajnalka

5 mániapont

Ki tudja hol másolnak biztonsági zár kulcsot zár után? Ugyanis nincs kulcs a kapaszkodóhoz nem kaptunk akitől vettük az autót. Fiamma típus.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10322     2015.11.29. 10:19        

Hajnalka

5 mániapont

Mire jó a klubkártya?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10321     2015.11.29. 10:16        

Hajnalka

5 mániapont

Kiszereltük az invertert, hogyan kell tölteni ? télen 10 fok kb. lesz ahol tároljuk. A gázpalack még mindig a kocsiban van de szabadban. Maradhat ott?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10320     2015.11.29. 10:13        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta naroli74 2015.11.26. 20:27
Igazad van ! Arról nem írtam , de a bojler alatt van egy leeresztő csap ! Azt kinyitottam , leengedtem így elvileg nem maradt benne víz !

Én a helyedben, nem erőltetném ezt a só dolgot. Gábornak a felvetése jogos. Az NaCl egy agresszív vegyszer. Neked nem lesz tőle bajod, mert bírja, sőt kell is valamennyi a szervezetednek, de ez nem biztos, hogy igaz a lakó vízrendszerére.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10319     2015.11.26. 22:18        

naroli74
Szekszárd
41 mániapont

Igazad van ! Arról nem írtam , de a bojler alatt van egy leeresztő csap ! Azt kinyitottam , leengedtem így elvileg nem maradt benne víz !
#10318     2015.11.26. 20:27        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta naroli74 2015.11.26. 12:51
Az én lakókocsimban az összes vízcső gumicsőből van , a csatlakozókat nem tudom. Tavaly a víz befagyása ellen egy primitívebb módszert választottam . Leengedtem az összes vizet , majd 10liter vízben feloldottam 1/2 kg sót és betöltöttem a víztartályba . Aztán kinyitottam az összes csapot és kiengedtem , bízva abban , hogy a bennmaradó sós víz nem fagy be ! És remélem , hogy a só nem tesz kárt a rendszerben ! Tavasszal nem vettem észre sehol , hogy a fagy bármit tönkre tett volna . A wc tartályt ugyanígy , a szenny vizet kiürítettem teljesen ! Idén megint ez lesz , remélem ismét bejön .

A műanyag dolgokkal nem gond, de a bojler anyagának lehet, hogy nem tesz jót a só.30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#10316     2015.11.26. 14:05        

naroli74
Szekszárd
41 mániapont

Az én lakókocsimban az összes vízcső gumicsőből van , a csatlakozókat nem tudom. Tavaly a víz befagyása ellen egy primitívebb módszert választottam . Leengedtem az összes vizet , majd 10liter vízben feloldottam 1/2 kg sót és betöltöttem a víztartályba . Aztán kinyitottam az összes csapot és kiengedtem , bízva abban , hogy a bennmaradó sós víz nem fagy be ! És remélem , hogy a só nem tesz kárt a rendszerben ! Tavasszal nem vettem észre sehol , hogy a fagy bármit tönkre tett volna . A wc tartályt ugyanígy , a szenny vizet kiürítettem teljesen ! Idén megint ez lesz , remélem ismét bejön .
#10315     2015.11.26. 12:51        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2015.11.19. 21:47

Sajnos a telet előre láthatólag nem fogjuk megúszni, mert az jön. Ugyan már próbáltam intézni, hogy érdeklődés híján elmaradjon, de ez sikertelen volt ezidáig, minden esetben. 25_duhong.gif
Még abban is benne lennék, hogy elmondhassuk, az idei tél egy januári, hétfői napra esett, de erre is kicsi esélyt látok. 30_10_cry.gif
Emiatt, próbáljuk túlélni a telet, néha, elvonási tünetektől remegő kézzel simogatva a csigát, és várva a csavargásra alkalmasabb kellemesebb tavaszi időt.10_02_cool.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10294     2015.11.20. 11:40     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.19. 11:08
Remélem megússzuk a telet és nem lesz semmi gond a hidegben
Sajnos a telet előre láthatólag nem fogjuk megúszni, mert az jön. Ugyan már próbáltam intézni, hogy érdeklődés híján elmaradjon, de ez sikertelen volt ezidáig, minden esetben. 25_duhong.gif
Még abban is benne lennék, hogy elmondhassuk, az idei tél egy januári, hétfői napra esett, de erre is kicsi esélyt látok. 30_10_cry.gif
Emiatt, próbáljuk túlélni a telet, néha, elvonási tünetektől remegő kézzel simogatva a csigát, és várva a csavargásra alkalmasabb kellemesebb tavaszi időt.10_02_cool.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10292     2015.11.19. 21:47        

Hajnalka

5 mániapont

Remélem megússzuk a telet és nem lesz semmi gond a hidegben

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10280     2015.11.19. 11:08        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2015.11.18. 21:54


Kicsit nagy luxus egész télen fűteni a lakót.

Inkább fújátok ki a vizet a csövekből, és a készülékekből. Valóban okozhat kárt a túl nagy nyomással végzett víztelenítés, de ha nem magasabb a levegő nyomása 2 bar-nál, akkor nem történhet baj. Ellenben, szerintem érdems lehet kiszerelni a nagy nyomású vízszivattyút, mert a leggondosabb kifújás mellett is maradhat a vízszűrőben, vagy a nyomáskapcsolóban annyi víz, hogy a téli hidegben, a jég szétnyomja ezeket a műanyag alkatrészeket.
A kivitelezése a következő: Kinyitod a csapokat, és a boilernél is leereszted a fagykontrolnál a vizet, és a tartálynál is kinyitod a leeresztő csapot. Mikor már nem folyik, leszereled a perlátorokat, és a zuhanyrózsát a csapokról, majd nekiállsz sűrített levegővel fújni a vizet, oly módon, hogy állandóan váltogatod a hideg és meleg állás között a csapokat. Ha kiszereled a szivattyút, akkor az ott található csöveken is fújatod a levegőt. Max 2 Bar nyomással!!!!!!!!!
Ha már nem hörög a csövekben a víz, és megszűnt a csepegés is mindenhol, akkor vársz még pár percet, és újra megfújod az összes lehetőségnél. Ha most sem folyik, és hörög, akkor mondhatni, hogy nincsen víz a rendszerben. A tartály tisztító nyíláson keresztül ellenőrizd, hogy abban sem maradt víz. Ha maradt, akkor egy szivaccsal itasd fel, és töröld ki. Ezzel legalább a felgyülemlett koszt, és vízkövet is kiszeded a tartályból.

Télire hagyd nyitva az ajtókat, és a hűtő ajtaját is, tegyél egy tablettás páramentesítőt egy vödörbe, és azt helyezd el mondjuk az asztalon.
Kéthetente töltsd fel az akkukat, az a legjobb, ha legalább 24 órán keresztül csatlakoztatod a 230 Voltra.
Ne feledd el a wc tartályát sem kiüríteni, és ha belső tartályos a wc, akkor azt is víztelenítsd!

A motor fagyállóját is ellenőrizd, és az ablakmosó tartályban is cseréld fagyállóra a vizet.
Köszönöm a sok hasznos tanácsot!!!!

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10279     2015.11.19. 11:07        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2015.11.18. 21:54


Kicsit nagy luxus egész télen fűteni a lakót.

Inkább fújátok ki a vizet a csövekből, és a készülékekből. Valóban okozhat kárt a túl nagy nyomással végzett víztelenítés, de ha nem magasabb a levegő nyomása 2 bar-nál, akkor nem történhet baj. Ellenben, szerintem érdems lehet kiszerelni a nagy nyomású vízszivattyút, mert a leggondosabb kifújás mellett is maradhat a vízszűrőben, vagy a nyomáskapcsolóban annyi víz, hogy a téli hidegben, a jég szétnyomja ezeket a műanyag alkatrészeket.
A kivitelezése a következő: Kinyitod a csapokat, és a boilernél is leereszted a fagykontrolnál a vizet, és a tartálynál is kinyitod a leeresztő csapot. Mikor már nem folyik, leszereled a perlátorokat, és a zuhanyrózsát a csapokról, majd nekiállsz sűrített levegővel fújni a vizet, oly módon, hogy állandóan váltogatod a hideg és meleg állás között a csapokat. Ha kiszereled a szivattyút, akkor az ott található csöveken is fújatod a levegőt. Max 2 Bar nyomással!!!!!!!!!
Ha már nem hörög a csövekben a víz, és megszűnt a csepegés is mindenhol, akkor vársz még pár percet, és újra megfújod az összes lehetőségnél. Ha most sem folyik, és hörög, akkor mondhatni, hogy nincsen víz a rendszerben. A tartály tisztító nyíláson keresztül ellenőrizd, hogy abban sem maradt víz. Ha maradt, akkor egy szivaccsal itasd fel, és töröld ki. Ezzel legalább a felgyülemlett koszt, és vízkövet is kiszeded a tartályból.

Télire hagyd nyitva az ajtókat, és a hűtő ajtaját is, tegyél egy tablettás páramentesítőt egy vödörbe, és azt helyezd el mondjuk az asztalon.
Kéthetente töltsd fel az akkukat, az a legjobb, ha legalább 24 órán keresztül csatlakoztatod a 230 Voltra.
Ne feledd el a wc tartályát sem kiüríteni, és ha belső tartályos a wc, akkor azt is víztelenítsd!

A motor fagyállóját is ellenőrizd, és az ablakmosó tartályban is cseréld fagyállóra a vizet.
Köszönöm a sok hasznos tanácsot!!!!!

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10278     2015.11.19. 11:05        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

01_mosoly.gif

Ilyen az, ha elkezdek válaszolni és félbehagyom valamiért.

a lényeg a 2 bar 10_03_lol.gif

Mindenhol ... otthon
#10277     2015.11.18. 22:10     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.18. 12:36
Én azt szeretném megkérdezni a téliesítéssel kapcsolatban hogyha szabadban felbakolva áll az autó akkor a víztelenítést hogyan csináljuk. Ugyanis nem fújtuk ki kompresszorral a csövekből és jön majd a hideg nem lesz baj belőle?. Hozzáteszem a fűtés megy 220 ról egy 750 W-os melegítőről állandóan. Télen is fűtünk majd. Állítólag a kompresszoros kifujásnál valami megsérülhet és akkor nagyobb a kár. Ki tud ebben segíteni tanáccsal a mikéntjéről pontosan? Kezdő lakóautósok vagyunk még.

Ha csak a csövekben marad az valószínűleg nem lesz gond. A bojlerben tartályokban és vízpumpában ne maradjon.
A csövek viszonylag vékonyak, és rugalmasak.

A kifújásnál a bojler biztonsági szelepe szállhat el legkönnyebben ezért nem szabad 2 bar-nál nagyobb nyomással fújni. 2 bár alatt semmi gond nem lehet. Amúgy nem drága a biztonsági szelep, de amíg nincs kicserélve addig nem tudjátok használni a vízrendszert.

Én a szivattyú lekötése után szoktam rácsatlakoztatni a kompresszort és a csapokat felváltva nyitogatni amíg köpködnek. Bár nekem nyomásszabályzós kompresszorom van de ha úgy csináljátok, hogy mindig van nyitott csap akkor nem fog felmenni a nyomás sem a 2 bar fölé.

De minek fűtitek? A csövek akkor is be fognak fagyni, mert azok a bútorokban, a fal mellett futnak. Inkább fújjátok ki.10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10276     2015.11.18. 22:05        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2015.11.18. 12:36
Én azt szeretném megkérdezni a téliesítéssel kapcsolatban hogyha szabadban felbakolva áll az autó akkor a víztelenítést hogyan csináljuk. Ugyanis nem fújtuk ki kompresszorral a csövekből és jön majd a hideg nem lesz baj belőle?. Hozzáteszem a fűtés megy 220 ról egy 750 W-os melegítőről állandóan. Télen is fűtünk majd. Állítólag a kompresszoros kifujásnál valami megsérülhet és akkor nagyobb a kár. Ki tud ebben segíteni tanáccsal a mikéntjéről pontosan? Kezdő lakóautósok vagyunk még.

Kicsit nagy luxus egész télen fűteni a lakót.

