Ha szilveszter, akkor Szicília! Beküldte: Jamesz Franciaország Nizzától-PárizsigBeküldte: Gabec Kis-Balaton, Orfű kirándulásBeküldte: GaborApa Bosznia-Hercegovina, Montenegró, AlbániaBeküldte: Juli Görögország, Kréta, Kissamos Beküldte: mia Fertő-tó és Ausztria, Mesepark. Beküldte: GaborApa Északi kis körút 2013. augusztus Beküldte: Imiii Kilenc hét lakóautóval Norvégiában Beküldte: Okrauss Spanyol körút lakóautóvalBeküldte: Kata Kempingezzünk kicsikkel.Kempingezni nem csak kamaszkorban lehet, hanem gyerekkel is, csak sokkal sportosabb történet. Toscana. Nagyvárosok.Beküldte: Eva54 Szlovén-Olasz-Francia-Spanyol Nagy körútBeküldte: Lekvar Nyírség-Bereg 2012 szeptember Beküldte: Nemo25 Őrségi kurta-túraBeküldte: Karollda Dél-Olaszország, Tropea, Camping Marina del Convento Beküldte: mia Miért jó sátorozni?Miért jó sátorozni? 8 indok a sátorozás mellett. Hollandia-Dánia, Németországon keresztül Beküldte: Wobi |
Beküldte: PSteve
Nyaralás Splitben
Az eredeti terv : indulás este tízkor Törökszentmiklósról, Budapesten éjfélkor felvesszük a lányunkat és irány a tenger, már az elején módosult annyiban, hogy a sötét, a szakadó eső és az előző napok intenzív ténykedései /munka/ miatt hamarosan elálmosodott a fedélzeten a „személyzet” és gyorsan döntött arról, hogy megállunk aludni. Így is történt, az M6-oson a dunaújvárosi OMW kútnál álltunk meg éjszaka fél kettő körül pihenni. Reggel hétkor kávé, reggeli és indulás az udvari határátkelő felé. Mohácson kilenckor egy tankolás, majd gyors határátlépés.
A horvát 7-es úton mentünk Eszék irányába, majd azt kikerülve Daruvár /Dakovó/ mellett elhaladva értük el a bosnyák határt, ahol szintén pillanatok alatt átjutottunk. Boszniába beérve a Doboj, majd Zenica táblákat kell követni, ami sima ügy, pláne ha van navigáció is. A problémák Zenicánál kezdődnek, amikor az IGO Primo navigációs szoftver itt behal, ugyan is innen Bugojno irányába kell menni, amit az IGO Primo nem ismer, ezért „ő” innen elküld Zágrábi kerülővel a már említett Bugojnóba. Az előző évek tapasztalatai alapján mi ezt már nem vettük be, mert vittünk egy másik GPS-t, amin egy régebbi verzió /IGO 8/ korrektül navigált, de javaslom egyszerűen a térképet és a táblákat, az a legbiztosabb Boszniában. Egyébként mindenkinek ajánlom ezt az útvonalat, még szerelvénnyel is vállalható, a látnivaló mindenért kárpótol és nem utolsó sorban olcsóbb, mint Horvátországban végig autópályán, mert ott nekünk pl. a 3-as kategóriát kell fizetni.
Az utak jók, most a rendőrökkel sem volt atrocitásunk, pedig nyomtam neki rendesen. Újra elérve a horvát határt, Kamensko-nál lépünk be az országba. Innen már nem volt messze az úti célunk, Split.
A kemping Split egy kertvárosi részén, Stobrec-ben van. Gyorsan megtaláltuk, de szomorúan tapasztaltuk, hogy augusztus 24-én a kemping fullon volt, szabad placc nulla. Kétszer átverve magunkat a kempingen láttunk csomagolókat, de mind másnap reggel indult. Nagyon korrektek voltak a recepción, mert amit eddig sehol nem tapasztaltunk /15 éve/, hogy azt mondták, álljunk be a kempingen belüli parkolóba, amibe legalább már 10 lakóautó állt, majd nyugodtan csatlakozzunk rá az áramra. Adtak karszalagos órát, amivel használni tudtuk a vizes blokkokat. Reggelre legnagyobb örömünkre sok szabad hely lett. Mi egy szuper, árnyékos helyet találtunk.
Annyira tele volt fával, hogy 20 méter vezetékkel sem tudtam „kibújni” a parabolával a fák alól. Nem baj, tévézés kipipálva. Egyébként a kemping szuper, két éve lett teljesen felújítva, a tenger körbeveszi az egészet. A strand apró kavicsos, vannak bérelhető ernyők, napozóágyak és van bár nappal is.
Splitben rengeteg látnivaló van. Az egykori Diocletianus-palota falai között található a tulajdonképpeni óváros. A Papalic-palota, a város legjelentősebb gótikus emléke. Ma a városi múzeum van benne. A Szentháromság templom és a reneszánsz kolostor a város patrícius családjainak síremlékével. A kikötő, hatalmas hajóival, gigantikus méretű kompjaival egy nem vízi országból érkezett embernek különleges élmény mindig. Mint minden ilyen helyen a parkolás a gond, ezért mi motorral szoktunk közlekedni.
Splittől 25 km-re délkeletre a Cetina folyó adriai torkolatánál fekszik Omis.
Itt pár éve voltunk, de azóta is sokat változott minden. A tengerparton 331 m magas sziklán állnak Omis középkori várának (Starigrad) maradványai. A Mirabella-erőd a város védelmi rendszerének része volt. A városból festői kirándulás tehető a Cetina folyó szűk kanyonszerű völgyébe, mely a vadvízi evezők paradicsoma.
A másik irányba Trogír, Splittől 27 km-re a Kastelanski-öböl végénél fekvő kisváros és kikötő. A város tulajdonképpen egy kis szigeten fekszik Ciovo-sziget és a szárazföld között. Az óváros a városfalakon belül alakult ki. A Kamerlengo-erőd a sziget délnyugati részén áll, délebbre áll a Szent Márk torony. Trogírban megnéztük a Rozac kempinget egy esetleges jövő évi opciónak. /ez ahol most vagyunk jobb!/ Trogír mellett van a spliti repülőtér, ami szintén egy érdekesség a sok magán gép miatt.
Haza szintén Bosznián át jöttünk, de. 9.30-kor indultunk, két nagyobb étkezési és két kisebb eü. megállás mellett este 10 körül voltunk Pesten, természetesen az induláshoz híven, szakadó esőben érkeztünk, aminek még csak hírmondóját se láttuk egy hétig a tenger parton, mondjuk felhőt se nagyon. Mindent összevetve, ajánlom mindenkinek, aki nem ragaszkodik a horvát autópályán, nem kis pénzért való araszoláshoz és nem fél a hegyekben való közlekedéstől.
Mindenkinek kellemes kempingezést kívánok!
GPS: | 43.5096516 16.488818300000048 |
---|
Információ
Kategória
Élménybeszámoló/útleírás Ország Horvátország |
|
Így értékelték a többiek: |
Mivel utazott? |
Események |
Hírlevél |
Fórum friss: |