Több »Élménybeszámolók

Ha szilveszter, akkor Szicília!

Beküldte: Jamesz

Ősszel egy átdorbézolt este után.. úgy döntöttünk, hogy.. kulturáltan töltjük a szilveszter éjszakáját

Tovább»

Szlovén-Olasz-Francia-Spanyol Nagy körút

Beküldte: Lekvar

Nyaralásunkat egy nagy körút megtételére terveztük....

Tovább»

Elektromosság

Létrehozás dátuma: 2013.02.21.

1
2
3
4
5
6

Hozzászólások

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Írtam 4 érvet, miért lenne egyszerűbb a led, ez a villanydíj volt benne a legkevésbé érv, de ha már így alakult, nehogy ezen vesszünk össze.01_mosoly.gif

Nekem is "sok" az az 1000 Ft körüli áramdíj, mert tudom, hogy kb 100 Ft-ot fogyasztok el (mértem is).
Annyit tehetek, hogy nem kérek áramot, simán elvagyok pár napot aksiról.

De amikor ítélkezünk előbb gondoljunk bele a másik helyzetébe.
A kempingeztetés egy vállalkozás. Kockára teszi a pénzét, beleteszi a munkáját és aztán jöhet a bevétel ami vagy több ennél vagy kevesebb. Vagy megérte, vagy tönkremegy. Ráadásul itt tényleg piac van és árverseny. Ha túl drága, akkor elmaradnak a vendégek is.
A kempingüzemeltetők nem lehúzni akarnak, sok olyan van aki csak szeretne megélni. Aki lehúz az a hatóság. A kempingbe viszont saját döntésünk alapján megyünk be.

Egy vízforraló, mikró még nem gond, mert csak rövid ideig működik. A klíma már tényleg tolja a villanyórát, de még mindig csak nappal.
Ami viszont brutális (és ez bárkinek lehet) az a fűtés.

Egy 2 kW-os hősugárzó napi 2500 ft-ot elvisz, és én saját szememmel láttam olyat, hogy az elektromos szekrénytől 3 hosszabbító is ment ugyanabba az elősátorba. Egy másik alkalommal azt láttam, hogy télen az elősátorban az öltözet rövidgatya-póló.
Akkor az a 600-1200 Ft áramdíj nem is olyan sok.
Nagyon sok kemping azért zár be szeptemberben mert elkezdenek felpörögni a villanyórák és nagyobb a villanyszámla mint az összes bevétel.
Egy harmadik kempingben a tulaj mesélte, hogy a 10 A-es biztiket átpatkolták, ami már biztonsági kockázatot is jelent. Nem csak arra aki csinálta, hanem ránk is.

Maradjunk annyiban, hogy soha ne általánosítsunk! A kempingezők sem szentek, akiket csak lehúznak a kempingüzemeltetők. Sok kempingező apellál az "ingyenáramra" amit a kempingben kap. Ezt kell megfizetnünk. Mert nincs ingyen.

Teljesen egyetértünk, hogy az egyéni mérés lenne a jó megoldás. Hirtelen sokan fűtenének főznének gázzal.
Az egyéni mérhetőséggel az a gond, hogy ami a recepcióról leolvasható az piszok drága rendszer, ha pedig csak a parcellánál a szekrényben vannak az almérők, akkor meg macerás minden érkezővel és távozóval elsétálgatni a placcra.
Mondjuk sokan örülnénk ennek. 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#7884     2014.09.24. 08:40        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Pegi 2014.09.23. 20:13


Igazad van Jamesz...
Elnézést, hogy reagáltam.

Így nem érrrrrr....!!! Ha ilyen könnyen beleegyezel elgondolkodom....talán nincs is igazam !!
30_10nemtom.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#7883     2014.09.23. 22:07        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta Jamesz 2014.09.23. 18:47
Pegi drága
Kár lenne egymásban keresni a hibát ...már ha hibának vesszük , hogy valaki nem akar a melegbe megdögleni és klímát használ.
70_10_hoseg.gif
Kár lenne kasztokra osztani a kempingeseket ...mezei ...meg......nem mezei , azon belül nem mezei de még nem is klímás ....és aztán a legalja..... a nem mezei és klimatizált újgazdag genya !!!
30_80_nem.gif
De még jobb lenne megfigyelni , ha valaki vízforralót , netán mikrohullámút használ vagy esetleg reggelig tévét néz , aztán lecsapni rá...odamenni hozzá és halkan megjegyezni ...na ezt is velünk fogják kifizettetni te pondró !!!
35_40konspiral.gif
Csak a megnyugtatásodra közlöm...a magyar kempingtulajdonosok vannak olyan okosak , hogy olyan méretű biztosítékot használnak , hogy egy komoly légkondi azt 10 másodperc alatt leveri.
Amelyik ilyen biztosíték mellett működik , az annyit fogyaszt mint egy rádió és annyit is ér.
30_70_tada.gif
De miért állsz itt le ?
Ilyen alapon mérhetjük a vízfogyasztást vagy a csatorna díj fejenkénti elosztását is .
Példának okáért ha valaki egész hétvégén fosik , az kérem fizessen jóval többet mint én , akinek a szombaton végig szorulása volt !!
Meg lehetne mérni a napsugárzást is ....miért is fizetnék én már annyit mint Fecsike , akinél 15 óra húsz percet sütőit a nap hétágra , nálam meg a hülye akác miatt csak 13 óra 32 percet ...és akkor még gavallér voltam !!
30_90ima.gif
Ne bántsuk egymást ...még gondolatba se , ennek olyan randa irigység szaga lenne ....