Inkább fújátok ki a vizet a csövekből, és a készülékekből. Valóban okozhat kárt a túl nagy nyomással végzett víztelenítés, de ha nem magasabb a levegő nyomása 2 bar-nál, akkor nem történhet baj. Ellenben, szerintem érdems lehet kiszerelni a nagy nyomású vízszivattyút, mert a leggondosabb kifújás mellett is maradhat a vízszűrőben, vagy a nyomáskapcsolóban annyi víz, hogy a téli hidegben, a jég szétnyomja ezeket a műanyag alkatrészeket.
A kivitelezése a következő: Kinyitod a csapokat, és a boilernél is leereszted a fagykontrolnál a vizet, és a tartálynál is kinyitod a leeresztő csapot. Mikor már nem folyik, leszereled a perlátorokat, és a zuhanyrózsát a csapokról, majd nekiállsz sűrített levegővel fújni a vizet, oly módon, hogy állandóan váltogatod a hideg és meleg állás között a csapokat. Ha kiszereled a szivattyút, akkor az ott található csöveken is fújatod a levegőt. Max 2 Bar nyomással!!!!!!!!!
Ha már nem hörög a csövekben a víz, és megszűnt a csepegés is mindenhol, akkor vársz még pár percet, és újra megfújod az összes lehetőségnél. Ha most sem folyik, és hörög, akkor mondhatni, hogy nincsen víz a rendszerben. A tartály tisztító nyíláson keresztül ellenőrizd, hogy abban sem maradt víz. Ha maradt, akkor egy szivaccsal itasd fel, és töröld ki. Ezzel legalább a felgyülemlett koszt, és vízkövet is kiszeded a tartályból.

Télire hagyd nyitva az ajtókat, és a hűtő ajtaját is, tegyél egy tablettás páramentesítőt egy vödörbe, és azt helyezd el mondjuk az asztalon.
Kéthetente töltsd fel az akkukat, az a legjobb, ha legalább 24 órán keresztül csatlakoztatod a 230 Voltra.
Ne feledd el a wc tartályát sem kiüríteni, és ha belső tartályos a wc, akkor azt is víztelenítsd!

A motor fagyállóját is ellenőrizd, és az ablakmosó tartályban is cseréld fagyállóra a vizet.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10275     2015.11.18. 21:54        

Hajnalka

5 mániapont

Én azt szeretném megkérdezni a téliesítéssel kapcsolatban hogyha szabadban felbakolva áll az autó akkor a víztelenítést hogyan csináljuk. Ugyanis nem fújtuk ki kompresszorral a csövekből és jön majd a hideg nem lesz baj belőle?. Hozzáteszem a fűtés megy 220 ról egy 750 W-os melegítőről állandóan. Télen is fűtünk majd. Állítólag a kompresszoros kifujásnál valami megsérülhet és akkor nagyobb a kár. Ki tud ebben segíteni tanáccsal a mikéntjéről pontosan? Kezdő lakóautósok vagyunk még.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10270     2015.11.18. 12:36        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta csiburento 2014.11.17. 17:37
Ilyen automatikusan ürítő szelep szerintetek van az enyémen is? Hogy néz ki, miről ismerhető fel?
Ez a leeresztős művelet nekem új. Eddig 7 csavaros leeresztőt találtam. Remélem mind megvan.
Elmondanám, hogy elég bonyolult leereszteni. A kivehető tartály jobb volt...

Szia Csiberentó!

Ne szedjél ki semmit, nem az a jó megoldás. Ahogy Gábor Apa is írja, van ott egy leeresztő.

havaj dizsi káó okto lak
#8187     2014.11.18. 09:48        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta csiburento 2014.11.17. 17:37
Ilyen automatikusan ürítő szelep szerintetek van az enyémen is? Hogy néz ki, miről ismerhető fel?
Ez a leeresztős művelet nekem új. Eddig 7 csavaros leeresztőt találtam. Remélem mind megvan.
Elmondanám, hogy elég bonyolult leereszteni. A kivehető tartály jobb volt...

Minden bojler közelében van valamilyen leeresztési megoldás.
Régen egy ilyen csappal oldották meg:


ez függőleges állásban kiereszti a vizet.

az újabbaknál mar automata szelep van.

Van itt a műszaki rovatban egy írásom a lakójárművek vízrendszere >>>. Annak az alján ott van az új Truma szelep képe is 10_02_kacsint.gif.

Mindenhol ... otthon
#8186     2014.11.17. 18:18        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Ilyen automatikusan ürítő szelep szerintetek van az enyémen is? Hogy néz ki, miről ismerhető fel?
Ez a leeresztős művelet nekem új. Eddig 7 csavaros leeresztőt találtam. Remélem mind megvan.
Elmondanám, hogy elég bonyolult leereszteni. A kivehető tartály jobb volt...

Alá vagyon íródva.
#8183     2014.11.17. 17:37        
1
2
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: