Több »Élménybeszámolók

Lengyel körút

Beküldte: GaborApa

Eredetileg motorozni akartunk, de ebből is lakóautózás lett.

Tovább»

Kempingezzünk kicsikkel.

Kempingezni nem csak kamaszkorban lehet, hanem gyerekkel is, csak sokkal sportosabb történet.

Tovább»

Elektromosság

Létrehozás dátuma: 2013.02.21.

1
2
3
4
5
6

Hozzászólások

Blue

291 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.14. 19:47

Meg mondom őszintén ilyet még nem csináltam,de kellő instrukcióval biztos elboldogulnék vele.
És ha a végén leégne a lakókocsid kié a felelősség az instruálóé vagy a tiéd???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10187     2015.10.14. 20:05        

P.Gabor
Vecsés
2 mániapont

írta Blue 2015.10.14. 18:52


„Aki tudja csinálja, aki nem az beszél róla.”
Így ahogy olvasom te másba lehetsz erős.
Egyébként szerelőnek és civilnek is a KÉPESSÉGE határozza meg hogy ki „tudja bekötni”.
Na már na most ha ez a rettenetesen fontos kérdés megnyugtatóan tisztázódott, attól kezdve nem hely függő az ahol az akció lebonyolítódik.
Meg mondom őszintén ilyet még nem csináltam,de kellő instrukcióval biztos elboldogulnék vele.
#10186     2015.10.14. 19:47        

P.Gabor
Vecsés
2 mániapont

írta csiburento 2015.10.14. 19:04

Be.
Kell egy műanyag doboz tartónak.
Kell akkusaru, érdemes gyors oldósat venni. + - más méret.
Kell akku.
Kell zsugorcső.
Kábel átvezető.
Szigszalag, bandázs szalag.
Kábel kötegelő.
Kábel szükség szerint, ami bírja a megkívánt áramot.
Klf. Saruk.
Ér vég hüvely.
Forrasztó páka + ón.
Logika.
Próba lámpa.
Biztosíték ház + biztosíték. Lehet több is, helyzet függő.
Esetleg kapcsolók áramtalanításhoz, illetve töltés elválasztáshoz.
Kell egy jó csepptöltő.
Csípő fogó.
Blankoló fogó.

Tudás.

Több most nem jut eszembe...

Be lehet úgy kötni,hogy munka akkumulátorról üzemel,és ha szükséges,rásegít egy aggregátor?
#10185     2015.10.14. 19:43        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2015.10.14. 19:04

Be.
Kell egy műanyag doboz tartónak.
Kell akkusaru, érdemes gyors oldósat venni. + - más méret.
Kell akku.
Kell zsugorcső.
Kábel átvezető.
Szigszalag, bandázs szalag.
Kábel kötegelő.
Kábel szükség szerint, ami bírja a megkívánt áramot.
Klf. Saruk.
Ér vég hüvely.
Forrasztó páka + ón.
Logika.
Próba lámpa.
Biztosíték ház + biztosíték. Lehet több is, helyzet függő.
Esetleg kapcsolók áramtalanításhoz, illetve töltés elválasztáshoz.
Kell egy jó csepptöltő.
Csípő fogó.
Blankoló fogó.

Tudás.

Több most nem jut eszembe...
Te Csibu a zsugorcsövet mivel zsugorítod össze, nem látom a felsorolásba??30_10gondol.gif
10_03_lol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10184     2015.10.14. 19:38        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.14. 16:04

Házilag belehet szerelni,vagy csak szerelő tudja bekötni?
Be.
Kell egy műanyag doboz tartónak.
Kell akkusaru, érdemes gyors oldósat venni. + - más méret.
Kell akku.
Kell zsugorcső.
Kábel átvezető.
Szigszalag, bandázs szalag.
Kábel kötegelő.
Kábel szükség szerint, ami bírja a megkívánt áramot.
Klf. Saruk.
Ér vég hüvely.
Forrasztó páka + ón.
Logika.
Próba lámpa.
Biztosíték ház + biztosíték. Lehet több is, helyzet függő.
Esetleg kapcsolók áramtalanításhoz, illetve töltés elválasztáshoz.
Kell egy jó csepptöltő.
Csípő fogó.
Blankoló fogó.

Tudás.

Több most nem jut eszembe...

Alá vagyon íródva.
#10183     2015.10.14. 19:04        

Blue

291 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.14. 16:04

Házilag belehet szerelni,vagy csak szerelő tudja bekötni?

„Aki tudja csinálja, aki nem az beszél róla.”
Így ahogy olvasom te másba lehetsz erős.
Egyébként szerelőnek és civilnek is a KÉPESSÉGE határozza meg hogy ki „tudja bekötni”.
Na már na most ha ez a rettenetesen fontos kérdés megnyugtatóan tisztázódott, attól kezdve nem hely függő az ahol az akció lebonyolítódik.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10182     2015.10.14. 18:52        

P.Gabor
Vecsés
2 mániapont

írta csiburento 2015.10.12. 20:10

Szia!
Van.
Házilag belehet szerelni,vagy csak szerelő tudja bekötni?
#10180     2015.10.14. 16:04        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta kanapekamred 2015.10.13. 10:03


Van? És jó?

01_mosoly.gif
Jó.

Alá vagyon íródva.
#10176     2015.10.13. 16:51        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta csiburento 2015.10.12. 20:10

Szia!
Van.

Van? És jó?

01_mosoly.gif

havaj dizsi káó okto lak
#10175     2015.10.13. 10:03        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta P.Gabor 2015.10.12. 10:48
Helló Mindenkinek!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy lakókocsiba szeretnék munka akkumulátort beépíteni+egy töltőt.
Van-e valakinek beépítési tapasztalata?

Üdv Gábor
Szia!
Van.

Alá vagyon íródva.
#10174     2015.10.12. 20:10     1 embernek tetszik    

P.Gabor
Vecsés
2 mániapont

Helló Mindenkinek!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy lakókocsiba szeretnék munka akkumulátort beépíteni+egy töltőt.
Van-e valakinek beépítési tapasztalata?