Igazad van Jamesz...
Elnézést, hogy reagáltam.
#7882     2014.09.23. 20:13        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Pegi 2014.09.22. 20:08


Aha...
És akkor mi a helyzet a mai gyárilag ledekkel szerelt autókkal? Legyen az személy, teherautó, vagy busz.
Ha jól tudom, ma már előírás, hogy az újonnan forgalomba helyzett-gyártott autókon kötelező többek között a ledes nappali ún. nappali menetfény.
Nem téged támadlak ne érts félre, csak egy felvetés. :-)
Nem is gondoltam hogy erre gondolsz.:)
Az új autóknál biztosan megoldották ezt a problémát, vagy legalábbis azt mondják.:)
Én nem arra gondoltam hogy ez jó ,hanem hogy ezt mondják.
Mindenesetre biztos hogy nem nagyon kedvelik az egyéni átalakításokat.
Itt épp lámpacseréről volt szó, amire én válaszoltam ha megnézitek.:)
Velünk fog vitatkozni a hatóság ,de szerintem egy gyártóval nem.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#7881     2014.09.23. 20:05        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Pegi drága
Kár lenne egymásban keresni a hibát ...már ha hibának vesszük , hogy valaki nem akar a melegbe megdögleni és klímát használ.
70_10_hoseg.gif
Kár lenne kasztokra osztani a kempingeseket ...mezei ...meg......nem mezei , azon belül nem mezei de még nem is klímás ....és aztán a legalja..... a nem mezei és klimatizált újgazdag genya !!!
30_80_nem.gif
De még jobb lenne megfigyelni , ha valaki vízforralót , netán mikrohullámút használ vagy esetleg reggelig tévét néz , aztán lecsapni rá...odamenni hozzá és halkan megjegyezni ...na ezt is velünk fogják kifizettetni te pondró !!!
35_40konspiral.gif
Csak a megnyugtatásodra közlöm...a magyar kempingtulajdonosok vannak olyan okosak , hogy olyan méretű biztosítékot használnak , hogy egy komoly légkondi azt 10 másodperc alatt leveri.
Amelyik ilyen biztosíték mellett működik , az annyit fogyaszt mint egy rádió és annyit is ér.
30_70_tada.gif
De miért állsz itt le ?
Ilyen alapon mérhetjük a vízfogyasztást vagy a csatorna díj fejenkénti elosztását is .
Példának okáért ha valaki egész hétvégén fosik , az kérem fizessen jóval többet mint én , akinek a szombaton végig szorulása volt !!
Meg lehetne mérni a napsugárzást is ....miért is fizetnék én már annyit mint Fecsike , akinél 15 óra húsz percet sütőit a nap hétágra , nálam meg a hülye akác miatt csak 13 óra 32 percet ...és akkor még gavallér voltam !!
30_90ima.gif
Ne bántsuk egymást ...még gondolatba se , ennek olyan randa irigység szaga lenne ....

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#7880     2014.09.23. 18:47     1 embernek tetszik    

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2014.09.22. 20:13


Amúgy a ledet nem a helyzetjelzők lecserélésére javasoltam, hanem csak azért mert a hangulatvilágítás volt az alapcél.

Hangulatvilágításnak én is valami ledes fényfüzért gondolnék, de itt nem csak a hangulatra gondoltam.
Sötétben (a szépségén kívül) adna némi támpontot, hogy merre is van a bódé. :-)))

A kemping tulajok meg szerintem nem emiatt emelnének az amúgy is elég borsos áron.
Nekünk, illetve jelenleg a többségnek sztem. nincs klímája. Na ezt is mi fizetjük meg...
Ezzel nem a klímásokat akarom bántani, vagy piszkálni, csak így látom.
Előbb-utóbb nekünk is lesz.
Sztem. van a kempingnek (a vízdíjon és egyebeken kívül) van egy éves villanyszámlája és itt tud még kaszálni.
Már lerágott csont, de miért nem raknak fel mindenhova almérőket?
Mert a hozzám hasonló hasonló "mezei" kempingesek a töredékét fizetnék csak a jelenlegi 600- 1200 Ft közötti áramdíjnak.
Nincs ezzel semmi gond, csak igazságtalan. Ez egy burkolt lerántás az én szememben.
Ugyanakkor tudomásul veszem, kifizetem, mert nem tehetek mást.
Lehet nem jól látom a dolgot, kövezzetek meg... 90_tabla_sorry.gif
#7879     2014.09.23. 18:01        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta GaborApa 2014.09.22. 20:13


Az új autóknál már engedik, még fényszórókban is. Van rá EU szabvány. Nagyon szigorúan veszik a vetített képet mert nagyon vakítana.

Amúgy a ledet nem a helyzetjelzők lecserélésére javasoltam, hanem csak azért mert a hangulatvilágítás volt az alapcél.
Na, igen, egy alulra elhelyezett LED szalag így lehet egyszerűbb, mint régen a PIMPelt járgányokon az UV cső...
Vagy úgy, amit GAGABI mondott megoldásnak...

Alá vagyon íródva.
#7874     2014.09.22. 21:12        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.22. 20:08


Aha...
És akkor mi a helyzet a mai gyárilag ledekkel szerelt autókkal? Legyen az személy, teherautó, vagy busz.
Ha jól tudom, ma már előírás, hogy az újonnan forgalomba helyzett-gyártott autókon kötelező többek között a ledes nappali ún. nappali menetfény.
Nem téged támadlak ne érts félre, csak egy felvetés. :-)
Nem kötelező a LEDes nappali menetjelző fény...

Alá vagyon íródva.
#7873     2014.09.22. 21:09        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta DEP76 2014.09.22. 20:01


A hatóságnak annyi a problémája a ledes világítással ,hogy nem termel hőt. Mi ennek örülünk mert a hagyományos izzók erre használják a felvett energia nagy százalékát, világítás helyett. Mi ezt spóroljuk a leddel.
Viszont szerintük ez a takarékosság azzal jár hogy nem olvasztja le a havazáskor és jegesedéskor télen a lámpára rakódott csapadékot. Lehet benne valami.
Határeset...
Az igazi magyarázat az, hogy jóváhagyott lámpatestbe, csak olyan jóváhagyott fényforrás építhető be, amelyre jóvá van hagyva... Értelem szerint a fényforrás is, meg a lámpatest is rendelkezik jóváhagyással... Így biztosítható a megfelelő funkcionalitása és biztonságossága...
Innentől jön, hogy hiába (E) jeles a kamu kínyai (legyen szó ívkisülésesről, vagy LEDesről), akkor sem építhető be, mert a lámpatest nem lett jóváhagyva arra és minekután példul a LED fénye más képet ad, így nem megfelelő...
Más a helyzet az eleve LEDes megoldásban. Nekem is az új járgányon LEDes a fényszóró, de abba más fényforrás nem is tehető be.. És itt jön, hogy nincs melege, mégis jóvá van hagyva...

Alá vagyon íródva.
#7872     2014.09.22. 21:07        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta DEP76 2014.09.22. 20:01


A hatóságnak annyi a problémája a ledes világítással ,hogy nem termel hőt. Mi ennek örülünk mert a hagyományos izzók erre használják a felvett energia nagy százalékát, világítás helyett. Mi ezt spóroljuk a leddel.
Viszont szerintük ez a takarékosság azzal jár hogy nem olvasztja le a havazáskor és jegesedéskor télen a lámpára rakódott csapadékot. Lehet benne valami.

Az új autóknál már engedik, még fényszórókban is. Van rá EU szabvány. Nagyon szigorúan veszik a vetített képet mert nagyon vakítana.

Amúgy a ledet nem a helyzetjelzők lecserélésére javasoltam, hanem csak azért mert a hangulatvilágítás volt az alapcél.

Mindenhol ... otthon
#7871     2014.09.22. 20:13        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta DEP76 2014.09.22. 20:01

A hatóságnak annyi a problémája a ledes világítással ,hogy nem termel hőt. Mi ennek örülünk mert a hagyományos izzók erre használják a felvett energia nagy százalékát, világítás helyett. Mi ezt spóroljuk a leddel.
Viszont szerintük ez a takarékosság azzal jár hogy nem olvasztja le a havazáskor és jegesedéskor télen a lámpára rakódott csapadékot. Lehet benne valami.

Aha...
És akkor mi a helyzet a mai gyárilag ledekkel szerelt autókkal? Legyen az személy, teherautó, vagy busz.
Ha jól tudom, ma már előírás, hogy az újonnan forgalomba helyzett-gyártott autókon kötelező többek között a ledes nappali ún. nappali menetfény.
Nem téged támadlak ne érts félre, csak egy felvetés. :-)
#7870     2014.09.22. 20:08        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Pegi 2014.09.22. 19:16


Mint csiburentó is írta, a hatóság nem örül a ledes lámpáknak.
Az okát mégcsak nem is kerestem. Megelégszem annyival, hogy nem lehet oszt jó napot. :-D
A másik dolog meg az, hogy egyszer kell ezt így megcsinálni, onnantól kezdve nem kell led füzérekkel bajlódni...

A hatóságnak annyi a problémája a ledes világítással ,hogy nem termel hőt. Mi ennek örülünk mert a hagyományos izzók erre használják a felvett energia nagy százalékát, világítás helyett. Mi ezt spóroljuk a leddel.
Viszont szerintük ez a takarékosság azzal jár hogy nem olvasztja le a havazáskor és jegesedéskor télen a lámpára rakódott csapadékot. Lehet benne valami.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#7869     2014.09.22. 20:01        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2014.09.21. 15:08
Bocs, hogy beleduma, de ha ezzel ennyi a macera, akkor egy ilyen huzamosan működő látványvilágításra nem lenne egyszerűbb valami ledes megoldás? Azt az aksitöltő is bírná, nem kavar össze a többivel, a kempinges sem kezd el azon töprengeni, hogy emelni kéne már a villanydíjat, és még vadkempingezéskor is használható.

Mint csiburentó is írta, a hatóság nem örül a ledes lámpáknak.
Az okát mégcsak nem is kerestem. Megelégszem annyival, hogy nem lehet oszt jó napot. :-D
A másik dolog meg az, hogy egyszer kell ezt így megcsinálni, onnantól kezdve nem kell led füzérekkel bajlódni...
#7868     2014.09.22. 19:16        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta csiburento 2014.09.21. 18:03

Mert a váltakozó áram villogtatja a LEDet. Ha egyenirányítva van, akkor is, mert az egyenirányított jel sem tökéletes, a LED pedig elég gyors, hogy ezeket a kis "hibákat" mutassa... Gyorsan felkapcsolódik, gyorsan lekapcsolódik... Ezt kiszűrni kell a puffer kondenzátor... Pl. : 10.000 uF 25V...
Értem. Vagyis nem, de ez már az ő dolga lesz. :-)))
Innét kiollózom amiket írtál, és finoman tálalom neki.
Lehet elhajt a fenébe, hogy minek szólok bele, mert ő is tudta ezt, csak jó hogy több irányból vannak infók.
#7859     2014.09.21. 18:05        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta csiburento 2014.09.21. 17:57

Hűha... Ez a mondat belém nyilalt... " ő mondta hogy nem lesz egyszerű, de megoldja."
Ez olyan egyszerű, mint a faék... Itt nem kell programozni, vezérelni semmit, max. a töltést, de az meg adott...
Minden tiszteletem az ilyen vezérlést tervező, programozó, kivitelező szakembereké, de ez a téma nem az Ő asztaluk... Ha magadnak nem megy, akkor inkább kerj fel egy autóvillamosságist, ahhoz a szakmához közelebb van a problémád... Persze a legjobb lenne egy rádióamatőr...

:-D
Nem félek tőle. Tényleg képben van. Biztos megoldaná az én beleugatásom nélkül is, csak mint említettem, segíteni szeretnék neki, hogy tudja honnét egyszerűbb megoldani.
Nektek már van ebben rutinotok, ezért kérdeztem itt. Feleslegesen - mint említettem nem akarok fúrni semmit.
#7858     2014.09.21. 18:03        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.21. 17:49


Ez mit jelent? Milyen villódzás?
Mert a váltakozó áram villogtatja a LEDet. Ha egyenirányítva van, akkor is, mert az egyenirányított jel sem tökéletes, a LED pedig elég gyors, hogy ezeket a kis "hibákat" mutassa... Gyorsan felkapcsolódik, gyorsan lekapcsolódik... Ezt kiszűrni kell a puffer kondenzátor... Pl. : 10.000 uF 25V...

Alá vagyon íródva.
#7857     2014.09.21. 18:03        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.21. 17:48


Igazából az egész rendszer kiépítéséhez villamossági szakinak a segítségét kértem itt a közelben és ő mondta hogy nem lesz egyszerű, de megoldja.
Ő fogja rendelni a led szalagokat, izzókat stb. állítólag valami kínai oldalról.
Eléggé képben van, de lakókocsin még nem csinált ilyet. (A cégnél ő tervezi a hőszivattyúk és a napaelemek vezérlését)
Ezért kértem itt segítséget, hogy tudjak neki is segíteni, mit honnan kössön, hol érdemesebb a legkisebb bontással illetve fúrással faragással megoldani...
Hűha... Ez a mondat belém nyilalt... " ő mondta hogy nem lesz egyszerű, de megoldja."
Ez olyan egyszerű, mint a faék... Itt nem kell programozni, vezérelni semmit, max. a töltést, de az meg adott...
Minden tiszteletem az ilyen vezérlést tervező, programozó, kivitelező szakembereké, de ez a téma nem az Ő asztaluk... Ha magadnak nem megy, akkor inkább kerj fel egy autóvillamosságist, ahhoz a szakmához közelebb van a problémád... Persze a legjobb lenne egy rádióamatőr...

Alá vagyon íródva.
#7856     2014.09.21. 17:57        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta csiburento 2014.09.21. 17:45

Villódzás megoldása...

Ez mit jelent? Milyen villódzás?
#7855     2014.09.21. 17:49        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta csiburento 2014.09.21. 17:38

És a LED szalag sem csipázza a váltakozót... Van a piacon egy - két olyan LED össze építés, amiben benne van az egyenirányító, de nem mindegyikben... Így óvatosan...

Igazából az egész rendszer kiépítéséhez villamossági szakinak a segítségét kértem itt a közelben és ő mondta hogy nem lesz egyszerű, de megoldja.
Ő fogja rendelni a led szalagokat, izzókat stb. állítólag valami kínai oldalról.
Eléggé képben van, de lakókocsin még nem csinált ilyet. (A cégnél ő tervezi a hőszivattyúk és a napaelemek vezérlését)
Ezért kértem itt segítséget, hogy tudjak neki is segíteni, mit honnan kössön, hol érdemesebb a legkisebb bontással illetve fúrással faragással megoldani...
#7854     2014.09.21. 17:48        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.21. 17:35


Lehet hogy igazad van. :-)
Akkor nekem ezek szerint váltóáramot kötöttek rá a külső dugaljra? Na megnézzük ezt is.
Köszi, hogy szóltál.
Ha, ez így van, akkor célszerű lenne egy központi, megfelelő méretű egyenirányító és némi puffer kondi beepítése... Villódzás megoldása...

Alá vagyon íródva.
#7853     2014.09.21. 17:45        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.21. 16:16


Nekem nincs egyenáram a lakóban. Legalábbis így gondolom, mert be akartam üzemelni egy 12 V-os rovarcsapdát és nem működött a hálózati 12 V-ról, csak akkuról. (A lakó oldalán van egy kombi dugalj és abban van egy szivargyújtós csatlakozó) Érdekes módon a telefont töltöttem róla.
A belső lámpáim már nagyrészt nekem is ledesek, most van folyamatban a többi is. LED szalag lesz a mosogató fölé, előre a gázp. tárolóba, a szervízajtó mögötti ágyba. A többi meg rendes égő lesz, csak ledes.
Inverter be van építve és innentől már mehet minden 220 V-ról.
Annyit úgysem vagyunk vadkempingen, hogy ne bírná az akksi.

Lehet hogy igazad lesz és a töltőt fogom majd egyszer kicserélni egy nagyobbra, ha lesz rá keret.
De ez nem annyira létszükséglet, hogy most emiatt beruházzak egy több tízezer Ft.-os töltőre.
Hogy megy-e egész éjjel? Nem tudom még... :-DDD
És a LED szalag sem csipázza a váltakozót... Van a piacon egy - két olyan LED össze építés, amiben benne van az egyenirányító, de nem mindegyikben... Így óvatosan...

Alá vagyon íródva.
#7852     2014.09.21. 17:38        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta csiburento 2014.09.21. 17:32

Kell lennie, mert váltakozó áramú szivattyú igen merész lenne a csapvízhez, meg a klozet öblítéshez ebben a kategóriában...

Lehet hogy igazad van. :-)
Akkor nekem ezek szerint váltóáramot kötöttek rá a külső dugaljra? Na megnézzük ezt is.
Köszi, hogy szóltál.
#7851     2014.09.21. 17:35        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.21. 16:16


Nekem nincs egyenáram a lakóban. Legalábbis így gondolom, mert be akartam üzemelni egy 12 V-os rovarcsapdát és nem működött a hálózati 12 V-ról, csak akkuról. (A lakó oldalán van egy kombi dugalj és abban van egy szivargyújtós csatlakozó) Érdekes módon a telefont töltöttem róla.
A belső lámpáim már nagyrészt nekem is ledesek, most van folyamatban a többi is. LED szalag lesz a mosogató fölé, előre a gázp. tárolóba, a szervízajtó mögötti ágyba. A többi meg rendes égő lesz, csak ledes.
Inverter be van építve és innentől már mehet minden 220 V-ról.
Annyit úgysem vagyunk vadkempingen, hogy ne bírná az akksi.

Lehet hogy igazad lesz és a töltőt fogom majd egyszer kicserélni egy nagyobbra, ha lesz rá keret.
De ez nem annyira létszükséglet, hogy most emiatt beruházzak egy több tízezer Ft.-os töltőre.
Hogy megy-e egész éjjel? Nem tudom még... :-DDD
Kell lennie, mert váltakozó áramú szivattyú igen merész lenne a csapvízhez, meg a klozet öblítéshez ebben a kategóriában...

Alá vagyon íródva.
#7850     2014.09.21. 17:32        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta csiburento 2014.09.21. 15:51


Válasszuk ketté... Nem csak a trafó kérdés, hanem az egyenirányító is!
Nekem például annyira ki volt picikézve a rendszer, hogy a világítás nem volt egyenirányítva... Ezt persze már át alakítottam... Pont tegnap óta minden belső világításom LEDes. Sajnos a külső nem lehet a keményfejű bürokrácia, meg a sok fos cucc miatt, amit árulnak...
Akkor is azt mondom, hogy a töltő jobb, mert az nappal vissza tudja tölteni, hiszen nem menne ez gondolom egész éjjel...

Nekem nincs egyenáram a lakóban. Legalábbis így gondolom, mert be akartam üzemelni egy 12 V-os rovarcsapdát és nem működött a hálózati 12 V-ról, csak akkuról. (A lakó oldalán van egy kombi dugalj és abban van egy szivargyújtós csatlakozó) Érdekes módon a telefont töltöttem róla.
A belső lámpáim már nagyrészt nekem is ledesek, most van folyamatban a többi is. LED szalag lesz a mosogató fölé, előre a gázp. tárolóba, a szervízajtó mögötti ágyba. A többi meg rendes égő lesz, csak ledes.
Inverter be van építve és innentől már mehet minden 220 V-ról.
Annyit úgysem vagyunk vadkempingen, hogy ne bírná az akksi.

Lehet hogy igazad lesz és a töltőt fogom majd egyszer kicserélni egy nagyobbra, ha lesz rá keret.
De ez nem annyira létszükséglet, hogy most emiatt beruházzak egy több tízezer Ft.-os töltőre.
Hogy megy-e egész éjjel? Nem tudom még... :-DDD
#7849     2014.09.21. 16:16        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.21. 14:22


Megnézem a trafóját, hogy mennyit bír.
Ha fedélzeti akkuról menne, akkor nem biztos hogy bírná a töltőm az utántöltést. (A moverhez raktak be egy kis töltőt, ami nem sokat bír sztem.)

Addig is köszönöm a tippeket.

Válasszuk ketté... Nem csak a trafó kérdés, hanem az egyenirányító is!
Nekem például annyira ki volt picikézve a rendszer, hogy a világítás nem volt egyenirányítva... Ezt persze már át alakítottam... Pont tegnap óta minden belső világításom LEDes. Sajnos a külső nem lehet a keményfejű bürokrácia, meg a sok fos cucc miatt, amit árulnak...
Akkor is azt mondom, hogy a töltő jobb, mert az nappal vissza tudja tölteni, hiszen nem menne ez gondolom egész éjjel...

Alá vagyon íródva.
#7847     2014.09.21. 15:51        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Bocs, hogy beleduma, de ha ezzel ennyi a macera, akkor egy ilyen huzamosan működő látványvilágításra nem lenne egyszerűbb valami ledes megoldás? Azt az aksitöltő is bírná, nem kavar össze a többivel, a kempinges sem kezd el azon töprengeni, hogy emelni kéne már a villanydíjat, és még vadkempingezéskor is használható.

Mindenhol ... otthon
#7846     2014.09.21. 15:08     1 embernek tetszik    

Pegi
Vép
108 mániapont

írta csiburento 2014.09.21. 13:27


NEM JÓ BIZONY!!!!

Két megoldás van! (Illetve kicsit több altvariációkkal...)
1. A rákötésnél a jobb és a bal oldalra elhelyezel egy-egy diódát. Minimum 5A-es javasolt oldalanként... Így nincs átjárás és megoldott a visszatáplálás problémája. Igazából még-tutibb a 4 dióda beépítése, mert azzal még az autóra visszatáplálás is megoldható lenne, de akkor meg fényveszteség lép fel a lakón, ami nem jó. (Diódán 0,6V esik...)
2. Le relézed. Itt vagy egy dupla érintkezős relével, vagy két egymástól független (, de ugyanonnan vezérelt) relével. A bontott érintkező után már mehet egybe, de itt felmerül a hiba lehetőség, hogy mi van, ha véletlenül bekapcsolva hagyod és rákötsz az autóra... Még-jobb, ha morze érintkezős relével, aminek egyik vége leválasztja a dugó felé menő lehetőséget.

Természetesen a fentiek együttes használata a tuti.
Ami itt problémásabb, az az energiaellátás. A lakók saját tápja (230VAC -> 12VDC) eléggé koppra van méretezve, így nem biztos, hogy bírja, még, ha úgy is tűnik.... Nekem ez a művelet ~60W lenne, ami folyamatos 5A. Hidegben és indítóáramban egy picit több...

Az én megoldásom az lenne, hogy a fedélzeti akkuról menjen, és azt töltené egy különálló akkutöltő.

Megnézem a trafóját, hogy mennyit bír.
Ha fedélzeti akkuról menne, akkor nem biztos hogy bírná a töltőm az utántöltést. (A moverhez raktak be egy kis töltőt, ami nem sokat bír sztem.)

Addig is köszönöm a tippeket.
#7845     2014.09.21. 14:22        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Pegi 2014.09.21. 11:38
Sziasztok.

A lakókocsi külső világítását (helyzetjelzők, hátsó lámpa) szeretném álló helyzetben is használni kempingben. (Egy belső kapcsolóval működtetve, hálózati áramról)
Hogyan tudom megoldani? Az a gondom, hogy külön van a lakón jobb-bal oldal és lehet hogy az első-hátsó is.
Ha ezeket összekötöm, akkor autóra csatlakoztatva is egy kör lesz. Ez pedig nem jó.

Láttam már ilyet, (pl. Egerszalókon az egyik bérelhető lakón) és nagyon jól néz ki.
Na meg az indexen is írtak róla, hogy létezik.

NEM JÓ BIZONY!!!!

Két megoldás van! (Illetve kicsit több altvariációkkal...)
1. A rákötésnél a jobb és a bal oldalra elhelyezel egy-egy diódát. Minimum 5A-es javasolt oldalanként... Így nincs átjárás és megoldott a visszatáplálás problémája. Igazából még-tutibb a 4 dióda beépítése, mert azzal még az autóra visszatáplálás is megoldható lenne, de akkor meg fényveszteség lép fel a lakón, ami nem jó. (Diódán 0,6V esik...)
2. Le relézed. Itt vagy egy dupla érintkezős relével, vagy két egymástól független (, de ugyanonnan vezérelt) relével. A bontott érintkező után már mehet egybe, de itt felmerül a hiba lehetőség, hogy mi van, ha véletlenül bekapcsolva hagyod és rákötsz az autóra... Még-jobb, ha morze érintkezős relével, aminek egyik vége leválasztja a dugó felé menő lehetőséget.

Természetesen a fentiek együttes használata a tuti.
Ami itt problémásabb, az az energiaellátás. A lakók saját tápja (230VAC -> 12VDC) eléggé koppra van méretezve, így nem biztos, hogy bírja, még, ha úgy is tűnik.... Nekem ez a művelet ~60W lenne, ami folyamatos 5A. Hidegben és indítóáramban egy picit több...

Az én megoldásom az lenne, hogy a fedélzeti akkuról menjen, és azt töltené egy különálló akkutöltő.

Alá vagyon íródva.
#7844     2014.09.21. 13:27        

Pegi
Vép
108 mániapont

Sziasztok.

A lakókocsi külső világítását (helyzetjelzők, hátsó lámpa) szeretném álló helyzetben is használni kempingben. (Egy belső kapcsolóval működtetve, hálózati áramról)
Hogyan tudom megoldani? Az a gondom, hogy külön van a lakón jobb-bal oldal és lehet hogy az első-hátsó is.
Ha ezeket összekötöm, akkor autóra csatlakoztatva is egy kör lesz. Ez pedig nem jó.

Láttam már ilyet, (pl. Egerszalókon az egyik bérelhető lakón) és nagyon jól néz ki.
Na meg az indexen is írtak róla, hogy létezik.
#7843     2014.09.21. 11:38        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta GaborApa 2014.08.17. 19:24

Kevesebb a madzag
és kevesebb a fúrás-faragás-vezetékvezetgetés

Az alkovban a fejemnél van lámpa, más vezetékek, ott lenne a legjobb.
írta GaborApa 2014.08.17. 19:24

Kevesebb a madzag
és kevesebb a fúrás-faragás-vezetékvezetgetés

Az alkovban a fejemnél van lámpa, más vezetékek, ott lenne a legjobb helyen.
#7648     2014.08.17. 20:00        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Attila9 2014.08.17. 15:15


Van valami oka, hogy az aksi közelébe tegyük a szivargyujtó aljzatot?
Kevesebb a madzag
és kevesebb a fúrás-faragás-vezetékvezetgetés

Mindenhol ... otthon
#7646     2014.08.17. 19:24        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta GaborApa 2014.08.16. 17:34

mindegy, de célszerű az aksi közelébe tenni.

Van valami oka, hogy az aksi közelébe tegyük a szivargyujtó aljzatot?
#7638     2014.08.17. 15:15        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Attila9 2014.08.16. 00:37


Mindegy hová építjük a szivargyujtó ajzatot?
mindegy, de célszerű az aksi közelébe tenni.

Mindenhol ... otthon
#7635     2014.08.16. 17:34        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta GaborApa 2014.08.07. 08:40


Az inverteren mindenképpen veszteség van és szerintem fölösleges azért bekapcsolni, hogy egy telefon töltése menjen róla.
Egy szivargyújtó aljzat a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás.

Esetleg gyors megoldásként vehetsz egy szivargyujtó hosszabbítót, amivel az utasfülkéből hátraviheted, de akkor azért figyelj arra, hogy az a start akksit fogja használni, ami egy telefontöltésnél még nem gond csak más tartós fogyasztót ne tegyél rá.

Mindegy hová építjük a szivargyujtó ajzatot?
#7627     2014.08.16. 00:37        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Attila9 2014.08.07. 07:31
A telefont, hogy töltsem a felépítményben? Átalakítsam a 12 voltot, vagy szereltessek be 12 voltos dugaljzatot?
Sokat vesztek ha a 220-as dugaljzatot használom, amibe 12 voltból alakítom át az áramot?

Az inverteren mindenképpen veszteség van és szerintem fölösleges azért bekapcsolni, hogy egy telefon töltése menjen róla.
Egy szivargyújtó aljzat a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás.

Esetleg gyors megoldásként vehetsz egy szivargyujtó hosszabbítót, amivel az utasfülkéből hátraviheted, de akkor azért figyelj arra, hogy az a start akksit fogja használni, ami egy telefontöltésnél még nem gond csak más tartós fogyasztót ne tegyél rá.

Mindenhol ... otthon
#7561     2014.08.07. 08:40        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

A telefont, hogy töltsem a felépítményben? Átalakítsam a 12 voltot, vagy szereltessek be 12 voltos dugaljzatot?
Sokat vesztek ha a 220-as dugaljzatot használom, amibe 12 voltból alakítom át az áramot?
#7560     2014.08.07. 07:31        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Pegi 2014.05.22. 18:10
Megjött a válasz: Indítóaaku a korábbi írásomban említett darab.
Beszéltem közben a beszerelést végző "szakival". Tagadja, hogy munkaakkut ígért volna.
Azzal győzköd, hogy mindenkinek ilyet raknak be és különben is ez fért bele a költségvetésbe.
Mindezek ellenére nem haragszom rá, csak fáj.
Most van egy eladó tulajdonképpen új 100 Ah-s indítóakksim.
Valakinek esetleg?
Keresek cserébe 80-100 Ah körüli munkaakksit.
Te egy Úr vagy. Mondjuk egy ilyen válasz után én se haragudnék, inkább sajnálnám szegényt, tágra nyílt szemmel,30_60_guluszem.gif mert ez igencsak szánalmas kifogás. Egy ilyen helyre fel sem merülhet egy "szaki"(?) -ban, hogy nem munka akkut szerel be. Eleve, a moover bekerülési árához képest, a kétfajta akku árkülönbsége, nem egy számottevő összeg. Viszont, ha feleslegesen megvetett veled egy indítót, aztán meg vehetsz egy másik ciklikust, akkor az már pofátlanság. Ha meg mindenkinek ilyet szerel be, akkor jó sokan anyázhatják, annak ellenére, hogy a mama, nem tehet gyermeke tudatlanságáról.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#6971     2014.05.24. 00:59        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta Pegi 2014.05.22. 18:10
Megjött a válasz: Indítóaaku a korábbi írásomban említett darab.
Beszéltem közben a beszerelést végző "szakival". Tagadja, hogy munkaakkut ígért volna.
Azzal győzköd, hogy mindenkinek ilyet raknak be és különben is ez fért bele a költségvetésbe.
Mindezek ellenére nem haragszom rá, csak fáj.
Most van egy eladó tulajdonképpen új 100 Ah-s indítóakksim.
Valakinek esetleg?
Keresek cserébe 80-100 Ah körüli munkaakksit.

Érdekel az Akksid beszéljük meg,csak elkell hoznod 70_lakokipakol.gif

András
0630 9866372

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#6964     2014.05.23. 10:33        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2014.05.22. 20:46


Röviden: semennyire sem egészséges.
De ez a munka akkukra is áll. Akkor jó, ha fel van töltve.

Újkorában ez 13 V körüli érték, a 12,6 V még jól feltöltöttnek számít.

Sokan azt hiszik, hogy a mélykisülés az 1-2 V. Sajnos ez már a kuka, főleg, ha tartósan így is marad.
10,5 V a mélykisülési feszültség
11,5 V már lemerültnek számít, ha ilyenkor megterheled nagyot esik a feszültség, mert már nemigen van benne erő.

Nincs olyan szám, hogy eddig vagy addig még egészséges.

Tapasztalataim szerint (tehát nyugodtan lehet cáfolni) az az érzésem, hogy a 12,6 és 12 V között lehet az akku kapacitásának 70-80%-a. Utána már rohamosan esik a kapacitás meg a feszültség is.

A voltmérő ugyebár nem kapacitást mér, de a feszültség mértéke valamelyest tájékoztat minket.
A mérést terheletlen állapotban kell nézni, mert ha megy minden fogyasztó akkor tök normális hogy esik a feszültség.
Köszönöm. :-)
#6958     2014.05.22. 20:54        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2014.05.22. 20:11


Meddig egészséges lemeríteni egy ilyen indítóakksit?
Korábban már írtak ezt is-azt is, de nem igazodok ki a sok vélemény közt.

Röviden: semennyire sem egészséges.
De ez a munka akkukra is áll. Akkor jó, ha fel van töltve.

Újkorában ez 13 V körüli érték, a 12,6 V még jól feltöltöttnek számít.

Sokan azt hiszik, hogy a mélykisülés az 1-2 V. Sajnos ez már a kuka, főleg, ha tartósan így is marad.
10,5 V a mélykisülési feszültség
11,5 V már lemerültnek számít, ha ilyenkor megterheled nagyot esik a feszültség, mert már nemigen van benne erő.

Nincs olyan szám, hogy eddig vagy addig még egészséges.

Tapasztalataim szerint (tehát nyugodtan lehet cáfolni) az az érzésem, hogy a 12,6 és 12 V között lehet az akku kapacitásának 70-80%-a. Utána már rohamosan esik a kapacitás meg a feszültség is.

A voltmérő ugyebár nem kapacitást mér, de a feszültség mértéke valamelyest tájékoztat minket.
A mérést terheletlen állapotban kell nézni, mert ha megy minden fogyasztó akkor tök normális hogy esik a feszültség.

Mindenhol ... otthon
#6957     2014.05.22. 20:46        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2014.05.22. 19:57


A feszmérő amúgy is fontos.
Nekem most pár hétig nem működött az elektromos rendszerem, de folyton vittem magammal egy műszert a méréshez.

Meddig egészséges lemeríteni egy ilyen indítóakksit?
Korábban már írtak ezt is-azt is, de nem igazodok ki a sok vélemény közt.
#6956     2014.05.22. 20:11        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2014.05.22. 19:47


Ha más megoldás nem lesz, csak ez marad.
Beépítek egy fesz.mérőt és figyelek rá. Nagy terhelésnek nem hinném, hogy ki lesz téve.
Ledes illetve energiatakarékos égőkre a csere már megtörtént, így az össz. energiafelhasználásom minimális lett. TV-t meg nem hinném, hogy fogok használni vadkempingen...

A feszmérő amúgy is fontos.
Nekem most pár hétig nem működött az elektromos rendszerem, de folyton vittem magammal egy műszert a méréshez.

Mindenhol ... otthon
#6955     2014.05.22. 19:57        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2014.05.22. 18:53

Látom, megnyugodtál, ami nem baj 10_02_kacsint.gif

A "mindenkinek ilyet raknak be" az viszont egy kicsit baj, mert azt jelenti, hogy nem lesz hosszú életű.
Az hogy mi fér bele egy költségvetésbe az megint egy más kérdés. Ha azt mondom: ennyi van rá, akkor lehet ezt mondani.
De igazából úgy kéne működnie, hogy ezzel az aksival ennyi azzal az aksival meg annyi és akkor a vevő eldönti, hogy rászánja-e a pluszköltségvetést.

Az a legnagyobb baj, hogy mi mint vevők mindig a legolcsóbb megoldást keressük.
Mivel a kereskedők között verseny van, és a vevői oldalról mindig (szinte mindig) az ár az elsődleges választási szempont, ezért gyakorlatilag és akaratunk ellenére mi vevők kényszerítjük a kereskedőket a minőségi romlás felé.
Így van ez az élelmiszertől kezdve az összes fogyasztási cikkel.
Ha valahol drágább az áru mint a legolcsóbbnál, akkor már azonnal kimondják rá, hogy le akarja venni a zembert, pedig lehet, hogy csak korrektebbül dolgozik mint a másik.

Visszatérve:
Nem valószínű, hogy egy új, de mégsem új aksit be tudsz cserélni, vagy jó áron eladni. Megpróbálhatod, de ha nem megy akkor sincs tragédia.
Ha már van egy új aksid igaz, hogy start, de azért használhatod. Használd úgy, hogy figyelsz rá, nem hagyod nagyon lemerülni, amint lehet visszatöltöd, és így azért el fog menni jó darabig.

Ha más megoldás nem lesz, csak ez marad.
Beépítek egy fesz.mérőt és figyelek rá. Nagy terhelésnek nem hinném, hogy ki lesz téve.
Ledes illetve energiatakarékos égőkre a csere már megtörtént, így az össz. energiafelhasználásom minimális lett. TV-t meg nem hinném, hogy fogok használni vadkempingen...
#6954     2014.05.22. 19:47        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2014.05.22. 18:10
Megjött a válasz: Indítóaaku a korábbi írásomban említett darab.
Beszéltem közben a beszerelést végző "szakival". Tagadja, hogy munkaakkut ígért volna.
Azzal győzköd, hogy mindenkinek ilyet raknak be és különben is ez fért bele a költségvetésbe.
Mindezek ellenére nem haragszom rá, csak fáj.
Most van egy eladó tulajdonképpen új 100 Ah-s indítóakksim.
Valakinek esetleg?
Keresek cserébe 80-100 Ah körüli munkaakksit.
Látom, megnyugodtál, ami nem baj 10_02_kacsint.gif

A "mindenkinek ilyet raknak be" az viszont egy kicsit baj, mert azt jelenti, hogy nem lesz hosszú életű.
Az hogy mi fér bele egy költségvetésbe az megint egy más kérdés. Ha azt mondom: ennyi van rá, akkor lehet ezt mondani.
De igazából úgy kéne működnie, hogy ezzel az aksival ennyi azzal az aksival meg annyi és akkor a vevő eldönti, hogy rászánja-e a pluszköltségvetést.

Az a legnagyobb baj, hogy mi mint vevők mindig a legolcsóbb megoldást keressük.
Mivel a kereskedők között verseny van, és a vevői oldalról mindig (szinte mindig) az ár az elsődleges választási szempont, ezért gyakorlatilag és akaratunk ellenére mi vevők kényszerítjük a kereskedőket a minőségi romlás felé.
Így van ez az élelmiszertől kezdve az összes fogyasztási cikkel.
Ha valahol drágább az áru mint a legolcsóbbnál, akkor már azonnal kimondják rá, hogy le akarja venni a zembert, pedig lehet, hogy csak korrektebbül dolgozik mint a másik.

Visszatérve:
Nem valószínű, hogy egy új, de mégsem új aksit be tudsz cserélni, vagy jó áron eladni. Megpróbálhatod, de ha nem megy akkor sincs tragédia.
Ha már van egy új aksid igaz, hogy start, de azért használhatod. Használd úgy, hogy figyelsz rá, nem hagyod nagyon lemerülni, amint lehet visszatöltöd, és így azért el fog menni jó darabig.

Mindenhol ... otthon
#6952     2014.05.22. 18:53        

Pegi
Vép
108 mániapont

Megjött a válasz: Indítóaaku a korábbi írásomban említett darab.
Beszéltem közben a beszerelést végző "szakival". Tagadja, hogy munkaakkut ígért volna.
Azzal győzköd, hogy mindenkinek ilyet raknak be és különben is ez fért bele a költségvetésbe.
Mindezek ellenére nem haragszom rá, csak fáj.
Most van egy eladó tulajdonképpen új 100 Ah-s indítóakksim.
Valakinek esetleg?
Keresek cserébe 80-100 Ah körüli munkaakksit.
#6951     2014.05.22. 18:10        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Pegi 2014.05.19. 05:06


Meglátom mit írnak vissza a gyárból, aztán elgondolkozok mit is tegyek.
Ha indítóakksi, akkor lehet megkérdezem attól aki beszerelte movert, hogy most akkor mi is van?

25_harag_bat.gif Barátságos hangnemben kérdezd meg, hogy szerinte ez jó lesz e hosszú távon!

Azért reménykedjünk, hogy nincsen igazunk, és valóban munka akku az, csak jól álcázza magát deli indítónak! 10_02_kacsint.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#6925     2014.05.20. 23:41        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta GaborApa 2014.05.19. 09:53

Tudomásom szerint a Jászakku nem gyárt munkaakkumulátort.

jp.hu oldalon láthatjátok a jászakkukat.Palettájuk két részből áll :saját gyártású pl. autó akksi illtve rengeteg kinai jp név alatt futattva pl motor akkuk,munka akkuk amit mi tudnánk használni nincs. 2V 500Ah celláik vannak,de ez nekünk nem jó

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#6914     2014.05.19. 14:56        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2014.05.18. 18:29
Sziasztok.

Mivel más topikot nem találtam, itt tenném fel a kérdésemet:
Ez szerintetek munka akku?: Jászakku, a következő számokkal: JAE 600 115 076 760 A (EN)
Én már áttúrtam a netet,de igazából nem jutottam előbbre. :-(
Tudomásom szerint a Jászakku nem gyárt munkaakkumulátort.

Mindenhol ... otthon
#6913     2014.05.19. 09:53        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta nemo25 2014.05.18. 22:32


Szerintem ez egy 100 Ah-ás indító akku. A 760 A a számsor végén, nagy valószínűséggel az indító áram nagyságát jelenti. Ilyen adat, a munkaakkumulátorokon nincsen. Ezt, fedélzeti akkukét való használatban, 3-5 lemerítés után kinyírod.
Ha kedvező áron kell munkaakku, akkor a Jenox portékáját ajánlanám a figyelmedbe. Kedvező tapasztalataim vannak vele.

Meglátom mit írnak vissza a gyárból, aztán elgondolkozok mit is tegyek.
Ha indítóakksi, akkor lehet megkérdezem attól aki beszerelte movert, hogy most akkor mi is van?
#6911     2014.05.19. 05:06        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Pegi 2014.05.18. 18:29
Sziasztok.

Mivel más topikot nem találtam, itt tenném fel a kérdésemet:
Ez szerintetek munka akku?: Jászakku, a következő számokkal: JAE 600 115 076 760 A (EN)
Én már áttúrtam a netet,de igazából nem jutottam előbbre. :-(

Szerintem ez egy 100 Ah-ás indító akku. A 760 A a számsor végén, nagy valószínűséggel az indító áram nagyságát jelenti. Ilyen adat, a munkaakkumulátorokon nincsen. Ezt, fedélzeti akkukét való használatban, 3-5 lemerítés után kinyírod.
Ha kedvező áron kell munkaakku, akkor a Jenox portékáját ajánlanám a figyelmedbe. Kedvező tapasztalataim vannak vele.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#6909     2014.05.18. 22:32        
1
2
3
4
5
6
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: