Igényel egy kis törődést. Gyanítom zárványos lehetett az alu lemez, mert kilukadt (kis fényes pöttyök a kirohadt fa stafli helyén). Még lekapom az ablak kédert, kipucolom a rohadt részeket és pótlom, aztán tapéta, teroson a kipucolt gumikéder alá. Jó lesz. És persze leragasztom a lukakat is.
Berakom a linket is mert a képpel van valami gondja a forum motornak. beazas
Igényel egy kis törődést. Gyanítom zárványos lehetett az alu lemez, mert kilukadt (kis fényes pöttyök a kirohadt fa stafli helyén). Még lekapom az ablak kédert, kipucolom a rohadt részeket és pótlom, aztán tapéta, teroson a kipucolt gumikéder alá. Jó lesz. És persze leragasztom a lukakat is.
Azzal, hogy megpróbálod megszüntetni a beázást, nem orvosolod a lakó hibáit. Két eshetőség van. Vagy rendesen felújítod, kicseréled a beázott, szétrohadt, penészes részeket, és utána rendbe hozod a lakó belső berendezését is, vagy megpróbálod elzárni a víz útját utólagos szigetelési praktikákkal, ami nem fog sikerülni hosszú távon, és hagyod tovább rohadni a belső, elázott szerkezetet, ami ráadásul rendkívül egészségtelen is. Az első megoldás, drága, munkaigényes, de a végre jó megoldást eredményez, az utóbbi ugyan olcsó, de hajítófát sem ér, mintegy nyakadba véve egy sor állandó problémát a lakó használata során. Fognak neked ajánlani méregdrága csodaanyagokat, de csak ablakon kidobott pénz, ha ezekre költesz. Azzal, hogy nagyon olcsó volt a szekér, nem biztos, hogy jó üzletet csináltál, mert az is elképzelhető, hogy a szerkezet, már olyan állapotban van, hogy a felújítása nem kifizetődő. Persze ha érzelmileg kötődik hozzá az ember, akkor ez nem szempont, vagy ha egy régi vágású, veteránt szeretnél, akkor sem játszik szerepet az anyagi vonzata a dolognak. Amennyiben saját kezűleg szeretnéd újjáépíteni a szekeret, szívesen segítek tanácsokkal, a mit, hogyan, mivel kérdésekben, de ez esetben, meg vannak a munkának a fázisai, amiket érdemes betartani.
" az is elképzelhető, hogy a szerkezet, már olyan állapotban van, hogy a felújítása nem kifizetődő."
Szeretném kérdezni ennek kideritésére mi a módszer? Köszönöm
Köszönöm a válasz, akkor csak a házi barkácsolás marad, ha rászánom magam, akkor gyártok fényképeket videót hátha jól jön még majd valakinek. :)
Mielőtt szétborítod a szekeret, inkább kérdezz, mert ez is egy külön szakma, megvan a mit, mivel, és miért. Amennyiben szükségét érzed, szívesen segítek, csaj írj!
Egy szakszerű javításnál, hogy mennyi lesz a vége számszakilag, akkor lehet megmondani, mikor már szét van szedve teljesen a károsodott szerkezet. Ilyen állapotban, csak találgatni lehet hogy mekkora a baj, de a 40 év, és az itt-ott szétrohadt elem tudatában, bizton merem állítani, hogy nagyjavításról beszélhetünk. Ehhez komoly felkészültség, szaktudás, és száraz, zárt műhely kell, no meg sok-sok idő, mert nem két nap ezeket helyreállítani. Visszatérve a számokhoz, a költsége, 500 ezertől akár másfél milla is lehet, de ez csak egy becslés, ami adott esetben még az általam megadott felső határt is átlépheti. Az otthoni barkácsolás is meggondolandó, mert ha szétszeded, és mégsem tudsz megbirkózni a feladattal, a szétbontott lakó javítását, senki sem fogja elvállalni, vagy ha esetleg mégis, akkor jelentős felárral. Egyébként, a szervizek többsége, nem is vállal el ilyen koros lakót.
Köszönöm a válasz, akkor csak a házi barkácsolás marad, ha rászánom magam, akkor gyártok fényképeket videót hátha jól jön még majd valakinek. :)
írta Todika 2019.12.25. 21:31 Sziasztok azt szeretném megtudni mégis mennyi egy szakszerű javítás, nálam az elem alja adta meg magát szétrohadt itt- ott :) persze 40 éves bürstner lakó. Fényképeket hol találok esetleg szerelésről? esetleg szét kell bontani az egész lakót hozzá ?
Egy szakszerű javításnál, hogy mennyi lesz a vége számszakilag, akkor lehet megmondani, mikor már szét van szedve teljesen a károsodott szerkezet. Ilyen állapotban, csak találgatni lehet hogy mekkora a baj, de a 40 év, és az itt-ott szétrohadt elem tudatában, bizton merem állítani, hogy nagyjavításról beszélhetünk. Ehhez komoly felkészültség, szaktudás, és száraz, zárt műhely kell, no meg sok-sok idő, mert nem két nap ezeket helyreállítani. Visszatérve a számokhoz, a költsége, 500 ezertől akár másfél milla is lehet, de ez csak egy becslés, ami adott esetben még az általam megadott felső határt is átlépheti. Az otthoni barkácsolás is meggondolandó, mert ha szétszeded, és mégsem tudsz megbirkózni a feladattal, a szétbontott lakó javítását, senki sem fogja elvállalni, vagy ha esetleg mégis, akkor jelentős felárral. Egyébként, a szervizek többsége, nem is vállal el ilyen koros lakót.
Sziasztok azt szeretném megtudni mégis mennyi egy szakszerű javítás, nálam az elem alja adta meg magát szétrohadt itt- ott :) persze 40 éves bürstner lakó. Fényképeket hol találok esetleg szerelésről? esetleg szét kell bontani az egész lakót hozzá ?
Amennyiben szakszerű javítást szeretnél végezni, akkor le kell bontani az élekről a záró profilokat, megtisztítani a régi tömítő anyagtól, majd új butil tömítővel visszaépíteni őket. Ezt az ablakoknál, és az össze nyílásnál el kell végezni. Természetesen, ha van elrohadt elem a szendvicspanelban, azt cserélni kell és csak utána lehet visszaépíteni az alkatrészeket. Ez a munkafolyamat tapasztalatot, és hozzáértést igényel. egy 40 éves szekérnél hiába van garázsba tartva, a tömítő anyagok kiöregednek, és már nem látják el a feladatukat. Hivatalosan, ezeket 10 évente cserélni kellene, de senki sem végzi el ezt a karbantartást, mert sok munka, és komoly költséggel jár, inkább hagyják lepusztulni a lakókat. Találkoztam már 20 évnél fiatalabb lakóval, ami ugyan ránézésre egészen jól nézett ki, de a lemezek alatt egy rakás pudva, és gombatenyészet volt, amit már csak a 0.7-es alulemez, és az EPS tartott egyben.
Sziasztok azt szeretném megtudni mégis mennyi egy szakszerű javítás, nálam az elem alja adta meg magát szétrohadt itt- ott :) persze 40 éves bürstner lakó. Fényképeket hol találok esetleg szerelésről? esetleg szét kell bontani az egész lakót hozzá ?
Amennyiben szakszerű javítást szeretnél végezni, akkor le kell bontani az élekről a záró profilokat, megtisztítani a régi tömítő anyagtól, majd új butil tömítővel visszaépíteni őket. Ezt az ablakoknál, és az össze nyílásnál el kell végezni. Természetesen, ha van elrohadt elem a szendvicspanelban, azt cserélni kell és csak utána lehet visszaépíteni az alkatrészeket. Ez a munkafolyamat tapasztalatot, és hozzáértést igényel. egy 40 éves szekérnél hiába van garázsba tartva, a tömítő anyagok kiöregednek, és már nem látják el a feladatukat. Hivatalosan, ezeket 10 évente cserélni kellene, de senki sem végzi el ezt a karbantartást, mert sok munka, és komoly költséggel jár, inkább hagyják lepusztulni a lakókat. Találkoztam már 20 évnél fiatalabb lakóval, ami ugyan ránézésre egészen jól nézett ki, de a lemezek alatt egy rakás pudva, és gombatenyészet volt, amit már csak a 0.7-es alulemez, és az EPS tartott egyben. AZ abélak tömitések ki lettek mér cserélve de a tetőablak is elkzdett jobban beázni igy azt is meg kell műteni... De már ujra forgalomba van helyezve friss vizsga meg minden ami kell.-
írta petike 2019.05.04. 15:51 üdv. nem régiben sikerült beszereznünk első lakókocsinkat ami egy 1980-as adria 390. Mondhatni elég ,megkimélt első tulajos lakókocsink végig garázsban tartott volt, viszont most mégis beázik 2 helyen. mivel érdemes kitömiteni vagy mit tegyek?
Amennyiben szakszerű javítást szeretnél végezni, akkor le kell bontani az élekről a záró profilokat, megtisztítani a régi tömítő anyagtól, majd új butil tömítővel visszaépíteni őket. Ezt az ablakoknál, és az össze nyílásnál el kell végezni. Természetesen, ha van elrohadt elem a szendvicspanelban, azt cserélni kell és csak utána lehet visszaépíteni az alkatrészeket. Ez a munkafolyamat tapasztalatot, és hozzáértést igényel. egy 40 éves szekérnél hiába van garázsba tartva, a tömítő anyagok kiöregednek, és már nem látják el a feladatukat. Hivatalosan, ezeket 10 évente cserélni kellene, de senki sem végzi el ezt a karbantartást, mert sok munka, és komoly költséggel jár, inkább hagyják lepusztulni a lakókat. Találkoztam már 20 évnél fiatalabb lakóval, ami ugyan ránézésre egészen jól nézett ki, de a lemezek alatt egy rakás pudva, és gombatenyészet volt, amit már csak a 0.7-es alulemez, és az EPS tartott egyben.
üdv. nem régiben sikerült beszereznünk első lakókocsinkat ami egy 1980-as adria 390. Mondhatni elég ,megkimélt első tulajos lakókocsink végig garázsban tartott volt, viszont most mégis beázik 2 helyen. mivel érdemes kitömiteni vagy mit tegyek?
Haza került a lakókocsink! A 60-as években készült,alumíniumból. A szürke forgalmijában 69-es magyarországi forgalomba helyezés van. Kívülről csak csiszolást és festést igényel.Belül sem rossz állapotú. Nagyon várjuk,hogy csinosítgathassuk már! Nem tudom,hol tudnék képeket fel tölteni? Köszönöm Üdv! Attila
A kempingmánia logó alatt található a "Főoldal" fül. Ráhúzod a kurzort, megjelenik egy legördülő ablak, majd ott rákatt az "Új beküldések" -re. Megjelenik a "beküldés szerkesztése". A kategóriát kiválasztva, ami esetedben most a fotógaléria lenne, majd kitöltve értelem szerűen a többi rovatot, tudsz feltölteni fotókat, és beküldeni, amik hamarosan meg fognak jelenni a neved alatt jegyzett fotóalbumként. Várjuk a képeket a szerzeményedről!!!!!!!
Haza került a lakókocsink! A 60-as években készült,alumíniumból. A szürke forgalmijában 69-es magyarországi forgalomba helyezés van. Kívülről csak csiszolást és festést igényel.Belül sem rossz állapotú. Nagyon várjuk,hogy csinosítgathassuk már! Nem tudom,hol tudnék képeket fel tölteni? Köszönöm Üdv! Attila
Köszönöm szépen a válaszodat. Ha jól láttam,alumínium,vagy valami fém a kasztnija.A tapétákon látni a korábbi beázások nyomait,de korhadt,rozsdás,komolyabb károkat így az első szemrevételezésnél nem láttunk. Lehet,hogy ezeket később vesszük majd észre.(ne így legyen). Arra gondoltunk,hogy le csiszoljuk a külső repedezett,ramaty festék réteget és körbe tömítjük az illesztéseknél,majd ahova kell gitt oda teszünk,ezután le festenénk.Nincs szétrohadva,be horpadozva.A belsejéből nagyjából mindent ki "dobnánk",új padlószőnyeget,új ágyakat fabrikálnánk a régiek helyére.Asztal és sok tároló helyre,"konyhára" elvileg nincs szükségünk,van egy Grand Voyagerünk,aki húzza majd(tágas pakoló térrel)a főzést eddig is kemping főző alkalmatosságokkal oldottuk meg,inkább a pihenésre,alvásra szeretnénk kialakítani majd. Próbálunk ötleteket"lopni" a neten lévő lakókocsik felújítási folyamataiból. Minden segítséget,ötletet,javaslatot meg köszönök. Üdvözlettel: Attila
Lassítsatok egy kicsit!!!! Óriási hiba, hogy alapfokú ismeretek nélkül szeretnétek nekiesni a szekérnek, amivel tulajdonképpen szinte azonnal kinyírjátok az öreg lakót. A szendvicspaneles jármű felépítmények merevítését, a beépített bútorzat adja. Ha ezeket kiszeded, akkor tulajdonképpen statikailag agyonvágod a szerkezetet, kvázi igen rövid időn belül szét fog esni. Jó esetben ez parkolás közben fog kiderülni, rosszabb felállásban, menet közben, ami akár balesethez is vezethet. Nem szabad elfelejteni, hogy komoly járműmérnökök tervezik a lakókocsikat, amibe ha laikusként belenyúl valaki, akkor abból csak baj lehet. Kisebb átalakításoknál is lényeges, hogy minden esetben kiváltsuk a merevítéseket újakra, amennyiben megszüntetjük valamelyiket. Az, hogy nem látsz korhadást, nem jelent semmit. A beázások okozta károsodásokat, az esetek többségében, csak egy feltárás során lehet meglátni. Persze lehetnek árulkodó jelek, amik csak a tapasztalt szemnek mesélnek, de még a rutinos szakinak sem mutatnak meg mindent.
Nézd csak meg ezt a kis videót! Tudom ez egy roncsderbi, de ha megnézed a narancs lakót, láthatod, hogy mi történik egy szétrohadt lakóval, amit már nem tartanak össze a csavarok. https://www.youtube.com/watch?v=kNTnrpL1Uw0
A következő videóban látható, miképpen viselkedik a bútorzatától megfosztott felépítmény.
Köszönöm szépen a válaszodat. Ha jól láttam,alumínium,vagy valami fém a kasztnija.A tapétákon látni a korábbi beázások nyomait,de korhadt,rozsdás,komolyabb károkat így az első szemrevételezésnél nem láttunk. Lehet,hogy ezeket később vesszük majd észre.(ne így legyen). Arra gondoltunk,hogy le csiszoljuk a külső repedezett,ramaty festék réteget és körbe tömítjük az illesztéseknél,majd ahova kell gitt oda teszünk,ezután le festenénk.Nincs szétrohadva,be horpadozva.A belsejéből nagyjából mindent ki "dobnánk",új padlószőnyeget,új ágyakat fabrikálnánk a régiek helyére.Asztal és sok tároló helyre,"konyhára" elvileg nincs szükségünk,van egy Grand Voyagerünk,aki húzza majd(tágas pakoló térrel)a főzést eddig is kemping főző alkalmatosságokkal oldottuk meg,inkább a pihenésre,alvásra szeretnénk kialakítani majd. Próbálunk ötleteket"lopni" a neten lévő lakókocsik felújítási folyamataiból. Minden segítséget,ötletet,javaslatot meg köszönök. Üdvözlettel: Attila
írta boregeres 2016.11.28. 14:22 Üdv Mindenkinek! Attila vagyok Budaörsről.A napokban tettünk szert egy régi(talán Siesta nevű,Német?) lakókocsira,mely meglehetősen viharvert állapotban van,viszont nagy előnyei,hogy olcsó volt és rendelkezik szürke forgalmival.kívül teljes festést szeretnénk rá és a belsejét is rendbe hozzuk. Érdeklődnék,hogy a korábbi beázásokat,milyen "tömítő"anyaggal lehetne meg szüntetni,még csiszolás után,festés előtt.Olvastam folyékony fóliáról is,erről és kérnék véleményt,javaslatot. A segítséget előre is köszönöm!
Kedves Attila!
Azzal, hogy megpróbálod megszüntetni a beázást, nem orvosolod a lakó hibáit. Két eshetőség van. Vagy rendesen felújítod, kicseréled a beázott, szétrohadt, penészes részeket, és utána rendbe hozod a lakó belső berendezését is, vagy megpróbálod elzárni a víz útját utólagos szigetelési praktikákkal, ami nem fog sikerülni hosszú távon, és hagyod tovább rohadni a belső, elázott szerkezetet, ami ráadásul rendkívül egészségtelen is. Az első megoldás, drága, munkaigényes, de a végre jó megoldást eredményez, az utóbbi ugyan olcsó, de hajítófát sem ér, mintegy nyakadba véve egy sor állandó problémát a lakó használata során. Fognak neked ajánlani méregdrága csodaanyagokat, de csak ablakon kidobott pénz, ha ezekre költesz. Azzal, hogy nagyon olcsó volt a szekér, nem biztos, hogy jó üzletet csináltál, mert az is elképzelhető, hogy a szerkezet, már olyan állapotban van, hogy a felújítása nem kifizetődő. Persze ha érzelmileg kötődik hozzá az ember, akkor ez nem szempont, vagy ha egy régi vágású, veteránt szeretnél, akkor sem játszik szerepet az anyagi vonzata a dolognak. Amennyiben saját kezűleg szeretnéd újjáépíteni a szekeret, szívesen segítek tanácsokkal, a mit, hogyan, mivel kérdésekben, de ez esetben, meg vannak a munkának a fázisai, amiket érdemes betartani.
Üdv Mindenkinek! Attila vagyok Budaörsről.A napokban tettünk szert egy régi(talán Siesta nevű,Német?) lakókocsira,mely meglehetősen viharvert állapotban van,viszont nagy előnyei,hogy olcsó volt és rendelkezik szürke forgalmival.kívül teljes festést szeretnénk rá és a belsejét is rendbe hozzuk. Érdeklődnék,hogy a korábbi beázásokat,milyen "tömítő"anyaggal lehetne meg szüntetni,még csiszolás után,festés előtt.Olvastam folyékony fóliáról is,erről és kérnék véleményt,javaslatot. A segítséget előre is köszönöm!
Első lakókocsink megvásárlása után hetekig gyönyörködtünk, az udvaron álló büszkeségünkben. Volt eső is.Reggel megnéztem.Megnyugodtunk nincs gond.Száraz volt minden. Egészen az elmúlt hétig mikor mindhárom tetőablak körül befolyt a víz.Eláztatva az asztalt és a szivacsokat. Valószínű a tető és az ablakkeret közötti tömítések mentek tönkre.
Levettem az egyik tetőablak belső burkolatát és hát elég nedves minden.
Mit javasoltok mit tegyek?
Téli időszakban hogyan szárítsam ki? Kiszedjem az ablakokat és hagyjam úgy száradni? Ha igen mennyi ideig? A penész szagot hogy tudom majd esetleg elkerülni?
Mit ajánlotok milyen tömítéssel rakjam vissza az ablakokat?
Szeretnénk kellemesen kezdeni a lakókocsis pályafutásunkat:)))
Üdv.: Balu
Szia Balu!
Azért ne keseredj el, nem dőlt össze a világ, "csak" egy kis víz folyt be a lakóba. Ugyan ez nem jó történet, de orvosolható. A kérdés az, hogy mióta ázik a tető. ha újkeletű, akkor nincsen nagy baj, kiszárítod, és újra tömíted az ablakokat. Ha régóta fennálló problémáról van szó, akkor ennél azért bonyolultabb is lehet a dolog. Elsőként, vizsgáld meg a tetőn az ablakok széleit. Ha látsz szilikon nyomokat, akkor már valaki azt mókolta, így próbálván eltüntetni a hibát. A belső borítást is nézd, és nyomkodd meg. Ha nem látsz foltosodást az ablak körül, és nyomásra nem puha a burkolat, akkor az lehet jó jel. Ha foltos és puha, akkor nagyobb károsodásra készülhetsz. A javításhoz ki kell szerelni az ablakokat, letisztítani a maradék butilt, és egyéb szennyeződést, és új butil tömítővel, vissza lehet szerelni. A munka menetét, az ablak típusa határozza meg. Visszaépítés előtt, érdemes megvizsgálni az ablakok állapotát. Ha már az UV sugárzás, és az évek, megették a műanyagot, nem tanácsos újra beépíteni, mert a későbbiekben csak a baj lesz vele. Ilyen esetben, célszerű új ablak beszerzése. Szilikon tömítőt, ne használj, nem megfelelő erre a célra. A lakókban nincsen helye egy ilyen silány anyagnak. Esetleg töltsél fel képet a hiba forrásáról, az ablakokról, akkor célirányosan is tudok tanácsot adni, hogy mit érdemes tenned adott esetben, vagy milyen alkatrészt, anyagot érdemes használnod, a legjobb eredmény eléréséhez.
Első lakókocsink megvásárlása után hetekig gyönyörködtünk, az udvaron álló büszkeségünkben. Volt eső is.Reggel megnéztem.Megnyugodtunk nincs gond.Száraz volt minden. Egészen az elmúlt hétig mikor mindhárom tetőablak körül befolyt a víz.Eláztatva az asztalt és a szivacsokat. Valószínű a tető és az ablakkeret közötti tömítések mentek tönkre.
Levettem az egyik tetőablak belső burkolatát és hát elég nedves minden.
Mit javasoltok mit tegyek?
Téli időszakban hogyan szárítsam ki? Kiszedjem az ablakokat és hagyjam úgy száradni? Ha igen mennyi ideig? A penész szagot hogy tudom majd esetleg elkerülni?
Mit ajánlotok milyen tömítéssel rakjam vissza az ablakokat?
Szeretnénk kellemesen kezdeni a lakókocsis pályafutásunkat:)))
írta laci0909 2014.11.03. 19:53 Üdvözlök mindenkit! Knaus Eifelland lakókocsimat szeretném meg javíttatni, kicsi beázás és egy törött ablakot kellene megjavítani cserélni. Esetleg ha valaki meg tudja csinálni, vagy tud megbízható szakembert akkor azt meg köszönném! Előre is köszönöm! Üdv Laci!
A törött ablak nem gond, azt Peti tökéletes minőségben le tudja gyártani. A "kicsi beázás" ami a nagyobb probléma. Egy aprócska kis résen beszivárgó víz, nagy kiterjedésű károsodást tud okozni. A belső borításon sem lehet sok esetben látni, hogy mekkora is a baj. Ha megbontod, csak akkor derül ki, hogy méterekkel távolabb is elkúszott a víz. Amennyiben, a beázás már huzamosabb ideje áztatja a szerkezetet, akkor már nem is elég kiszárítani, hanem cserélni kell a rothadásnak indult szerkezeti elemeket, ami idő, és munkaigényes folyamat.
írta laci0909 2014.11.03. 19:53 Üdvözlök mindenkit! Knaus Eifelland lakókocsimat szeretném meg javíttatni, kicsi beázás és egy törött ablakot kellene megjavítani cserélni. Esetleg ha valaki meg tudja csinálni, vagy tud megbízható szakembert akkor azt meg köszönném! Előre is köszönöm! Üdv Laci!
Több cég is foglalkozik vele. Pl a Suwenor és a Kempingvilág is, meg persze a lakókocsipark is, ahogy druszád említette A fő probléma, hogy igen nehéz előre árat mondani, mert a bontás során derül ki, hogy a szendvics belseje mennyire károsodott és ennek függvényében mekkora lesz a munka. A másik gond, hogy nem olcsó
Azt megteheted, hogy körbelátogatod ezeket a helyeket, de hallottam már ügyes asztaloskezű emberekről akik maguk megjavították.
A törött ablak ügyben ha csak eltört de még megvan, akkor hívd fel Simon Pétert http://www.lakokocsiablak.hu/ A törött ablakot lesablonozza és csinál ugyanolyat. Fele annyi mintha újat vennél.
írta laci0909 2014.11.03. 19:53 Üdvözlök mindenkit! Knaus Eifelland lakókocsimat szeretném meg javíttatni, kicsi beázás és egy törött ablakot kellene megjavítani cserélni. Esetleg ha valaki meg tudja csinálni, vagy tud megbízható szakembert akkor azt meg köszönném! Előre is köszönöm! Üdv Laci!
Üdvözlök mindenkit! Knaus Eifelland lakókocsimat szeretném meg javíttatni, kicsi beázás és egy törött ablakot kellene megjavítani cserélni. Esetleg ha valaki meg tudja csinálni, vagy tud megbízható szakembert akkor azt meg köszönném! Előre is köszönöm! Üdv Laci!