Üdv Gábor
#10171     2015.10.12. 10:48        

cv2adi

1 mániapont

O.K. , tiszta sor, ezt meglépem a héten.Nagyon kíváncsi vagyok hogy valóban elfolyik az áramom valahol ???? vagy a hűtő citerázik az idegeimmel ????
Ma ismét csináltam egy kis újítást : Beiktattam a csapószelepet a víztartály szívócsövére ....hááát másképp muzsikál ! Nem kell várni most már ameddig megjelenik a víz a csapnál, amint kinyitom, a vízsugár szinte tépi ki a csészét a kezemből és azonnal !
Ezek amolyan apró kis elégtételek, örömök amelyek az évek folyamán használat közbeni szösszenetekként jelentkeztek és nagy öröm amikor kiküszöböli az ember .
Köszönöm a jó tanácsot mindsenkinek
#9872     2015.07.12. 23:23        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta cv2adi 2015.07.11. 22:43
Látom Te nagyon "érted " ezt a dolgot, mond meg kérlek hogyan tudom biztosan meg ezekből a "tünetekből " hogy a hűtőm patronja ( ????? ) a rossz.
A hűtő gázról is és 220 rol is kiválóan működik, tehát egyedül ez a fránya 12 V nem megy neki.Ez azt jelenti hogy a "patronja rossz ? Az csak a 12 V üzemnél működik ?
Mi az a patron ? Hol leledzik és mi a funkciója ??? Én ebben zöld fülű vagyok .
Előre is köszönöm .

Lekapcsolsz mindent a lakóban ami 12V-ról működik. Leveszed az aksi saruját a pozitív saruról. Az aksi és a saru közé bekötsz egy ampermérőt. Ha mutat értéket meg kell keresni, mi szívja le az aksidat. Ebben az esetben viszont le kell hogy merüljön aksi kikapcsolt hűtőnél is, csak órákkal később. Ha nullát mutat, nem szívja az aksit semmi. Most bekapcsolod a hűtőt 12 V-ról. Ahogy Kálci is írta, kb 120wattot kell hogy felvegyen, ez 12v-ról 10 amper. Ha ennél lényegesen több, vagy sérült valamelyik vezeték, vagy rossz a patron. Egyszerűbb lenne kimérni, de sajnos nem tudok adatot az ellenállásáról.
A hűtő hátuljában helyezkedik el egy 12v-os és egy 230v-os fűtőpatron, ami a hűtőt üzemelteti. Ezt kell kicserélni, úgy néz ki mint egy szivar. 10000 ft körüli összeg.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#9871     2015.07.12. 08:22        

cv2adi

1 mániapont

Látom Te nagyon "érted " ezt a dolgot, mond meg kérlek hogyan tudom biztosan meg ezekből a "tünetekből " hogy a hűtőm patronja ( ????? ) a rossz.
A hűtő gázról is és 220 rol is kiválóan működik, tehát egyedül ez a fránya 12 V nem megy neki.Ez azt jelenti hogy a "patronja rossz ? Az csak a 12 V üzemnél működik ?
Mi az a patron ? Hol leledzik és mi a funkciója ??? Én ebben zöld fülű vagyok .
Előre is köszönöm .
#9870     2015.07.11. 22:43        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta cv2adi 2015.07.10. 19:49
Az akksi tökéletes, amúgy meg egy VARTA amivel az autót vettem 2007 ben Németországban, semmi baja, ma megnézte egy villanyász ! Mindene rendben van, a "fedélzeti Banner " sem lesz lecserélve egy ideig mivel az meg tavaly került a kocsiba és az is le lett tesztelve most és tip-top .
Nem fogom most lecserélni a 100 AH új Banneremet ami jó .Egyenlőre marad a gázos üzemelés ha nagyon meleg van, menet közben pedig le fogom ismét tesztelni a berendezést ha beépítette ez a szaki a töltő szabályzót .
Amúgy meg Gábor valamit félreértettél, mert nem a "fedélzeti akkun hallottam a sistergést töltés közben hanem a motortériben, amikor a kempingben rácsatlakoztam a 220 ra és "összekapcsolva " hagytam a két akkut.
Amint "szétkapcsoltam őket " tehát megszüntettem a töltését a motortérben lévő aksinak , a szétkapcsolással, azonnal megállt a sistergés.Természetesen annyi gógyim volt hogy mivel első kísérleti utam volt, az aksi dugóit, kicsavartam és lestem a savat benne .A sistergő hangot egy-két kis buborék megjelenése kísérte, ekkor azonnal levettem a töltésről, egyszerűen szétkapcsoltam a két akkut.
A kocsiban (anyós ülés alatti "fedélzeti aksim "továbbra is töltődött, majd amikor "megtelt " a töltő relé szépen leállította , és ki-be kapcsolva, tovább töltötte napok alatt, amint fogyott belőle az áram a fedélzeti fogyasztók használata miatt !

Szerinted ha van egy jó aksid, és egy nem jó hűtőd, melyik a rossz?
Ha lekapcsolt fogyasztóknál nincs áramfolyásod, cseréld ki a hűtő 12v-os patronját, és megszűnik a problémád.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#9869     2015.07.11. 20:44        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta cv2adi 2015.07.10. 19:49
Az akksi tökéletes, amúgy meg egy VARTA amivel az autót vettem 2007 ben Németországban, semmi baja, ma megnézte egy villanyász ! Mindene rendben van, a "fedélzeti Banner " sem lesz lecserélve egy ideig mivel az meg tavaly került a kocsiba és az is le lett tesztelve most és tip-top .
Nem fogom most lecserélni a 100 AH új Banneremet ami jó .Egyenlőre marad a gázos üzemelés ha nagyon meleg van, menet közben pedig le fogom ismét tesztelni a berendezést ha beépítette ez a szaki a töltő szabályzót .
Amúgy meg Gábor valamit félreértettél, mert nem a "fedélzeti akkun hallottam a sistergést töltés közben hanem a motortériben, amikor a kempingben rácsatlakoztam a 220 ra és "összekapcsolva " hagytam a két akkut.
Amint "szétkapcsoltam őket " tehát megszüntettem a töltését a motortérben lévő aksinak , a szétkapcsolással, azonnal megállt a sistergés.Természetesen annyi gógyim volt hogy mivel első kísérleti utam volt, az aksi dugóit, kicsavartam és lestem a savat benne .A sistergő hangot egy-két kis buborék megjelenése kísérte, ekkor azonnal levettem a töltésről, egyszerűen szétkapcsoltam a két akkut.
A kocsiban (anyós ülés alatti "fedélzeti aksim "továbbra is töltődött, majd amikor "megtelt " a töltő relé szépen leállította , és ki-be kapcsolva, tovább töltötte napok alatt, amint fogyott belőle az áram a fedélzeti fogyasztók használata miatt !

Ha egy normál töltésről van szó 13.8 14.2 Volt fesz fölé nem menő töltésről, akkor normális, és természetes a nem zárt aksinál a halk sistergés, pezsgés. A zárt aksi is sistereg, csak nem hallani mert zárt. Nem kell szétválasztani a két aksit ha nem megy a fesz túl magasra. Viszont ha a feszültség feljebb megy 14.4 15.4 vagy még feljebb, több voltra az akkor már forralás. Ezek a történetek és a mély kisülés amikor 11 Volt alá esik a feszültség nagyon rövid idő alatt kikészítik az aksit. Mérd meg mikor kapcsol le a töltés vezérlés. Ahogy írtad megtelt. Na ez a megtelt ez hány VOLT? Ha nem több az írtaknál akkor minden okszi.

havaj dizsi káó okto lak
#9868     2015.07.11. 14:56        

cv2adi

1 mániapont

Az akksi tökéletes, amúgy meg egy VARTA amivel az autót vettem 2007 ben Németországban, semmi baja, ma megnézte egy villanyász ! Mindene rendben van, a "fedélzeti Banner " sem lesz lecserélve egy ideig mivel az meg tavaly került a kocsiba és az is le lett tesztelve most és tip-top .
Nem fogom most lecserélni a 100 AH új Banneremet ami jó .Egyenlőre marad a gázos üzemelés ha nagyon meleg van, menet közben pedig le fogom ismét tesztelni a berendezést ha beépítette ez a szaki a töltő szabályzót .
Amúgy meg Gábor valamit félreértettél, mert nem a "fedélzeti akkun hallottam a sistergést töltés közben hanem a motortériben, amikor a kempingben rácsatlakoztam a 220 ra és "összekapcsolva " hagytam a két akkut.
Amint "szétkapcsoltam őket " tehát megszüntettem a töltését a motortérben lévő aksinak , a szétkapcsolással, azonnal megállt a sistergés.Természetesen annyi gógyim volt hogy mivel első kísérleti utam volt, az aksi dugóit, kicsavartam és lestem a savat benne .A sistergő hangot egy-két kis buborék megjelenése kísérte, ekkor azonnal levettem a töltésről, egyszerűen szétkapcsoltam a két akkut.
A kocsiban (anyós ülés alatti "fedélzeti aksim "továbbra is töltődött, majd amikor "megtelt " a töltő relé szépen leállította , és ki-be kapcsolva, tovább töltötte napok alatt, amint fogyott belőle az áram a fedélzeti fogyasztók használata miatt !
#9867     2015.07.10. 19:49        

Miska
Szob
516 mániapont

írta kanapekamred 2015.07.10. 18:37


Itt igazolódik a mondás Mindig az olcsó lesz a drágább. Sűrűn cserélgetett sima indító akksi drágább mint egy AMG.
Én a töltőről írtam, nem az akksiról.

Miska
#9866     2015.07.10. 19:35        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta Miska 2015.07.10. 08:04

A legjobb hely a motortér. A bekötést viszont szakemberre bíznám. A töltőt viszont nézesd meg, vagy cseréld le egy odavalóra. Mivel öreg autóról van szó, így nézz körül valami bontóban. Pl:Vác , szavatol Kft, Érd, lakókocsi park.
Sok sikert, és kitartást.

Itt igazolódik a mondás Mindig az olcsó lesz a drágább. Sűrűn cserélgetett sima indító akksi drágább mint egy AMG.

havaj dizsi káó okto lak
#9865     2015.07.10. 18:37        

cv2adi

1 mániapont

Köszönöm Miska , eszerint fogok cselekedni.
#9864     2015.07.10. 08:29        

Miska
Szob
516 mániapont

írta cv2adi 2015.07.09. 08:04
+Köszönöm Miska, erre lettem volna kíváncsi mert nem vagyok jóban az árammal ( egyik fajtájával sem )és próbáltam megoldást találni a problémára, amit ez az én villanyszerelőm csinált ezen a kocsin.
Érdekes hogy ha "összekapcsolva " hagyom a két akkut, a 220 V rácsatlakozással a kempingben feltöltődik a kocsi akkuja is , de egy idő után le kell kapcsolnom mert hallom ahogy töltés közben halkan "forr "és nem akarom leégetni
A relét amit mondasz, hogyan kössem be ? Szeretném az anyós ülés alatt " elrejteni "hogy ne legyen az egész kocsi "tákolva " , tehát ne látsszon.
Természetesen ez nem összeg, csupán több százezres új hűtőt vagy más nagy befektetést nem szeretnék ebbe az autóba, mert sosem találkozok többé a pénzemmel, hiszen mégiscsak egy öreg kocka C 25 LMC ről beszélünk ...
Amúgy meg valahogy a véremben van a nappali fényszórók áramával való spórolás , gondolom azért mert kizárólag öreg járgányokkal járok immár 25 éve mert irtózom és félek az elektronikus "vívmányoktól "
Ez a tény persze többször is csak hosszas magyarázkodások után talált megértésre (többé kevésbé ) közúti igazoltatások alkalmával ....
A legjobb hely a motortér. A bekötést viszont szakemberre bíznám. A töltőt viszont nézesd meg, vagy cseréld le egy odavalóra. Mivel öreg autóról van szó, így nézz körül valami bontóban. Pl:Vác , szavatol Kft, Érd, lakókocsi park.
Sok sikert, és kitartást.

Miska
#9863     2015.07.10. 08:04        

cv2adi

1 mániapont

Köszönöm a tanácsot .
#9862     2015.07.09. 23:52        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta cv2adi 2015.07.09. 15:27
De akkor azt nem értem miért tökéletes mindkettő ??? Le lettek mérve, mindkettő tudja a 14 Voltot, tartja is egész télen töltés nélkül, tavasszal pöccre indul a kocsi motorja, úgy teker hogy szinte nyekken az önindító ....
A savmérővel is meg vannak évente mérve kétszer, egyszer tavasszal szezonkezdéskor és egyszer ősszel lefekvés előtt, amikor is mindkét akku ki van szedve a kocsiból és a lakásban telelésre beviszem őket.
Most is lemértem mindkét aksit Májusban, és mindkettő telítődve van árammal, semmit sem kellett tölteni a hosszú tél után.
Szerintem egy rossz akku nem így viselkedik.Amúgy meg nem volt felfőzve egyszer sem . Csupán nagyon gyengén hallatszik kis zúgás az akkuból amikor töltőn van .
Az akku állapotát nem tudod feszmérővel tesztelni. Arra vannak megfelelő műszerek, ami megmutatja terhelés alatt az akku igazi paramétereit. Vidd el egy profi akkumulátor szervizbe, és ott majd megmondják neked, hogy kuka az aksid, vagy esetleg még használható, de a leírtak alapján, szerintem már csak levélnehezéknek lehet a jövőben használni.

A fedélzeti áramforrásnak, mindenképpen érdemes ciklikus akkut beszerezni, még ha a duplája is az ára. Hidd el, nem véletlenül vastagabb rajta az árcédula, annak oka van.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9861     2015.07.09. 23:00        

cv2adi

1 mániapont

De akkor azt nem értem miért tökéletes mindkettő ??? Le lettek mérve, mindkettő tudja a 14 Voltot, tartja is egész télen töltés nélkül, tavasszal pöccre indul a kocsi motorja, úgy teker hogy szinte nyekken az önindító ....
A savmérővel is meg vannak évente mérve kétszer, egyszer tavasszal szezonkezdéskor és egyszer ősszel lefekvés előtt, amikor is mindkét akku ki van szedve a kocsiból és a lakásban telelésre beviszem őket.
Most is lemértem mindkét aksit Májusban, és mindkettő telítődve van árammal, semmit sem kellett tölteni a hosszú tél után.
Szerintem egy rossz akku nem így viselkedik.Amúgy meg nem volt felfőzve egyszer sem . Csupán nagyon gyengén hallatszik kis zúgás az akkuból amikor töltőn van .
#9859     2015.07.09. 15:27        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta cv2adi 2015.07.08. 22:23
Na, szóval mindenkinek köszönöm a hozzászólását, kissé látom hogy rosszul adtam elő a dolgokat .Tehát van a kocsi 100 AH 12 Voltos aksija a motortérben, ami az autó fogyasztóit látja el árammal mint minden egyéb járgányt.
Ezen felül van a "fedélzeti " azaz a lakóautó akkuija az anyósülés alatt, ami szintén egy 100 AH Banner aksi, 1 éves.Ez nem az a hivatalos lassan töltődő, lassan merülő kimondottan lakóautóba való aksi hanem egy normál mezeit vettem mivel fél árban van és többen is azt mondták hogy semmiféle műszaki galibát nem csinálok ha ilyet veszek (eddig igaz )
Szóval a két 100 ah akku között létezik egy sim mechanikus kapcsoló aminek 2 állása van : Összekapcsolva éás szétkapcsolva .
Na már most menet közben "összekapcsolom a két akkut, mivel elvileg ilyenkor tölt a generátor mindkettőbe ????
Ha megállok, vagy a kocsi többet áll akkor mindig szétkapcsolom a két akku közötti összeköttetést, tehát nem áramlik ide-oda az áram.
Sajnos amikor elfelejtettem "szétkapcsolni a két akkut és megálltam , akkor láttam ogy a kocsi már nem indult be, tehát a rendszer (hűtőszekrény ) leszívta a kocsi akkuját is, meg a fedélzeti Banneremet is meglepően gyorsan.
Az a kérdés hogy lehet-e valamit tenni azért hogy legalább menet közben bírja az a 100 ah akku a fedélzetire gondolok ???? Kap-e annyi áramot hogy kibírja menet közben Horvátország.ig például ??
Erre keresem a megoldást.
Udv.
Na akkor megis csak kakukk az az aksi. Elmondasod alapjan, nem munka akksi, hanem sima. Namarmost egy ilyen aksit eleg egy parszor lemeriteni es utana megrotyogtatni es kiis lehet utanna dobni. Azert adja meg magat 10_15 perc alatt.

havaj dizsi káó okto lak
#9858     2015.07.09. 13:34        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta cv2adi 2015.07.09. 08:04
....
Érdekes hogy ha "összekapcsolva " hagyom a két akkut, a 220 V rácsatlakozással a kempingben feltöltődik a kocsi akkuja is , de egy idő után le kell kapcsolnom mert hallom ahogy töltés közben halkan "forr "és nem akarom leégetni ....

ÖÖööö. A feltöltődés nem érdekes, hiszen össze vannak kapcsolva.

Viszont a forrás az nagy baj.

Az aksi nem leég, hanem mérges gázt ereget (nálad a lakótérbe), esetleg fel is robbanhat.

A lakóautókat csak intelligens töltőkkel szabad töltőre tenni, ami figyeli az akku töltöttségét és amikor kell visszavesz a töltőáramból.

szóval egy normális automata töltőre érdemes lenne még beruházni. 30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#9857     2015.07.09. 09:35        

cv2adi

1 mániapont

+Köszönöm Miska, erre lettem volna kíváncsi mert nem vagyok jóban az árammal ( egyik fajtájával sem )és próbáltam megoldást találni a problémára, amit ez az én villanyszerelőm csinált ezen a kocsin.
Érdekes hogy ha "összekapcsolva " hagyom a két akkut, a 220 V rácsatlakozással a kempingben feltöltődik a kocsi akkuja is , de egy idő után le kell kapcsolnom mert hallom ahogy töltés közben halkan "forr "és nem akarom leégetni
A relét amit mondasz, hogyan kössem be ? Szeretném az anyós ülés alatt " elrejteni "hogy ne legyen az egész kocsi "tákolva " , tehát ne látsszon.
Természetesen ez nem összeg, csupán több százezres új hűtőt vagy más nagy befektetést nem szeretnék ebbe az autóba, mert sosem találkozok többé a pénzemmel, hiszen mégiscsak egy öreg kocka C 25 LMC ről beszélünk ...
Amúgy meg valahogy a véremben van a nappali fényszórók áramával való spórolás , gondolom azért mert kizárólag öreg járgányokkal járok immár 25 éve mert irtózom és félek az elektronikus "vívmányoktól "
Ez a tény persze többször is csak hosszas magyarázkodások után talált megértésre (többé kevésbé ) közúti igazoltatások alkalmával ....
#9856     2015.07.09. 08:04        

Miska
Szob
516 mániapont

írta cv2adi 2015.07.08. 22:23
Na, szóval mindenkinek köszönöm a hozzászólását, kissé látom hogy rosszul adtam elő a dolgokat .Tehát van a kocsi 100 AH 12 Voltos aksija a motortérben, ami az autó fogyasztóit látja el árammal mint minden egyéb járgányt.
Ezen felül van a "fedélzeti " azaz a lakóautó akkuija az anyósülés alatt, ami szintén egy 100 AH Banner aksi, 1 éves.Ez nem az a hivatalos lassan töltődő, lassan merülő kimondottan lakóautóba való aksi hanem egy normál mezeit vettem mivel fél árban van és többen is azt mondták hogy semmiféle műszaki galibát nem csinálok ha ilyet veszek (eddig igaz )
Szóval a két 100 ah akku között létezik egy sim mechanikus kapcsoló aminek 2 állása van : Összekapcsolva éás szétkapcsolva .
Na már most menet közben "összekapcsolom a két akkut, mivel elvileg ilyenkor tölt a generátor mindkettőbe ????
Ha megállok, vagy a kocsi többet áll akkor mindig szétkapcsolom a két akku közötti összeköttetést, tehát nem áramlik ide-oda az áram.
Sajnos amikor elfelejtettem "szétkapcsolni a két akkut és megálltam , akkor láttam ogy a kocsi már nem indult be, tehát a rendszer (hűtőszekrény ) leszívta a kocsi akkuját is, meg a fedélzeti Banneremet is meglepően gyorsan.
Az a kérdés hogy lehet-e valamit tenni azért hogy legalább menet közben bírja az a 100 ah akku a fedélzetire gondolok ???? Kap-e annyi áramot hogy kibírja menet közben Horvátország.ig például ??
Erre keresem a megoldást.
Igen, kibírja, mert a generátorod nagy valószínűséggel 50,vagy 55 amperes. A legjobb megoldás valóban egy relé Nem nagy költség, és nem fog meglepetést okozni. A hűtőd 12v-os pozitív szálját is rá lehet kötni a relé kimenő lábára. Ha még akarsz spórólni, (áramot)akkor a nappali menetfény sokat segít a generátornak, és az áramháztartásnak.

Miska
#9852     2015.07.08. 23:06        

cv2adi

1 mániapont

Na, szóval mindenkinek köszönöm a hozzászólását, kissé látom hogy rosszul adtam elő a dolgokat .Tehát van a kocsi 100 AH 12 Voltos aksija a motortérben, ami az autó fogyasztóit látja el árammal mint minden egyéb járgányt.
Ezen felül van a "fedélzeti " azaz a lakóautó akkuija az anyósülés alatt, ami szintén egy 100 AH Banner aksi, 1 éves.Ez nem az a hivatalos lassan töltődő, lassan merülő kimondottan lakóautóba való aksi hanem egy normál mezeit vettem mivel fél árban van és többen is azt mondták hogy semmiféle műszaki galibát nem csinálok ha ilyet veszek (eddig igaz )
Szóval a két 100 ah akku között létezik egy sim mechanikus kapcsoló aminek 2 állása van : Összekapcsolva éás szétkapcsolva .
Na már most menet közben "összekapcsolom a két akkut, mivel elvileg ilyenkor tölt a generátor mindkettőbe ????
Ha megállok, vagy a kocsi többet áll akkor mindig szétkapcsolom a két akku közötti összeköttetést, tehát nem áramlik ide-oda az áram.
Sajnos amikor elfelejtettem "szétkapcsolni a két akkut és megálltam , akkor láttam ogy a kocsi már nem indult be, tehát a rendszer (hűtőszekrény ) leszívta a kocsi akkuját is, meg a fedélzeti Banneremet is meglepően gyorsan.
Az a kérdés hogy lehet-e valamit tenni azért hogy legalább menet közben bírja az a 100 ah akku a fedélzetire gondolok ???? Kap-e annyi áramot hogy kibírja menet közben Horvátország.ig például ??
Erre keresem a megoldást.
#9850     2015.07.08. 22:23        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta nemo25 2015.07.08. 20:17

Alapvető használati problémákkal küzdesz. A 3 üzemű hűtőt, menet közben 12 Voltról használjuk, álló helyzetben mehet gázzal, vagy ha csatlakoztatva van 230-as tápra, akkor arról. Álló helyzetben nem használjuk 12 Voltról, az akku nem arra van beépítve.
A megoldást a problémádra, így látatlanban senki sem tudja megmondani, hiszen nem látjuk, nem tudjuk, milyen technika van a kocsiban, de az tény, hogy ha csak egyszerűen rá van kötve a fedélzeti az indítóra, az nagyon-nagyon nem jó megoldás. Aki ezt a leírtak szerint bekötötte, finoman szólva is kontár. Ezt az állapotot azonnal meg kell szüntetni, amíg nem történik nagyobb baj a járgánnyal. Minél hamarabb vidd el egy megbízható, lakóautóhoz értő szakemberhez, mert jelen állapotában, még a porig égés is benne van a pakliban!!!!!!!!!

Így igaz! Ha egy 100-as aksi lemerül 20 perc alatt, akkor ott futkosnak az amperok.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#9849     2015.07.08. 21:22        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta cv2adi 2015.07.06. 13:04
Tisztelt klubtársak !
Elnézést hogy szinte mindíg csak akkor írok vagyis "aktiválok "amikor nyakig ülök a műtrágyában ...." de most is ez történt.
Csapnivaló klubtagként is, bátorkodom ismét a segítségeteket kérni , bár eddig a telefonos segélynyújtás is remekül működött Gáborral.
Most az lenne a gondom (ami évek óta megoldatlan a lakómba ) hogy az a fránya Electrolux abszorpciós hűtőm , 10 per alatt leamortizálja nullára az új 100 Ah Banner fedélzeti akkumat, ami ezek szerint túl halovány ehhez az áramzabálóhoz .
E téren a tavaly történt egy kis előrelépés, aminek az eredménye szinte nulla, mégpedig az hogy a villanyszerelőm (akit nem a szakmai tudásáért fognak díszpolgárrá avatni ) összekötötte az autó 100 Ah akkuját a fedélzetivel, és egy kapcsoló át állításával, menet közben elvileg tölti a generátor (???? )amiből én nem érzékelek semmit, ugyanis ha megállok egy kútnál 20 percre, és nem kapcsolom szét a két akkut, leszívja a kocsi akkuhát is meg a fedélzetit is .
Na mármost , szeretném megkérdezni Tőletek hogy ebbe a régi tragacsba (94 es C 25 kocka )amelybe nem kívánnék 600 ezerért venni egy újabb rendszerű hűtőt , milyen megoldások lenének hogy ez ki legyen küszöbölve ?
Mekkora fedélzeti akku szükséges ennek a hűtőnekk a 12 Voltról való működtetéséhez ? És azt hogyan kell bekötni ?Elnézést a litániámért , várom tisztelt válaszotokat.
Alapvető használati problémákkal küzdesz. A 3 üzemű hűtőt, menet közben 12 Voltról használjuk, álló helyzetben mehet gázzal, vagy ha csatlakoztatva van 230-as tápra, akkor arról. Álló helyzetben nem használjuk 12 Voltról, az akku nem arra van beépítve.
A megoldást a problémádra, így látatlanban senki sem tudja megmondani, hiszen nem látjuk, nem tudjuk, milyen technika van a kocsiban, de az tény, hogy ha csak egyszerűen rá van kötve a fedélzeti az indítóra, az nagyon-nagyon nem jó megoldás. Aki ezt a leírtak szerint bekötötte, finoman szólva is kontár. Ezt az állapotot azonnal meg kell szüntetni, amíg nem történik nagyobb baj a járgánnyal. Minél hamarabb vidd el egy megbízható, lakóautóhoz értő szakemberhez, mert jelen állapotában, még a porig égés is benne van a pakliban!!!!!!!!!

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9848     2015.07.08. 20:17        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta cv2adi 2015.07.06. 15:33

Na, ez nem jutott eszébe eddig senkinek, a fűtóbetétet hogyan lehet letesztelni hogy jó vagy rossz ?

Ha mondjuk kikapcsolod a hűtőd akkor mi van az aksikkal?
Ha simán összekötötte a szerelőd a két más rendeltetésű és erősségű akkut akkor azok folyamatosan egymást eszik.
Az erősebb leszívja a kisebbet, és nem kímélő üzemmódban.:)
A fedélzeti aksi és a generátor közé kell egy relét betenni ami csak megfelelő töltőáramnál húz be.Így nem az indító aksit tépi. Mindenképp tegyetek be 40-50 amperos biztit. Ez az ellen is megvéd ha valamit fordítva kötsz be vagy polaritást cseréltek. Ebből adódóan ez a relé szétkapcsol ha visszafordítod a kulcsot.
Mindenképp felülvizsgálnám a rendszert mert 20 perc alatt nem szívhat le egy ekkora aksit egy hűtő.
Ha napelemben gondolkodsz szerintem csak kompresszoros hűtő jöhet szóba. Ezt nálam egy 120 wattos napelem megoldja. A kompresszora 45 wattos és normál állapotban 30-40 %-ban megy. Ez nincs átlag 2 amper óránként. Ami jó benne hogy van hűtőd ,és megbízható.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#9847     2015.07.08. 18:50        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta kanapekamred 2015.07.06. 16:13


Vagy már xsz...r az aksi és nem tudja amit kellene tudnia.

Az előző részben lett írva, hogy állítólag új az aksi.

Áramerősséget kell mérni, hogy milyen irányba folyik el a nem tervezett áram. Ez megoldja a problémádat.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#9838     2015.07.06. 21:11        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta Zsolt 2015.07.06. 15:24


Hosszútávon csak gázzal tudsz hűteni.
Kicsit érdekes a helyzeted.
Én is használom a hűtőt menet közben 12 voltról, megállok vásárolni is. Nekem eddig csak az autó aksijáról ment, de le nem szívta soha.
Egy hűtőszekrény 12 voltról átlagban 10 ampert vesz fel. Ez azt jelenti, hogy egy új 100Ah aksival pár órát kellene tudnia hűteni. Ki kellene mérni, mi szívja le az aksit ilyen hamar.
Vagy valami zabálja még az áramot, vagy rossz a hűtő fűtőbetétje.

Vagy már xsz...r az aksi és nem tudja amit kellene tudnia.

havaj dizsi káó okto lak
#9836     2015.07.06. 16:13        

cv2adi

1 mániapont

írta Zsolt 2015.07.06. 15:24


Hosszútávon csak gázzal tudsz hűteni.
Kicsit érdekes a helyzeted.
Én is használom a hűtőt menet közben 12 voltról, megállok vásárolni is. Nekem eddig csak az autó aksijáról ment, de le nem szívta soha.
Egy hűtőszekrény 12 voltról átlagban 10 ampert vesz fel. Ez azt jelenti, hogy egy új 100Ah aksival pár órát kellene tudnia hűteni. Ki kellene mérni, mi szívja le az aksit ilyen hamar.
Vagy valami zabálja még az áramot, vagy rossz a hűtő fűtőbetétje.
Na, ez nem jutott eszébe eddig senkinek, a fűtóbetétet hogyan lehet letesztelni hogy jó vagy rossz ?
#9835     2015.07.06. 15:33        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta cv2adi 2015.07.06. 13:04
Tisztelt klubtársak !
Elnézést hogy szinte mindíg csak akkor írok vagyis "aktiválok "amikor nyakig ülök a műtrágyában ...." de most is ez történt.
Csapnivaló klubtagként is, bátorkodom ismét a segítségeteket kérni , bár eddig a telefonos segélynyújtás is remekül működött Gáborral.
Most az lenne a gondom (ami évek óta megoldatlan a lakómba ) hogy az a fránya Electrolux abszorpciós hűtőm , 10 per alatt leamortizálja nullára az új 100 Ah Banner fedélzeti akkumat, ami ezek szerint túl halovány ehhez az áramzabálóhoz .
E téren a tavaly történt egy kis előrelépés, aminek az eredménye szinte nulla, mégpedig az hogy a villanyszerelőm (akit nem a szakmai tudásáért fognak díszpolgárrá avatni ) összekötötte az autó 100 Ah akkuját a fedélzetivel, és egy kapcsoló át állításával, menet közben elvileg tölti a generátor (???? )amiből én nem érzékelek semmit, ugyanis ha megállok egy kútnál 20 percre, és nem kapcsolom szét a két akkut, leszívja a kocsi akkuhát is meg a fedélzetit is .
Na mármost , szeretném megkérdezni Tőletek hogy ebbe a régi tragacsba (94 es C 25 kocka )amelybe nem kívánnék 600 ezerért venni egy újabb rendszerű hűtőt , milyen megoldások lenének hogy ez ki legyen küszöbölve ?
Mekkora fedélzeti akku szükséges ennek a hűtőnekk a 12 Voltról való működtetéséhez ? És azt hogyan kell bekötni ?Elnézést a litániámért , várom tisztelt válaszotokat.

Hosszútávon csak gázzal tudsz hűteni.
Kicsit érdekes a helyzeted.
Én is használom a hűtőt menet közben 12 voltról, megállok vásárolni is. Nekem eddig csak az autó aksijáról ment, de le nem szívta soha.
Egy hűtőszekrény 12 voltról átlagban 10 ampert vesz fel. Ez azt jelenti, hogy egy új 100Ah aksival pár órát kellene tudnia hűteni. Ki kellene mérni, mi szívja le az aksit ilyen hamar.
Vagy valami zabálja még az áramot, vagy rossz a hűtő fűtőbetétje.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#9834     2015.07.06. 15:24        

cv2adi

1 mániapont

írta kanapekamred 2015.07.06. 13:26


Kedves cv2adi !

Gázról kell használni.

Akárhány aksit fogsz + betenni, azt is lefogja meríteni "növelt aksik arányában" egy kicsit később. Nem érdemes álló helyben küzdeni a 12 Voltos hűtéssel.
Köszönöm, akkor sajnos mehet tovább a "gázszámla "
#9833     2015.07.06. 13:33        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta cv2adi 2015.07.06. 13:04
Tisztelt klubtársak !
Elnézést hogy szinte mindíg csak akkor írok vagyis "aktiválok "amikor nyakig ülök a műtrágyában ...." de most is ez történt.
Csapnivaló klubtagként is, bátorkodom ismét a segítségeteket kérni , bár eddig a telefonos segélynyújtás is remekül működött Gáborral.
Most az lenne a gondom (ami évek óta megoldatlan a lakómba ) hogy az a fránya Electrolux abszorpciós hűtőm , 10 per alatt leamortizálja nullára az új 100 Ah Banner fedélzeti akkumat, ami ezek szerint túl halovány ehhez az áramzabálóhoz .
E téren a tavaly történt egy kis előrelépés, aminek az eredménye szinte nulla, mégpedig az hogy a villanyszerelőm (akit nem a szakmai tudásáért fognak díszpolgárrá avatni ) összekötötte az autó 100 Ah akkuját a fedélzetivel, és egy kapcsoló át állításával, menet közben elvileg tölti a generátor (???? )amiből én nem érzékelek semmit, ugyanis ha megállok egy kútnál 20 percre, és nem kapcsolom szét a két akkut, leszívja a kocsi akkuhát is meg a fedélzetit is .
Na mármost , szeretném megkérdezni Tőletek hogy ebbe a régi tragacsba (94 es C 25 kocka )amelybe nem kívánnék 600 ezerért venni egy újabb rendszerű hűtőt , milyen megoldások lenének hogy ez ki legyen küszöbölve ?
Mekkora fedélzeti akku szükséges ennek a hűtőnekk a 12 Voltról való működtetéséhez ? És azt hogyan kell bekötni ?Elnézést a litániámért , várom tisztelt válaszotokat.

Kedves cv2adi !

Gázról kell használni.

Akárhány aksit fogsz + betenni, azt is lefogja meríteni "növelt aksik arányában" egy kicsit később. Nem érdemes álló helyben küzdeni a 12 Voltos hűtéssel.

havaj dizsi káó okto lak
#9831     2015.07.06. 13:26        

cv2adi

1 mániapont

Tisztelt klubtársak !
Elnézést hogy szinte mindíg csak akkor írok vagyis "aktiválok "amikor nyakig ülök a műtrágyában ...." de most is ez történt.
Csapnivaló klubtagként is, bátorkodom ismét a segítségeteket kérni , bár eddig a telefonos segélynyújtás is remekül működött Gáborral.
Most az lenne a gondom (ami évek óta megoldatlan a lakómba ) hogy az a fránya Electrolux abszorpciós hűtőm , 10 per alatt leamortizálja nullára az új 100 Ah Banner fedélzeti akkumat, ami ezek szerint túl halovány ehhez az áramzabálóhoz .
E téren a tavaly történt egy kis előrelépés, aminek az eredménye szinte nulla, mégpedig az hogy a villanyszerelőm (akit nem a szakmai tudásáért fognak díszpolgárrá avatni ) összekötötte az autó 100 Ah akkuját a fedélzetivel, és egy kapcsoló át állításával, menet közben elvileg tölti a generátor (???? )amiből én nem érzékelek semmit, ugyanis ha megállok egy kútnál 20 percre, és nem kapcsolom szét a két akkut, leszívja a kocsi akkuhát is meg a fedélzetit is .
Na mármost , szeretném megkérdezni Tőletek hogy ebbe a régi tragacsba (94 es C 25 kocka )amelybe nem kívánnék 600 ezerért venni egy újabb rendszerű hűtőt , milyen megoldások lenének hogy ez ki legyen küszöbölve ?
Mekkora fedélzeti akku szükséges ennek a hűtőnekk a 12 Voltról való működtetéséhez ? És azt hogyan kell bekötni ?Elnézést a litániámért , várom tisztelt válaszotokat.
#9830     2015.07.06. 13:04        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Attila9 2015.03.31. 22:59


Az aksit többször megnéztük jò! A többihez nem értek, de van egy jó vill. szerelőm. Konzultálnom kell vele.
Mi az hogy többször megnéztük? Egy szakembernek csak egyszer kell.
Nem szeretném kétségbe vonni senki szakértelmét, de az akkumulátort akkumulátoroshoz érdemes elvinni. Olyanhoz akinek van igazi szulfátlanító berendezése és rendes tesztere.
Ez úgy néz ki, hogy felteszik az akkut a gépre és kb 24-órát rajta van a végén pedig kinyomtat egy papírt amire ráírja a mért adatokat. Azt is, hogy hány százalékos az akkud.
Ha 80% fölött van, akkor mondhatod, hogy jó az akkud.

Mindenhol ... otthon
#9224     2015.03.31. 23:31        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta GaborApa 2015.03.31. 14:39


Azt honnan tudod, hogy az aksi jó? Szulfátosodásnál előfordulhat, hogy az akku hülyéskedik. Egyszer jó, egyszer nem. Attól függően, hogy hogyan lötyögött a szulfát a sav alján. Nem volt nagyon lemerítve? Esetleg hosszabb ideig lemerülve tárolva? A lemerült aksinak 1 nap is hosszú idő.
Ennek az írásnak a közepe táján olvasd el >>>

Olyan nincs, hogy jó az aksi és motorról nem lehet tölteni. A "motortöltés" csak egy egyszerű relés összekapcsolása a rendszernek, az nem nézi a fedélzeti aksi töltöttségét. Vagy az autód rendszerfeszültsége vagy a generátortól kapott D+ jel alapján egyszerűen összeköti a két rendszert. Olyankor 13V fölött lesz a feszültség és olyankor nincs apelláta, a jó aksi töltődik.

Azt a 11,4 V-ot hol, hogyan mérted? Összekötött rendszeren, vagy leválasztott akkumulátoron. Ment e fogyasztó? Le volt-e választva a napelemes rendszer?
Ha feltöltöd inteligens töltővel akkor mit mutat? És mit mutat 3 nap múlva?

Az aksit többször megnéztük jò! A többihez nem értek, de van egy jó vill. szerelőm. Konzultálnom kell vele.
#9223     2015.03.31. 22:59        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Attila9 2015.03.31. 09:09


Igen kicsit bővebben. Az aksi jó! Azt mondják ilyenek a vezérlőegységek.
230-ról tölti, de én a természetben szeretnék főleg lenni.

Azt honnan tudod, hogy az aksi jó? Szulfátosodásnál előfordulhat, hogy az akku hülyéskedik. Egyszer jó, egyszer nem. Attól függően, hogy hogyan lötyögött a szulfát a sav alján. Nem volt nagyon lemerítve? Esetleg hosszabb ideig lemerülve tárolva? A lemerült aksinak 1 nap is hosszú idő.
Ennek az írásnak a közepe táján olvasd el >>>

Olyan nincs, hogy jó az aksi és motorról nem lehet tölteni. A "motortöltés" csak egy egyszerű relés összekapcsolása a rendszernek, az nem nézi a fedélzeti aksi töltöttségét. Vagy az autód rendszerfeszültsége vagy a generátortól kapott D+ jel alapján egyszerűen összeköti a két rendszert. Olyankor 13V fölött lesz a feszültség és olyankor nincs apelláta, a jó aksi töltődik.

Azt a 11,4 V-ot hol, hogyan mérted? Összekötött rendszeren, vagy leválasztott akkumulátoron. Ment e fogyasztó? Le volt-e választva a napelemes rendszer?
Ha feltöltöd inteligens töltővel akkor mit mutat? És mit mutat 3 nap múlva?

Mindenhol ... otthon
#9221     2015.03.31. 14:39     1 embernek tetszik    

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta GaborApa 2015.03.31. 08:40

Szia Attila!
Pontosítsunk!

mi nem engedi tölteni?

hogy kell érteni amit írtál? Az akku feszültséged 11,4 V és nem megy a töltés?

Mi van akkor ha külső áramot adsz a lakónak? a beépített töltő tölti?

Az aksid rendben van?

Igen kicsit bővebben. Az aksi jó! Azt mondják ilyenek a vezérlőegységek.
230-ról tölti, de én a természetben szeretnék főleg lenni.
#9218     2015.03.31. 09:09        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Attila9 2015.03.31. 02:50
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a vezérlőegység a munkaakumulátoromat 11,4 volt alatt nem engedi tölteni sem a motorral, sem a napelemmel! Hogy segíthetnék ezen?
Attila
Szia Attila!
Pontosítsunk!

mi nem engedi tölteni?

hogy kell érteni amit írtál? Az akku feszültséged 11,4 V és nem megy a töltés?

Mi van akkor ha külső áramot adsz a lakónak? a beépített töltő tölti?

Az aksid rendben van?

Mindenhol ... otthon
#9217     2015.03.31. 08:40        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a vezérlőegység a munkaakumulátoromat 11,4 volt alatt nem engedi tölteni sem a motorral, sem a napelemmel! Hogy segíthetnék ezen?
Attila
#9215     2015.03.31. 02:50        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

megvan

A Dzsos által küldött Calira dokumentum ide kattintva letölthető >>>

Mindenhol ... otthon
#8756     2015.01.26. 19:08     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Dzsos 2015.01.26. 09:34
komlett kapcsolási rajzom nincs,de műkődésileirás és csatlakozási pontpok részletes leirása van pdf.ben .Ha valóban szaki ez alapján gond nélkül tudja javítani.
Hogy tudom ide a pdf-et beszurni,hátha más is használna?

ide csak képeket lehet.20_10_szomoru.gif

Küldd el, megcsinálom 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#8747     2015.01.26. 09:57        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

komlett kapcsolási rajzom nincs,de műkődésileirás és csatlakozási pontpok részletes leirása van pdf.ben .Ha valóban szaki ez alapján gond nélkül tudja javítani.
Hogy tudom ide a pdf-et beszurni,hátha más is használna?

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#8746     2015.01.26. 09:34     1 embernek tetszik    

hernadics
Debrecen
0 mániapont

Sziasztok Lakóstársak!
Egy nagy segítséget szeretnék kérni. Az autónkban Calira evs 12/12 autómata akkutöltő van, ami nem működik rendesen. Elvittem egy mindent tudó szerelőhöz, aki azt mondja, hogy csak akkor tudja megjavítani, ha megkerítem a kapcsolási rajzát, vagy egy ugyanilyen működő darabot. Felhívtuk Németországban a gyártót, de nem adják ki a rajzot. 200 Euro + postaköltség a javítás díja. Ennyit persze az egész nem ér, egy korszerű svéd akkutöltő helyettesítené, ami 20 ezer Ft. De ha valaki tudna kapcsolási rajzot, vagy pár napra kölcsönözni tudná az egységet míg nem indul be a szezon, a szerelőm a továbbiakban az összes hasonló problémát orvosolni tudná, csak az első javítás nyűgös.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget:
Hernádi Csaba 30/8587779 her.cs@chello.hu
#8741     2015.01.25. 22:32        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta csiburento 2014.12.23. 13:47

Jaaaa... Értem...
Én viszont azt tervezem, hogy fogok aludni. Nem is keveset...
Sőt, tovább megyek, a nagy terv, hogy hosszú idő után végre átalszom az éjfélt, és másnap úgy kelek, hogy nini, új év van...

Mégis viszem a talicskát.

havaj dizsi káó okto lak
#8515     2014.12.26. 10:24     1 embernek tetszik    
1
2
3
4
5
6
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: